Hoe kom jij de winter door?

Er zijn trouwens macna's die wel op je accu kunnen. Daarvan vond ik de draadjes ook heel ielig.
 
Ik heb vandaag verwarmde handschoenen van het merk Dane gekocht bij Motoport. Het model Varme xpr tech. Gelijk op de terugweg naar huis getest. Heb nu op de laagste stand zelfs zweethandjes bij het thuiskomen. Wat lekker zeg die warmte. Ze hebben een accu die het tussen de 2 en 4 uur vol moet houden. Heb er gelijk een kabelsetje bij gekocht om ze op de motor aan te kunnen sluiten.

Ze hebben nu een "leuke" korting van 30% op de handschoenen van Dane omdat ze nieuw zijn.
 
Zo lelijk als dat ik handkappen op m'n fietsje vindt, zo'n fan ben ik nu van hun effectiviteit van handjes uit de koude rijwind houden :) - en gaan ze er dus ook meteen weer af op het moment dat de suggestie van lente er is. De kappen in combinatie met handvatverwarming en herfst handschoenen was erg lekker vanochtend! Aanrader :Y

Eerlijk is wel: gashand duim blijft moeilijk doen en heb ondertussen maar besloten dat dat misschien niet alleen kou afhankelijk is, maar misschien ook komt door verkeerde houding of slechte doorbloeding na een paar keer uit de kom te zijn geweest, ofzo.

@HighKing dank voor je review linkje, Macna's zijn denk ik wel eentje om in gedachte te houden, mocht het erg koud worden.
 
Ik heb vandaag verwarmde handschoenen van het merk Dane gekocht bij Motoport. Het model Varme xpr tech. Gelijk op de terugweg naar huis getest. Heb nu op de laagste stand zelfs zweethandjes bij het thuiskomen. Wat lekker zeg die warmte. Ze hebben een accu die het tussen de 2 en 4 uur vol moet houden. Heb er gelijk een kabelsetje bij gekocht om ze op de motor aan te kunnen sluiten.

Ze hebben nu een "leuke" korting van 30% op de handschoenen van Dane omdat ze nieuw zijn.

Dat is inderdaad wel een leuke verleidingskorting. Zijn ze qua gevoel vergelijkbaar met dikke winterhandschoenen of juist dunnetjes en dus meer gevoel?
 
Zo lelijk als dat ik handkappen op m'n fietsje vindt, zo'n fan ben ik nu van hun effectiviteit van handjes uit de koude rijwind houden :) - en gaan ze er dus ook meteen weer af op het moment dat de suggestie van lente er is. De kappen in combinatie met handvatverwarming en herfst handschoenen was erg lekker vanochtend! Aanrader :Y.

:Y Hier gaan die kappen er morgen ook op en weer zo snel mogelijk vanaf. Dan red ik het verder wel met m'n handvatverwarming, handschoenen van de Lidl, niet al te dure pak en kol met Windstopper. Eventueel nog een extra trui eronder.
 
Dat is inderdaad wel een leuke verleidingskorting. Zijn ze qua gevoel vergelijkbaar met dikke winterhandschoenen of juist dunnetjes en dus meer gevoel?
Ze zijn niet superdik. Ik denk wel vergelijkbaar met mijn leren herfst handschoenen. Het is altijd wel even wennen maar alleen al het gevoel van warme handen is niet te evenaren merk ik nu. Het lijken zeker geen lashandschoenen om het daar maar mee te vergelijken. Knipperen gaat gemakkelijk. Maar het zijn dan ook zeker geen superdunne zomerhandschoenen wat dikte betreft. Klinkt beetje vaag maar ik vind het wat ik er gisteren mee gereden heb zeer goed te doen.
 
Ik heb vandaag verwarmde handschoenen van het merk Dane gekocht bij Motoport. Het model Varme xpr tech. Gelijk op de terugweg naar huis getest. Heb nu op de laagste stand zelfs zweethandjes bij het thuiskomen. Wat lekker zeg die warmte. Ze hebben een accu die het tussen de 2 en 4 uur vol moet houden. Heb er gelijk een kabelsetje bij gekocht om ze op de motor aan te kunnen sluiten.

Ze hebben nu een "leuke" korting van 30% op de handschoenen van Dane omdat ze nieuw zijn.

Bij welke MP heb je deze gekocht dan? Op de website staan ze voor de normale prijs.
 
BIj Motoport Wormerveer. In het blad van MP en via mailing die ik krijg staat dat er 30% korting word gegeven. Is bij alle vestigingen.

Zelf bij deze handschoenen uitgekomen omdat deze een iets langere vinger hebben dan de gerbing handschoenen die ik gepast heb. Was ook wel benieuwd naar de macna's maar deze lijken ook prima te zitten.

Nader bericht: Dane varne actie. Benieuwd of dit lukt.
 
Ze zijn niet superdik. Ik denk wel vergelijkbaar met mijn leren herfst handschoenen. Het is altijd wel even wennen maar alleen al het gevoel van warme handen is niet te evenaren merk ik nu. Het lijken zeker geen lashandschoenen om het daar maar mee te vergelijken. Knipperen gaat gemakkelijk. Maar het zijn dan ook zeker geen superdunne zomerhandschoenen wat dikte betreft. Klinkt beetje vaag maar ik vind het wat ik er gisteren mee gereden heb zeer goed te doen.

Valt wel mee qua vaag, je vergelijkingen helpen mij om er een beeld bij te schetsen. En inderdaad, nieuwe handschoenen zijn altijd wennen. Ondanks dat ik eigenlijk al overtuigd ben van het feit dat verwarmd veel lekkerder is bij de echt koude temperaturen, twijfel ik toch nog ff door. (Grote kans dat dat ze uiteindelijk toch het verjaardags kadootje aan mezelf worden :))
 
Eerlijk is wel: gashand duim blijft moeilijk doen en heb ondertussen maar besloten dat dat misschien niet alleen kou afhankelijk is, maar misschien ook komt door verkeerde houding of slechte doorbloeding na een paar keer uit de kom te zijn geweest, ofzo.
Koude duimen hou ik ook, zowel links als rechts. De overstap naar winterhandschoenen stel ik weer zo lang mogelijk uit. Dit jaar nog niet nodig gehad gelukkig, mede dankzij handkappen. De eerste paar keer met winterhandschoenen ben ik steeds de precieze controle over gas, rem en koppeling kwijt.

Maar we zeuren niet te hard. Lekker warm in de auto stilstaan in de file, of een beetje koud maar gewoon langs de auto's hobbelen...ik weet wel waar ik voor kies.
 
Vind die dane's wel behoorlijk aan de prijs. Dan zitten er zo te zien ook nog eens kleine connectors aan waardoor het niet uitwisselbaar is met gerbing en warm n safe. Daar is dan weer niet over nagedacht. Ik heb in mijn gerbing vest een ingebouwde draad voor handschoenen. Dus geen losse draad. Onderaan aansluiting voor vest en handschoenen op een dubbele controller. Maar dat gaat wel met de grotere stekkers.
 
De Gerbings (model T12 meen ik) die afgelopen zomer voor het laatst een paar uur aan de lader gelegen hebbeb (behoud batterijen) tevoorschijn gehaald.

opladen was questie van uurtje, dan alles groen.
morgen uitproberen, waarsch op de accu, want dat is toch stukken warmer.

Draajes zonet doorgetrokken.

20190120-183910.jpg
 
Hoe IK de winter doorkom?
Gewoon...met slijptol en een lasapparaat een knaken Savage te lijf gaan om er een leuke bobber van te bouwen..
Simpel..
 
Vorige week met binnenvoering was het zelfs te warm, ik kwam bezweet aan. Dit weekend met binnenvoering was het heerlijk. Verder rij ik een beater dus pekel of modder maakt niet uit.
 
Gisteren heb ik de bromscooter gepakt voor de 35km naar mijn werk, vandaag is onverwacht vrij, maar morgen pak ik m waarschijnlijk weer.
 
Werk al 3 dagen thuis omdat ik niet fatsoenlijk de straat uit kan komen met 250kg V-Strom of 230kg ZRX. -O-
Morgen vrij... nu maar hopen dat het mee gaat vallen en we maandag weer gewoon kunnen brommerren... anders toch maar eens naar alternatieven gaan kijken.
 
Werk al 3 dagen thuis omdat ik niet fatsoenlijk de straat uit kan komen met 250kg V-Strom of 230kg ZRX. -O-
Morgen vrij... nu maar hopen dat het mee gaat vallen en we maandag weer gewoon kunnen brommerren... anders toch maar eens naar alternatieven gaan kijken.
Hey......................psssst , klr kopen *O*geweldig fijn hoor ,ik doe m niet weg:N
 
Werk al 3 dagen thuis omdat ik niet fatsoenlijk de straat uit kan komen met 250kg V-Strom of 230kg ZRX. -O-

Herkenbaar :/

Ik ben deze en volgende week vrij voordat ik met m'n nieuwe baan begin. Dat valt dan weer mee, maar ik had ze eigenlijk anders ingepland.
 
Bij mij in de straat hebben de automobilisten moeite. De weg is verijst. Ik zag er vanmorgen eentje tegen de stoeprand botsen._O-
Heb dat jaren geleden gehad in een bocht, super voorzichtig en langzaam, maar ja als je glijdt...
Geintje koste me wel m'n velg
 
Terug
Bovenaan Onderaan