Het ZX-6R topic deeltje 88, De snelste zijn ZWART!

Nou lui. Ik heb uiteindelijk een prima deal (naar mij gevoel) kunnen sluiten. Ging een goed bedrag van de prijs af en kreeg alle olieen, bougies en oliefilter erbij en hij legt de bandjes kosteloos om als ik de kale velgen aanlever.

Enige minpunt: zit er sport demper op die echt voor het circuit is. Wellicht wilt iemand ruilen tegen 1 met een wat beschaafder geluid met misschien wel een uitneembare db killer?.

(Let niet op de roosjes. Was een valentijnskado)
20190214_171727.jpg
 
Nouja, ik zat een paar keer erg kort tegen de streep aan op de snelweg, en moest echt moeite doen om hem voor mijn gevoel "veilig" terug te krijgen zonder al te fel tegen te sturen. Maar merkte dat met rukwinden (of bij het passeren van een vrachtwagen ja) mijn voorwiel ook wel een beetje begon te zwalken, voelde een beetje als het "tankslapping" idee, dus vandaar dat ik de stuurdemper erbij haalde :)

Voor mijn gevoel reageerde deze motor hier een stuk nerveuzer op dan de andere motoren die ik gehad heb met dergelijk weer. Heb jij hier toevallig referentiekaders toe?

Dat zal hoofdzakelijk met het gewichtsverschil over hebben.

Een lichter of langer voertuig is gevoeliger voor wind(stoten) dan een korter of zwaarder voertuig.
 
Nou lui. Ik heb uiteindelijk een prima deal (naar mij gevoel) kunnen sluiten. Ging een goed bedrag van de prijs af en kreeg alle olieen, bougies en oliefilter erbij en hij legt de bandjes kosteloos om als ik de kale velgen aanlever.

Enige minpunt: zit er sport demper op die echt voor het circuit is. Wellicht wilt iemand ruilen tegen 1 met een wat beschaafder geluid met misschien wel een uitneembare db killer?.

(Let niet op de roosjes. Was een valentijnskado)Bekijk bijlage 1354000

Dit is een Laser Pro d'or toch?w

Die valt toch wel mee kwa geluid?
De richtingaanwijzer zit wel een beetje bijzonder.
 
Op het circuit wordt tegenwoordig strenger gecontroleerd op het geluid dan op de openbare weg.

Richtingaanwijzer hoort inderdaad op de verdikking in de kuip geschroeft te zitten...
 
Is de voorkant toevallig verlaagd, of achterkant te hoog?
Dan krijg je ook dat nerveuze gedrag.
Mee eens.

Voor mijn gevoel reageerde deze motor hier een stuk nerveuzer op dan de andere motoren die ik gehad heb met dergelijk weer. Heb jij hier toevallig referentiekaders toe?
Nee, ik zou het niet weten. Maar dan nog, zo extreem als afgelopen zaterdag is het zeer zelden.
Wel is het zo dat een 7 bijna niet de bocht om is te krijgen, een 6 daarentegen (zeker de latere versies) juist heel makkelijk.
 
Maakt een behoorlijk geluid die demper. Het is een laser, pro dor kan ik niet zeggen, me cbr600f had wel een pro dor maar die maakte niet deze herrie... hand op de demper gedaan maar hij is niet lek! Zie ook geen gaatje voor een db killer....

De knipperlichten zijn door een beuner geplaatst denk ik. Moet ik nog wat op gaan vinden...

Vandaag de olie ververst, en remolie

Heb alleen een probleem achter met de remolie, het aftapnippeltje daar is het stofkapje van af gescheurd en de nippel staat omhoog. Ben bang dus dat ie vol troep zit. Maar ik kreeg er dus
20190215_162625.jpg
20190215_162516.jpg
20190215_150711.jpg
20190215_145143.jpg
IMG-20190215-WA0007.jpeg
20190215_162055.jpg
gewoon geen olie uit! Bijna hele ding eruit gedraaid maar niks.... voor hoefde ik maar 1 slag. Iemand tips?
 
Is de voorkant toevallig verlaagd, of achterkant te hoog?
Dan krijg je ook dat nerveuze gedrag.

Niet dat ik weet eerlijk gezegd. Heb daar zelf niets aan veranderd, en volgens mij is hij wel redelijk standaard zo? :?

20180730_184357.jpg


Nou lui. Ik heb uiteindelijk een prima deal (naar mij gevoel) kunnen sluiten. Ging een goed bedrag van de prijs af en kreeg alle olieen, bougies en oliefilter erbij en hij legt de bandjes kosteloos om als ik de kale velgen aanlever.

Enige minpunt: zit er sport demper op die echt voor het circuit is. Wellicht wilt iemand ruilen tegen 1 met een wat beschaafder geluid met misschien wel een uitneembare db killer?.

(Let niet op de roosjes. Was een valentijnskado)

Netjes gedaan dan! :t
Schappelijke verkoper geweest!

Dat zal hoofdzakelijk met het gewichtsverschil over hebben.

Een lichter of langer voertuig is gevoeliger voor wind(stoten) dan een korter of zwaarder voertuig.

Voor mijn gevoel lag die ZX7r toch wel wat stabieler op de weg, en die was wel ietsje langer. Maar daar lagen wel heel andere banden onder, volgens mij ook een wat grotere diameter van de voorband, dus misschien ook niet echt een eerlijke vergelijking zo...

Mee eens.


Nee, ik zou het niet weten. Maar dan nog, zo extreem als afgelopen zaterdag is het zeer zelden.
Wel is het zo dat een 7 bijna niet de bocht om is te krijgen, een 6 daarentegen (zeker de latere versies) juist heel makkelijk.

T.o.v. de 7 vind ik de 6 wel veel gaver om mee te rijden ja! :Y Echt een gooi en smijt fiets, wat die 7 totaal niet was.
Woon hier in een 30-wijk, reed niet bepaald lekker met die 7... :/
 
Laatst bewerkt:
Maakt een behoorlijk geluid die demper. Het is een laser, pro dor kan ik niet zeggen, me cbr600f had wel een pro dor maar die maakte niet deze herrie... hand op de demper gedaan maar hij is niet lek! Zie ook geen gaatje voor een db killer....
De knipperlichten zijn door een beuner geplaatst denk ik. Moet ik nog wat op gaan vinden...
Vandaag de olie ververst, en remolie
Heb alleen een probleem achter met de remolie, het aftapnippeltje daar is het stofkapje van af gescheurd en de nippel staat omhoog. Ben bang dus dat ie vol troep zit. Maar ik kreeg er dus gewoon geen olie uit! Bijna hele ding eruit gedraaid maar niks.... voor hoefde ik maar 1 slag. Iemand tips?
Nu heb ik inmiddels al wat motoren gezien, maar voor een dik 20 jaar oud ding ziet deze er zeker nog netjes uit.
Volgens mij is dit geen verkeerde koop.
Wat betreft die rem; sowieso helemaal uit elkaar halen. Voorremmen ook.
Zeker niet vertrouwen dat je het zo goed krijgt. Helemaal uit elkaar en alle rubbers goed schoonmaken of vervangen. Zie ebay voor goedkope setjes.

Niet dat ik weet eerlijk gezegd. Heb daar zelf niets aan veranderd, en volgens mij is hij wel redelijk standaard zo? :?
Zo niet te zien. Het gaat om de bovenkant van de achterveer waar deze in het frame zit.
Meestal zit daar een dikke ring tussen. Maar die kan ook vervangen zijn door een moer en naar boven gedraaid.
 
Zo niet te zien. Het gaat om de bovenkant van de achterveer waar deze in het frame zit.
Meestal zit daar een dikke ring tussen. Maar die kan ook vervangen zijn door een moer en naar boven gedraaid.

Ah bedankt voor de info! Nu ben ik wel benieuwd.
Zal morgen eens gaan kijken :t
 
Ik heb me achterrem kunnen verversen. De nippel eruit gedraaid en het gaatje zal vol met roest en troep. Naaldje erdoor en met remreiner doorgespoeld. Tzt eens de klauw doen.

Vraagje. Welke maat inbus sleutels heb ik nodig voor het loshalen van het voorwiel?
 
Zeker handige tool. Wel prijzig voor enkele keer dat ik em nodig heb.

Dit was de boosdoener overigens. Het gaatje kon je niet eens doorheen kijken. Het leek wel één geheel.
IMG-20190216-WA0005.jpeg
 
Over wielen gesproken...
Ik moet mijn bandjes nodig vervangen. Iemand nog tips voor bandjes of een leuk adresje om ze aan te schaffen? :)
 
Over wielen gesproken...
Ik moet mijn bandjes nodig vervangen. Iemand nog tips voor bandjes of een leuk adresje om ze aan te schaffen? :)

Ligt eraan, meestal bestel jij ze via internet.
Gewoon een setje Michelin Pilot power 2ct.
Die zijn rond de 200,-.

En ik leg ze zelf om.

Er was een tijd geleden een vergelijkingstest over de nieuwe banden en de oude powers.
En die oude powers zijn nog steeds goed in vergelijking met de nieuwe en ook lekker goedkoop.
 
22 ik heb zelf een verloop voor op de ratel.
Inbus zeskant voor motorfietsen
He he, gelukkig kan ik het niet eens zijn met jou. *O*
Het nut van zo'n raar ding ongaat mij volledig.
Ga gewoon naar Brezan of desnoods naar de bouwmarkt en koop een inbus voor op de ratel.
Die 22 gebruik je zo vaak en past op bijna elke kawa, dus goed besteed geld.

Zeker handige tool. Wel prijzig voor enkele keer dat ik em nodig heb.
Dit was de boosdoener overigens. Het gaatje kon je niet eens doorheen kijken. Het leek wel één geheel.
En met jou ben ik het ook oneens :P
Doe ergens op een leeg terrein de remproef zodat je echt zeker weet dat die rem het nog doet.
 
He he, gelukkig kan ik het niet eens zijn met jou. *O*
Het nut van zo'n raar ding ongaat mij volledig.
Ga gewoon naar Brezan of desnoods naar de bouwmarkt en koop een inbus voor op de ratel.
Die 22 gebruik je zo vaak en past op bijna elke kawa, dus goed besteed geld.

Aangezien ik ook aan meerdere motoren sleutel komt deze vaker van pas.
Suzuki heeft namelijk imbus 24. ;)

Het is dat je van metal en Kawa's houd want anders zouden wij het helemaal niet kunnen vinden samen. :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan