Heuptas, beentas, of andere?

Welk type tas?

• Heuptas

Stemmen: 3 9,7%
  • Beentas

Stemmen: 3 9,7%
  • Andere

Stemmen: 26 83,9%

• Totaal aantal stemmers
    31

wil een zx6r!!!

Na bijna 20 jaar: heb een zx6r!!!
Lid geworden
25 jun 2005
Waarderingsscore
2.142
Ik ben momenteel op zoek naar een kleine tas om je gsm, portefeuille, sleutels, sigaretten etc. in mee te nemen.
Zo van die ritjes waar een rugzak 'te veel' is en je gewoon de basics moet meenemen, geen extra drinken, extra kleding, schijfremslot, etc.
In een lederen pak is vaak maar een klein zakje waar net je gsm inpast, maar handig is anders. Dus ik ben op zoek naar een alternatief.

Wat hebben jullie? En wat vinden jullie het handigste?

Een heuptasje kan wel wat in, maar als dat maar met 1 band vastzit lijkt mij dat gemakkelijk te verschuiven tijdens het rijden?
Een beentas is kleiner maar hangt precies wel beter vast dan een heuptas.

Heuptas:

Oxford-XW3R-Motorcycle-Waist-Bag-OL866-Lifestyle-7.webp

Beentas:

Oxford-L1R-Motorcycle-Leg-Bag-OL239-Lifestyle-1.webp

Ik heb het geprobeerd met zo'n beentasje maar ik kon er niet aan wennen. Ik heb nu een kleine tanktas die ik ook als rugzak kan gebruiken. Dat bevalt mij beter.
Op de Thundercat heb ik een tailbag. Ook een fijn ding.

1733501954914.webp
Schoudertasje van Eastpak. Groot genoeg voor bankkaarten, telefoon, zonnebril en kleinigheden.
Ik heb het idee van een beentas nooit gesnapt, en met zo'n schoudertas kan je tenminste nog gewoon rondlopen.. 🤷‍♀️

Ik koop dit soort rommel allemaal niet meer. Waarom een losse heuptas? Dat zit alleen maar in de weg van je jas als je beweegt. Waarom een beentas? Het zit of te strak of te los.

Ik zie mezelf niet meer afstappen van die goeie ouwe Eastpak "back to work" rugzak. Die weegt niks als je er ook niks in doet (in tegenstelling tot al die gekke dure rommel met merkjes van "Speciale Motorkleding" erop), en hij is sterk zat om ook sloten, zware boodschappen etc. in te vervoeren. Verder maak ik veelvuldig gebruik van mijn topkoffer.

Zo van die ritjes waar een rugzak 'te veel' is en je gewoon de basics moet meenemen, geen extra drinken, extra kleding, schijfremslot, etc.
Maar waar is een rugzak dan "te veel" voor?

Laatst bewerkt:
Maar waar is een rugzak dan "te veel" voor?

Als je gewoon een ritje maakt, gewoon om te rijden. Dan is een rugzak nogal een gedoe voor je portefeuille en gsm. Ook de sleutels heb ik nodig om de ondergrondse parkeergarage te openen, als je dan de rugzak moet afdoen, sleutel eruit, poort openmaken, rugzak terug aandoen, etc etc.

Ik weet dat het nogal lui klinkt maar die situatie nu al vaak genoeg meegemaakt om te gaan kijken naar een alternatief. Dan lijkt zo'n klein tasje waar alles binnen handbereik is wel een verbetering.

Tank tasje.
Geen zooi aan m'n lichaam, anders dan m'n pak :)
Anders, ook dat.

Tussenmaatje tanktas. Groot genoeg dat er evt een flesje drinken, snack, shirt en handschoenen inpast. Klein genoeg dat het er niet uitziet als een enorme pukkel op je motor.

Edit,.ipv tanktas zijn er ook kleine tasjes die er wel ok uitzien op je buddyseat.

Ik gebruik eigenlijk altijd mijn kriega r20 rugzak. Vind hem niet te groot en een keer hier via het forum gekocht voor een mooie prijs. Tot nu toe altijd waterdicht geweest en ben er erg tevreden mee. Ik zie mezelf niet snel met een heup of beentas.

Schijfremslot niet op mijn lijf, maar achterop de motor.

Hier ook kleine tanktas van SW motech, op n tankring. 3 liter, evt uitbreidbaar tot 5. Perfect op een dagje weg en je klikt m zó los als je even van de motor stapt.

Ik heb hiervoor een tail tas.
Zit ook een schouderriem bij.

Ik heb onder mijn motorpak altijd een normale broek aan. Kort of lang naar gelang de temperatuur.
In die broek passen de dingen die je opnoemt.
Dus geen extra tas nodig.

Ik vind het maar een "menbag" voor op de motor, snap ook niet waarom iedereen een sacoche nodig heeft.

Bij mij zit men portemonnee in men zijzak van men broek, sleutels in aan ander kant, gsm op houder aan het laden of gewoon in een van men jaszakken. Roken doe ik niet dus alweer een zorg minder...

Ik vind het maar een "menbag" voor op de motor, snap ook niet waarom iedereen een sacoche nodig heeft.

Bij mij zit men portemonnee in men zijzak van men broek, sleutels in aan ander kant, gsm op houder aan het laden of gewoon in een van men jaszakken. Roken doe ik niet dus alweer een zorg minder...
En je hebt een Bagster op maat!

Heb een tweedelig leren pak.
Daar past in:
- werkmobiel (voor de hotspot) in de binnenzak
- Kaartenhouder in de binnenzak
- Huissleutels (buitenzak)
- Motorsleutels (buitenzak)
- Oordopjes (buitenzak)

Voor de langere ritten heb ik twee soorten tassen:
- Kriega R20
gevuld met van alles en nog wat. Zo nam ik bijvoorbeeld met de Klus Meet&Greet een gereedschapset mee erin. Maar laptop past ook prima.
- Tas van decathlon (klein, maar met drinkblaas erin). Hier zit voornamelijk snacks etc in.

Slot van de motor zit in de kont van de buddy.

20220716_121450.webp
Givi tanktasring op de drager gezet met een paar parkers ,zit goed vast ,ik heb deze tas en een nog wat grotere ,werkt voor mij :t

Ieder zijn ding, Held Tendra op m'n XR, ook afritsbaar. De basis zit goed vast op duo positie aan het zadel via de gaten tussen zadelbodem en schuim erin, even vissen maar niet moeilijk. Staat veel te veel Held op, maar past wel aardig tov zadel. Ik heb dan ook de BMW taartschep achter het zadel niet. Ingebouwde draagriem is ook praktisch

Heb een tweedelig leren pak.
Daar past in:
- werkmobiel (voor de hotspot) in de binnenzak
- Kaartenhouder in de binnenzak
- Huissleutels (buitenzak)
- Motorsleutels (buitenzak)
- Oordopjes (buitenzak)

Voor de langere ritten heb ik twee soorten tassen:
- Kriega R20
gevuld met van alles en nog wat. Zo nam ik bijvoorbeeld met de Klus Meet&Greet een gereedschapset mee erin. Maar laptop past ook prima.
- Tas van decathlon (klein, maar met drinkblaas erin). Hier zit voornamelijk snacks etc in.

Slot van de motor zit in de kont van de buddy.

Dat klinkt allemaal logisch en doenbaar. Maar in mijn geval heeft het lederen pak maar 1 klein binnenzakje waar bijna niets ingaat en onder de buddy is 0 plaats om iets te steken.

Ik bedacht me eerder ook dat ik rondrij zonder een Europees aanrijdingsformulier. Als de tegenpartij er ook geen heeft sta je daar mooi.
Dus vandaar ff een oplossing zoeken om alles gewoon netjes en handig bij te hebben.

Terug
Bovenaan Onderaan