Hoe kom jij de winter door?

Elke motorfiets heeft een ziel en recht op een verantwoord bestaan. -O- :+

Bekijk bijlage 1351095
That's so cute! :)

IMG_20190131_164838213.jpg

Toevallig staat hij nu binnen maar gaat ASAP weer naar buiten gezien het nu apekooien is als we in de garage moeten zijn.
 
Ik rijd al 18 jaar iedere winter door. Maar deze winter is het uitzonderlijk glad. (Door nattigheid en vrieskou, andere jaren is het kouder, maar droger) Ik zou dan ook iedereen die met de motor de baan op wilt bij deze willen waarschuwen. Mijn zoon van 12 is dinsdag met zijn fiets gevallen op een gladde plek en heeft 24 u in het ziekenhuis moeten doorbrengen. Dat is het volgens mij niet waard, beter even afwachten, ;)
 
Mja, kweenie. Ik heb zo'n zeiltje heel kort gebruikt. Ding begon te roesten als de nete... zonder hoes bleef 't ding een stuk netter.
Dag in dag uit open en bloot in de nattigheid is ook niet bevorderlijk.
Maar vanmiddag laat n.a.v. dit alles even de hoes van motor nummer twee afgehaald sinds vier weken. (Acht weken niet gereden met deze)

DSC_1747.jpg


Gelukkig doen kuipruitjes niet roesten. Dat dan weer niet. :+ ;)

Voortaan toch nog wat vaker laten luchten.. :Y
 
Vandaag was het rustig met motorrijders:] Vanmorgen was het wel opletten geblazen, maargoed het verkeer reed op besneeuwde stukken ook maar 60 en lekker anticiperend uit laten rollen richting de rotondes zodat ik daar vrijwel rechtstandig overheen kon.

Heb uiteraard winterbanden en rij een motorscootertje, al met al goed te doen zolang je niet op het midden van de weg kwam.

sneeuw is beter te doen dan ijzzel
 
Dag in dag uit open en
Nou, mijn V-Strom heeft zeker 2 jaar buiten geslapen. Zonder hoes. Die ziet er niet bijzonder netjes meer uit maar da's echt niet van het buiten staan (ik heb hem gewoon nooit gewassen, afgelopen zomer voor het eerst). En met bijna 100K op de klok mag hij er ook gerust een klein beetje gebruikt uitzien toch? :+
 
Nou, mijn V-Strom heeft zeker 2 jaar buiten geslapen. Zonder hoes. Die ziet er niet bijzonder netjes meer uit maar da's echt niet van het buiten staan (ik heb hem gewoon nooit gewassen, afgelopen zomer voor het eerst). En met bijna 100K op de klok mag hij er ook gerust een klein beetje gebruikt uitzien toch? :+
Als je het gewoon als een stuk gereedschap ziet.. :t ;)

En ergens is 'de kunst van het loslate'n ook wel een goed anti-stress middel. *O*
Van binnen is ze vast goed onderhouden. De buitenkant wordt vanzelf ouder.
 
Ook hier helaas de motorfiets al paar weken bewust laten staan ivm gladheid en sneeuw.
Ben doorgaans niet zo van het benauwde omdat ik het hele jaar doorrijd met de motorfiets maar het winterse weer van de afgelopen tijd is zoals een aantal van jullie reeds aangaven behoorlijk verraderlijk.
Ik pak nu dus verstandigewijs maar de auto want wil het risico op een glijpartij met de motorfiets tot nul procent reduceren.
Ik weet wanneer ik bakzeil moet halen en helaas de motorfiets beter kan laten staan.
Het risico voor een ongeluk door gladheid is het gewoonweg niet waard.
Vr gr
 
Als je het gewoon als een stuk gereedschap ziet.. :t ;)

En ergens is 'de kunst van het loslate'n ook wel een goed anti-stress middel. *O*
Van binnen is ze vast goed onderhouden. De buitenkant wordt vanzelf ouder.
Uiteraard. Je gaat toch niet op een fiets zitten die je niet vertrouwd? ;)
Maar het is sowieso ook de jongste niet dus dat scheelt wellicht.
 
Ik rijd al 18 jaar iedere winter door. Maar deze winter is het uitzonderlijk glad. (Door nattigheid en vrieskou, andere jaren is het kouder, maar droger) Ik zou dan ook iedereen die met de motor de baan op wilt bij deze willen waarschuwen. Mijn zoon van 12 is dinsdag met zijn fiets gevallen op een gladde plek en heeft 24 u in het ziekenhuis moeten doorbrengen. Dat is het volgens mij niet waard, beter even afwachten, ;)

Waar is mijn "I'm with stupid" icoontje gebleven??
Dit is dus precies wat ik ook zelf denk..
Genoeg winters door gereden dat het bij wijze van spreken -10 was.
Steenkoud, maar wel droge kou..

Nu is het regen / vriezen / sneeuw..
Dan houd het op..
Mijn beestje is ook pas 19 jaartjes jong, maar zou het eeuwig zonde vinden om d'r neer te leggen met dit weer..
En vooral met mijn Michelin PP's.. 0,0 grip in de sneeuw/drek.
Zag vanochtend ook weer genoeg 'glimmende' stukken in de Randstad.

Gewoon wachten tot het voorbij is-O-
 
winter is al voorbij, prachtige dag vandaag, lekker 2 uur lang sunday funday en aan de hoeveelheid motor rijders onderweg ben ik niet de enige die zo dacht :}
 
Nou, die 3 zonnestralen was niet echt geweldig. En vanaf morgen weer gewoon regenachtig zeikweer. Ik wil gewoon -5 graden met een lekker zonnetje. Een echte winter, niet zo'n verkapte herfst....
 
regen vind ik toch minder vervelend dan in elke hoek zout of gladheid.. tenzij jij wil schaatsen met je motor

Het gaat weer lekker richting de 10 graden dus ik ben blij
 
Deze week weer heerlijk op de motor naar het werk en hoop zo dat het einde oefening is met die gladde bende.
Kan niet wachten om weer te kunnen filteren tussen de files door want achteraan aansluiten met koekblik werd ik ook niet echt vrolijk van.
 
Ik wil zo op de motor, check ik het weerbericht net tot mijn teleurstelling code geel voor gladheid tot 10:00...
 
Laatst bewerkt:
Hier iig niets aan de hand vanmorgen. Code geel bij 3 graden boven nul negeer ik tegenwoordig...

Was inderdaad niets aan de hand. Code geel is blijkbaar de nieuwe code voor normaal weer, er was werkelijk nog geen streepje gladheid te bekennen vanochtend.:?.
 
Tja. Een paar jaar geleden stapte ik met heel veel tegenzin in de auto bij code geel... en vrijwel iedere keer keek ik uit het raam en wenste ik dat ik op de motor zat. Dus zeker bij positieve temperaturen vertik ik het om de motor te laten staan voor die kleur. ;)
 
Maar als er wel wat gebeurd qua sneeuw/storm, dan hebben ze het in ieder geval gezegd. O-)
Vorige week koste de voorspelling mij ook wel een dagje rijden.
Daar luister ik normaal niet naar, maar om laat in de avond vanaf een onbekende route ver van huis terug te rijden was me wat teveel.
(Tot acht centimeter sneeuw, maar in het echt een klein beetje regen en de gehele dag en avond +2°C)

Het weer voorspellen gaat steeds meer op reclame/marketing lijken.
Inspelen op de angstfactor. :+
 
Laatst bewerkt:
Mja, vorige week én de week ervoor heb ik ook enkele dagen thuisgewerkt vanwege sneeuw. Als ik toch niets belangrijks heb dan ben ik gek als ik 't erop ga wagen. Maarja... ondertussen is 't weer herfst...
 
Werd wakker vanochtend, stukje gordijn open, en GEEN IJS meer te zien
*O**O**O**O*

Poes wakker geschud en ze mocht weer met pappa mee naar het werk
:]:]:]:]:]

Was wel een beetje mistig en vochtig, but who care's
 
Donderpoes. _O- :] (Klinkt eigenlijk als een tweecilinder met open uitlaten :+ )
 
Het wordt weer warmer!
Ik had me vanavond een veel kouder ritje voorgesteld maar ik kom net thuis en heb alleen een beetje koude vingertoppen *O*

(met herfst handschoenen + onderhandschoenen en een beetje handvatverwarming, dat dan weer wel)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan