*** Het ZX9R topic - deel 21 "Op zoek naar nieuwe leden"***

Je kunt er ook een u vormig plaatje tussen doen lijkt mij
Daar zat ik ook aan te denken, maar dan moet je die wel hebben of kunnen vinden.
Die 7 wordt zo langzamerhand een hoofdpijn dossier, kon ik maar met mijn 9 verder ...

DSC_8797C.jpg
 
Zit er veel verschil tussen de veer van een achter veer van een 7 en een 9 , een 9 heeft verschillende soorten type veren , zou wel dom lullen van me zijn .
 
Zit er veel verschil tussen de veer van een achter veer van een 7 en een 9 , een 9 heeft verschillende soorten type veren , zou wel dom lullen van me zijn .
Bij het 2002 model zit er geen moer maar een dike aluminium ring.
Bij het 2000 model zit er (voor zover ik weet) net als bij deze 7 een echte 22 moer.
Maar in principe is het natuurlijk allemaal hetzelfde.
 
Geinig om het verschil te zien tussen de ZX-9R en de Z1000SX
DSC_6512C.jpg
DSC_6539C.jpg
Ooit was de 9 een 'sport' en nu is de SX 'sport-tour' maar de 9 is groter en heeft ook een betere wind bescherming.
De SX is kleiner maar wel zwaarder (zit ook veel meer onderdelen op).
 
Heren, ik heb afscheid genomen van mijn ZX9R. Met pijn in mijn hart heb ik hem verkocht aan mijn neef.
Ik heb lang getwijfeld of ik dit wel zou moeten doen, maar het is doodzonde om zo'n goede en mooie motor in de garage te laten staan.
Ik heb deze motor 9 jaar met heel veel plezier gereden en ik hoop dat mijn neef met net zoveel plezier zal rondrijden.
Mijn niner heeft gelukkig weer een goed baasje gevonden. Bedankt voor alle gezelligheid en informatie. Tot ziens en tot horens :W
 
Hallo mensen !
Ik heb sinds afgelopen vrijdag een ZX9R uit 2001 van forum lid Ex-Motorloos gekocht.
Ik wil graag met dit topic mee lezen om de weten wat er rond deze motor voor verhalen en ervaringen zijn.
Dit is haar !
1404135
 
Laatst bewerkt:
Welkom !

Kleurstelling kan ik wel waarderen, zijkuip had iets midner zwart gemogen maar zo blijft er altijd wel weer wat ;)

Is je achterband nou vierkant of vertekent de foto ?
 
Nee de band is mooi rond afgesleten, de foto vertekend.
De band is wel binnenkort aan vervanging toe maar ik ga er snel een nieuwe op leggen want ik heb vandaag gezien dat er een prop op het loopvlak zit, de band is dus lek geweest.
Volgens mij is een prop in het loopvlak niet echt verstandig...
 
Ja dat er misschien te veel zwart op de zij kuip is daar heb je misschien wel gelijk in...en een Kawa logo erop dan ?
1404541
 
Ik zit er toch over te denken om mijn 9 eerder uit de stalling te halen. Maar dan moet ik wel eerst op zoek naar nieuwe remschijven.
galfer.jpg

Zoiets lijkt mij wel leuk. Maar deze van 'Galfer' kan ik alleen in de US vinden.
Weet iemand een alternatief?
Bij voorkeur geen Aliexpress kwaliteit.
 
Ze hebben een Facebook pagina en een EBay shop. Op beide zijn goede reviews te vinden. Het leek me dus wel een serieuze zaak, geen handelaartje. Vandaar dat ik het aangedurfd heb. Ik kon hem in Nederland niet krijgen voor die prijs. Misschien omdat Braking Italiaans is dat zij het goedkoper aan kunnen bieden...

Je moet natuurlijk wel alles dubbel controleren en zorgen dat je de juiste besteld, want service of omruilen zal een lastige zaak worden...

PS Controleer ook meteen je remblokken. Dan kan je die in 1 keer mee bestellen.
 
Laatst bewerkt:
Nee de band is mooi rond afgesleten, de foto vertekend.
De band is wel binnenkort aan vervanging toe maar ik ga er snel een nieuwe op leggen want ik heb vandaag gezien dat er een prop op het loopvlak zit, de band is dus lek geweest.
Volgens mij is een prop in het loopvlak niet echt verstandig...

Agh das wel jammer idd, wou er zelf niet mee rondrijden al zijn er genoeg mensen die er prima op vertrouwen..
Zo n groen logo op je zijkuip gaat hem zeker niet misstaan !!
PS Controleer ook meteen je remblokken. Dan kan je die in 1 keer mee bestellen.
Het lijtk mij vrij logisch om bij nieuwe schijven meteen nieuwe blokken te steken toch ?!
Tenminste ik zou niet met ingesleten blokken beginnen op nieuwe schijven, al helemaal niet nadat er "problemen" zijn geweest
 
Heb je ze al binnen...?
Gentile Cliente, La ringraziamo per aver scelto la nostra azienda. Stiamo lavorando il Suo ordine, e faremo il massimo per consegnarLe la merce nel più breve tempo possibile.
Riceverà un'email con il numero di spedizione da parte nostra e del Corriere appena spedito il pacco.

Oftewel; het is onderweg :)

Effe heel wat anders; eindelijk weer eens wat gereden op de pani. Dat rijdt toch wel heel erg lekker :]
Maar dan nu het probleem; als je op de pani hebt gereden wil je dus niet meer op de 7 rijden. Die 7 is echt een mooi ding maar het rijdt als een stoomlocomotief.
Dus nu moet die 7 echt weg om plaats te maken voor de 9.
 
Hoi mensen,
Ik wil de kleppen laten stellen van mijn 2004 ZX9R, iemand een goed adres en prijs indicaties?
Of is het goed zelf te doen?
 
Of is het goed zelf te doen?
Dat hangt af van jouw referentie kader.
Als je auto's of klassieke motoren gewent bent dan is het een enorme rotklus. Omdat je eerst de halve motor uit elkaar moet halen voordat je erbij bent.
Als je andere race motoren gewent bent dan is het best makkelijk zelf te doen. Omdat de ZX-9R eigenlijk vrij simpel in elkaar zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan