*** Het ZX9R topic - deel 21 "Op zoek naar nieuwe leden"***

Nog even off topic verder O-)
Ik ben verbaasd over de slechte kwaliteit van de remmen van de ZX-7R, die van de ZX-9R (in ieder geval de 2002/2003 modellen) is echt een stuk beter.
Hier een close up van de zuigers:
Bekijk bijlage 1387625

Inmiddels een tweede set gekocht. Deze is wel een stuk beter maar nog steeds zijn niet alle zuigers zonder aantasting.
Moet dus echt van twee sets één goede selecteren.
Bekijk bijlage 1387626

zx9r 1995-1997 zelfde kwaliteit
 
Laatst bewerkt:
1393016


Nu is hij helemaal zoals ik het wil.......
 
Nu is hij helemaal zoals ik het wil.......
Ik mis nog een mooie gele streep over de kuip. :P

En hoe bevalt het rechtop zitten?
Vorig jaar had ik een proefrit gemaakt op een Yamaha tracer, het voelde net alsof je op een keukenstoel zit zo extreem rechtop. Niets voor mij.

Off topic: De 7 te koop gezet en nul reacties. Niks, nadda, noppes :')
Ook weer een keer op de 10 naar het werk gereden maar dat is echt hopeloos (omdat je op een 10 niet aan de snelheids beperking kan houden). Dus volgende week maar weer de 7 proberen.
 
Ik mis nog een mooie gele streep over de kuip. :P

En hoe bevalt het rechtop zitten?
Vorig jaar had ik een proefrit gemaakt op een Yamaha tracer, het voelde net alsof je op een keukenstoel zit zo extreem rechtop. Niets voor mij.

Ik zelf zat altijd super op mijn 9 , reed ook super maar vorig jaar een serieuze proefrit gereden met een versys 1000 en daarna was ik verkocht , heb gelijk een nieuwe besteld en tot vandaag nog geen spijt gehad , serieuze toer ritten gereden in de eifel / Ardennen en dan merk je dat je veel comfortabeler rijd en na een volle dag slingeren dat je veel uitgeruster afstapt , dus zelf vind ik het wel super dat ik rechter op zit .
 
Bekijk bijlage 1393016

Nu is hij helemaal zoals ik het wil.......
Mooie fiets rens :t Betere zit houding wel zo prettig voor de serieuzere ritjes :] grijze wheel striping maakt m helemaal af dat breekt het zwart. Heb je er ook zijkoffers bij ? Ik mis m'n 9 geen seconde meer sinds ik een dikke duitser ben gaan rijden vooral de quikshifter vind ik top })
 
Laatst bewerkt:
Ik mis nog een mooie gele streep over de kuip. :P

En hoe bevalt het rechtop zitten?
Vorig jaar had ik een proefrit gemaakt op een Yamaha tracer, het voelde net alsof je op een keukenstoel zit zo extreem rechtop. Niets voor mij.

Off topic: De 7 te koop gezet en nul reacties. Niks, nadda, noppes :')
Ook weer een keer op de 10 naar het werk gereden maar dat is echt hopeloos (omdat je op een 10 niet aan de snelheids beperking kan houden). Dus volgende week maar weer de 7 proberen.


Verdorie heb ik net weer die gele stickers eraf gehaald...

De zitpositie is compleet anders dan ik gewend ben. Je zit op deze niet extreem rechtop zoals op een Versys of een Tracer.
Ik heb pas 100 km gereden en mijn lijf reageert hier positief op.....ik ben wel heel benieuwd hoe mijn rug reageert op deze zitpositie.....
 
Laatst bewerkt:
Ik zelf zat altijd super op mijn 9 , reed ook super maar vorig jaar een serieuze proefrit gereden met een versys 1000 en daarna was ik verkocht , heb gelijk een nieuwe besteld en tot vandaag nog geen spijt gehad , serieuze toer ritten gereden in de eifel / Ardennen en dan merk je dat je veel comfortabeler rijd en na een volle dag slingeren dat je veel uitgeruster afstapt , dus zelf vind ik het wel super dat ik rechter op zit .

Ik zat ook altijd super op mijn niner. Ik heb de Z1000SX gekocht zonder proefrit en puur op basis van een paar testen die ik gelezen had.
Morgen ga ik weer een ritje maken. Ik ga 30 mei op vakantie en dan moet de Z1000SX wel ingereden zijn en ook moet dan een 1000 km beurt uitgevoerd zijn.......

Ik ben benieuwd hoe de langere ritten gaan bevallen. We gaan met Hemelvaart naar Schwarzwald en de Vogezen :]:] 2500 km in 5 dagen......
 
Mooie fiets rens :t Betere zit houding wel zo prettig voor de serieuzere ritjes :] grijze wheel striping maakt m helemaal af dat breekt het zwart. Heb je er ook zijkoffers bij ? Ik mis m'n 9 geen seconde meer sinds ik een dikke duitser ben gaan rijden vooral de quikshifter vind ik top })


Ik weet niet of ik mijn niner ga missen.....de tijd zal het leren.

Een foto met koffers ( wel nog met de lelijke originele uitlaten )
1393227
 
Door de koffers vindt ik de voor en achterkant wel wat beter in balans.

De ZX1000 valt nog mee, maar veel moderne sport/tourmotoren, zoals ook de Ducati multistrada en BMW S1000XR, zien er erg "massief" uit aan de voorkant en hebben een hele minimale achterkant. Paar koffers zijn dan niet verkeerd;
Multistrada-1260-MY18-01-Red-Data-Sheet-768x480.png

2000000001.jpg
 
Ik weet niet of ik mijn niner ga missen.....de tijd zal het leren.

Een foto met koffers ( wel nog met de lelijke originele uitlaten )Bekijk bijlage 1393227
Is een hele mooie fiets , was ook mijn eerste keus toen , zit comfortabel maar bij mij gaat vrouw lief ook graag mee en zit ze nog steeds met opgetrokken knieën achterop , beetje als bij de 9 dus toen de proefrit met de Versys1000 en dat zat comfortabeler dus daarom werd het bij mij de Versys.
 
Door de koffers vindt ik de voor en achterkant wel wat beter in balans.

De ZX1000 valt nog mee, maar veel moderne sport/tourmotoren, zoals ook de Ducati multistrada en BMW S1000XR, zien er erg "massief" uit aan de voorkant en hebben een hele minimale achterkant. Paar koffers zijn dan niet verkeerd;
Multistrada-1260-MY18-01-Red-Data-Sheet-768x480.png

2000000001.jpg

Bij de BMW vind ik het nog wel meevallen denk dat de Ducati breder is of lijkt van voor maar bij Ducati heb je nog eens keuze uit 2 verschillende breedtes in koffers en bij de brede uitvoering ben je zeer breed .
Ik vind zelfs bij de Kawasaki modellen met de nieuwe type zij koffers dat het vaak mooier staat met koffers dan zonder koffers .
Eerste paar keer door/tussen de files door dacht ik van shit past dit , want de gedachte in mijn hoofd was dat ik toch best breed ben , zelf rijd ik altijd met de zijkoffers er op , vind het mooier , vind zelf dat Kawasaki 1 van de mooiste zijkoffers set heeft maar dat is ieder zijn smaak .
20190512_093933.jpg
 
Door de koffers vindt ik de voor en achterkant wel wat beter in balans.

De ZX1000 valt nog mee, maar veel moderne sport/tourmotoren, zoals ook de Ducati multistrada en BMW S1000XR, zien er erg "massief" uit aan de voorkant en hebben een hele minimale achterkant. Paar koffers zijn dan niet verkeerd;
Multistrada-1260-MY18-01-Red-Data-Sheet-768x480.png

2000000001.jpg

Ben ik met jou eens :Y En als je deur breed genoeg is zou ik ze er op laten zitten. Ze maken zo'n toer fiets wel af. Maar dat is persoonlijk.
 
Ben ik met jou eens :Y En als je deur breed genoeg is zou ik ze er op laten zitten. Ze maken zo'n toer fiets wel af. Maar dat is persoonlijk.


Ik vind de Z1000SX mooi met koffers maar zonder koffers vind ik hem nog mooier.
 
Ik heb nog nooit met koffers gereden maar tussen de files doorrijden zal heel anders worden......})
Gewoon je breedte kennen dan is er niks aan de hand. Ik zie ze dagelijks zonder problemen door de file manoeuvreren. Ikzelf heb gekozen voor een bagage drager met reistas. Kan wel ff foto plaatsen maar das vloeken in dit topic :P

Ik ga weer in de lees modus :W
 
Ik heb nog nooit met koffers gereden maar tussen de files doorrijden zal heel anders worden......})

De eerste paar keer ben je wat voorzichtiger , omdat het toch aardig breed is van achter daarna denk je er niet meer bij na of dat er zijkoffers aanhangen en dan rij je er als van ouds tussen door .
 
Dit vindt ik een hele toffe, ben wel benieuwd wat voor oplage deze is uitgekomen
$_rr86.JPG
 
30 years uitvoering dus.. Jammer dat het bovenste deel van het zijpaneel zoveel wit bevat, maakt het een beetje saai imo.
Zie mezelf over een jaar of 15 gerust op zo n ding rijden trouwens
 
Mooi om te zien maar is niet origineel volgens mij , is niet uitgebracht door Kawasaki voor de z1000sx wel voor de zx..-r modellen , wel ooit op eBay gezien volgens mij als vervangende kappen/kuip set voor de z1000sx .
 
Ik twijfelde daar ook wat obver, had verwacht dat het bijvoorbeeld een special was van zo n onderdelenboer oid.
Maar kwam toch wat meer dingen tegen en zie die fietsen in meerdere landen te koop staan..
 
Nee joh, die motor is echt heel-niet-standaard. Geen seconde aan te twijfelen.

Nu we hier toch zo lekker off topic bezig zijn ...
Ik dacht dat het makkelijk was een 7 te verhogen; net als de 9 sleutel 22 ertussen en omhoog draaien.

DSC_8777C.jpg


Maar toen realiseerde ik mij dat die las de kracht waarschijnlijk niet aan kan. En dat er echt iets tussen moet.
Dus toch maar weer naar beneden gedraaid.
 
Je kunt er ook een u vormig plaatje tussen doen lijkt mij
 
Terug
Bovenaan Onderaan