Hoe lang had jij je eerste motor?

Hoe lang reed je op je eerste motor?

  • Minder dan 6 maanden

    Stemmen: 24 13,7%
  • Ongeveer een jaar

    Stemmen: 56 32,0%
  • Langer dan 2 jaar

    Stemmen: 82 46,9%
  • Mijn eerste keuze was gelijk de juiste. Nooit verkocht.

    Stemmen: 16 9,1%

  • Totaal aantal stemmers
    175
Mijn eerste motor was een Radex Expresse met een Sachs 175 motor. Gekocht omdat ik op zoek was naar een schakelbrommer, maar deze was stukken goedkoper. Was toen 17 jr en 8 mnd. Werd gebruikt om binnen de stad naar school te rijden. Ingeruild op een Honda Dream 305 (1e model) omdat door een verhuizing een groot stuk snelweg genomen moest worden en de tweetakt dat niet echt prettig vond om met 90 km/h door van alles en nog wat ingehaald te worden.
 
Ik heb mijn eerste motor 8 jaar gehad maar hij was elk jaar anders omdat hij in de winter steeds weer verbouwd werd, was dus een doorlopend project.
Tijdens die eerste motor heb ik ook mijn 2e motor gehad maar daar was ik mee gecrashed in volgens mij het 3e jaar.
Gelukkig had ik de eerste nog :]O-)
Ik had natuurlijk geen gezeik met al die onzin van tegenwoordig dus na een paar uur lessen kon je al op voor je examen en daarna meteen kopen wat je wilde (of kon betalen :+).
 
Mijn eerste motor een honda CB 750 K ik dacht uit 1976. Heb hem 3 weken gehad. Ik zag toen bij Gaartman motoren in Apeldoorn een Honda CB 750 KZ staan. Die heb ik wel een paar jaar gehad. Was destijds 1 van de eerste 16 kleppers.
 
Vader had een motor werkplaats in IJmuiden. Op m'n 12e (zomer 1962 !) mijn eerste motor, een Norton 16H om over het strand te scheuren. Liep op petroleum. Helaas minder bestand tegen zoutwater ;(. Op mijn 18e verjaardag (nov. 1967) kreeg ik een 'nieuwe' DKW RT250S (1958), een 'winkeldochter', afkomstig van een inmiddels gesloten DKW dealer. Zomer 1968 (zie avatar) vond deze DKW zijn Waterloo op de Zwitserse Autobahn (iets met afdalen en mengsmering 8)7).
Daarna: een CDS Kreidler Enduro (CDS = eigenbouw) plus een Ducatie (350 OHC, stuk gaat ie), 2x een Kawasaki (Avenger A350), 5x een Suzuki (T500, GT500, GT750 + B120, GS850 met cardan !), 2x een BMW (K100, R80GS). Met de R80GS heb ik in 23 jaar heel Europa en ver daarbuiten doorkruist plus voor 'dagelijks'-gebruik een Honda Deaville. Momenteel (wegens 'lichamelijke ongemakken) op een Suzuki (VanVan 125)
 

Bijlagen

  • P5090390.JPG
    P5090390.JPG
    301,2 KB · Weergaven: 7
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan