*** Het ZX9R topic - deel 21 "Op zoek naar nieuwe leden"***

@ZXRH88 , wat is er fout met de Dutch Super Seven dan ? (ik ken wel verschillende mensen van deze club en zijn toch aardige mensen dacht ik zo )

Nou die hele sticker.. de hele club ken ik niet en oordeel ik ook niet over ;)
Gaat er mij om dat je zo n fiets ( die het vooral van die METALLIC witte vlakken moet hebben ) behoorlijk naar beneden haalt met dergelijke stickers.
 
Nog even off topic verder O-)
Ik ben verbaasd over de slechte kwaliteit van de remmen van de ZX-7R, die van de ZX-9R (in ieder geval de 2002/2003 modellen) is echt een stuk beter.
Hier een close up van de zuigers:
DSC_8752C.jpg


Inmiddels een tweede set gekocht. Deze is wel een stuk beter maar nog steeds zijn niet alle zuigers zonder aantasting.
Moet dus echt van twee sets één goede selecteren.
P4190456C.jpg
 
Hmm, ziet er allemaal niet helemaal meer glad uit.. heb je daar ook last mee dat ze die seal ring slijten ? en daardoor de rem wat "aan blijft slepen" ?? Had ik namelijk bijde zx9r wel, heb toen de complete klauwen voorzien van nieuwe rubbers,ringen, hoezen.
Later ook nog gekozen voor stalen leidingen en bepaalde brembo blokjes en pas toen begon het wat te remmen..
Als ik op de 10 stap merk je pas echt het verschil in remmen, die remt met standaard leidingen en normale blokjes al even hard.
 
heb je daar ook last mee dat ze die seal ring slijten ? en daardoor de rem wat "aan blijft slepen" ?? Had ik namelijk bijde zx9r wel, heb toen de complete klauwen voorzien van nieuwe rubbers,ringen, hoezen.
Toen ik die motor kocht deden de remmen het helemaal niet. :+
Was gewoon levensgevaarlijk om ermee te rijden. Vandaar dat ik er dan ook niet mee heb gereden en ik dus ook geen ervaring mee heb.
Pas vandaag weer het eerste stuk proefrijden, nu remt dat ding tenminste weer.
 
Je kon vandaag proefrijden bij Goedhart. Kon het toch niet laten om de Z900 RS te proberen. :]

IMG_20190422C.jpg


En nu weet ik gelukkig 100% zeker dat dit niets voor mij is. Zithouding onprettig en slappe/deinende vering.
Maar het ergste is de aan/uit reactie van het gas. Vooral in de bocht wordt je daar niet vrolijk van.
 
Is wel een geweldige motor om te zien in deze kleur stelling en toch zie ik ze zo en nu dan rijden , is wel een retro in een nieuw jasje dus de vering zal ook wel van die tijd zijn gekopieerd maar in een nieuw jasje .
 
Toen ik die motor kocht deden de remmen het helemaal niet. :+
Was gewoon levensgevaarlijk om ermee te rijden. Vandaar dat ik er dan ook niet mee heb gereden en ik dus ook geen ervaring mee heb.
Pas vandaag weer het eerste stuk proefrijden, nu remt dat ding tenminste weer.
Verhaal kwam me al ergens bekend voor.. hebben we het dus al eerder over gehad ;)

Die z900 ziet er goed uit, wil voor mn vriendin in de toekomst kijken voor een "normale"
 
Morgen sneeuwstormen en jij gaat dit weekend al naar Assen. Sterkte :P


Ik bedoel dat het volgens mij goedkoper is om ergens een tweedehands CDI te kopen dan om een dure Nederlander dit te laten repareren. Omdat er ruimshoots goedkoop tweedehands spullen te koop zijn.

Off topic; Heel anders is de situatie als je een Ducati Panigale hebt; daarvan zijn de onderdelen zo duur dat er eigenaren zijn die hun goede motor uit elkaar halen en deze in onderdelen verkopen.

Het probleem is gevonden! Kabels in de kabelboom waren beschadigt waardoor er contact tussen 3 verschillende kabels ontstond. Waarschijnlijk is de kabelboom ergens klem komen te zitten, waardoor de kabels tegen elkaar aan zijn gaan scheuren en bloot zijn komen te liggen.

Iedereen i.i.g. bedankt voor het meedenken!
 
Na lang wikken en wegen ( en sparen ) heb ik vandaag de knoop doorgehakt en deze splinternieuwe motor gekocht.
Ik heb meteen nieuwe uitlaatdempers, een ander rempotje, een smoke ruitje en een kleine kentekenplaathouder erbij besteld......
Niet dat ik de ZX9R na 9 jaren beu was maar ik wilde gewoon weer eens iets anders. Ik heb ZX9R nog steeds en ik twijfel of ik hem verkoop.

1389124
 
Mooi man! Daar ga je geen spijt van krijgen. Ik zie dat je zelfs de kleurstelling gelijk hebt gehouden...

Welke uitlaten komen er onder?
 
Ik heb mezelf ook een klein cadeautje gegeven. 5 Juli weer een circuitdag op Zolder geboekt. Na een keer of 5 niveau 1+, nu voor de eerste keer vrij rijden in de minder snel groep. Heb er weer erg zin in...
 
Na lang wikken en wegen ( en sparen ) heb ik vandaag de knoop doorgehakt en deze splinternieuwe motor gekocht.
Ik heb meteen nieuwe uitlaatdempers, een ander rempotje, een smoke ruitje en een kleine kentekenplaathouder erbij besteld......
Niet dat ik de ZX9R na 9 jaren beu was maar ik wilde gewoon weer eens iets anders. Ik heb ZX9R nog steeds en ik twijfel of ik hem verkoop.

Bekijk bijlage 1389124
Gefeliciteerd ;)
Je was nogal opvallend afwezig de laatste tijd.
 
Gefeliciteerd ;)
Je was nogal opvallend afwezig de laatste tijd.

Dankjewel kerel. Dus zelfs als ik niet aanwezig ben dan val het nog op _O- geintje.
Ik heb het een hele tijd heel erg druk gehad met de verzorging van mijn zieke ouders en daarbij ben ik vorig jaar een eigen zaak gestart en daar ging en gaat ook heel veel tijd inzitten. Mijn afwezigheid had dus niks te maken met hier.
Ik heb afgelopen maandag op mijn niner nog een mooie rit ( bijna 600 km ) gemaakt in de Belgische en Luxemburgse Ardennen:9~. Dit was weer mijn eerste rit in 7 maanden....
 
Gefeliciteerd rense! Qua kleur zit er weinig verschil in :P
Hoop dat je de 9 er alsnog bij houd.. of dat ie bij een liefhebber terecht komt
 
Gefeliciteerd rense! Qua kleur zit er weinig verschil in :P
Hoop dat je de 9 er alsnog bij houd.. of dat ie bij een liefhebber terecht komt

Oke, weer geen groene maar wel weer een Kawasaki :]
Ik ga eerst eens een tijdje rijden op de Z1000SX en kijken hoe die bevalt.
Bevalt die erg goed dat bestaat er een kans dat ik de ZX9R verkoop aan een liefhebber, maar tot die tijd mogen ze samen in mijn garage staan :9~
De ZX9R van mij is nog steeds zo goed als nieuw en altijd perfect onderhouden. Daar kun je nog jaren plezier op hebben.
 
Laatst bewerkt:
Cool cool cool !
Ik vind het zelf zo lastig om mn 9 weg te doen dat ik hem maar aan mn pa heb gegeven in bruikleen. Ooit zal ik er afscheid van nemen maar ga dat nog zo lang mogelijk uitstellen :)
 
of dat ie bij een liefhebber terecht komt
Ik vraag mij af of die mensen wel bestaan. :YY

Op de LeoVince zit mij toch echt een veel te lange levertijd dus heb ik deze maar besteld
Vestandig natuurlijk om een grote uitgave maar gelijk te doen zodat je er het langst plezier van hebt. Maar toch is het wel zonde van die originele dempers, die zijn namelijk echt niet goedkoop. Al kan ik de originele dempers niet mooi vinden.
 
Vestandig natuurlijk om een grote uitgave maar gelijk te doen zodat je er het langst plezier van hebt. Maar toch is het wel zonde van die originele dempers, die zijn namelijk echt niet goedkoop. Al kan ik de originele dempers niet mooi vinden.

Ik vind de originele uitlaten echt heel heel lelijk en die moeten er gelijk vanaf. Ook de taartschep is echt lelijk, dus die moet er ook vanaf.
Het is inderdaad een dure investering maar als ik met deze motor weer 9 jaar doe zoals met de ZX9R en de ZX6R dan valt het per jaar wel weer mee......;)
 
Dankjewel kerel. Dus zelfs als ik niet aanwezig ben dan val het nog op _O- geintje.
Ik heb het een hele tijd heel erg druk gehad met de verzorging van mijn zieke ouders en daarbij ben ik vorig jaar een eigen zaak gestart en daar ging en gaat ook heel veel tijd inzitten. Mijn afwezigheid had dus niks te maken met hier.
Ik heb afgelopen maandag op mijn niner nog een mooie rit ( bijna 600 km ) gemaakt in de Belgische en Luxemburgse Ardennen:9~. Dit was weer mijn eerste rit in 7 maanden....

Nice Bike Rense.... jaja... ik lees nog steeds wel mee hoor.......
 
Post van Ali :9
P5020479C.jpg


Ik was dit weekend schroefjes bestellen voor de kuip van de 7 toen kwam ik toevallig deze sticker set tegen voor iets van 10 euro. Dus gelijk gekocht.
Ooit kocht ik de originele exemplaren van Kawasaki en die waren gruwelijk duur.
Zelfs de maat klopt (de 9 staat in de stalling maar ik had ooit een overtrek gemaakt die je op de foto ziet).
Enig probleem is dat ik geen flauw idee heb wat er ik mee moet :+

P5020481C.jpg


Op deze rode motor passen de sticker in ieder geval niet.

Off topic: Ik ben positief verbaasd over de rij-eigenschappen van de ZX-7R. Als je dat ding start dan merk je duidelijk dat het een oude rammelbak is. Maar eenmaal op de snelweg rijdt het super *O*
Prettige hoeveelheid koppel onderin en mooi trillingsvrij. Prima zitpositie en ruime kuip om achter te schuilen.
 
En weer post van Ali, ditmaal een doosje waardeloze rommel :')

P5040486C.jpg


Ik was van plan deze te gebruiken voor de kuip, net zoals de schroefjes van de 10.
Maar de kwaliteit is zo slecht dat ik het maar bij de originele houd.

DSC_8768C.jpgDSC_8769C.jpg
 
ik denk dat ik er nog 2 heb liggen van een zx9r uit 2003 met ongeveer 9000km gereden die mag je desnoods voor 50€ hebben wat goedkoop is . Mocht je interesse hebben wil ik dit weekend wel effe zoeken (zal zo'n 13jaar stof op liggen )
Al gevonden? O-)
De 7 blijkt toch niet zo geschikt als woon-werk motor dus ik wil mijn 9 weer in orde gaan maken.
Of als iemand anders nog iets weet als vervang set dan hoor ik dat graag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan