Hoe maak ik een stuntbike?

Speedy_J

MF veteraan
25 jun 2003
3.906
59
Deurne
Toppers,

na vele jaren en enkele valpartijen, ben ik van plan om vaker te gaan vallen. Ik wil wat ouwehoeren etc op mijn motor. Ik wil dus van mijn ratbike gsx600F en soort stuntbike maken.

Is dit mogelijk en zo ja, wat zijn dan eisen aan een stuntbike?

Krassen zitten er al op iig ;)
 
Valdoppen, zachte banden, groter achtertandwiel, schraapstaaf op je subframe en er een naked bike van maken (iig de voorkuip eraf)

Bedoel je zoiets :?
 
Uche: RWP

Ff topic doorscrollen en genoeg antwoorden op de vragen en bij twijfel vraag het.
 
Valdoppen, zachte banden, groter achtertandwiel, schraapstaaf op je subframe en er een naked bike van maken (iig de voorkuip eraf)

Bedoel je zoiets :?
Kuip eraf gebeurd vanzelf als je onderuit gaat :+
Volgens mij vullen ze ook de olie tot boven het niveau af om ook olie genoeg te hebben bij een wheely of een stoppie. Een luxere optie is een dry-sump systeem inbouwen.
Valdoppen kunnen ook juist meer schade veroorzaken als ze niet per stuk op meerdere punten bevestigd zijn en groter tandwiel is weer afhankelijk wat voor fiets je als basis gebruikt.
 
De banden van een snelwegrijder overnemen ;) Zijn lekker plat, zodat je mooi een wheelie kunt maken *D
 
gelukkig is er geen stunttopic... ahem


gsxf SUCKT als stuntbike!


om van een motor een stuntbike te maken hoef je eigenlijk NIKS te doen, maar handige opties zijn:

een valkooi
de vertanding een KLEIN beetje aanpassen, een groot tandwiel helpt niks en is alleen moeilijker
halve liter olie over de max

dan ben je eigenlijk klaar.
wat je ook kan doen:

12' o clock bar als je het plastic van de kont kan raken
stalen remleidingen rondom met 5.1 vloeistof
handrem
stuurdemper voor stoppies



neem eens een kijkje in het RWP topic *O*
 
Valdoppen, zachte banden, groter achtertandwiel, schraapstaaf op je subframe en er een naked bike van maken (iig de voorkuip eraf)

Bedoel je zoiets :?
waarom een naked bike er van maken? 9 vd 10 stunterwannabe's komt toch niet verder dan een gewone wheelie maken. en daarmee ga je echt niet (zo vaak ) vallen dat je er een naked van moet maken.
de motor die jij bijvoorbeeld rijdt is prima geschikt!
 
waarom een naked bike er van maken? 9 vd 10 stunterwannabe's komt toch niet verder dan een gewone wheelie maken. en daarmee ga je echt niet (zo vaak ) vallen dat je er een naked van moet maken.
de motor die jij bijvoorbeeld rijdt is prima geschikt!

Weet ik *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan