Hoe kies ik mijn eerste crosser/off-road/all-road?

Hoi allemaal,

Ik ben op zoek naar een pitbike voor mee te knommelen en mee te scheuren, maar heb er niet zo heel veel verstand van. Ik ben op de site www.unitedtrade.nl uitgekomen en er staan wel een aantal 125cc pitbikes tussen, maar weet niet of deze goed zijn.
Heeft er iemand ervaring mee met deze site en deze pitbikes?

Alvast bedankt,
Jordy Kersten
 
Ik moet opbiechten dat ik pitbikes nogal associeer met raggen waar het eigenlijk niet kan, door mensen die het niet zoveel boeit.

Er zit geen kenteken op, dus je kan er niet mee over de weg naar een terrein of evenement waar het (met minder overlast) mag of kan.

En als iemand dan de moeite neemt om het ding netjes op een aanhanger te laden en naar een geschikt terrein of evenement te rijden, dan investeert hij al zoveel dat hij de centen voor een "echte" offroadmotor misschien ook wel wil uitgeven.

Maar goed, misschien vergis ik me helemaal. Neem jij die moeite gewoon, of heb je een groot weiland achter het huis. Alvast mijn excuses dus, Jordy, als ik er helemaal naast zit.

Sowieso verwacht ik het hier wel te horen als mijn onderbuikgevoel niet aanslaat ;-)
 
Hela!
Ik ben op zoek naar een goeie crossmotor dealer in omgeving Den Haag (als die er niet zijn mag een eindje verder ook). Had al gezocht of er een topic was op het MF maar kon zo gauw niks vinden, hoewel dit topic erg informatief is!
Alvast bedankt!
 
Hela!
Ik ben op zoek naar een goeie crossmotor dealer in omgeving Den Haag (als die er niet zijn mag een eindje verder ook). Had al gezocht of er een topic was op het MF maar kon zo gauw niks vinden, hoewel dit topic erg informatief is!
Alvast bedankt!
Keuze is inderdaad beperkt, maar meer dan Aad heb je niet nodig:
www.motorcrossaad.nl
 
:W
Zaterdag ga ik kijken voor mijn eerste crosser (Honda CR 250 1994 model).
Iemand die me er wat meer over kan vertellen m.b.t. onderhoud/ervaringen etc? :)
Onderhoud doe ik zelf. Ik heb nog geen ervaring met tweetak, maar goed inlezen en handleiding erbij moet dat wel lukken. Mocht ik hem kopen, dan gaat hij sowieso eerst uit elkaar om zaken te vervangen/poetsen/smeren.
 
Laatst bewerkt:
Hoi allemaal.

Ben mezelf aan het oriënteren voor het aankomende A2 rijbewijs (35kw), enkel heb ik een aantal vragen:

- Wat zijn relatief 'lage' SM's? Ben zelf 1.75 dus heb niet erg lange benen.
- Zijn ze praktisch allemaal (op de all-roads na) onderhoudsgevoelig vergeleken met een andere type motor?

De bedoeling is dat ik wel eens een ritje maak, 90% op de weg waarschijnlijk. Word niet dagelijks gebruikt maar een beetje betrouwbaarheid is wel vereist. Vermogen maakt niet zo zeer uit aangezien het vooral fun-ritjes zullen worden.
 
hallo,

Ik ben van plan mijn cr 250 uit 2001 te verkopen.
Daarna een crf 450 uit 2007 te kopen, alleen weet ik niet hoeveel draaiuren zo`n crf mag draaien in totaal.

Iemand enig idee?

B.V.D
 
Laatst bewerkt:
Ik zou vooral voor een zo licht mogelijke motorfiets gaan. En als je net begint met crossen/off the road rijden neem dan geen splinternieuwe motorfiets. Want als je net begint met off the road rijden ga je geheid in het begin veel stuk maken.
 
Ik wil een SM/enduro kopen, maar weet niet goed welke.

Wat wil ik met de motor:
1) Af en toe een ijsje/koffie halen en in de zomer een weekje/weekendje knallen over mooie wegen (hij zal geen snelwegen zien, dan zet ik hem op een trailer).
2) Circuitdagen rijden op kart en SM circuits
3) (illegaal) crossen over mooie paden/bossen/afgelegen zandhopen, af en toe een enduro tocht en eventueel heel af en toe een crossbaan op.

Vragen:
- Hoe reeel is het om alledrie met 1 motor te doen? Welke motor dan, bv: ktm 530 of wrf450?
- Hoe (on)betrouwbaar zijn lichte enduros? moet je dat willen met zon ding op straat rijden?
- Kan je onder een SM endurovelgen steken en wat met de vering kloten om vervolgens als Enduro te gaan rijden of komt er meer bij kijken, wat dan?
- zijn dit goede opties?
KTM 530 2010
KTM 450 2008
nog een ktm 530
of is een yamaha betrouwbaarder?

Bij voorbaat dank voor je reactie!

Frank
 
Laatst bewerkt:
Ik wil een SM/enduro kopen, maar weet niet goed welke.

Wat wil ik met de motor:
1) Af en toe een ijsje/koffie halen en in de zomer een weekje/weekendje knallen over mooie wegen (hij zal geen snelwegen zien, dan zet ik hem op een trailer).
2) Circuitdagen rijden op kart en SM circuits
3) (illegaal) crossen over mooie paden/bossen/afgelegen zandhopen, af en toe een enduro tocht en eventueel heel af en toe een crossbaan op.

Vragen:
- Hoe reeel is het om alledrie met 1 motor te doen? Welke motor dan, bv: ktm 530 of wrf450?
- Hoe (on)betrouwbaar zijn lichte enduros? moet je dat willen met zon ding op straat rijden?
- Kan je onder een SM endurovelgen steken en wat met de vering kloten om vervolgens als Enduro te gaan rijden of komt er meer bij kijken, wat dan?
- zijn dit goede opties?
KTM 530 2010
KTM 450 2008
nog een ktm 530
of is een yamaha betrouwbaarder?

Bij voorbaat dank voor je reactie!

Frank

KTM530. Ik had bovenstaande eisen ook en voldoet hier allemaal aan. Met cross setup rijden met een sm kan prima op amateur niveau. Vering paar klinkjes harder en gaan. Mooie sprongen zijn dan ook nog prima te doen. Bij circuitdagen kun je gewoon voorin meekomen met je 530. Betrouwbare, snelle en degelijke motor. En als hij niet bevalt gebruik je hem als klimrek voor je konijnen.
De WR zou ik persoonlijk te tam vinden. Dat is het allemaal net niet.

thumb

thumb
 
KTM530. Ik had bovenstaande eisen ook en voldoet hier allemaal aan. Met cross setup rijden met een sm kan prima op amateur niveau. Vering paar klinkjes harder en gaan. Mooie sprongen zijn dan ook nog prima te doen. Bij circuitdagen kun je gewoon voorin meekomen met je 530. Betrouwbare, snelle en degelijke motor. En als hij niet bevalt gebruik je hem als klimrek voor je konijnen.
De WR zou ik persoonlijk te tam vinden. Dat is het allemaal net niet.

[https://www.motor-forum.nl/media/4/full/thumb (afbeelding)]
[https://www.motor-forum.nl/media/8/full/thumb (afbeelding)]

Thanks! Mooi ding!
Zijn er nog speciale dingen waar ik bij de 530 op moet letten, zwakke plekken? Hoe vaak heeft een dergelijke fiets een revisie van bak of nieuwe zuiger nodig?
 
Thanks! Mooi ding!
Zijn er nog speciale dingen waar ik bij de 530 op moet letten, zwakke plekken? Hoe vaak heeft een dergelijke fiets een revisie van bak of nieuwe zuiger nodig?

Het eerste model had wat kinderziektes. Daar is een terugroepactie voor geweest. De 530s die je nu ziet rijden hebben die dus wel allemaal gehad kun je vanuit gaan.

Een zuiger kan zo 200 uur mee maar alles valt of staat met hoe je dr zelf mee omgaat. De bak blijft gewoon goed.
 
hallo,

zal mijn vraag maar hier stellen, topic lijkt mij het meest geschikt ervoor, maar ik ben dus op zoek naar een lichte beginners enduro, voor erbij en weet niet zo goed wat te kiezen. Mijn off road ervaring is 0.0, maar enduro heeft mij al altijd aangesproken. Wel veel motor ervaring, wat circuit ervaring, off road, nihil, ook al heb ik een Triumph Tiger (die dagelijks enkel asfalt ziet). Ik zou er dus graag een 250cc 4takt enduro bij hebben, om mee te beginnen, maar twijfel enorm tussen een Yamaha wr250r, of een Husqvarna Te250 (evt.310). Waar moet ik specifiek op letten als ik 1 van deze koop van enkele jaren oud? Heeft er hier iemand ervaring met 1 van deze? Wat is nu de beste off road? en kan je de Husqvarna ook gebruiken om occasioneel mee over de weg te rijden, heel sporadisch zou ik de motor gebruiken om 30km enkel naar het werk te rijden, geen snelweg? Onderhoud schrikt mij niet echt af, sleutelen doe ik al jaren zelf. Weet ook iemand de totale afmetingen van deze motoren, totale hoogte, totale lengte? Misschien rare vraag, maar het komt erop neer of ik moet kijken voor een trailer of dat deze net in mijn (kleine) bus gaan, Fiat Doblo maxi, een sportmotor bv gaat hier zonder probleem in maar in de hoogte heb ik toch mijn vragen bij een cross of enduro.

alvast bedankt
 
De WR250R, niet als enduro maar als lichte all/offroad voor een hele bak fun.
 
Voor een beginner heb ik nog ..
Een husqvarna te 310 R uit 2012 met injectie
Titanium leovince systeem
Pivot pegs
Renhtal stuur
Handbeschermers
71 uur ca 2600 kilometers
Banden 90%
Net beurt gehad motor ziet er keurig uit
Als het wat is PB maar 😉
 
Dan heb ik nog een 1991 XTZ750 supertenere. Dat is echt leuk om mee te starten. Drie sets banden erbij, dus je kan alle kanten op. Ik heb er drie keer een all-road rit mee gedaan en het offroad trekt me, dus ik wil iets lichters hebben. Ben nu op zoek naar een 2014 of nieuwer KTM 450 exc, maar die dingen zijn rete duur......
 
Heren Motorcrossers,

Deze winter ga ik gebruiken om mij te orienteren om te gaan motorcrossen. (zie mijn eerdere berichten). Nu ben ik 1.96 lang en weeg om en nabij de 95kg.

Mijn eerste gedachten gaan uit naar een 250cc 4 tact, maar is (vanwege mijn lengte en gewicht) een 350cc 4 tact eventueel ook een optie?

Wat denken jullie?

Alvast bedankt voor jullie adviezen.

Gr,

Marcel
 
Marcel, 350 - 500, kan allemaal , zeker met injectie is de mapping meestal zo aan te passen dat iedereen ermee overweg kan.
250 Is ook leuk , moet alleen iets meer gas op worden gegeven om goed vooruit te komen.
En als je wat zwaarder bent en de hollandsche maisplakken wat drassiger worden kan een 250 wat aan de lichte kant zijn. Voor de drogere/hardere ondergrond is een 250 een perfecte fiets.
 
Terug
Bovenaan Onderaan