Het ZX-6R topic deeltje 88, De snelste zijn ZWART!

Zat je niet gewoon helemaal onderin kwa vering tegen je bumpstop aan te nukken?

Eigenlijk geen flauw idee :p
Als het morgen een beetje droog is zoek ik eens ergens een leeg gebied op. Eens wat noodstopjes simuleren, misschien dat ik het beter kan herleiden dan
 
Eigenlijk geen flauw idee :p
Als het morgen een beetje droog is zoek ik eens ergens een leeg gebied op. Eens wat noodstopjes simuleren, misschien dat ik het beter kan herleiden dan

Even een tywrap om je binnenpoot doen, dan kun je zien hoe ver je in veert.
 
Heb op zich wel een carbtune te leen, maar moet em zelf nog oppikken van waar ik em gestald heb voor het verhuizen 8)7

Top, zit erg te twijfelen er niet gewoon 1 te kopen. Ik heb nu dus de carbs schoongemaakt dus ik mag em wel synchen. Na aankomend seizoen ga ik de kleppen doen,dus mag ie wel nog een keer.... haha. Gebruik jij hem vaak?
 
Heren even een technisch vraagstukje;

Betreft een zx6RR van 2003 van een (inmiddels ex) collega. Heeft m een jaar of 3 geleden gecrashed en vervolgens gestald 'om er later nog eens naar te kijken'. Apparaat heeft na de valpartij nog gewoon gedraaid en gereden.Inmiddels is het besef er dat ie er niet meer mee gaat rijden en mag ie eruit.

Helaas wil t apparaat niet meer aanslaan nu, iemand enig idee waar dat aan kan liggen? Benzine zou vers zijn trouwens, goeie accu erop. Gaat rond als een malle maar geen plof...

Er is een andere ECU geprobeerd schijnbaar maar geen verbetering (weet ook niet of dat wel kan qua codes enzo)Hoe zit dat met zo'n 'omvalschakelaar?'

Graag jullie input, alvast bedankt, grtz,fRank
 
Lijkt me dan iets electrisch, krijgt die wel. Een vonk?

De omval sensor zit vaak bij de tank onder het zadel.
 
Moet je die omvalschakelaar misschien resetten? Of is dat gewoon een soort kwik schakelaartje?
In auto's heb/had je "schok schakelaars" die de ontsteking lam legde bij een ongeval. Knopje indrukken en hij deed het weer. :)

Maar lijkt mij logischer dat het bij een motorfiets gewoon een soort van kwikschakelaartje zal zijn, aangezien de kans van omleggen veel reëler is.
 
Dank voor de reacties. Ik ben er zelf nog niet wezen kijken dus geen idee of er schakelaars verkeerd staan (t zal toch niet zeker?? :P) Volgens mij is zo'n omvalswitch inderdaad een kwikschakelaar.
Die botsschakelaars uit de autolarij ken ik inderdaad wel, sommige gaan al af als je wat enthousiast de stoeprand afkart...-O-

Zal dr binnenkort eens even langs gaan om te kijken, u hoort.

Grtz,fRank
 
Top, zit erg te twijfelen er niet gewoon 1 te kopen. Ik heb nu dus de carbs schoongemaakt dus ik mag em wel synchen. Na aankomend seizoen ga ik de kleppen doen,dus mag ie wel nog een keer.... haha. Gebruik jij hem vaak?
Neuh, gemiddeld 1 a 2 keer per motorfiets denk (daarna wissel ik alweer). Maar vind het wel fijn om em zelf te hebben.
 
Neuh, gemiddeld 1 a 2 keer per motorfiets denk (daarna wissel ik alweer). Maar vind het wel fijn om em zelf te hebben.
Kon t niet laten...
20190306_134502.jpg
 
Heren even een technisch vraagstukje;

Betreft een zx6RR van 2003 van een (inmiddels ex) collega. Heeft m een jaar of 3 geleden gecrashed en vervolgens gestald 'om er later nog eens naar te kijken'. Apparaat heeft na de valpartij nog gewoon gedraaid en gereden.Inmiddels is het besef er dat ie er niet meer mee gaat rijden en mag ie eruit.

Helaas wil t apparaat niet meer aanslaan nu, iemand enig idee waar dat aan kan liggen? Benzine zou vers zijn trouwens, goeie accu erop. Gaat rond als een malle maar geen plof...

Er is een andere ECU geprobeerd schijnbaar maar geen verbetering (weet ook niet of dat wel kan qua codes enzo)Hoe zit dat met zo'n 'omvalschakelaar?'

Graag jullie input, alvast bedankt, grtz,fRank
Meet even of je 9v hebt op de grijze draad in de stekker van de ecu
 
Dag mede MF-ers,

Ik ben sinds anderhalve week in het bezit van een titanium zx-6r uit 2006. *O* Op een verkorte kentekenplaathouder is hij volledig origineel met 35dkm op de teller.
Hij heeft wat gebruikersschade maar ik mag het mooie er niet vanaf kijken. Volgende week zaterdag gaat hij naar de dealer voor een beurtje en een complete check-up. Ik verwacht niks raars maar wil het toch even zeker weten :X.

Nu ben ik nog op zoek naar wat leuke mods om de motor eigen te maken, beginnend bij de auspuff. Ik heb een beetje rond zitten turen en gekeken naar GPR deeptone dual en de GPR M3 EVO4. Maar ik heb geen idee hoe ze klinken of eruit zien op de motor. Iemand enig idee? Ik wil vooral dat hij homologatie heeft maar looks en geluid zijn ook belangrijk natuurlijk.

Bedankt alvast en ik wens iedereen veel veilige km's en goed weer:}.

Apennatie.
 

Bijlagen

  • IMG_20190302_142943.jpg
    IMG_20190302_142943.jpg
    178,1 KB · Weergaven: 8
  • IMG_20190302_142930.jpg
    IMG_20190302_142930.jpg
    186,6 KB · Weergaven: 8
Welkom, mooi en vooral een fijne motor.

Kwa uitlaten heb ik een Leovince gehad, mooi geluid, lekker snerpend.
Bodis een stuk zwaarder en voller ook erg lekker.
Een Scorpion, vooral erg hard en vol.

En ervaring met een laser extreme vond ik minder.
Yoshimura, erg geluid maar lange demper staat minder mooi vind ik.
En een Jardine mooiste kwa looks, maar erg hard geluid.
 
Nog een foto van de motor met nieuwe koplamp van vorig weekend.

Bekijk bijlage 1359285

Ben nog steeds erg tevreden met het resultaat.

Ziet erg mooi en vet uit zo met die angel eye's
Erg netjes gedaan! :t

Dag mede MF-ers,

Ik ben sinds anderhalve week in het bezit van een titanium zx-6r uit 2006. *O* Op een verkorte kentekenplaathouder is hij volledig origineel met 35dkm op de teller.
Hij heeft wat gebruikersschade maar ik mag het mooie er niet vanaf kijken. Volgende week zaterdag gaat hij naar de dealer voor een beurtje en een complete check-up. Ik verwacht niks raars maar wil het toch even zeker weten :X.

Nu ben ik nog op zoek naar wat leuke mods om de motor eigen te maken, beginnend bij de auspuff. Ik heb een beetje rond zitten turen en gekeken naar GPR deeptone dual en de GPR M3 EVO4. Maar ik heb geen idee hoe ze klinken of eruit zien op de motor. Iemand enig idee? Ik wil vooral dat hij homologatie heeft maar looks en geluid zijn ook belangrijk natuurlijk.

Bedankt alvast en ik wens iedereen veel veilige km's en goed weer:}.

Apennatie.

Welkom!
Mooie motor ook!

Één van de mooiste modellen en kleuren dit O-):P


Btw, misschien kun je eens rondneuzen voor transparante knippertjes voor. Kleurt naar mijn smaak wel erg mooi af bij deze kleur. Ze zaten bij mij in ieder geval al op de motor toen ik hem kocht, en heb er zelf nog amber-kleurige led lampjes in gezet, zodat het wel duidelijk is als zijnde richtingaanwijzer :)


20180908_171228.jpg
 
Laatst bewerkt:
Welkom, mooi en vooral een fijne motor.

Kwa uitlaten heb ik een Leovince gehad, mooi geluid, lekker snerpend.
Bodis een stuk zwaarder en voller ook erg lekker.
Een Scorpion, vooral erg hard en vol.

En ervaring met een laser extreme vond ik minder.
Yoshimura, erg geluid maar lange demper staat minder mooi vind ik.
En een Jardine mooiste kwa looks, maar erg hard geluid.


Ik heb het 2005 model in zelfde kleur met de Laser Extreme ( dus de 3 pijpjes) maar ik ben er juist erg blij mee. staat erg gaaf
 
1370954



Eerst maar even voor stellen voordat ik om jullie hulp ga vragen.
Zaterdag mijn nieuwe groene monster opgehaald, geruild tegen een z750. Zit nu een mivv demper op zonder db killer een take herry. Maar goed nu de vraag.
Wil iemand de lengte van z'n dog ones opmeten. Wil weten of mijn motor verhoogd of verlaagd is, ze zien er bij mij niet ognineel meer uit.
 
Bekijk bijlage 1370954


Eerst maar even voor stellen voordat ik om jullie hulp ga vragen.
Zaterdag mijn nieuwe groene monster opgehaald, geruild tegen een z750. Zit nu een mivv demper op zonder db killer een take herry. Maar goed nu de vraag.
Wil iemand de lengte van z'n dog ones opmeten. Wil weten of mijn motor verhoogd of verlaagd is, ze zien er bij mij niet ognineel meer uit.

Welkom! :W
Gave motor!
 
Bekijk bijlage 1370954


Eerst maar even voor stellen voordat ik om jullie hulp ga vragen.
Zaterdag mijn nieuwe groene monster opgehaald, geruild tegen een z750. Zit nu een mivv demper op zonder db killer een take herry. Maar goed nu de vraag.
Wil iemand de lengte van z'n dog ones opmeten. Wil weten of mijn motor verhoogd of verlaagd is, ze zien er bij mij niet ognineel meer uit.

Welkom, mooie motor. :W

Je zou ook de zithoogte op kunnen meten.
Meestal word de zithoogte ook iets hoger of lager als je de dogbones aanpast.
De zithoogte zou zo'n 82 cm moeten zijn.
 
Laatst bewerkt:
Als ik meet kom ik op 82 cm. De handleiding geeft ook aan dat hij 82cm moet zijn. Wil iemand bij zijn motor even checken alstublieft :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan