Het zwarte gat: Wat heb je nu weer gekocht? Deel 3

Modeka-Fuego.jpg

Modeka Fuego textiel jas gekocht....heb van alles gepast, van Behring, Buse, Alpinestars, Revít, Richa, Held, Segura....overal was wel iets op aan te merken qua pasvorm, te groot, te strak, te lang, te kort....nek te dik...etc...
Deze zat gewoon het lekkerst, blij mee.
 
Na lang denken en doen heb ik een TomTom rider 550 premium gekocht.
Had een meevaller en dus maar een bod gedaan bij motoport dus kan eindelijk navigeren.

Tevens nog bij Polo in Aken net wat 10w40 gehaald voor de NTV en een rugzak wat de weekdeal was.


Nog wel wat dingen bestelt bij polo dus volgende week is het weer klein beetje kerst voor me O-)
 
Nieuwe koppeling. Niet omdat ik hem 'geburned heb' maar omdat hij gewoon versleten is door de vorige eigenaars :')
Oliewissel moet er sowieso komen, dus kan ik de koppeling toch ook wel eens onder handen nemen.
Dan nog eens kijken wanneer ik mijn kleppen kan laten stellen. Dan kan mijn motort er weer tegenaan voor de komende 20 jaar
 
Na lang denken en doen heb ik een TomTom rider 550 premium gekocht.
Had een meevaller en dus maar een bod gedaan bij motoport dus kan eindelijk navigeren.

Tevens nog bij Polo in Aken net wat 10w40 gehaald voor de NTV en een rugzak wat de weekdeal was.


Nog wel wat dingen bestelt bij polo dus volgende week is het weer klein beetje kerst voor me O-)

Geeft de premium wel de tijd weer na de gps rollover?
 
Ben momenteel aan het updaten maar als die dat niet doet ga ik klagen bij tomtom.
Mag hopen dat zn duur ding perfect werkt en dus zeker een tijd weergeeft.
Update is 8gb dus ga even een rondje fietsen en kijk vanmiddag en zal het wel even laten weten.
 
Ben momenteel aan het updaten maar als die dat niet doet ga ik klagen bij tomtom.
Mag hopen dat zn duur ding perfect werkt en dus zeker een tijd weergeeft.
Update is 8gb dus ga even een rondje fietsen en kijk vanmiddag en zal het wel even laten weten.

Dat zou je wel denken, toch heb ik genoeg reacties gezien van mensen die anders ervaren hebben :X

Hopelijk valt het mee! :t
 
Een nieuwe hoes van het merk Verheul voor mijn scooter. Voor mijn motor had ik er ook al eentje van dit merk en ben er erg tevreden mee. Eerder had ik al van 2 andere merken een hoes geprobeerd, maar de ene ventileerde niet zoals geadverteerd en het andere merk begon na een jaar dagelijks gebruik al kapot te gaan en ventileerde dus op een gegeven moment teveel. (ten koste van waterdicht zijn wel te verstaan).

Zodra ik hem binnen heb enkel nog wel een paar extra ringen maatje extra groot in laten zetten door een zeilmakerij, want ik zet zo'n zeil toch liever vast met een kettingslot door het voorwiel ipv gesuggereerde metalen kabeltje. Tevens een extra ART 4 kettingslotje erbij gehaald maar idee van @AvR (dank voor de tip!). Deze laat ik dan gewoon op werk liggen en de huidige thuis zodat ik niet steeds een slot van circa 5kg mee hoef te zeulen (...en daarbij mijn 2de set net niet echt leren zadeltassen vernaggel).
hoes-algemeen-a.jpg
74571001.jpg
 
Laatst bewerkt:
Een nieuwe hoes van het merk Verheul voor mijn scooter. Voor mijn motor had ik er ook al eentje van dit merk en ben er erg tevreden mee. Eerder had ik al van 2 andere merken een hoes geprobeerd, maar de ene ventileerde niet zoals geadverteerd en het andere merk begon na een jaar dagelijks gebruik al kapot te gaan en ventileerde dus op een gegeven moment teveel. (ten koste van waterdicht zijn wel te verstaan).

Zodra ik hem binnen heb enkel nog wel een paar extra ringen maatje extra groot in laten zetten door een zeilmakerij, want ik zet zo'n zeil toch liever vast met een kettingslot door het voorwiel ipv gesuggereerde metalen kabeltje. Tevens een extra ART 4 kettingslotje erbij gehaald maar idee van @AvR (dank voor de tip!). Deze laat ik dan gewoon op werk liggen en de huidige thuis zodat ik niet steeds een slot van circa 5kg mee hoef te zeulen (...en daarbij mijn 2de set net niet echt leren zadeltassen vernaggel).
Bekijk bijlage 1400064
Bekijk bijlage 1400066
Slim, de grote gaten bij een zeilmakerij. Daar had ik nog niet aan gedacht. Mijn Verheul zit elke dag met goede hoop los op de motort.

En een ketting van vijf kilo is niks. Ik heb er een van 12 (Oxford Nemesis 200cm) en als het moet heb ik die ook wel in mijn rugzak gehad. Niet aangeraden. :+
 
Slim, de grote gaten bij een zeilmakerij. Daar had ik nog niet aan gedacht. Mijn Verheul zit elke dag met goede hoop los op de motort.

En een ketting van vijf kilo is niks. Ik heb er een van 12 (Oxford Nemesis 200cm) en als het moet heb ik die ook wel in mijn rugzak gehad. Niet aangeraden. :+
Ik wou dat ik er de credits voor kon nemen, maar ook dat heb ik destijds ergens gelezen. Werkt perfect.

En een kettingslot in je rugzak rijdt idd niet lekker nee, weet het nog van voor mijn eerste set zadeltassen. Laat staan eentje van 12 kg...
 
Vandaag binnen: Een partijtje titanium boutjes en moertjes om een aantal verouderde en wat versleten boutjes te vervangen.

Onderweg: stompgrip voor op de tank en spullen om een ander zadel te maken.
 
Oss op de schaikstraat mocht het je wat zeggen.
Ach kwa looks niet echt mijn brommer maar ik zit er lekker op en om mezelf te vervoeren als het weer niet geweldig is daar is die prima voor.
Ga nu vertrekken om het ding op te halen 👌
 
  • Leuk
Waarderingen: JuH
Ik zit al een jaar te twijfelen om ze te halen, elke keer wordt het toch weer interessant. Laat ze elke keer liggen. Wel eind vorig jaar de Neutron 3 gehaald maar ik blijf naar de Sand 3 kijken. Wel ben ik zeer tevreden met mijn Sand 3 jas en broek. Ik hoor graag wat jouw bevindingen zijn als dat goed is. O-)

Ook @Deeffox

Na een tijdje proberen ben ik er superblij mee! :) Ze zijn wel écht frisjes, ik gebruik m'n handvatverwarming er al snel bij. Ik denk tot een graad of 22-23 over 60-weggetjes. Daarboven blijven m'n klauwen wel warm genoeg. Het is een beetje hoe ik me voorstel dat 't is om zonder handschoenen te rijden, eigenlijk. Ik vind 't helemaal heerlijk, want ik rijd graag met doorwaai en handvatverwarming als combi. Als je normale handvaten hebt en een beetje een koukleum bent zou ik ze hooguit als "derde handschoen" kopen, denk ik. Dan mis je wel echt een stuk tussen winterhandschoenen en deze Sand. Het zijn absoluut geen drieseizoensdingen.

Maar boh wat zijn ze fijn! *O* Ik voel gewoon m'n knipperlichtknopje zitten in plaats van dat ik iets indruk waarvan ik weet dat 't er zou moeten zijn. Ik kan ook m'n dubbele D sluiting los- en vastmaken met deze handschoenen aan, ter attest van hoeveel gevoel ik overhoud. De airflow is ook echt goed, zowel in de vingers, op de rug en op de pols (manchet is ook geperforeerd). Ze vallen net onder mijn sportieve leren jas, dus dat geperforeerde manchet is érg fijn. Waait zo m'n mouwen in.

10/10 zou zo nogmaals kopen. :Y

Wel een puntje: de strepen blijven echt in je handen staan. Zal vast per persoon verschillen, maar bij mij blijf je 't toch wel minstens een halfuurtje zien. Verder geen last van, maar ik zou ze dus niet dragen onderweg naar een klant of sollicitatiegesprek ofzo.
 
Ook @Deeffox

Na een tijdje proberen ben ik er superblij mee! :) Ze zijn wel écht frisjes, ik gebruik m'n handvatverwarming er al snel bij. Ik denk tot een graad of 22-23 over 60-weggetjes. Daarboven blijven m'n klauwen wel warm genoeg. Het is een beetje hoe ik me voorstel dat 't is om zonder handschoenen te rijden, eigenlijk. Ik vind 't helemaal heerlijk, want ik rijd graag met doorwaai en handvatverwarming als combi. Als je normale handvaten hebt en een beetje een koukleum bent zou ik ze hooguit als "derde handschoen" kopen, denk ik. Dan mis je wel echt een stuk tussen winterhandschoenen en deze Sand. Het zijn absoluut geen drieseizoensdingen.

Maar boh wat zijn ze fijn! *O* Ik voel gewoon m'n knipperlichtknopje zitten in plaats van dat ik iets indruk waarvan ik weet dat 't er zou moeten zijn. Ik kan ook m'n dubbele D sluiting los- en vastmaken met deze handschoenen aan, ter attest van hoeveel gevoel ik overhoud. De airflow is ook echt goed, zowel in de vingers, op de rug en op de pols (manchet is ook geperforeerd). Ze vallen net onder mijn sportieve leren jas, dus dat geperforeerde manchet is érg fijn. Waait zo m'n mouwen in.

10/10 zou zo nogmaals kopen. :Y

Wel een puntje: de strepen blijven echt in je handen staan. Zal vast per persoon verschillen, maar bij mij blijf je 't toch wel minstens een halfuurtje zien. Verder geen last van, maar ik zou ze dus niet dragen onderweg naar een klant of sollicitatiegesprek ofzo.
Bedankt voor de terugkoppeling. Dat de strepen zichtbaar in je handen gedrukt worden heb ik ook bij mijn Neutron's. Ik ben vooral in deze set geinteresseerd als mijn 'vijfde set' zo uit mijn hoofd geteld en eigenlijk alleen voor de hoogzomer. Tot 23 graden de Neutron 3, boven de 23 graden de Sand 3. Ik ga dit weekend misschien even langs Biker Outfit!
 
Voor de verandering eens een aankoop gedaan van onder de 5 euro. (Waarvan nog het meeste voor de verzendkosten).
schroefnippel-gaskabel.jpg
Ik kon met de stel schroef niet alle speling uit mijn gaskabel krijgen nadat ik een nieuwe gashendel had gemonteerd, dus heb deze nodig om na de kabel ingekort te hebben deze weer te kunnen laten aangrijpen.
 
1401679
1401680


Rev'it Sand 3 €90,-
Oxford Nemesis schijfremslot (16mm gehard staal) €44,95

Handschoenen gekocht zoals hier eerder gemeld. Ik had liever de grijze versie omdat die meer universeel is maar mijn jas heeft deze zelfde kleurstelling dus het is niet erg. Ik weet nog niet of hij prettiger is dan mijn Neutron 3, tot nu toe zitten die lekkerder maar deze Sand moeten nog ingereden worden. Slechts het ritje van gisteren Amsterdam-Noord naar Utrecht mee gereden nog.

Ik heb al zo'n slot maar die zit aan mijn Nemesis 200 cm ketting, en die ketting is 12 kg zwaar. Die neem ik niet zomaar overal mee naar toe, dus die blijft meestal om de betonnen paal waar ik mijn motor aan heb liggen. Nu dus een extra slot voor in het kontje van de motort dat ik altijd een goed slot mee heb. Alleen zien hoe ik die sleutels ga markeren, want die zijn natuurlijk precies hetzelfde. Dat zal watervaste stift worden denk ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan