Hoe achterste uitlaatbochten VFR 400 demonteren!?

Nickel89

MF veteraan
Lid geworden
24 feb 2008
Berichten
19.887
Waarderingsscore
10
Locatie
Eindhoven
Twitter
Ik ben nog steeds met mijn projectje bezichg... maar zit nu met een probleempje.

De achterste uitlaat bochten zijn nu los bij de cilinder, maar hoe krijg ik ze nu los. ze kunnen namelijk niet naar beneden zolang ze vastzitten in de collector, en gaan ze ook niet uit.

(Ik zie de antwoorden al hangen van: slijpschijf erin... maar ik heb deze bochten nog nodig! :X )
full
 
Laatst bewerkt:
400 weet ik niet zeker, maar bij mijn 750 kan ik als ik de middenbok en vanonder knutsel met veel draaien en een beetje vloeken de collector met buizen en al er uit meubelen

suc6
Ik heb geen middenbok, dus die hoef ik er in ieder geval niet onder vandaan te halen... :P

Ik ga er in ieder geval nog even een tweede man bijhalen die effe mee kijkt... maar bedankt voor de tip! ;)
 
Bij een 750 moet officieel het blok er uit, maar met de achterbrug los lukt het wel.
Zou bij jou ook wel eens kunnen helpen, maar het is hoe dan ook een gepriegel!

Het blok eruit lijkt mij het kudtste wat ik kan verzinnen...

De achterbrug is er al uit ik ga morgen nog wel effe priegelen... ik ga ook effe naar een foto zoeken van een achterbrugloze VFR750... kijken of dat een beetje overeenkomt met de mijne.

Overigens, vraagje: bij een VFR400 (of wel een 750) zitten daar de achterste bochten vastgelast in de collector? of geklemd/gestoken???
 
easy...... de moeren losdraaien op de cilinders :P, maar het is eenvoudiger om de achterste twee steunen van het blok los te halen blok, kantelen en hoppa klaar is kees
 
ik heb het vorig jaar bij mijn VFR 750 uit '92 gedaan. achterwiel eruit en prutsen maar viel erg mee.

als ik zo naar de fotos kijk zou ik ook zeggen: kantelen dat blok. (t ziet er een stuk krapper uit als bij mij)
 
Terug
Bovenaan Onderaan