Het ZX-6R topic deeltje 88, De snelste zijn ZWART!

Als je op de choke wel kunt rijden dan zou die te veel lucht krijgen als de choke eraf is.

Dus hij krijgt te weinig brandstof heb je het filter er goed op zitten?

Het brandstof filter? Deze wijst met de pijl richting de brandstofpomp.

Ik ga vanavond de tank loshalen. Mischien is er 1 van de leidingen geknikt met het terugplaatsen
 
Gekke is dat ie in de 2 wel doortrok tot ver in zijn toeren van in de 3 kon ie gewoon niet genoeg vermogen leveren en kwam ie tot max 8k rpm. Maar het moet wel ergens in de brandstof zitten!

Oude luchtfilter was overigens niet best....
20190222_155117.jpg
20190222_155126.jpg
 
Moet de oranje kant overigens naar onderen toe of juist naar boven..... zou zeggen naar onderen toch?

Eerst grove filtering en daarna fijne filtering.....
 
Vermoedelijke boosdoener... vanavond proefrijden
20190223_161609.jpg


EDIT:
Dit was dus niet het probleem. Kan het misschien de brandstofpomp zijn? Ik kan tot zo een 50 kmu rijden. Daarna begint hij toch echt te hoesten en te proesten.

Als ik de sleutel op contact zet hoor ik ook geen brandstof pomp of iets dergelijks
 
Laatst bewerkt:
Vermoedelijke boosdoener... vanavond proefrijden
Bekijk bijlage 1355865

EDIT:
Dit was dus niet het probleem. Kan het misschien de brandstofpomp zijn? Ik kan tot zo een 50 kmu rijden. Daarna begint hij toch echt te hoesten en te proesten.

Als ik de sleutel op contact zet hoor ik ook geen brandstof pomp of iets dergelijks

Brandstofpomp kan het inderdaad zijn.

Zijn je carberateurs wel schoon?
Zit er verse benzine in?
 
Brandstofpomp kan het inderdaad zijn.

Zijn je carberateurs wel schoon?
Zit er verse benzine in?


Verse peut: ja net getankt
En qua carbs... een week voor ze beurt deed ie het prima en daarna niet meer. Ga er vanuit dat die gewoon schoon zijn. Ik controleer de pomp eerst daarna de carbs wel

Iedereen bedankt voor het meedenken! Ik houd jullie op de hoogte
 
Laatst bewerkt:
Verse peut: ja net getankt
En qua carbs... een week voor ze beurt deed ie het prima en daarna niet meer. Ga er vanuit dat die gewoon schoon zijn. Ik controleer de pomp eerst daarna de carbs wel

Iedereen bedankt voor het meedenken! Ik houd jullie op de hoogte

Ik had een gsxr 400, blok was niet goed.
Andere erbij gekocht, Die deed het gewoon.
Vervolgens blok in mijn eerste gelepeld en daarna nooit meer aan het lopen gekregen.B|
 
Pfff. Dat zou wel roet gooien in het budget....

Zie dat een nieuwe brandstofpomp op ali nog geen 2 tientjes is. En nog kijken wat ebay daarvan vind.

Maargoed ik ga vanavond even de brandstofpomp nakijken
 
Pfff. Dat zou wel roet gooien in het budget....

Zie dat een nieuwe brandstofpomp op ali nog geen 2 tientjes is. En nog kijken wat ebay daarvan vind.

Maargoed ik ga vanavond even de brandstofpomp nakijken

Kijk ook. Je bougies eens na.

Misschien heeft er één een kooltje tussen zitten, zijn ze vet of wat dan ook.
 
Zojuist gekeken. De brandstofpomp deed niks met 12v erop. Na een paar seconden begon hij te pulseren en na een tijdje weer te pompen. Ik vermoed dus dat deze vast zat! Vanavond wederom testrijden dan maar...

Heb wel alvast een imitatiepomp besteld.


 
Laatst bewerkt:
Ook busje contactspray kopen en daarmee alle stekkers en andere electrische contacten inspuiten.

Mijn eerste ZX-9R wilde ooit eens niet starten. En ik maar zoeken en zoeken. Gek werd ik ervan.
Uiteindelijk bleek het een stekker op het stuur te zijn die ik helemaal niet had vast gezet (helpt ook geen contactspray tegen).
Maar van de buitenkant leek het net alsof deze wel vast zat omdat deze wel tegen elkaar zaten.
 
Ik heb de stroomtoevoer van de motor naar de pomp nagemeten. Als ik de starter aanzette gaf deze 9v naar de brandstofpomp dus die deed het.
Zie youtube. Vanavond ff proefrijden
 
Opgelost.

Draden gesoldeerd (stekkers zijn onderweg om het netjes te maken)

Spanningsregelaar vervangen

Carbs opnieuw gereinigd, gasnaalden 1 slotje lager.

Loopt weer prima.

Naaldbuizen en naalden zijn slecht, dus op zoek naar revisie / dynojet / factory pro
 
Opgelost.

Draden gesoldeerd (stekkers zijn onderweg om het netjes te maken)

Spanningsregelaar vervangen

Carbs opnieuw gereinigd, gasnaalden 1 slotje lager.

Loopt weer prima.

Naaldbuizen en naalden zijn slecht, dus op zoek naar revisie / dynojet / factory pro

Dat scheelt, dan kun je tenminste weer lekker rijden. 😀🤘🏻
 
De mijne loopt wel stukken beter met de 'gerepareerde' brandstofpomp. Maar is alsnog heel schokkerig en weinig vermogen in de 3e versnelling. Ga de pomp toch even openen en nakijken. Wellicht gelijk de kleppen nakijken, carbs schoonmaken en synchoniseren maar daar ben ik wel ff zoet mee

Iemand tips waar je goedkoop een carb revisie setje haalt?
 
Laatst bewerkt:
Jetzt geht los!

Zat aardig wat troep in. Heb carb 1 en 4 kunnen doen. de andere 2 hebben beschadigde schroefjes dus die duren wat langer. Moest helaas werken maar ben al over de helft.

20190228_105907.jpg
20190228_111850.jpg
20190228_105539.jpg
 
Vraagje :)
Van de week aardig in de ankers moeten duiken vanwege verkeerslicht die me iets te plotseling op oranje sprong met inhalen omdat ik ook aan het spiegel was. Je mag daar 80 en dat reed ik ook en ik weet dat daar een (digitale) flitser staat. Ik had de motor geloof ik zijn 4 zitten, maar omdat ik wat harder moest remmen dan normaal om de snelheid er op tijd uit te krijgen voelde ik de motor op een gegeven moment wat schokken en haperen, waardoor ik in een slip raakte. Schoof als het ware vooruit en de achterkant begon uit te breken.
Dit heb ik wel eens eerder opgemerkt, en het lijkt er niet op dat de wielen blokkeren, maar meer dat er dat iets in het blok niet goed ontkoppeld is/word.
Net voor het tot stilstand komen viel het blok ook uit.

Zo vaak hoef ik gelukkig niet zo zeer in de remmen te duiken, maar zou het wel vinden dat het veilig gebeurd kan wanneer het moet. En dit voelde
niet bepaald prettig en normaal :(
Weet iemand toevallig wat dit kan zijn? Misschien iets met de (afstelling?) van de koppeling of de koppelingsplaten?

Nu in ieder geval maar hopen dat dat ding me niet geflitst heeft, was wel een metertje of 2 over de stopstreep gegleden B|
 
Vraagje :)
Van de week aardig in de ankers moeten duiken vanwege verkeerslicht die me iets te plotseling op oranje sprong met inhalen omdat ik ook aan het spiegel was. Je mag daar 80 en dat reed ik ook en ik weet dat daar een (digitale) flitser staat. Ik had de motor geloof ik zijn 4 zitten, maar omdat ik wat harder moest remmen dan normaal om de snelheid er op tijd uit te krijgen voelde ik de motor op een gegeven moment wat schokken en haperen, waardoor ik in een slip raakte. Schoof als het ware vooruit en de achterkant begon uit te breken.
Dit heb ik wel eens eerder opgemerkt, en het lijkt er niet op dat de wielen blokkeren, maar meer dat er dat iets in het blok niet goed ontkoppeld is/word.
Net voor het tot stilstand komen viel het blok ook uit.

Zo vaak hoef ik gelukkig niet zo zeer in de remmen te duiken, maar zou het wel vinden dat het veilig gebeurd kan wanneer het moet. En dit voelde
niet bepaald prettig en normaal :(
Weet iemand toevallig wat dit kan zijn? Misschien iets met de (afstelling?) van de koppeling of de koppelingsplaten?

Nu in ieder geval maar hopen dat dat ding me niet geflitst heeft, was wel een metertje of 2 over de stopstreep gegleden B|

Zat je niet gewoon helemaal onderin kwa vering tegen je bumpstop aan te nukken?
 
Terug
Bovenaan Onderaan