Hoe kom jij de winter door?

Het wordt weer warmer!
Ik had me vanavond een veel kouder ritje voorgesteld maar ik kom net thuis en heb alleen een beetje koude vingertoppen *O*

(met herfst handschoenen + onderhandschoenen en een beetje handvatverwarming, dat dan weer wel)
Best wel vals spel, twee lagen èn handvatverwarming. :P Of praten we hier over >50 kilometer? ;)
Hopen op lekker veel regen deze week, dan kunnen we na het weekend weer redelijk pekelvrij rijden
De strooidiensten rijden toch wel. Uurtje factuurtje. O-)
 
Het wordt weer warmer!
Ik had me vanavond een veel kouder ritje voorgesteld maar ik kom net thuis en heb alleen een beetje koude vingertoppen *O*

(met herfst handschoenen + onderhandschoenen en een beetje handvatverwarming, dat dan weer wel)

Zo lekker vond ik het gister niet. Geef mij maar een paar graden vorst met helder weer, dan dat grijze vochtige weer bij een paar graden boven nul.
 
Het wordt weer warmer!
Ik had me vanavond een veel kouder ritje voorgesteld maar ik kom net thuis en heb alleen een beetje koude vingertoppen *O*

(met herfst handschoenen + onderhandschoenen en een beetje handvatverwarming, dat dan weer wel)

Had ik ook een klein beetje last van, maar dan zonder onderhandschoenen en een beetje handvatverwarming..
Gewoon met mijn dagelijkse ZOMER handschoenen..
:Y
 
Zo lekker vond ik het gister niet. Geef mij maar een paar graden vorst met helder weer, dan dat grijze vochtige weer bij een paar graden boven nul.

Amen. Ik vind het echt een winter van niks weer. Kou is makkelijk op te kleden maar een roze bril gaat niet helpen tegen die grijze lucht en gebrek aan zonlicht elke dag.
 
Had ik ook een klein beetje last van, maar dan zonder onderhandschoenen en een beetje handvatverwarming..
Gewoon met mijn dagelijkse ZOMER handschoenen..
:Y

Dit weer met zomer handschoenen: wishfull thinking voor mij...
Het schijnt dat ik kou genereer...
 
De enige reden dat ik winterhandschoenen draag is omdat mijn zomerhandschoenen naar de klote zijn. Mijn winterhandschoenen rijden echt voor geen meter, nul komma nul gevoel. Ik wacht op de motorbeurs. Het moeten ook nog eens vegan handschoenen zijn en dat is al helemaal een ramp.
 
Dit weer met zomer handschoenen: wishfull thinking voor mij...
Het schijnt dat ik kou genereer...

:+
Mijn ritje is ook maar 30km enkele reis..


De enige reden dat ik winterhandschoenen draag is omdat mijn zomerhandschoenen naar de klote zijn. Mijn winterhandschoenen rijden echt voor geen meter, nul komma nul gevoel. Ik wacht op de motorbeurs. Het moeten ook nog eens vegan handschoenen zijn en dat is al helemaal een ramp.

Vegan handschoenen:?
Wat moet ik mij hierbij voorstellen???
 
Geen leer met name.
Moet opzich mogenlijk zijn, met al de moderne alternatieven materialen die beschikbaar zijn.

Al zou ik even zo snel niet één merk kunnen noemen die dat heeft. Vaker een combi van leer en textiel dan alleen textiel volgens mij.
 
Moet opzich mogenlijk zijn, met al de moderne alternatieven materialen die beschikbaar zijn.

Al zou ik even zo snel niet één merk kunnen noemen die dat heeft. Vaker een combi van leer en textiel dan alleen textiel volgens mij.

Het is zonder meer mogelijk maar er gewoon geen merk die zich er serieus mee bezig houdt. Vegan motorrijders zijn nogal schaars.
 
Vond 350km vandaag ondanks verwarmd vest en handschoenen toch best fris met die regen. Vooral aan de voetjes.
 
Dan mag het van mij wel. :P

Ik heb pas bijna 278 kilometer met voornamelijk zomerhandschoenen gereden.
De winterhandschoenen waren na 50 kilometer zeik en zeik nat.
Geen binnenhandschoenen en handvatverwarming. -O-

De andere motor, een S1000RR heeft die wel. Dat verwacht je dan weer niet. _O-
 
Hopen op lekker veel regen deze week, dan kunnen we na het weekend weer redelijk pekelvrij rijden
Ik heb de motor gisteren al pekelvrij gemaakt! Dat was wel iets te optimistisch, want vandaag na een half uur rijden had ik weer een wit uitgeslagen motor. :') Maar onder de pekel is hij nog steeds schoon!
 
Dan mag het van mij wel. :P

Ik heb pas bijna 278 kilometer met voornamelijk zomerhandschoenen gereden.
De winterhandschoenen waren na 50 kilometer zeik en zeik nat.
Geen binnenhandschoenen en handvatverwarming. -O-

De andere motor, een S1000RR heeft die wel. Dat verwacht je dan weer niet. _O-

Dat is wel heel erg matig.
Zo heb ik een "All Weather" broek die zo lek als een mandje is - ligt nu te drogen op de vloerverwarming: alsjeblieft wees morgenochtend droog! - en welke ik dus met de motorbeurs hoop te vervangen met een broek van het merk van mijn jas die ondanks dat ie ouder is dan de broek nog steeds waterdicht is.

Edit: mijn herfst handschoenen (zomer handschoenen met een AHEM waterdicht membraan) lekken ook bij een buitje zoals vanavond. Eens kijken of impregneren hier wel helpt...
 
Laatst bewerkt:
Dit weer met zomer handschoenen: wishfull thinking voor mij...
Het schijnt dat ik kou genereer...
Volgens velen ben ik een wandelende kachel en mijn rijinstructeur noemde me altijde een afgekeurde ijsbeer _O-(reed zelfs in de winter met zomerjas en handschoenen. )

Maar swinters en regen rij ik niet meer, vinden de gewrichten niet zo prettig. :')
 
afgekeurde ijsbeer
_O-_O-

Maar swinters en regen rij ik niet meer, vinden de gewrichten niet zo prettig. :')
-O-
Ook niet met laagjes, voering en een water/winddicht winter geschikt pak?

"Asking for a friend"

(Heb zelf HMS - hypermobiele gewrichten - en daardoor ook veel last van de combi kou en gewricht souplesse. Voorspelling is dat het in de loop van tijd erger zal worden, maar eigenwijze ikke probeert het altijd een stap voor te zijn)
 
_O-_O-


-O-
Ook niet met laagjes, voering en een water/winddicht winter geschikt pak?

"Asking for a friend"

(Heb zelf HMS - hypermobiele gewrichten - en daardoor ook veel last van de combi kou en gewricht souplesse. Voorspelling is dat het in de loop van tijd erger zal worden, maar eigenwijze ikke probeert het altijd een stap voor te zijn)
Meerdere laagjes helpt redelijk,voor mij dan. Bij ons in de familie komt reuma voor.
Ik merk langzaam aan dat het wel komt. ( vingers zo nu en dan vooral ) maar na 1 a 1,5 uur rijden merk je het op meer plekken. (Koorts achtig warm vooral knieen)

Zolang je blijft bewegen gaat goed, maar kom je ongewild bij huis te zitten dan gaat vaak mist. ( vroeg of laat zit je steeds meer stil)
 
Vanochtend op de N44 bij Wassenaar leek het wel alsof een vrachtwagen zijn lading was verloren zoveel zout als er lag, en het was 5 graden boven nul... Moet voor de lente op zeker.
 
Ik had toen ik Amsterdam uitreed had ik ook even het idee dat iemand vergeten was een klep van de strooiwagen te sluiten. _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan