Het ZX-6R topic deeltje 88, De snelste zijn ZWART!

De nippel ziet er orgineel uit.
Zou ook sleutel 8 moeten zijn.
Maar inderdaad wel wat schade bovenop.

Maar ik vermoed dat je rempomp misschien aan revisie toe is.

Eventueel een 19mm van Braking oid op zetten, geeft meer gevoel met remmen dan de orginele 16mm.

Wat voor een remblokken heb je er in zitten?

Is sleutel 8 inderdaad, al is die schade wel erg vreemd.

Wat bedoel je eigenlijk met die 19mm en 16mm?

De remblokken heb ik nog niet vervangen, waren nog redelijk, dus heb ze laten zitten.

Een collega van me sleutelt veel aan motoren en aan auto's dus heb ook de vraag bij hem neergelegd. Hij vond het ook een vreemd iets en kon het ook niet plaatsen. Zeker omdat alles het gewoon deed voor de banden wissel, en dat het systeem toen niet open is geweest.

Hij had me geadviseerd om eens te proberen de klauwen los te halen en er tegenaan te kloppen terwijl ik ze ronddraai, om zo eventueel vastzittende lucht los te laten schrikken. Dat heb ik zojuist gedaan en daarna nog even ontlucht. Alles zit nu weer in elkaar en heb de motor nu weg gezet met de remhendel op druk met wat tywraps. Dus ben morgen benieuwd... fingers crossed🤞
 
Lees ik nu dat je een ontluchtingsnippel hebt uitgeboord? Welicht dat daar ook iets mee mis is, als ik me niet vergis is de tophoek van een boortje 118graden en is dat van een nippel een andere hoek,maw het afsluiten op dat 'gezamelijk'raakvlak zou wel eens niet meer 100% kunnen zijn door de verschillende hoeken...

Suc6 man!

Grtz,fRank
 
Heeft er iemand van jullie nog een racekuip op zolder liggen voor een ZX6R 2007/2008? Ik zou er graag eentje voor een schappelijke prijs willen overnemen, maar er is volgens mij niet veel met dit model geraced...
 
Lees ik nu dat je een ontluchtingsnippel hebt uitgeboord? Welicht dat daar ook iets mee mis is, als ik me niet vergis is de tophoek van een boortje 118graden en is dat van een nippel een andere hoek,maw het afsluiten op dat 'gezamelijk'raakvlak zou wel eens niet meer 100% kunnen zijn door de verschillende hoeken...

Suc6 man!

Grtz,fRank

Bedankt voor het meedenken!
Ik weet niet of we het over hetzelfde hebben, maar het ontluchtingsventiel zelf zat dus helemaal dicht. Even vluchtig een paint tekeningetje gemaakt ter verduidelijking:
1395782


Het blauwe gedeelte was dus nagenoeg helemaal dicht, dit heb ik uitgeboord en vrij gemaakt.
De rode punt is toch hetgeen wat voor de afdichting zorgt in de bus? Deze hoek, en de bus zelf heb ik ongemoeide gelaten.

Ik kwam wel het volgende topic tegen hier:

Lijkt een beetje op mijn probleem, al heb ik geen vastlopende remschijfslot gehad. Maar bij het terug monteren heb ik wel wat problemen gehad met de rechter remklauw, die paste niet lekker en ik had geen pers voorhanden om de zuiger terug te duwen, dus deze heb ik lichtelijk een beetje mee moeten helpen en stond daarna wel een beetje onder druk. Kan ook zijn dat er misschien iets mee gebeurd is bij de bandenboer, en dat er een lichtelijke slag in de schijf zit.

Het probleem is ontstaan bij het terug monteren, de remleidingen zijn toen niet open geweest, dus zou wel logischer zijn dat ik het misschien in deze hoek moet gaan zoeken. Heb nu al op een aantal verschillende manieren ontlucht, en volgens mij is dit gewoon in orde. Of ik zie echt iets ontiegelijk over het hoofd
:/
 
Heeft er iemand van jullie nog een racekuip op zolder liggen voor een ZX6R 2007/2008? Ik zou er graag eentje voor een schappelijke prijs willen overnemen, maar er is volgens mij niet veel met dit model geraced...
Niet direct antwoord op je vraag, en weet niet of het binnen je budget past. Maar kan zoiets misschien iets zijn?
 
Oke dan heb ik dat niet goed geïnterpreteerd inderdaad. Ik doelde inderdaad op het rode vlak, de hoeken van boortje resp. afdichtvlak komen niet 100% overeen zover ik weet.

Vreemd probleem..

Grtz,fRank
 
Niet direct antwoord op je vraag, en weet niet of het binnen je budget past. Maar kan zoiets misschien iets zijn?
Bedankt, Ik ben in dit geval niet zo voor dat Chinese spul. Sowieso zouden de koplampgaten dicht moeten zijn...

Ik ben deze al tegen gekomen alleen zijn de recensies erg wisselend, van goed tot redelijk tot bagger...
KDR136.jpg
 
Vandaag weer een ritje gemaakt nadat ik afgelopen avond de remklauwen los gehaald heb, in alle standen met een plastic hamertje er tegenaan getikt heb, gemonteerd en nog een keer ontlucht had, en heel de avond de remhendel onder druk vast gezet had.

Ik moet zeggen dat er een flinke vooruitgang in zit, is nog niet helemaal zoals het voor mijn gevoel hoort (misschien zit het nu wel gewoon tussen mijn oren), maar krijg de motor weer redelijk in de voorvering geremd.*O*

Ben er ook nog even mee naar de Kawa dealer gereden hier zo'n 10km verderop, men had geen tijd om er uitgebreid naar te kijken, maar diegene die er vluchtig overheen keek zei geen vreemde dingen te zien. Wel waren de remblokken bijna aan vervanging toe, maar dat wist ik al (zojuist besteld).

Aan één kant waren de remblokken volgens hem wel schuin afgesleten.

Dus misschien dat er iets scheef gezeten heeft, misschien toch de remschijf een beetje scheef is, of misschien wel een combinatie van beiden.
Heb eigenlijk vergeten de remschijf te markeren toen ik deze weg bracht voor de bandenwissel, maar de draairichting van velg en band komen nu overeen (niet gecontroleerd of dat voorheen ook zo was), maar zou misschien nog kunnen dat de linker remschijf in de rechterklauw zit (lijkt me niet aannemelijk maar kan het nu niet meer controleren).
 
Laatst bewerkt:
Even een update:

Ik heb vanavond de hele motor weer opgebokt, en de remklauwen verwijderd zodat het wiel vrij kon rond draaien.
Ik hoefde geeneens iets verticaal op de remschijf te plaatsen om te zien dat de rechter remklauw een flinke slag had...

Het was overduidelijk dat deze zwabberde. Dus ik ben verhaal gaan halen bij de bandenboer aangezien ik de velgen na de-montage daar meteen naar toe gedragen en daar achter gelaten heb. De band heeft daar een hele dag gestaan, en ik weet niet wat er mee gebeurt is. Heb ze het filmpje laten zien van de zwabberende remschijf en natuurlijk dat hun aangeven dat er niets mee gebeurt is. Hij probeerde zich er zelfs mee uit te lullen dat het vanuit de naaf komt en dat hij daar niets mee van doen heeft.

Nou goed, hij beweerde dus dat er ook iets scheef zat bij de as, maar toen ik bleef volhouden dat dit allemaal recht zit, dat de remschijf scheef is, en dat dit probleem pas is ontstaan nadat ik de velg bij hun achtergelaten heb, wilde hij daar wel even zelf naar de velg kijken op het balanceer apparaat.

Dus ik ben naar huis gegaan om de velg er onderuit te halen en weer die kant op gegaan. Daar op het balanceer apparaat zwabberde de remschijf net zozeer. Daar ging zijn bewering dat de het wiel of de as scheef zat dus al onderuit. Maar weer begon hij te lullen over de naaf. Hij vond dat die scheef afgesleten was, en hij beweerde dus dat daar iets gebeurt of aangelopen is. Er is helemaal niets op die naaf gesleten want de originele kleur zit er nog op (was anders wel metaalkleurig) en er komen aan beiden zijde nog eens 2 spacers op van een dikke 1,5cm. Dus er komt zels niet eens iets in de buurt van de naaf. Verklaart trouwens nog steeds ook niet dat ik voor de bandenwissel nergens problemen mee had.

Uiteindelijk pakte een andere kerel daar een grote bandenlichter, en begonnen ze via het balanceer apparaat mijn remschijf terug te buigen... :X
Hij is nu wel weer vrijwel recht, maar ik weet niet of ik hier wel zo blij mee moet zijn :/
 
Ik ben bang dat als je dadelijk gaat rijden een trilling in je stuur gaat voelen of dat hij schokkend gaat remmen. De kromming van een remschijf meet je met een micrometer en niet met een timmermansoog. Er staat waarschijnlijk een spec. in het werkplaatshandboek.

Dit is op zn zachts gezegd een barbaarse werkwijze...

Wel fijn dat je het probleem gevonden hebt... :X
 
Tja... daar krijg ik die discussie toch niet gewonnen. Dus heb het ook maar meteen bij de rechtsbijstand neergelegd en heb dit bedrijf al aansprakelijk laten stellen voor de schade. Heb gelukkig beiden gesprekken ook opgenomen...

Wat betreft de motor. Heb ondertussen alles weer gemonteerd en net een stuk gereden. Hoor nu wel een veertje van de rechter remklauw rammelen (denk ik). Maar remmen doet hij weer...

Ben alleen niet blij met de oplossing en heb er ook weinig vertrouwen in...
 
Met een banden lichter... |(

De ... Die gozer moeten ze met een banden lichter de hersenen recht in d
zijn pan drukken...

Een remschijf is wel te richten, maar die moet je dan eerst warm stoken.
Wat als die nu scheurt, dan ben je helemaal de sigaar! |(
 
Mja, ben aan het kijken voor een "nieuwe" remschijf. En hoop die naderhand te kunnen verhalen via de rechtsbijstand.

Daarover gesproken: heeft iemand wellicht nog een bruikbare schijfrem liggen voor de 2005? :)

Edit: ben nog steeds naar een remschijf op zoek, maar weet iemand of er onderscheid gemaakt word tussen links en rechts?
Op Ebay e.d. zie ik dat men hier wel geregeld onderscheid in maakt, maar volgens mij zijn die dingen toch gewoon symmetrisch, en maakt het denk ik toch niet uit of ze links of rechts zitten?:?
 
Laatst bewerkt:
Na mijn suzuki sv650 verkocht te hebben en van plan was een ktm 950 te kopen heeft er toch een rare wending plaats gevonden. Aanschaf van de ktm was redelijk hoog en als student met een auto leek mij het verstandig om dit even uit te stellen.
Plan was om in de winter periode pas weer een motor aan te schaffen voor volgend seizoen. Todat ik deze motor op facebook tegen kwam.

23dkm
Nieuwe ketting,tandwielen accu en banden.
Alleen de remmen even gangbaar maken.
Hoop er nog leuke ritjes mee te maken dit jaar.


20190529_212020.jpg
 

Bijlagen

  • 20190529_204547.jpg
    20190529_204547.jpg
    288,3 KB · Weergaven: 4
Mja, ben aan het kijken voor een "nieuwe" remschijf. En hoop die naderhand te kunnen verhalen via de rechtsbijstand.

Daarover gesproken: heeft iemand wellicht nog een bruikbare schijfrem liggen voor de 2005? :)

Edit: ben nog steeds naar een remschijf op zoek, maar weet iemand of er onderscheid gemaakt word tussen links en rechts?
Op Ebay e.d. zie ik dat men hier wel geregeld onderscheid in maakt, maar volgens mij zijn die dingen toch gewoon symmetrisch, en maakt het denk ik toch niet uit of ze links of rechts zitten?:?
Even de onderdeel-nummers vergelijken. Als ze anders zijn, zullen de schijven dat zelf ook zijn...
 
Even de onderdeel-nummers vergelijken. Als ze anders zijn, zullen de schijven dat zelf ook zijn...

Dat is een goeie ja! :)

Volgens de onderdelen lijst is er voor de orriginele remschijf maar 1 onderdeel-nummer. Kon het me al niet voorstellen dat er verschil in zit.
 
Na mijn suzuki sv650 verkocht te hebben en van plan was een ktm 950 te kopen heeft er toch een rare wending plaats gevonden. Aanschaf van de ktm was redelijk hoog en als student met een auto leek mij het verstandig om dit even uit te stellen.
Plan was om in de winter periode pas weer een motor aan te schaffen voor volgend seizoen. Todat ik deze motor op facebook tegen kwam.

23dkm
Nieuwe ketting,tandwielen accu en banden.
Alleen de remmen even gangbaar maken.
Hoop er nog leuke ritjes mee te maken dit jaar.


Bekijk bijlage 1397276

Welkom! :W
Mooie motorfiets!
 
Mja, ben aan het kijken voor een "nieuwe" remschijf. En hoop die naderhand te kunnen verhalen via de rechtsbijstand.

Daarover gesproken: heeft iemand wellicht nog een bruikbare schijfrem liggen voor de 2005? :)

Edit: ben nog steeds naar een remschijf op zoek, maar weet iemand of er onderscheid gemaakt word tussen links en rechts?
Op Ebay e.d. zie ik dat men hier wel geregeld onderscheid in maakt, maar volgens mij zijn die dingen toch gewoon symmetrisch, en maakt het denk ik toch niet uit of ze links of rechts zitten?:?

Volgens mij heeft dat te maken met de bussen van de schijf. En eventuele uitsparing voor de 'kraag' van de bevestiging boutjes.

Maar schijven een zx10r passen ook.
En van een nieuwere zx6r.
Alleen heb je dan een spacer voor de Remklauw nodig.
 
Dat is een goeie ja! :)

Volgens de onderdelen lijst is er voor de orriginele remschijf maar 1 onderdeel-nummer. Kon het me al niet voorstellen dat er verschil in zit.
Je kan het onderdeel-nummer op de Kawasaki website ook in het zoekveld invullen en dan geeft hij alle modellen waar de betreffende schijf op gebruikt is. Handig als je tweedehands aan het zoeken bent...
 
Volgens mij heeft dat te maken met de bussen van de schijf. En eventuele uitsparing voor de 'kraag' van de bevestiging boutjes.

Maar schijven een zx10r passen ook.
En van een nieuwere zx6r.
Alleen heb je dan een spacer voor de Remklauw nodig.
Heb er nu even tijdelijk een andere schijf op zitten omdat ik me toch moet kunnen verplaatsen, maar merkte dat het wel uitmaakte hoe je de schijf monteert, nokjes zaten niet op 1 lijn aan de buitenrand (kraag) van zowel links als rechts (niet dat het uitmaakt voor de werking) maar heb zo lang zitten draaien tot ze op één lijn zaten, anders stoor ik me daar weer aan :P . Maar verder zijn ze gewoon identiek. Ook geen markeringen voor links of rechts, en het artikelnummer was wel een goede om e.e.a. uit te sluiten, dit is hetzelfde voor beiden.

Je kan het onderdeel-nummer op de Kawasaki website ook in het zoekveld invullen en dan geeft hij alle modellen waar de betreffende schijf op gebruikt is. Handig als je tweedehands aan het zoeken bent...

Dat is een handig weetje! Bedankt! :)
 
Ik wil mijn olie en filter gaan vervangen, maar weet hoeveel olie ik nodig ga hebben.
Denk minstens een fles van 4l nodig te hebben, maar heb ik hier genoeg aan?
 
Ah prima! bedankt! :D
Daar ben ik blij om, want bij mijn vorige motoren had ik telkens net iets meer dan 4l nodig :(

Edit:
Ben een beetje aan het rondzoeken gegaan voor olie, en op het internet zijn deze prijzen wel een heel stuk interessanter dan bij de vele motorzaakjes.

Iemand ervaring met deze oliën:


Pak er bij Amazon nog een filtertje bij en je hebt het al gratis thuis voor net €35 :)
 
Laatst bewerkt:
Ik begin er een beetje moedeloos van te worden, maar het lijkt bijna wel of ik ineens het een na het ander heb B|

Kom zojuist thuis met de motor van werk (30km woon/werk), ik heb de motor even voor de poort staan om deze open te doen en zodra ik de motor in de tuin zet zie ik een plasje liggen op de plaats waar de motor gestaan heeft.
Eerste reactie is natuurlijk olie, dus even gevoelt en geroken en moet zeggen dat ik het niet overduidelijk vettig vond aanvoelen of naar olie vond ruiken. heb het plasje gedept met een velletje keukenrol, en het ziet er ook niet overdreven bruin of zwart uit, dat terwijl de olie in het blok zelf wel pikzwart is (heb al olie besteld voor de oliewissel).

Onderweg begon het wel een klein stukje lichtelijk te regenen, dus dacht dat het misschien water kon zijn wat door het voorwiel in de onderkuip is geschept, en net bij stilstand er uit stroomde (klinkt logisch).

totdat ik even met het lampje van de telefoon verder keek en het volgende zag:
1398277


Het lijken daar 3 zwarte draden die uit het blok komen (sensor?) En rondom condens slangetje met opvangpotje ziet het er een beetje vochtig uit. Maar ook rondom de aansluiting van de dikke rubberen slang lijkt wat vloeistof te liggen. Het lijkt er zo wel bijna op dat het vanuit dit punt omhoog gespoten is (misschien koppeling niet goed?)

Denk dat ik morgen de kappen er maar eens eerst af moet gaan halen

Edit: olie lijkt nog dik op peil te zijn, ook al is die nog aan het afkoelen. Weet het niet zeker, maar geloof dat dit zwarte onderdeel met die 2 dikke rubberen slangen de waterpomp is?
Heb in het begin wel wat meer klemmen van het koelsysteem aan moeten draaien omdat deze veels te los zaten, Dus misschien dat ik ook deze klemmen eens na moet trekken... hoop in ieder geval op een meevallertje...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan