Het ZX-6R topic deeltje 88, De snelste zijn ZWART!

Wil iemand de lengte van z'n dog bones opmeten. Wil weten of mijn motor verhoogd of verlaagd is, ze zien er bij mij niet ognineel meer uit.
Niet waarschijnlijk, kijk een paar pagina's terug hier in dit topic. Toen hadden we het over het verhogen middels een schroef boven de schokdemper.
Dat is veeeeeeeeeeeel goedkoper dan een setje dogbones.

Met de kuip erop kom ik er moeilijk bij...
:o
Wat ben jij lui!!

Nou, nou eventjes op de knietjes om het op te meten. Last van stramme spieren?
:P
 
Misschien heb je hier iets aan, ik lees iets van 018 op mijn standaard exemplaar (inmiddels verkocht).
P1100754aC.jpg


P1100754bC.jpg
 

IMG_20190320_194254.jpg


Zit zijn ze dan. Ik hoorde van de vorige eigenaar sat Hij verhoogd zou zijn 😅
 

Bijlagen

  • IMG_20190320_194238.jpg
    IMG_20190320_194238.jpg
    86,5 KB · Weergaven: 8
Heb er toch maar even een meetlindje tegen aangegooit.
Van boutgat tot boutgat is het bij mij 13.7cm
Heb ook even de website gegoogled en dan kom ik op 2cm verhoger uit. Of 3 cm verlagen. Maar dat lijkt me sterk.

Hoop dat iemand de moeite wilt nemen om z'n dog bones op te meten. Is makkelijker van de rechter kant
 
Heb er toch maar even een meetlindje tegen aangegooit.
Van boutgat tot boutgat is het bij mij 13.7cm
Heb ook even de website gegoogled en dan kom ik op 2cm verhoger uit. Of 3 cm verlagen. Maar dat lijkt me sterk.

Hoop dat iemand de moeite wilt nemen om z'n dog bones op te meten. Is makkelijker van de rechter kant
Net even gemeten; midden boutgat tot midden boutgat is 18cm. Er staat ook 0018 op gegraveerd, dus dat zou kunnen kloppen. Kan er een mm naast zitten, want ik kom er maar moeilijk bij.

Die Team Metisse stickers zitten er origineel ook niet op, dus ik denk dat je er deze op hebt zitten; https://www.metisse.de/tail-riser-kawasaki-zx-6r-1701.html
 
Ben ik persoonlijk niet helemaal met je eens. Balance van de motor word meer naar voren geplaatst. Zie er niet voor delen van in. Maar goed, verder voor het straat gebruik vind ik het niet prettig rijden.
 
Ik heb het ook niet met Racekip eens. Het is echt een kwestie van persoonlijke voorkeur.
Ik vond de ZX-6R 2007 in standaard hoogte juist ontzettend fijn sturen. Dat ding ging echt heerlijk door de bochten op de dijk.
De 2009 versie stuurde voor mijn smaak te direct; je kon bijna haaks de bocht om. Veel mensen zullen dat prettig/beter vinden maar ik niet.
 
Edit, toch klopt er iets niet. Volgens Sjiefke is de hoh-maat 18 cm en volgens joost 13,7.
Dat verschil is veeeeeeel en veeeeeeeeeeeeeeeeeel te groot. Kan niet. Onmogelijk.
Ik weet van het verhogen van mijn ZX-9R dat een klein verschil van de dogbones al een veel groter verschil in hoogte en stuurgedrag tot gevolg had.
 
Ben ik persoonlijk niet helemaal met je eens. Balance van de motor word meer naar voren geplaatst. Zie er niet voor delen van in. Maar goed, verder voor het straat gebruik vind ik het niet prettig rijden.

Dan zal het aan mijn rijstijl liggen dat ik graag een snel sturende motor heb.

Maar een verschil van 18cm en 13 is haast onmogelijk veel.

5cm in de dogbones kan zo 15cm op de rest zijn.

@Kabouter Puntmuts je zal het eens een keer wel met mij eens zijn. :+
 
Ik was gisteren even bij de Kawa dealer. Met de vraag "hebben jullie dogbones"
Heb een 2de hands setje gekregen voor 30 euro. Dus we gaan het gewoon proberen.

Misschien heb ik meet foutje gemaakt. Zal ze nog eens op meten.
 
Nou ze zitten er onder. Wat een verschil met rijden. Ik heb meer vertrouwen in de achter kant gekregen,minder voor over is ook nog comfortabeler.

1379439
 
Hallo, Hoe maken jullie je Telefoon vast op een zx6r uit 2005 ?
dank je

Er bestaan RAM-mounts die je vastzet in moer van je balhoofd/kroonplaten. Dit is een van een aantal varianten hierin.

Zelf had ik die mogelijkheid niet, omdat ik een stuurdemper op mijn 2005 heb zitten. Dus heb ik zoiets bovenop de bevestiging van de stuurdemper geschroefd.
Dit zou je eventueel nog op een aantal andere plekken kwijt moeten kunnen. Al ben je met een ZX6r redelijk beperkt in de mogelijkheden.

Zoiets zou je eventueel nog kwijt kunnen op de schroefbevestiging van je koppeling of rem.

De officiele RAM-mounts zijn vrij prijzig. Als je met deze term zoekt op Ebay kom je veel soortgelijke (goedkoper en werkt net zo goed) maar toch heel veel verschillende bevestigingen tegen. Misschien dat er nog iets anders tussen zit wat je op een mooie plek kunt bevestigen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan