Hmmmz: moto2 nieuws

He gatver, het klopt dus ... Als ik het me goed herinner werd inderdaad 2012 genoemd in dat Spaanse blad.

Bedankt voor de snelle reactie. Het enige positieve voor mij is dat de fabrikanten misschien wel weer straat 1 pitters in sportieve frames op de markt gaan brengen. Want naast strokers zijn supermo(n)(t)o´s toch ook wel mooi ...
 
hier staan al een heleboel types die mee gaan doen in de moto2 klasse

Find The Best Motorcycle Rides on Earth - MotoWhere

Zitten wel wat leuke machines tussen. Ben echt benieuwd naar deze klasse, genoeg interesse zo te zien aan het aantal teams:

Moto2 class 2010
Accepted Team - Entries Accepted (Reserve Entries)

Ajo Motorsport – 1 (1)
Balaton Racing Team 250 – 1
Campetella Racing – 1
Cardion AB Motoracing – 1
Cip Moto - GP250 – 1 (1)
Emmi - Caffe Latte -–1
G22 Racing Team – 2
Hayate Racing Team – 2
Honda Gresini – 2
JiR – 2
Kino Racing – 1 (1)
Mapfre Aspar Team – 2
Matteoni Racing – 1 (1)
Pons Racing Pepe World – 2
Pramac Racing – 2
Racing Team By Quereseno – 2
Racing Team Germany – 1 (1)
Scot Racing Team 250 – 2
Speedup Aprilia – 2
Sprint Tecnology Racing – 2
Stop And Go Racing Team S.L. – 2
Team Roberts – 2
Tech 3 – 2
Viessmann Kiefer Racing – 1 (1)
WTR San Marino Team – 1

Reserve Teams
MZ – 2
Promoracing – 2

Total Accepted Entries: 39
Total Reserve Entries: 10

Bron: Crash.net
 
Tech3 onthult het nieuwe Moto2 chassis

Met veel enthousiasme heeft het Tech3 team het chassis van de prototype Moto2 machine onthuld, die deel uit gaat maken van het Moto2 project van het Franse team waarmee ze in 2010 in de nieuwe 4-takt klasse van het wereldkampioenschap van start zullen gaan.

4018300662_841e05f152_o.jpg


De machine is ontworpen en gebouwd op het Franse hoofdkantoor, met behulp van de expertise en de ervaring van de MotoGP chefmonteur Guy Coulon en de data specialist Nicolas Goyon, die beide grote invloed hebben op het project.

Het Tech3 team gaat met twee rijders in de nieuwe Moto2 klasse starten, die de huidige 250cc klasse in het wereldkampioenschap gaat vervangen. Het is nog niet duidelijk welke rijders in actie zullen komen voor het Franse team. Teambaas Herve Poncharal is nog druk in gesprek met verschillende coureurs, en zal binnenkort de complete line-up van het Tech3 Moto2 team bekend gaan maken.

Waarschijnlijk zal de nieuwe Moto2 machine volgende maand voor het eerst in zijn geheel getoond worden tijdens de laatste race van het jaar in Valencia.

Herve Poncharal, Team Manager:

“Ik ben erg blij dat ik het nieuwe Tech3 Moto2 chassis kan onthullen, wat onderdeel is van een uitdagend nieuw hoofdstuk in de geschiedenis van ons team. Iedereen bij Tech3 heeft er ontzettend veel zin in om mee te doen in de nieuwe Moto2 klasse, wat ons een geweldige kans geeft om de technische vakkundigheid van ons team te laten zien.

Na een aantal maanden in de ontwerp en productiefase gezeten te hebben, kijken we er nu naar uit om de machine binnenkort op de baan te zien. Het is geweldig om deel te nemen aan de nieuwe Moto2 klasse en ook weer met Yamaha Monster in de MotoGP klasse te rijden, en we kijken er naar uit om in 2010 op twee fronten met een groot enthousiasme weer van start gaan.”
 
Tech3 onthult het nieuwe Moto2 chassis

Met veel enthousiasme heeft het Tech3 team het chassis van de prototype Moto2 machine onthuld, die deel uit gaat maken van het Moto2 project van het Franse team waarmee ze in 2010 in de nieuwe 4-takt klasse van het wereldkampioenschap van start zullen gaan.

[afbeelding]

De machine is ontworpen en gebouwd op het Franse hoofdkantoor, met behulp van de expertise en de ervaring van de MotoGP chefmonteur Guy Coulon en de data specialist Nicolas Goyon, die beide grote invloed hebben op het project.

Het Tech3 team gaat met twee rijders in de nieuwe Moto2 klasse starten, die de huidige 250cc klasse in het wereldkampioenschap gaat vervangen. Het is nog niet duidelijk welke rijders in actie zullen komen voor het Franse team. Teambaas Herve Poncharal is nog druk in gesprek met verschillende coureurs, en zal binnenkort de complete line-up van het Tech3 Moto2 team bekend gaan maken.

Waarschijnlijk zal de nieuwe Moto2 machine volgende maand voor het eerst in zijn geheel getoond worden tijdens de laatste race van het jaar in Valencia.

Herve Poncharal, Team Manager:

“Ik ben erg blij dat ik het nieuwe Tech3 Moto2 chassis kan onthullen, wat onderdeel is van een uitdagend nieuw hoofdstuk in de geschiedenis van ons team. Iedereen bij Tech3 heeft er ontzettend veel zin in om mee te doen in de nieuwe Moto2 klasse, wat ons een geweldige kans geeft om de technische vakkundigheid van ons team te laten zien.

Na een aantal maanden in de ontwerp en productiefase gezeten te hebben, kijken we er nu naar uit om de machine binnenkort op de baan te zien. Het is geweldig om deel te nemen aan de nieuwe Moto2 klasse en ook weer met Yamaha Monster in de MotoGP klasse te rijden, en we kijken er naar uit om in 2010 op twee fronten met een groot enthousiasme weer van start gaan.”

Ziet er wel strak uit. Er missen nog wel een hoop dingen, oh het ging ook alleen over het chassis natuurlijk :P
 
KALEX_Moto2_CAD_Seite_li_03.jpg


De Kalex machine die door het Pons team, met waarschijnlijk Toni Elias, zal gebruikt worden.
Kalex is een Duitse firma waar ingenieurs Alexander Baumgärtel en Klaus Hirsekorn verantwoordelijk voor zijn.
Santi Mulero (Pons' chefmonteur) vindt dit ontwerp verfrissend anders in vergelijking tot de concurrentie.
Bovendien beschikt Kalex over een uitstekend uitgeruste werkplaats waar 120 mensen werken en
de modernste machines staan. Voor de mensen v Pons is dit een voordeel want hun insteek is om samen met
Kalex het rijwielgedeelte verder te ontwikkelen. Door de aanwezige apparatuur is iedere gewenste wijziging
op zeer korte termijn te realiseren.
 
Laatst bewerkt:
Eerst hebben ze de 500 klasse vermoord; Honda moest en zou 4 takten racen. Maar om dat ze met 500 cc niet genoeg hadden hebben ze er in de eerste periode dan maar gelijk een bijna dubbel zo grote cilinderklasse van gemaakt. En Dorna doet braaf mee, omdat de FIAM zo succesvol werd met de SBK. Daar hadden we toch al van die 4 takten afgeleid van straatfietsen? Waarom dan nog een keer hetzelfde argument gebruiken in MotGP? De motoren zouden meer herkenbaar zijn voor het grote publiek? Gelul dus. Daarnaast verzonnen ze het gerucht dat ze in de VS de tweetakten niet door de millieu controles zouden krijgen. BS nummer 2, sinds wanneer staan ze in de VS stil bij het millieu probleem? Van die dikke vette V8 bakken moet je het toch maar hebben. Heb je te weinig PK's nou dan vergroten we gewoon de cilnderinhoud. Da's toch geen techniek meer! Als we die kant op moeten met ook nog eens allemaal dezelfde motorblokken waar men niets aan mag doen, dan staat de ontwikkeling stil. En dat is nu precies waar ze bij Honda op spelen. Geen privé teams met goede technici , geen brillante tuners, geen speciale patenten (Honda kocht ze toch al allemaal). Nee we willen een grijze massa van 4 takten worsten. Want dan kan het grote publiek ze herkennen en vervuilen we mionder.
Allemaal gore onzin. Een 2 takt kan net zo schoon lopen als een 4 takt. Je hoeft alleen maar te beginnen met directe injektie en een verbeterig van het spoelsysteem/uitlaat.
Zelfs voor op de weg zou het perfect kunnen, maar de heren Honda lobbyers hebben hun zinnen gezet op het van kant maken van alle 2 takt klassen. De regeringen doen er aan mee, die snapten er nog nooit wat van. Trouwens, knijp zon dikke 4 takt maar eens af op 80 dB. zoals ze deden met de 500 cc klasse. Jarenlang werd er in alle GP races enorm gelet op geluidsoverlast. Sinds de kost van MotoGP mag het weer totaal open!? We hadden het toch ook over het millieu? En als klap op de vuurpijl kwamen ze met leugen nummer 3, "het zou zo leuk zijn om ook 4 takten te kunnen laten racen". Waar stond er in het reglement dat dat niet mocht? Tot en met de 60er jaren waren de 4 takten sterker. Toen hoorde je de 2 takt rijders toch ook niet zeuren en zielig doen over cilinder inhoud compensatie? Honda heeft het jarenlang geprobeert net de NR met "ovale zuigers" en de meest exotische materialen (keramische zuiger en superhoge budgets). Nu zouden de kosten een factor zijn om de Moto2 klasse te starten? Sinds wanneer is een 4 takt goedkoper te bouwen, met 2 maal zo veel (onnodige onderdelen)?
Allemaal gelul.
In de enduro wedstrijden rijden er 2- en 4 takten. Echter hebben we het dan over een 125cc 2 takt tegen een 250cc 4 takt, een 250cc 2 takt tegen een 450cc 4 takt en 300 cc 2 takten tegen 500cc +4 takten. Kijk dat is een redelijke verhouding. Maar 250cc 2 cilinder 2 takten tegen 600 cc 4 cilinder 4 takten is meer dan 2 maal zo veel cilinderinhoud. Dat is geen redelijke verhouding meer en is alleen bedoeld om de 4 takten een te grote voorspong te geven, dus het einde van de 2 takt.
Laat dan ook gelijk Wankel motoren van 600 cc kamergrootte meedraaien, en doorontwikkelde 2 takt diesels (als een normale 2 takt maar met uitlaatkleppen) of ander vindingen. Maar nee dat doen ze niet want die hebben ze bij de "Sportcommissie Honda" nog niet in huis.
Walgelijk allemaal, de politiek heeft uiteindelijk de motorsport gehaald om ze definitief naar de kloten te helpen.
We zouden met zijn alle Honda moeten boicotten
 
Laatst bewerkt:
Hier het optreden van Moriwaki moto2 machine tegen de 250cc ers dit weekend in Japan!

 
Hier het optreden van Moriwaki moto2 machine tegen de 250cc ers dit weekend in Japan!


Dat ding loopt toch wel een tandje harder dan die 250's, geluid mag er ook best zijn (hopelijk gaan ze niet met dempers rijden volgend jaar). Wordt een mooie klasse met veel compleet nieuwe fietsen, echt gaaf.
 
Is niet echt eerlijk zo te zien, zo'n mini MotoGP fiets tussen die 250cc's
 
ik vind het nog niet eens zo gek idee.. blok krijgt gewoon de zelfde ophangpunten als het cbr600 blok meen ik.. daarom zijn dr dus ook al zoveel teams bezig hun frames te maken.

dit vind ik wel super opzich, die 250 is zeker leuke klasse maar eigenlijk rijden ze ook maar op 2 of 3 soorten motoren.. en voornamelijk de rs250.. dus tja denk dat het er alleen maar leuker van kan worden..

ik vind 2takt best tof hoor.. maar dat terzijde
 
Tweetakt heeft gewoon een heel eigen karakter, maar ik kan me wel voorstellen dat het voor fabrikanten niet zinvol meer is om nog veel te investeren in deze techniek. Behalve misschien voor 125cctjes, daar is nog een grote markt voor.
Ik moet zeggen dat ik die Moto2-fietsen er best mooi vindt uitzien en ook het geluid is best ok. Ik had het alleen leuk gevonden als ze een wat spannender engine layout hadden gebruikt, of in elk geval meer opties (V2, V4? Boxer voor mijn part).
 
een heel verhaal tegen honda
:^ vind het ook jammer dat de 2-tacten weg zijn/gaan. En waarom niet de regels zo maken dat 2-tacten kwa prestaties kunnen concurreren tegen 4-tacten? Misschien dat het startveld dan weer wat voller wordt in de motoGP.....


ik vind het nog niet eens zo gek idee.. blok krijgt gewoon de zelfde ophangpunten als het cbr600 blok meen ik.. daarom zijn dr dus ook al zoveel teams bezig hun frames te maken.

dit vind ik wel super opzich, die 250 is zeker leuke klasse maar eigenlijk rijden ze ook maar op 2 of 3 soorten motoren.. en voornamelijk de rs250.. dus tja denk dat het er alleen maar leuker van kan worden..

ik vind 2takt best tof hoor.. maar dat terzijde
Zou ook leuk zijn voor in je standaard cbr-etje
 
hoe zit dat eigenlijk met de fgabrieksteams?

zoals Kawasaki, Suzuki en Yamaha gaan die frames ontwerpen of doen die helemaal niks met Moto2 omdat Honda de blokken levert?
 
Terug
Bovenaan Onderaan