Hoe lang had jij je eerste motor?

Hoe lang reed je op je eerste motor?

  • Minder dan 6 maanden

    Stemmen: 24 13,7%
  • Ongeveer een jaar

    Stemmen: 56 32,0%
  • Langer dan 2 jaar

    Stemmen: 82 46,9%
  • Mijn eerste keuze was gelijk de juiste. Nooit verkocht.

    Stemmen: 16 9,1%

  • Totaal aantal stemmers
    175

Jean2cilinder

Bijna weekend
28 nov 2018
414
343
Noord-Holland
Ben benieuwd naar hoe het bij jullie gegaan is.

Mijn eerste motor had ik na een jaar verkocht voor een nieuwere met injectie. Ook had ik liever een 2 cilinder dan een 4 cilinder.
 
Iets langer dan een jaar. Suzuki GS500e met kuip op 25kW. Toen stapte ik een keer op de vol vermogen Suzuki RF600R van mijn zwager en dat had ik beter niet kunnen doen. Maar meestal heb ik een motor voor 2, hooguit 3 jaar en dan gaat ie al weer weg voor wat anders. De langste die bleef, mocht ruim 5 jaar blijven.
Huidige motor heb ik over 2 maanden ook alweer 3 jaar... twijfel, twijfel...
 
In de jaren 90 reed ik in korte tijd een smak kilometers met een motor en kon ik ze ook altijd weer goed inruilen voor een nieuwe.
De Duc heb ik nu vier jaar en ik ben er nog lang niet zat van, voor de grote afstanden nu een oude toermotor die in principe ook wel even mee moet kunnen.
 
Mijn eerste motor was een BMW R69S. Die hád ik ongeveer een half jaar, maar ik heb er maar een paar weken mee gereden; de rest van de tijd stond -ie kapot in de schuur.....Sindsdien bijna alleen maar Japse fietsen gehad.
 
Hagel nieuwe Kawasaki Z800. Maatje had een "oud barrel". Een Yamaha Vmax uit 1985. Dat ding ruikt naar motor. Dat ding klinkt als een motor.

Op slag verliefd.

Na lang zoeken heb ik mijn Z800 toen 1 op 1 ingeruild tegen een verbouwde Vmax.

Kawasaki Z800. Bouwjaar 2015. +/- 20.000 km.

IMG_20170716_143538.jpg


Yamaha Vmax. Bouwjaar 1998. +/- 50.000 km.

IMG_20190227_122046.jpg
 
Hagel nieuwe Kawasaki Z800. Maatje had een "oud barrel". Een Yamaha Vmax uit 1985. Dat ding ruikt naar motor. Dat ding klinkt als een motor.

Op slag verliefd.

Na lang zoeken heb ik mijn Z800 toen 1 op 1 ingeruild tegen een verbouwde Vmax.

Kawasaki Z800. Bouwjaar 2015. +/- 20.000 km.

Bekijk bijlage 1362174

Yamaha Vmax. Bouwjaar 1998. +/- 50.000 km.

Bekijk bijlage 1362177
je bent erop vooruit gegaan, alleen jammer van t merk;)
 
4 mnd ,een honda 550 four k wat een klotehok , maar snel m n droom motor gekocht een Z1000 a2 , iedereen zei dat ik me erop te barsten zou rijden ,nou ik ben er nog steeds ,dit is wel bijna 40j terug *O*
 
Sommigen veranderen van motor alsof ze andere sokken aantrekken......................
Als ik een motor koop dan is dat voor heeeeeeeeeel lang!:t

Mijn eerste motor had ik 26 jaar. Mijn 2e op dit moment 11 jaar maar gaat nog zeker niet weg.
Mijn 3e heb ik nu pas heel kort. Maar deze zal heus wel de nodige jaartjes gaan blijven....................:9
 
Meestal om de 2 jaar een ander exemplaar.

Ben nu met mn 8e bezig, ben nog steeds op zoek naar een 1000cc met een wielbasis van een 125cc
 
XF650 had ik in oktober 2014 gekocht, dan verkocht in april 2017.
Reden: kapotte versnellingsbak. Die was dus volgens mij economisch total loss.
 
Wisselen van auto of motor betekent ALTIJD dat je flink gaat inleveren.
De handelaar wil natuurlijk zijn deel, om zijn showroom aan de gang te houden en om van te kunnen leven.
Ik heb wel eens begrepen dat helemaal onder aan de streep de gemiddelde motor €1500-2000 duurder is dan inkoop.
Tsja, als regelmatige wisselaar van motor ben JIJ degene die deze rekening gaat betalen!!;(

Natuurlijk zullen er altijd deals worden afgesloten waar je WEL heel goed mee uitkomt.
Maar dan is er straks weer een ander die dat bedrag zal moeten gaan compenseren!
De kachel van de handelaar zal toch moeten blijven branden......................
 
RBW net op zak, direct een redelijk nieuwe gekocht.
Maand later plat gereden (economisch los verklaard).
Werd afgesneden door een niet man figuur:X

Langste heb ik bijna 5 jaar gehad, tot ook die werd plat gereden.
 
Eerste een suzuki 450 chopper. En die staat nog steeds in de garage. Nu als 2e motor. Maar ondanks leeftijd van 36 jaar. Rij ik er nog regelmatig mee. Fijn ding om te toeren. En doet het altijd!
 
Terug
Bovenaan Onderaan