Het zijspan café deel 4 ...Nog eentje dan!..

Hey, wat leuk!

Dan ga ik er denk ik toch even naar toe!

Waar sta je ergens in de paddock?
 
De laatste keer dat ik in een Lambo gereden heb was in de beroemde LM002 in Dubai. Bijzonder indrukwekkend was dat. Dan is die nieuwe Urus maar een lullig klein dingetje.
 
Gvd, niet weer!
Verf en ik gaan niet samen. Ik dacht het eens wat beter aan te pakken. Wil iets matzwart hebben, maar dan een beetje betere lak dan action. Hele spul zorgvuldig geschuurd, ontvet, in primer (Motip) en daar 2k lak overheen. Lijkt het spul te krimpen ofzo. Is weer mooi kl@te in ieder geval...
IMG-20190614-WA0019.jpeg

Wat doe ik nu weer verkeerd. Zal wel weer ratbike worden 🤪
 
Ja weet ik. Ik vraag hem weleens om raad. Nu ben ik gewoon teleurgesteld 😂
Dacht het zo netjes te doen.. wordt het weer een bende.
 
Je moet iig al 2 stappen omdraaien.
Altijd eerst ontvetten en daarna pas schuren. Anders schuur je t vet zo het materiaal in.

Ik ben geen schilder, maar dit lijkt t meeste op een reactie met de onderliggende laklaag
 
Je moet iig al 2 stappen omdraaien.
Altijd eerst ontvetten en daarna pas schuren. Anders schuur je t vet zo het materiaal in.

Ik ben geen schilder, maar dit lijkt t meeste op een reactie met de onderliggende laklaag
Twee keer juist.

En beter twee dunne lagen dan één dikke. Dan verdampt het oplosmiddel voordat het de kans krijgt om in te werken op de ondergrond. Men zegt wel "vaake buj te bange", maar in dit geval is er sprake van "vaake buj te jachterig". Maar wees niet bevreesd, als je het maar vaak genoeg fout doet, leer je vanzelf hoe je het goed doet.

Mooi hé! 38 projecten verder weet je hoe het wel moet, en snap je niet dat je het ooit fout gedaan hebt......._O-_O-
 
Twee keer juist.

En beter twee dunne lagen dan één dikke. Dan verdampt het oplosmiddel voordat het de kans krijgt om in te werken op de ondergrond. Men zegt wel "vaake buj te bange", maar in dit geval is er sprake van "vaake buj te jachterig". Maar wees niet bevreesd, als je het maar vaak genoeg fout doet, leer je vanzelf hoe je het goed doet.

Mooi hé! 38 projecten verder weet je hoe het wel moet, en snap je niet dat je het ooit fout gedaan hebt......._O-_O-
wordt wel druk in de garage dan met al die half mislukte projecten die je toch niet weg wil doen_O-
 
Twee keer juist.

En beter twee dunne lagen dan één dikke. Dan verdampt het oplosmiddel voordat het de kans krijgt om in te werken op de ondergrond. Men zegt wel "vaake buj te bange", maar in dit geval is er sprake van "vaake buj te jachterig".
Dat heb ik zeker gedaan, heel voorzichtig, meerdere laagjes. Zag er eerst ook erg netjes uit. Dit ontstond pas hele tijd later.
Reactie met een onderlaag snap ik ook wel, maar dacht dat ik het dit keer toch aardig aangepakt had.

Verder geen ramp, gewoon balen. Vind het vooral zonde van de lak en het werk, de motor maakt me niet zoveel uit.
 
Dat heb ik zeker gedaan, heel voorzichtig, meerdere laagjes. Zag er eerst ook erg netjes uit. Dit ontstond pas hele tijd later.
Reactie met een onderlaag snap ik ook wel, maar dacht dat ik het dit keer toch aardig aangepakt had.

Verder geen ramp, gewoon balen. Vind het vooral zonde van de lak en het werk, de motor maakt me niet zoveel uit.
Das raar, dat de craqulé pas later ontstond. Wat is het voor verf? En waar zit het op?
 
Het is 2K lak in een spuitbus. Als ondergrond heb ik Motip primer gebruikt, die ongeveer 2 dagen gedroogd heeft. Die primer zat er overigens keurig op. Mooi strak.
Het is een stalen motortank en wat kunststof voor rond de koplamp. Ik heb overal dezelfde primer opgezet zodat de basislaag hetzelfde zou zijn. Primer pakte op alle onderdelen mooi, op alle delen is dit effect ontstaan.

Dit spul;
Klik
 
Het is 2K lak in een spuitbus. Als ondergrond heb ik Motip primer gebruikt, die ongeveer 2 dagen gedroogd heeft. Die primer zat er overigens keurig op. Mooi strak.
Het is een stalen motortank en wat kunststof voor rond de koplamp. Ik heb overal dezelfde primer opgezet zodat de basislaag hetzelfde zou zijn. Primer pakte op alle onderdelen mooi, op alle delen is dit effect ontstaan.

Dit spul;
Klik
Zo op een foto is het moeilijk te achterhalen waar het mis gegaan is. Wat je had kunnen voorkomen is Spraymax over Motip te zetten. Moet je niet doen met 2k producten. Staat ook vast in in de kernmerkbladen van Spraymax😇
 
Tja, dat had ik moeten googelen, zat natuurlijk niks bij. Wel gebruiksaanwijzing gelezen natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan