Hoe vacuüm membraan terugplaatsen?

Sp33ddragon

MF'er
5 sep 2012
48
1
Ben bezig met de kawasaki en 500 van mijn oom.

Deze heeft jaren stilgestaan en heb hem nu lopend op remreiniger..

Echter nu wilde ik toch even naar de carbs kijken.. en heb dat bovenste kapje losgemaakt

IMG_1303.jpg


Echter nu lijkt het wel of dat het vlies '' kleiner'' is geworden.


Ik weet nog wel bij de injector van mijn auto dat een monteur zei: als je zulke dingen eenmal los hebt gemaakt na x aantal jaar dan is het moeilijk om het weer passend terug te krijgen.

Wat is nou het beste om hem weer goed passend te krijgen? wat vet/ even weken in benzine of zijn er andere truckjes?



(ja deze motor is te koop, zie motorshopper, gaan er zelf verder niets meer aan doen zodat een koper een zo ongeknutseld mogelijk projectje krijgt, alleen de accu heb ik eruit gehaald voor de rest.)
 
Laatst bewerkt:
dit is heel vaak het geval; wat ik dan meestal doe is een paar drupjes secondelijm erop laten vallen en dan terug in de groef zetten, dan krijg je het wel voor elkaar
 
Wees blij dat ie niet uitgelubberd is, dan heb je pas een probleem :)

Voorzichtig warm maken kan helpen.

Daarnaast kun je de ene helft in de groef leggen, met het deksel er voorzichtig overheen schuiven, en zo de rest rustig aan in de groef duwen, terwijl het eerste deel op de plek gehouden wordt. Schroefjes bij de hand houden, want die mogen er dan meteen in :)
 
Kan me nog herinneren dat de membranen van m'n VF toendertijd ook moeilijk terug te krijgen waren, floepte de hele tijd uit de groef. Ik heb de membranen dunnetjes ingestreken met vaseline om ze goed in de groef te laten gaan, ene helf er mooi ingelegd en met m'n pinpas op de plek blijven houden (2e paar handen van hulpje). Dan de andere helft op de plaats prutsen en met bieb-pasje op z'n plek houden. Deksel erop, pasjes er tussenuit trekken en toen zat 'ie.
Beetje afghankelijk van hoeveel ze gekrompen zijn ook...
 
Ik heb wel eens een vlotterbakpakking gehad die te groot geworden was. Door aanraking met benzine leek de boel weer te krimpen en pastte het weer. Misschien is dat hier ook de truuc?
 
Terug
Bovenaan Onderaan