Hoe lang had jij je eerste motor?

Hoe lang reed je op je eerste motor?

  • Minder dan 6 maanden

    Stemmen: 24 13,7%
  • Ongeveer een jaar

    Stemmen: 56 32,0%
  • Langer dan 2 jaar

    Stemmen: 82 46,9%
  • Mijn eerste keuze was gelijk de juiste. Nooit verkocht.

    Stemmen: 16 9,1%

  • Totaal aantal stemmers
    175
Iets meer dan anderhalf jaar. Toen vond ik m'n Fazer 600 toch wel aan de kleine kant. Toen ik er na de aanschaf van m'n TDM (de tweede motor) nog eens op reed vroeg ik me af hoe ik dat heb volgehouden.
 
Beetje lastig te zeggen maar effectief iets meer als een jaar, op m'n 18de een TransAlp 650 gekocht en ongeveer een jaar later de dijk afgegaan. Gezien ik alleen een motor had moest ik vervanger hebben en heb toen een NTV gekocht. TransAlp heb ik er nog wel een tijdje ernaast gehouden om hem te repareren maar uiteindelijk alleen de radiateur vervangen, verkocht met kuip schade.

Inmiddels ben ik al bij mijn 10de motor beland in 6,5 jaar tijd.
De NTV is volgens mij nog wel de motor die ik het langst in bezit heb gehad, fijn ding was het eigenlijk wel. :)

Wisselen van auto of motor betekent ALTIJD dat je flink gaat inleveren.
De handelaar wil natuurlijk zijn deel, om zijn showroom aan de gang te houden en om van te kunnen leven.
Ik heb wel eens begrepen dat helemaal onder aan de streep de gemiddelde motor €1500-2000 duurder is dan inkoop.
Tsja, als regelmatige wisselaar van motor ben JIJ degene die deze rekening gaat betalen!!;(

Natuurlijk zullen er altijd deals worden afgesloten waar je WEL heel goed mee uitkomt.
Maar dan is er straks weer een ander die dat bedrag zal moeten gaan compenseren!
De kachel van de handelaar zal toch moeten blijven branden......................
Heb nog nooit een motor verkocht waarop ik zelf flink moest inleveren, op de TransAlp en Hawk GT na dan door schade. Ligt er ook een beetje aan in welke prijsklasse je zit natuurlijk en of je particulier of bij een handelaar/motorzaak koopt en/of verkoopt.

Auto is wat lastiger, ook omdat je gebreken een stuk minder snel ziet dan bij een motor. M'n MX-5 had verrotte chassisbalken, dat is op de brug al niet zo makkelijk te spotten, laat staan bij een particulier als je de auto koopt. Na een jaar wel weer verkocht voor het aankoopbedrag, maar helaas dus wel met een relatief dure reparatie.
 
Eerste motor gekocht in juli 2010. Heb die SF nog steeds. De tweede motor die ik kocht heeft het minder lang uitgehouden en die xs400 heeft nog een jaar in de tuin voordat ik hem weggegeven heb. De derde is er ook nog sinds september 2014.

db
 
twee jaar, toen mocht ik mijn hele A'tje halen en heb ik daarna een 1100GS gekocht.
 
Net iets meer dan 2 jaar. Een Yamaha yx600 radian. Klein, makkelijke, vergevingsgezinde 4 cilinder. Van alles mee gedaan. Een echte leermotor dus. Behalve mee gevallen.
 
Iets meer dan een jaar op mijn eerste diversen 900 gereden, toen een jongere gekocht. Na drie maanden een mooie triumph Sprint ST tegen het lijf gelopen, dus de diversion gaat weer door naar de volgende.
 
Mijn eerste motor was een Honda CB 750 K, een blauwe met zo een dikke tank. geweldig masjien maar voor een uk van 1.71 en (toen) 60 kg iets te veel van het goede maar ik moest en zou rijden. Ik kocht hem van een maat van mijn broer..., "ding start niet" zei hij en mocht hem voor 500 florijnen overnemen. Met mijn maat gezocht naar de oorzaak wat met een nieuwe accu zo was opgelost :)
Ongeveer een jaar gehad en particulier weer verkocht en een Kawa Z550 terug gekocht..., was qua handelbaarheid net ff wat beter voor deze uk.
 
Ik wissel men motors meestal om de 2 jaar af, dan heb ik het er wel mee gehad.

Begonnen op een cb250rs, 3 maanden op gereden, daarna meegenomen naar school om te reviseren. Veel uit geleerd en ongeveer even verkocht. Dan een Cb500 gekocht op 25kw, open gezet en 2 jaar mee gereden. Daarna een Yamaha thundercat, dat was wel een toffe motor en een lekkere 4 cilinder. Ook 2 jaar bijgehouden en met 500 winst verkocht. Dan een Triumph Tiger 1050 gekocht, verkocht met flink verlies doordat ik op de dag van de aankoop (door de andere koper) op men plaat gegaan ben.. :( En nu rijd ik een yamaha fz1n en dat is zowat de beste motor die ik al gereden heb.
 
Heb ze allebei nog.
Eerste motor -ooit- was van m'n vader, die nu ie met pensioen is ( de motor ! ) , deze maand de respectabele leeftijd van 40 gaat halen.
( die gaat dus ook nooit meer weg )

M'n vfr heb ik nu.. wat.. een jaar of 4.. (??) die wil ik wel eens vervangen, maar aan de andere kant.. hij zit me goed.. werkt prima..

Al zou ik stiekem wel wat anders willen, DR800 of zo.. of een wat oudere transalp-achtige fiets..
Die VFR is gewoon erg slecht voor het behouden van m'n rijbewijs , loopt te makkelijk, te hard.
 
9 jaar mijn eerste motor gehad, een Virago 1100 ‘91.
Daarna 11 jaar mijn 2e motor gehad, een K1100LT ‘97.
Daarbij 9 jaar & counting voor mijn Shadow 1100 C3 Aero ‘98.

Tussendoor nog wat andere motoren gehad voor een jaar of 2.
 
3 dagen . Kwam ik er achter dat het een schadefiets was. Oude weer opgehaald gekocht bij een bedrijf wat hier langere tijd NIET bejubeld is en met schreeuwende teksten op markplaats zit
 
Mijn eerste ('95 BMW F650) moet ik sowieso twee jaar mee doen, maar daar heb ik nog een jaartje aan vast geplakt, was gewoon een fijne motor, alleen op de snelweg wat minder.

Tweede motor heb ik nu ruim een jaar in bezit en ik ben al dik een half jaar naar een vervanger aan het kijken :')
 
Een weekje ofzo, ik zou en moest een Kawasaki ninja hebben... na een week kwam ik er wel achter dat een twin echt veel leuker rijdt, en meer bij me past. Dus hoppa die straaljager ingeruild.
 
Eerste jaar een honda cb600f uit 1996. Lekker op leren rijden en de nodige foutjes gemaakt. Die voor dezelfde prijs weer doorverkocht en daarna een yamaha xv1900 gehaald uit 2006. Was weer net even wat anders maar kan er heerlijk mee op vakantie dus die zal nog wel wat jaartjes blijven.
 
Eerste fiets was een Yamaha radian 600. Voorzien van een breed stuur .
Ik had een oude auto zonder APK, (oldtimer) en de beste man had een motor over, dus geruild
Van 2005 tot 2008 gehad, daarna naar mijn vriendin gegaan, en die heeft er ook nog 2 jaar mee gereden :)
Fijne fiets, kostte weinig, reed goed!
Groet
Sebas
 
mijn eerste was een yamaha sr250, al gelijk te licht om mijn rijexamen af te leggen dus een diversion 600 bijgekocht.
de yamaha sr verkocht binnen het jaar, voor een dragstar te kopen. De diversion werd dan de ratbike voor dagelijks gebruik(geen auto) tot
ik hem spuugzat was en leukere dingen ging rijden.
 
1,5 jaar

Weggedaan uit financieel oogpunt. Had er een krediet voor genomen en reed te veel ( woon \ werk). Met pijn in mijn hart moest die weg.

But guess what???
Een x aantal motoren verder en een x aantal jaren verder zijn situaties veranderd en hebben wij de jongere versie van die motor weer terug.

Gek genoeg de beste straatmotor die ik heb gehad (3 andere gehad in de tussentijd).

Deze heb ik nu iets meer dan een jaar en vooralsnog geen plannen dat die de deur uit gaat :]:]
 
1,5 jaar

Weggedaan uit financieel oogpunt. Had er een krediet voor genomen en reed te veel ( woon \ werk). Met pijn in mijn hart moest die weg.

But guess what???
Een x aantal motoren verder en een x aantal jaren verder zijn situaties veranderd en hebben wij de jongere versie van die motor weer terug.

Gek genoeg de beste straatmotor die ik heb gehad (3 andere gehad in de tussentijd).

Deze heb ik nu iets meer dan een jaar en vooralsnog geen plannen dat die de deur uit gaat :]:]
Ennuh, over welke motor hebben we het hier dan? :p
 
De eerste was een GSX R 750 uit 2006 en de huidige een 750 uit 2008.
De eerste was in 2008.

Inmiddels geleerd om niet met een bijna nieuwe motor woon \ werk te gaan rijden. _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan