Hmmmz: moto2 nieuws

TavulliaVale

MF veteraan
12 aug 2006
2.561
0
Meeste van ons wisten dit al, maar toch even wat interessant nieuws over de moto2 klasse die waarschijnlijk de 250cc klasse gaat vervangen.

Ik citeer:

Moriwaki present Moto2 project at Motegi
Friday, 24 April 2009

n497980_mori.original.jpg


A Friday press conference in Japan saw Moriwaki Engineering present their new MD600 bike, with which they plan to participate in the future Moto2 class.


The new Moriwaki MD600 bike was presented to media gathered at the Polini Grand Prix of Japan on Friday, with the Japanese firm announcing plans to participate in the forthcoming Moto2 class, which is set to replace the current 250cc category.

The 600cc 4-stroke bike was presented as a third evolution of the prototype machine developed by Moriwaki Racing and built by Moriwaki Engineering, with a view to involvement in Moto2, initially as chassis suppliers and later as competitors.

The press conference was attended by Moriwaki Engineering’s President and Team Owner Mamoru Moriwaki, in addition to Midori Moriwaki (Director and Team Manager), Akira Kato (Large Project Leader), Koji Takahashi (R&D Manager), Satoru Takafuchi (Production Manager) and Shogo Moriwaki (Test Rider).

The Japanese factory have experience of racing in MotoGP, having participated in the premier class from 2003 to 2005 with wild card appearances made by Olivier Jacque and Andrew Pitt - in addition to Japanese riders - on the MD211VF. The firm also have significant experience in the Japanese national championship and in various Asian racing series.


TAGS
 
Laatst bewerkt:
Is het nu al bekend hoe het regelement in elkaar zit voor wat betreft het gebruik van motorblokken??

lijkt me een beetje vreemd om nu al allemaal een motor(chassis, frame etc.) te ontwikkelen als er later een totaal ander blok voor in de plaats komt als men als uitgangspunt voor het ontwikkelen in gedachte had.
 
En hoe verhoudt dit nieuws zich tot de geruchten over Kawasaki? Kawasaki zou mogelijkerwijze de fabrikant worden voor deze klasse, maar nu presenteert Moriwaki zich. Een tamelijk vreemde gang van zaken, gezien er maar één leverancier mag zijn.
 
Volgens mij maakt Moriwaki gebruik van Honda blokken?! Net als een aantal jaren terug in de Motogp.
 
Meeste van ons wisten dit al, maar toch even wat interessant nieuws over de moto2 klasse die waarschijnlijk de 250cc klasse gaat vervangen.

Ik citeer:

Bla bla bla...

Interessant nieuws???

Een zwarte dag in de geschiedenis van de motorsport bedoel je???

In plaats van superieure 250cc tweetakten gaat men met 600cc teveeltakt rijden. En dan ook nog eens allemaal hetzelfde motorblok.
Een soort veredelde SV-cup dus.... Als je dat interessant noemt.

Helaas..... Weer een prachtige klasse die het loodje legt....

Mileufreaks, honda, dorna, etc.... allemaal bedankt........ :( :( :( :(
 
Laatst bewerkt:
Interessant nieuws???

Een zwarte dag in de geschiedenis van de motorsport bedoel je???

In plaats van superieure 250cc tweetakten gaat men met 600cc teveeltakt rijden. En dan ook nog eens allemaal hetzelfde motorblok.
Een soort veredelde SV-cup dus.... Als je dat interessant noemt.

Helaas..... Weer een prachtige klasse die het loodje legt....

Mileufreaks, honda, dorna, etc.... allemaal bedankt........ :( :( :( :(

Hey fikkie, terug in je mand. Ookal is het kutnieuws (ik ben het namelijk volledig met je eens) is het wel interessant om te lezen. Ik ben er van overtuigd dat de 250cc klasse niet zo snel zal verdwijnen:) Ik heb goede bronnen. Meerdere rijders en oud gedienden willen dit ook voorkomen.
 
Laatst bewerkt:
Hey fikkie, terug in je mand. Ookal is het kutnieuws (ik ben het namelijk volledig met je eens) is het wel interessant om te lezen. Ik ben er van overtuigd dat de 250cc klasse niet zo snel zal verdwijnen:) Ik heb goede bronnen. Meerdere rijders en oud gedienden willen dit ook voorkomen.

denk je nu echt dat wat oud rijders en rijders wat te vertellen hebben, helemaal niks.
er zijn toch ook zat rijders die veel electronica van die computers op wielen wat de motogp heet af willen halen, er komt alleen maar meer op

ik denk dat dorna over een paar jaar niks anders is dan een failliete organisatie als ze zo doorgaan, lang leve de SBK, daar wordt tenminste geraced
 
denk je nu echt dat wat oud rijders en rijders wat te vertellen hebben, helemaal niks.
er zijn toch ook zat rijders die veel electronica van die computers op wielen wat de motogp heet af willen halen, er komt alleen maar meer op

ik denk dat dorna over een paar jaar niks anders is dan een failliete organisatie als ze zo doorgaan, lang leve de SBK, daar wordt tenminste geraced

Ben ik absoluut niet met je eens.
 
Ben ik absoluut niet met je eens.
Heel fijn, dan nu graag het waarom. :+ Al ben ik het eens met Tavullia. ;)

Hetgeen ik denk:

Ik denk dat juist Dorna weinig te vertellen heeft in deze kwestie. Omwille van meerdere lobbyisten waaronder Honda wordt de 250cc opgeschort, omdat dit niet meer dan een Piaggio clubrace zou zijn en andere fabrikanten (waaronder Honda) niet of nauwelijks punten wisten te scoren. Daarom is Honda ook gestopt met de doorontwikkeling van haar fietsen in de 250cc. Althans, zo gingen de verhalen verleden jaar. We zien nu dat er meer Honda's dan verleden jaren op de grid staan en ook zien we dat deze Honda's tamelijk goed geprepareerd zijn. Iets wat opmerkelijk is te noemen.

Onder financiële druk verandert Dorna de 250cc klasse in een rare 600cc, dus Moto 2 klasse, waarin teams het motorblok van een ander team kunnen overkopen. Al met al een nieuw opgezette klasse met een ingewikkeld reglement. Overigens gaat het argument van Dorna dat de 250cc een Piaggio clubrace is, en dit met de komst van deze Moto 2 zal veranderen, niet meer op. Immers heeft zij al aangekondigd dat er maar één motorblokkenleverancier zal mogen zijn, en dus wordt het clubrace a.k.a. Red Bull Rookies Cup gevoel alleen maar versterkt.

Als coureurs hier geen zin in hebben, rijden ze gewoon niet. Saboteren ze de boel, of gaan er meer mensen naar andere klassen. De Superbike's zou dan wel is een enorme stroom ex-250cc coureurs kunnen gaan verwachten. Vergeet niet dat Carmelo Ezpeleta zo zijn best deed afgelopen winter om ten minste één Kawasaki rijder in het MotoGP wereldkampioenschap te behouden, anders zou het GP-Kampioenschap met 17 man amper nog een volwaardig kampioenschap genoemd mogen worden. Schrijven zich voor de Moto 2 klasse dus 17 of minder man in, aankomende winter... hebben we simpelweg géén kampioenschap en is deze klasse al ten dode opgeschreven voor deze goed en wel begonnen is.

Buiten alle veiligheidscommisies e.d. waar veel rijders al in zitten, hebben zij dus echt wel wat in te brengen in de gang van zaken omtrent het aankomende Moto 2 gebeuren.
 
Fantastisch, na al het geklaag en gelobby van Honda bij Dorna is er uiteindelijk uitgekomen dat Honda nu officieel de motorblokken van het nieuw te vormen Moto 2 klasse zal gaan leveren.

Na eerdere geruchten dat Kawasaki mogelijk de motoren zou gaan leveren voor de vanaf 2010 actieve Moto2 klasse kwam vandaag naar buiten dat de motoren zullen worden aangedreven door Honda motorblokken

Enkele weken geleden werd nog gedacht dat Kawasaki het contract voor de levering van de motoren van de Moto2 klasse zou krijgen om de Japanse fabrikant op die manier toch nog betrokken te houden bij het kampioenschap, volgens de geruchten heeft Kawasaki echter bedankt voor de eer.
Of Kawasaki inderdaad in eerst instantie benaderd is, is nooit officieel naar buiten gekomen maar het ‘Permanent Bureau', samengesteld uit FIM president Vito Ippolito en Dorna directeur Carmelo Ezpeleta, liet vandaag weten dat na het bestuderen van de voorstellen de keuze unaniem op Honda is komen te vallen.

Het eerste motorblok voor de Moto2 klasse zal 150 pk aan boord hebben wat door de teams geplaatst zal worden in een rijwielgedeelte naar keuze. Ook werd duidelijk dat, ondanks eerdere geruchten, de huidige 250cc klasse en de Moto2 klasse wel degelijk in een overgangsjaar, vergelijkbaar als het 500cc/MotoGP jaar, de strijd tegen elkaar zullen opnemen.

Aldus Racesport.nl. Wat een domper zeg. Ook al vind ik deze nieuw te vormen Moto 2 klasse steeds wat interessanter, MotoGP valt steeds meer dood te noemen. Dank u, Honda!
 
R.I.P

Een zwarte dag in de motorsport geschiedenis.
Erg wrang dat uitgerekend Honda wèèr de gelukkige is om te pogen om deze klasse succesvol te maken.
 
Ik verwacht ook dat de moto2 klasse geen succes zal gaan worden. Aprillia en KTM zullen hun resources nu gaan gebruiken voor iets anders en ik verwacht dat dat de superbikes gaan worden. Aangezien Aprillia dit jaar maar 2 RSV4's aan de start heeft in de WSBK is er nog veel ruimte voor uitbreiding. Ik denk dus dat de 250cc (semi)fabrieksteams van aprillia en aprillia klonen naar de WSBK gaan overstappen omdat, dat de klasse is waar Aprillia zich nu op gaat focussen.
Hetzelfde geld voor KTM. Dit jaar rijden ze alleen nog superstock 1000 en IDM met de rc8r. Volgend jaar als deze motor in de WSBK gaat mee rijden zullen zij daar ook graag een aantal professionele teams neer willen zetten en dus hun (semi)fabrieksteam opdoeken in de 250cc en door gaan naar de WSBK.

Wat betreft de rijders denk ik dat veel rijders de overstap wel durven te maken naar de WSBK. Behalve de toppers die bijna al verzekerd zijn van een stoeltje in de MotoGP. Denk aan Simoncelli die op de plek van James Toseland komt enz. enz.
 
lekker dat Honda hier weer de schuld van krijgt.. ze hebben aardig wat te zeggen maar om nou te beweren dat zij verantwoordelijk zijn voor dit verhaal?

Trouwens ik snap wel dat de 250 cc word opgedoekt.
Dit is ten eerste al een veredelde Aprilia cup ten tweede vinden we op straat amper nog 2 takten terug en ten derde: Wie van jullie lezers heeft de afgelopen jaren zich georienteerd op een nieuwe supersport 250 motor? Ik ga er van uit dat jullie allen echt allemaal bijna een aprilia 250 of een nsr 250 hebben gekocht voordat je je dikke 600 of 1000 cc viertakt kocht.

2 takten zijn commercieel gezien dus ook niet interessant meer. En helaas maar waar onze sport hangt van commercie aan elkaar dus kan een tweetakt klasse niet meer.

of dan deze 600 klasse de ideale oplossing is blijft dan natuurlijk een heel andere vraag...
 
lekker dat Honda hier weer de schuld van krijgt.. ze hebben aardig wat te zeggen maar om nou te beweren dat zij verantwoordelijk zijn voor dit verhaal?

Trouwens ik snap wel dat de 250 cc word opgedoekt.
Dit is ten eerste al een veredelde Aprilia cup ten tweede vinden we op straat amper nog 2 takten terug en ten derde: Wie van jullie lezers heeft de afgelopen jaren zich georienteerd op een nieuwe supersport 250 motor? Ik ga er van uit dat jullie allen echt allemaal bijna een aprilia 250 of een nsr 250 hebben gekocht voordat je je dikke 600 of 1000 cc viertakt kocht.

2 takten zijn commercieel gezien dus ook niet interessant meer. En helaas maar waar onze sport hangt van commercie aan elkaar dus kan een tweetakt klasse niet meer.

of dan deze 600 klasse de ideale oplossing is blijft dan natuurlijk een heel andere vraag...

Dit is natuurlijk de grootste bullshit die ik ooit heb gehoord.
Honda poogde jaren geleden al om de 250cc totaal te domineren nu lukt het ze eindelijk met een totaal nieuwe klasse.
En waarom alleen omdat ze het niet kunnen winnen van Aprilia.
KTM stapte op vanwege de plannen en het ontbreken van budget om een 600cc racer te produceren en nu Honda eindelijk weer de scepter kan zwaaien is dit enkel een stap om de commercie uit te buiten.
Immers wij kijkers worden opgezadeld met een competitie waar geen competitie meer is.
Het mom dat de rijder het verschil moet maken word wel aangesterkt, maar een cup waarin diverse merken rijden is vele malen interessanter dan 1 merk.
Dorna is alleen maar bezig om commercieel uit te buiten en zo de hele sport om zeep te helpen.
De nieuwe 600cc klasse zal een soort van opgevoerde RedBull Rookies cup worden en de hele glans van de Supersport600 zal ondanks het ontkennen hiervan volledig in de vergetelheid raken.
Het enige positieve van dit seizoen is dat Dorna inziet dat de belachelijke tijdschema's terug gedraait gaan worden.
In mijn optiek zijn alle klassen aangeduid onder MotoGP prototypes die je niet op straat hoort tegen te komen.
Misschien wel stukjes techniek, maar meer ook niet!
Het WSBK heeft de opgevoerde straatmachines met wat high-end electronica en Dorna moet gewoon afblijven van de 600cc klasse.
 
Roberts schrijft team in voor Moto2 klasse

De Amerikaanse racelegende Kenny Roberts heeft bevestigd dat hij één van de 47 inschrijvingen is die zich heeft aangemeld voor het Moto2 kampioenschap dat in 2010 van start zal gaan.


Roberts, drievoudig 500cc wereldkampioen, trok zich in 2007 terug uit het MotoGP wereldkampioenschap, maar hij bevestigd nu dat hij een aanvraag heeft ingediend om volgend jaar te kunnen starten in het nieuwe moto2 600cc viertakt kampioenschap.

Roberts is er tot nu toe niet geslaagd om een terugkeer naar het MotoGP wereldkampioenschap te bewerkstellen met de hotel en casino keten MGM uit Las Vegas.

De aanvraag is mede ingediend door Roberts voormalige rechter hand in de Team Roberts, Chuck Aksland.

Alle zes onafhankelijke MotoGP teams - Tech 3 Yamaha, Gresini Honda, LCR Honda, Pramac Ducati en Grupo Francisco Hernando Ducati en Scot Honda hebben ook bevestigd dat men zich heeft aangemeld met een tweemans team voor de nieuwe categorie.

Een voorlopige inschrijvingslijst zal worden vrijgegeven op 14 juni aanstaande aan de vooravond van de volgende MotoGP race in Catalunya.
 
FIM maakt lijst Moto2-teams bekend

De internationale motorsportfederatie FIM heeft zaterdag de lijst met Moto2-teams bekendgemaakt. Er hebben zich 27 teams ingeschreven. Er zijn in totaal 39 plaatsen op de startgrid. De Moto2 is vanaf 2010 de opvolger van de 250cc-klasse.

Teams
De huidige MotoGP-teams van Gresini, Hayate, Pramac, Tech 3 en Scott zullen ook een Moto2-team runnen. Dat geldt ook voor de voormalige MotoGP-teams van Roberts en JiR. Ook de huidige 125/250cc-teams hebben zich verzekerd van een plekje op de grid: Aspar, Ajo, Balaton en Pons Pepe World.

Reserve
Ook is er een reservelijst van tien startplaatsen mochten sommige teams niet kunnen voldoen aan de borgsom of niet geslaagd zijn in het vinden van rijders voor 2 november.

Moto2-teams (Tussen haakjes aantal reserveplekken)

Ajo Motorsport: 1 (1)
Balaton Racing Team 250: 1
Campetella Racing: 1
Cardion Ab Motoracing: 1
Cip Moto - Gp250: 1 (1)
Emmi - Caffe Latte: 1
G22 Racing Team: 2
Hayate Racing Team: 2
Honda Gresini: 2
JiR: 2
Kino Racing: 1 (1)
Mapfre Aspar Team: 2
Matteoni Racing: 1 (1)
Pons Racing Pepe World: 2
Pramac Racing: 2
Racing Team By Quereseno: 2
Racing Team Germany: 1 (1)
Scot Racing Team 250: 2
Speedup Aprilia: 2
Sprint Tecnology Racing: 2
Stop And Go Racing Team S.L.: 2
Team Roberts: 2
Tech 3: 2
Viessmann Kiefer Racing: 1 (1)
WTR San Marino Team: 1
Mz: (2)
Promoracing: (2)
 
De internationale motorsportfederatie FIM heeft zaterdag de lijst met Moto2-teams bekendgemaakt. Er hebben zich 27 teams ingeschreven. Er zijn in totaal 39 plaatsen op de startgrid. De Moto2 is vanaf 2010 de opvolger van de 250cc-klasse.

Teams
De huidige MotoGP-teams van Gresini, Hayate, Pramac, Tech 3 en Scott zullen ook een Moto2-team runnen. Dat geldt ook voor de voormalige MotoGP-teams van Roberts en JiR. Ook de huidige 125/250cc-teams hebben zich verzekerd van een plekje op de grid: Aspar, Ajo, Balaton en Pons Pepe World.

Reserve
Ook is er een reservelijst van tien startplaatsen mochten sommige teams niet kunnen voldoen aan de borgsom of niet geslaagd zijn in het vinden van rijders voor 2 november.
En als je nu het topic terug gaat lezen vanaf april lees je hele andere beweringen.
Een kans van leven zou er niet zijn voor de Moto2. _O-
Mooie startlijst. :}

WB gaat misschien sinds het vertrek van Biaggi weer Moto2 kijken. :')
 
Antonio Banderas wil ook een team in de moto2 beginnen kwam ik op internet tegen. Zal dan ongetwijfeld op de wacht lijst komen of het moet een grap zijn :).
 
Ben het met je eens. Wordt ook allemaal veel te duur. Kijk eens naar het aantal deelnemers in de GP. Rennerskwartier is hermetisch afgesloten, alleen toegankelijk voor de bobo's Alle filmpjes op internet worden direct geblokkeerd en GP mag niet meer door eurosport worden uitgezonden. Wordt door comm zender uitgezonden, afgewisseld met 30% reclame. Mooi he! Not. Bij Infront is het gezelliger en informeler.

De nieuwe GP2 is een imitatie Supersport })

denk je nu echt dat wat oud rijders en rijders wat te vertellen hebben, helemaal niks.
er zijn toch ook zat rijders die veel electronica van die computers op wielen wat de motogp heet af willen halen, er komt alleen maar meer op

ik denk dat dorna over een paar jaar niks anders is dan een failliete organisatie als ze zo doorgaan, lang leve de SBK, daar wordt tenminste geraced
 
Laatst bewerkt:
Die Zorro heeft geld zat en heeft afgelopen tijd zitten piekeren wat hij met al zijn centje zal gaan doen.

Prima Zorro,je bent welkom in het paddock ;)


Toch heel goed neergezet door Antonio,leuke films :Y

Antonio_Banderas_in_The_Legend_of_Zorro_Wallpaper_2_1280.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bij voorbaat mijn excuses voor het kapen van dit draadje O-) .

Het is wel niet Moto 2 maar wel enigszins gerelateerd; ik las vorige week in een Spaans motorblad (ik zal proberen het in de vingers te krijgen al weet ik niet eens meer welk blad het precies was) e.e.a. over de potentiele opvolger van de 125cc. Dat zouden dan 1 cylinder 450cc viertakt fietsen moeten gaan worden.

Hebben jullie daar meer informatie over ?

Kijk, die gasten die nu de tweetakten de nek om zitten te draaien verdienen openbare executie en wel op een uiterst pijnlijke manier. Maar als er dan toch wat terug moet komen dan vind ik persoonlijk supermono´s het minst erge scenario.
 
Het is wel niet Moto 2 maar wel enigszins gerelateerd; ik las vorige week in een Spaans motorblad (ik zal proberen het in de vingers te krijgen al weet ik niet eens meer welk blad het precies was) e.e.a. over de potentiele opvolger van de 125cc. Dat zouden dan 1 cylinder 450cc viertakt fietsen moeten gaan worden.

Hebben jullie daar meer informatie over ?
In de aanloop naar de TT toe, was het Mr. TT Jaap Timmer die in een gesprek met TT Radio Drenthe hierover al een tipje van de sluier wist op te lichten. Het is inderdaad de bedoeling dat, ik meen me te herinneren dat het 2012 of 2014 was, de 125cc ruim baan gaat maken voor 450cc viertakten.

Alle ins and outs m.b.t. de specificaties weet ik verder niet, maar punt is wel dat de 125cc tweetakten zullen verdwijnen. En dat was, helaas, ook eigenlijk wel te verwachten toen het nieuws naar buiten kwam over het verdwijnen van de 250cc.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan