Het ZX-6R topic deeltje 88, De snelste zijn ZWART!

Ik heb er nu ook één *O*8-) :)

IMG_0491.jpeg
 
I.v.m. aankoop andere motor moet ik helaas mijn zx6r verkopen.

img_20190223_165216-jpg.1359285


Kawasaki ZX6R 2003, veel opties 29dkm

Misschien kan ik iemand hier nog gelukkig maken met deze mooie motor.
Ik blijf er wel bij dat het een heerlijke stuurfiets is en daarom heb ik ook besloten dat hij alleen weg gaat als ik de juiste prijs ervoor krijgt.
Ik heb nog wel de ruimte voor een 2e motor aan te houden dus bij enige twijfel blijf ik hem houden :)
 
Laatst bewerkt:
Avond kawa rijders!

Ik ben op beperkt budget aan het kijken naar een zx6 uit '98.
Kilometerstand 44dkm, zijn er nog zaken waar ik op moet letten?
Mijn 1e motor was 6 jaar geleden een zx6 uit '96 dus ben al bekend met de meeste details, maar mischien zijn er nog wat belangrijke dingen die ik moet weten van dit nieuwere type. Motor ratelt met starten zonder dat de startmotor rond gaat wat volgens de motorzaak kapotte accu is, dit gaan ze voor de proefrit verhelpen met een nieuwe accu. zelf heb ik een zx7 gehad met het zelfde probleem en daar was het start relais kapot, is dat ook toevallig een zx6 kwaal? Hoor graag jullie (aankoop) tips!

Groeten uit de achterhoek
 
Nee het ziet er zo uit.

Die is inderdaad niet standaard nee, lijkt op een voedingskabel om een "extern" apparaat op aan te sluiten. Al is het wel een hele vreemde stekker en is het vreemd dat de stekker juist onder je buddy uit komt. Kan daarom ook nog zijn dat het "provisorisch" bedoeld is geweest om de accu bij te laden.
Je zou de kabel kunnen volgen, en wanneer hij los op de accu geschroefd zit zou ik hem gewoon verwijderen. De kabel heeft geen meerwaarde zolang je het "originele" apparaat er niet bij hebt.
 
Avond kawa rijders!

Ik ben op beperkt budget aan het kijken naar een zx6 uit '98.
Kilometerstand 44dkm, zijn er nog zaken waar ik op moet letten?
Mijn 1e motor was 6 jaar geleden een zx6 uit '96 dus ben al bekend met de meeste details, maar mischien zijn er nog wat belangrijke dingen die ik moet weten van dit nieuwere type. Motor ratelt met starten zonder dat de startmotor rond gaat wat volgens de motorzaak kapotte accu is, dit gaan ze voor de proefrit verhelpen met een nieuwe accu. zelf heb ik een zx7 gehad met het zelfde probleem en daar was het start relais kapot, is dat ook toevallig een zx6 kwaal? Hoor graag jullie (aankoop) tips!

Groeten uit de achterhoek

Dikte van de schijven, staat van de ketting en tandwielen, remblokken.

Bij 48000 zouden de kleppen gesteld moeten worden, dus grote beurt.
Houd daar rekening mee.

Bij welke zaak staat deze te koop?

Groeten uit een ander deel van de achterhoek :W
 
Ik ben op beperkt budget aan het kijken naar een zx6 uit '98.
Kilometerstand 44dkm, zijn er nog zaken waar ik op moet letten?
Geen specifieke kwalen bekend, in principe een probleemloos model.
Wel raar dat jij jezelf een V-twin man noemt en dan een 4-in-lijn koopt ;)

En wat betreft die km-stand; dat geloof ik niets van. Ik krijg sterk de indruk dat er op grote schaal tellers worden teruggezet. Hoeft geen probleem te zijn.
 
Beste zx6r mensen.
Vraagje, heeft iemand al een keer de voor vork uit elkaar gehaald.
Heb zelf de keerringen vervangen, daar na is de voorkant heel stug te stug.
Alles volgens het boekje gedaan maar heeft iemand hier andere ervaringen mee?

De lucht kamer moet volgends de handleiding 97mm zijn en de dikte 10w.
Heeft iemand dit al een keer gedaan???
 
Beste zx6r mensen.
Vraagje, heeft iemand al een keer de voor vork uit elkaar gehaald.
Heb zelf de keerringen vervangen, daar na is de voorkant heel stug te stug.
Alles volgens het boekje gedaan maar heeft iemand hier andere ervaringen mee?

De lucht kamer moet volgends de handleiding 97mm zijn en de dikte 10w.
Heeft iemand dit al een keer gedaan???

Heb je voordat je hem uit elkaar heb gehaald de rebound en compressie helemaal uitgedraaid? Ik heb wel eens begrepen dat als je dat niet doet dat je daarna je stelbereik kwijt ben. Ik vermoed dat je compressie verkeerd staat (schroef onderaan de vorkpoot)?
 
Beste zx6r mensen.
Vraagje, heeft iemand al een keer de voor vork uit elkaar gehaald.
Heb zelf de keerringen vervangen, daar na is de voorkant heel stug te stug.
Alles volgens het boekje gedaan maar heeft iemand hier andere ervaringen mee?

De lucht kamer moet volgends de handleiding 97mm zijn en de dikte 10w.
Heeft iemand dit al een keer gedaan???

Heb jij de demping wel dicht gezet voordat jij de vork los hebt gehaald?

Edit zie hier boven inderdaad.
 
Rebound heeft volledig berijk.
Compressie werkt ook gewoon goed.

Boutje aan de onderkant van de poot heb ik niet los gehad. Voormij was dat niet noodzakelijk.

Vind het ook raar dat de handleiding aangeeft dat er ongeveer 430ml nodig is per poot. Maar zelf had ik 500ml per poot nodig om op 97mm lucht gat te komen.

Moet het lucht gat niet meer zijn?
 
Dat boutje onderin de poot hoeft ook inderdaad niet los.

Als je 500ml erin gegooid hebt dan kan het zijn dat die te vol is.
En dus de luchtkamer te klein.

Eens kijken of ik iets kan vinden voor het 2007 model.

Ik kan ook alleen 430 ml vinden.
Of als die helemaal uit elkaar is geweest 505 ml.
 
Laatst bewerkt:
Gaat me niet echt om de ml. Maar om het lucht gat

Ik ga er vanuit dat je met het luchtgat de luchtkamer bedoeld.

Dus als je er meer olie in gooit word die kleiner en word de vork stugger.
Dus als je de poot vult met 500 ml ipv 430 zal de luchtkamer kleiner zijn.

Wat bedoel jij anders met het luchtgat?
 
Vaak staat in het wphb hoeveel cm lucht boven de olie moet zitten tot het einde van de vork. Dan maakt het dus niet uit of er nog iets van olie in zat of leeg, je eindigt altijd op het zelfde niveau.
 
Vaak staat in het wphb hoeveel cm lucht boven de olie moet zitten tot het einde van de vork. Dan maakt het dus niet uit of er nog iets van olie in zat of leeg, je eindigt altijd op het zelfde niveau.

Dat weet ik.
Maar als je er 430 ml in zou moeten gooien en er 500 in doet dat klopt er toch ergens iets al niet.

Maargoed, eerst maar even kijken wat hij met luchtgat bedoeld.
Want ik vind een kamer van 97 best klein.
Maar misschien klopt het wel, ik heb zelf geen ervaring met het 2007 model.
 
Luchtgat = lucht maken.
Resterende ruimte tussen olie in de poot tot de rand van de buitenpoot, volledig ingeveerd zonder veer of spacer er in.

97 is te weinig. Heb nu 120 mm luchtkamer(Luchtgat) gedaan. Voelt veel soepeler, denk dat er een zwaardere veer in zit ofzo. Waardoor de luchtkamer groter moet zijn.

Bedankt voor het mee denken
 
Luchtgat = lucht maken.
Resterende ruimte tussen olie in de poot tot de rand van de buitenpoot, volledig ingeveerd zonder veer of spacer er in.

97 is te weinig. Heb nu 120 mm luchtkamer(Luchtgat) gedaan. Voelt veel soepeler, denk dat er een zwaardere veer in zit ofzo. Waardoor de luchtkamer groter moet zijn.

Bedankt voor het mee denken

120 mm luchtkamer klinkt mij iets 'logischer', iets meer in verhouding met de 'kamers' die ik meestal tegen kom.

Alleen nog geen 2007 zx6r vork geserviced dus daar geen ervaring mee.
Maar fijn dat die beter aan voelt. :t
 
Mijn zx6r is zojuist verkocht en mag dus uit de openingspost. Ga hem denk wel en beetje missen maar 2 motoren aanhouden is ook niet mogelijk
 
Terug
Bovenaan Onderaan