Het ZX-6R topic deeltje 88, De snelste zijn ZWART!

Woohoo...wel raar dat de foto's van Toetje87 het niet doen
Enne is Esther hier nog wel eens O-)
Ooooeh....Esther :9~ :9~ :+

:W

Top dat je weer een topic hebt geopend Ivar :Y

Ik heb ook weer een brommertje inmiddels :9
[afbeelding]

Rijdt best lekker *D
Lekker bezig Marv! Chocomel stickers erop en gaan! *O*

Woohoo.....onzin posten om zsm het topic te vullen....good old memories
Post jij uberhaupt wel eens iets anders? :+ O-)
 
Ik heb bij mijn racer doppen onder de kont zitten welke op het frame staan.. heb hiervoor wel 3 draadbussen in het subframe moeten maken

[afbeelding]

wat je zou kunnen doen is met aluminium strips, (of ander mteriaal) een verhoging maken waar de kuip op rust... mooiste is van polyester een soort vierkantig kapje maken, dat is het stevigst... zoals te zien is op deze foto:

[afbeelding]

*edit of natuurlijk een race-subframe nemen... :P
http://www.motoholders.com/rear-frame-aluminium-kawasaki-zx-6-r-09-13-racing.html

Bedankt voor je uitgebreide reactie! Ik heb inmiddels zelf een 'constructie' gemaakt van een paar stukken hout. Het voelt in ieder geval stevig aan, hoop dat het voldoende is :) .
 
Gegarandeerd om me even je 06 nummer.

Dan neem ik contact met je op.

Ik woon in kerkrade mocht je af willen komen halen 70 km van Zolder
---------------------------------------------------------------------

Nog bedankt Ivo! Het pookje heeft goed zijn werk gedaan gisteren...

Helaas heb ik nu wat meer zx6r 2006 delen nodig voor de rechterzijde... ;)

Heeft er iemand nog:

rechter clipon

schetsplaat rechts met voetsteun

circuit kont (met of zonder zadel foam )

Nu is er ook een klein beugeltje afgebroken van de achterbrug waar de slider op gemonteerd zat ( om de paddock stand te liften). Ik twijfel om hier iets op te laten lassen of een andere achterbrug te monteren.

Ideeen?

alvast bedankt voor het meedenken ;)
 
Heren, ik heb voor dit jaar 2 circuitdagen gepland (Zolder en Mettet). Dit wordt de eerste keer met de 6. Voorheen schroefde ik altijd m'n originele demper terug, maar met de uitlaat onder de kont (TwoBrothers) is dit nogal een klusje. Zeker omdat ook de kentekenplaathouder met alle elektronica anders is dan bij de originele uitlaat.

Ik heb per email al bevestigd gekregen dat de technische keuring geen probleem is, omdat ik een dB-killer erin heb:
two-brothers-p1x-review.jpg

Ik maak me echter zorgen over de dynamische meting langs de baan.

Heeft iemand ervaring met deze uitlaat op het circuit icm de geluidseisen?
 
Heren, een vraagje. Weet iemand de diameter van de linkpijp van een kawa zx6r uit 1999?
Met googlen kom ik er niet uit...
 
Sjiefke,

Ik rijdt een zx6r 2006 met yoshimura incl db killer. Op Zolder staat een paaltje langs het rechte stuk aan de achterkant van de pitstraat en na het viaduct. Daar dus net even een versnelling hoger zitten. Op Zolder doen ze best moeilijk. De limiet is uit me hoofd 95db. En meestal geeft je motor teveel inlaat geluid. Dit is te voorkomen door er een prop explosave in te stoppen. Bij de motorsport shop te verkrijgen op het circuit.

Let goed op je banden type en spanning! Liefst een supercorsa of racetec

groet
 
---------------------------------------------------------------------

Nog bedankt Ivo! Het pookje heeft goed zijn werk gedaan gisteren...

Helaas heb ik nu wat meer zx6r 2006 delen nodig voor de rechterzijde... ;)

Heeft er iemand nog:

rechter clipon

schetsplaat rechts met voetsteun

circuit kont (met of zonder zadel foam )

Nu is er ook een klein beugeltje afgebroken van de achterbrug waar de slider op gemonteerd zat ( om de paddock stand te liften). Ik twijfel om hier iets op te laten lassen of een andere achterbrug te monteren.

Ideeen?

alvast bedankt voor het meedenken ;)


Dat busje kun je prima laten lassen bij Bv Mile Pajic. Heeft ie bij mijn achterbrug ook al
meerdere keren kunnen doen... :')


Heren, ik heb voor dit jaar 2 circuitdagen gepland (Zolder en Mettet). Dit wordt de eerste keer met de 6. Voorheen schroefde ik altijd m'n originele demper terug, maar met de uitlaat onder de kont (TwoBrothers) is dit nogal een klusje. Zeker omdat ook de kentekenplaathouder met alle elektronica anders is dan bij de originele uitlaat.

Ik heb per email al bevestigd gekregen dat de technische keuring geen probleem is, omdat ik een dB-killer erin heb:
[afbeelding]
Ik maak me echter zorgen over de dynamische meting langs de baan.

Heeft iemand ervaring met deze uitlaat op het circuit icm de geluidseisen?

Zolder is idd erg streng. Strenger dan Assen. Het is zeker de moeite waard om je originele mee te nemen als je demonteren te veel werk vind. btw, op het circuit heb je geen kenteken, achterlicht knippers etc nodig, dus hoef je voor op het circuit niet terug te zetten.

Maar zoals hierboven al gemeld staat, gas minderen bij de 2 palen werkt goed, of proberen zo min mogelijk alleen langs de paal te gaan, maar bv in een groepje.

persoonlijk rijdt ik er alleen nog op donderdag, als het open geluid is. op de andere dagen kom ik niet verder dan 2x een halve sessie... :')
 
Laatst bewerkt:
gewoon een foto



heeft iemand nog een helder / smoke scherm welke geschikt is om door heen te filmen met de gopro, dat lukt met dit scherm niet _O-
full
 
Laatst bewerkt:
Sjiefke,

Ik rijdt een zx6r 2006 met yoshimura incl db killer. Op Zolder staat een paaltje langs het rechte stuk aan de achterkant van de pitstraat en na het viaduct. Daar dus net even een versnelling hoger zitten. Op Zolder doen ze best moeilijk. De limiet is uit me hoofd 95db. En meestal geeft je motor teveel inlaat geluid. Dit is te voorkomen door er een prop explosave in te stoppen. Bij de motorsport shop te verkrijgen op het circuit.

Let goed op je banden type en spanning! Liefst een supercorsa of racetec

groet
Dit soort antwoorden was ik al bang voor.

Helaas moet ik op de motor van en naar het circuit. Zonder het achterlicht en de knipperlichten aan te sluiten wil ik misschien nog wel riskeren, maar zonder kenteken is wel erg opvallend. Ik ga toch eens kijken hoe die originele pijp in elkaar steekt...
 
Dit soort antwoorden was ik al bang voor.

Helaas moet ik op de motor van en naar het circuit. Zonder het achterlicht en de knipperlichten aan te sluiten wil ik misschien nog wel riskeren, maar zonder kenteken is wel erg opvallend. Ik ga toch eens kijken hoe die originele pijp in elkaar steekt...


aan de standaart demper met een paar popnagels een beugeltje fixen een optie...?
 
Korte vraag: ik heb de zx6r voorzien van circuitkuipen, en hierbij de spanningsregelaar op ongeveer dezelfde plek geplaatst als origineel. Na een kort ritje (letterlijk een paar rondjes om 't huis en een tijdje stationair laten lopen) merk ik dat de spanningsregelaar behoorlijk warm werd. Ik heb nu een paar gaten in de kuip geboord waardoor er in ieder geval wat meer lucht langs de regelaar komt. Nu begrijp ik dat er meer stroom door gaat omdat er geen verlichting meer op zit, maar had verwacht dat als hij op dezelfde plaats zou zitten, het wel mee zou vallen. Heeft er iemand tips, want het zit me niet helemaal lekker..
 
Laatst bewerkt:
Korte vraag: ik heb de zx6r voorzien van circuitkuipen, en hierbij de spanningsregelaar op ongeveer dezelfde plek geplaatst als origineel. Na een kort ritje (letterlijk een paar rondjes om 't huis en een tijdje stationair laten lopen) merk ik dat de spanningsregelaar behoorlijk warm werd. Ik heb nu een paar gaten in de kuip geboord waardoor er in ieder geval wat meer lucht langs de regelaar komt. Nu begrijp ik dat er meer stroom door gaat omdat er geen verlichting meer op zit, maar had verwacht dat als hij op dezelfde plaats zou zitten, het wel mee zou vallen. Heeft er iemand tips, want het zit me niet helemaal lekker..
Je zou eventueel een stuk slang vanaf een gat in je kuip direct naar de regelaar laten lopen. Dan weet je iig zeker dat deze gekoeld word. Diameter slang van je koelsysteem bijv.
 
In het bevestigingsmailtje van mijn circuitdag stond juist dat je niet in groepjes langs zo'n paal moet rijden, aangezien je dan gezamenlijk over die limiet kan gaan..

De afgelopen jaren was het zo dat als je samen langs een paal knalt ze geen goede meting kunnen doen (2 motoren met gelijk geluidsniveau samen = 3db meer). Dus alleen als je in je eentje langs zo'n paal komt is er überhaupt een goede meting mogelijk zonder dat je een paar bonus-db's van je voorganger krijgt ;). Maar je gaat nooit de hele dag binnen 2 seconden van een andere rijder rijden, tenzij je een trage fiets hebt en niet echt de ballen hebt om iemand uit te remmen :').

Overigens lijkt het sinds het eiken van de palen wel verbeterd te zijn, laatste keer dat ik er was heb ik eigenlijk weinig tot geen zwarte vlaggen gezien terwijl het vroeger altijd feest was.
 
Vraagje ik heb een zx636 uit 2002 zonder orginele demper ,maar zou een demper van het 2003/4 type ook passen die chrome vindt ik eigenlijk veul mooier 😊
 
Mag voor mij onderstaande foto in de op?

[afbeelding]

Alvast bedankt!


Done :)


Check de foto. Lelijk overgespoten!! Ongelofelijk. Hoe ga ik dat ooit fixen :([afbeelding]
[afbeelding]


Met een kwast... :? :+


Korte vraag: ik heb de zx6r voorzien van circuitkuipen, en hierbij de spanningsregelaar op ongeveer dezelfde plek geplaatst als origineel. Na een kort ritje (letterlijk een paar rondjes om 't huis en een tijdje stationair laten lopen) merk ik dat de spanningsregelaar behoorlijk warm werd. Ik heb nu een paar gaten in de kuip geboord waardoor er in ieder geval wat meer lucht langs de regelaar komt. Nu begrijp ik dat er meer stroom door gaat omdat er geen verlichting meer op zit, maar had verwacht dat als hij op dezelfde plaats zou zitten, het wel mee zou vallen. Heeft er iemand tips, want het zit me niet helemaal lekker..


In het kawasaki Race Kit Manual plaatsen ze hem onder de kont, in de buitenlucht. Krijgt ie een veel betere koeling ;)

*edit: Race Kit Manual zou je via deze site moeten kunnen downe:
09-2012 ZX6R Race Kit Manual - ZX6R Forum

:)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan