Het zijspan café deel 4 ...Nog eentje dan!..

Misschien moet dit in een ander topic, "troep voor de zijspangroep" bijvoorbeeld, maar wat ik aanbied is geen troep vandaar mijn dilemma.
Vorige week een leren pak gekocht via marktplaats. Een echte Dainese uit de tijd dat tabaksmerken het racen nog sponsorden. Dat kan je zien aan de ronkende versieringen aan de binnenkant van het pak. Dus niet echt oud. Mooi pak al zeg ik het zelf, alleen die aanschafprijs van € 60,- is natuurlijk geen kattenpis. Vandaar dat ik toch iets probeer daarvan terug te verdienen. Het gaat om de knee slider. De rechter om precies te zijn. Deze heb ik bij mijn zijspan rijden namelijk niet nodig.
Dus nogmaals een echte Dainese knee slider (rechter).
Fotograferen lukt mij niet zo goed, maar desgevraagd breng ik hem mee naar het treffen in Genemuiden. Kan dat treffen trouwens niet een beetje vervroegd worden? Moet je eens kijken wat een prachtweer. Voor je het weet zit je weer in de herfst.
 
Laat ik nou een zijspan hebben waarbij ik nog steeds kneesliders gebruik. En ik heb ook een leren pak. Kost meer dan al mijn motoren bij elkaar trouwens.
Een echt op maat gemaakt pak van MJK. Met super foute speedhump. Vorig jaar me zelf kado gedaan na een meevallertje.
Mijn kneesliders zijn van mijn vorige pak, oud en versleten. Een mooie nieuwe slider zou niet misstaan.
 
Prima Hellracer. Dainese slider op MJK pak. Hm. Kan dat wel. Gaan we het in G'muiden over hebben. Een prettig idee dat we tussen al die flauwe kul om ons heen toch nog een serieus gesprek kunnen hebben.
 
Laat ik nou een zijspan hebben waarbij ik nog steeds kneesliders gebruik. En ik heb ook een leren pak. Kost meer dan al mijn motoren bij elkaar trouwens.
Een echt op maat gemaakt pak van MJK. Met super foute speedhump. Vorig jaar me zelf kado gedaan na een meevallertje.
Mijn kneesliders zijn van mijn vorige pak, oud en versleten. Een mooie nieuwe slider zou niet misstaan.

Ben ik wel benieuwd hoe jij je rechter kneeslide weet te verslijten...
 
ALV van de MAG + lunch + bochtentraining. Kan ik mijn knee sliders weer uit de kast halen. *O*

Hmm... Dat is wel een leuke combinatie, zo wordt het iets minder bestuurlijk saai...
Maar zelfs met deze wetenschap weet ik dat ik toch slechts een steunend lid voor de MAG zal blijven, dus ik ga niet proberen om er tijd voor vrij te maken
 
Hmm... Dat is wel een leuke combinatie, zo wordt het iets minder bestuurlijk saai...
Maar zelfs met deze wetenschap weet ik dat ik toch slechts een steunend lid voor de MAG zal blijven, dus ik ga niet proberen om er tijd voor vrij te maken
Voor mij drieledig:
1. Draag de Mag een warm hart toe en een drukke vergadering is altijd dankbaar voor al die (bestuurlijke) vrijwilligers.
2. Ik vind het een ijzersterke PR aanpak waar ik mijn waardering voor uit wil spreken.
3. Heb de tijd en ben daarnaast jong en leergierig. })
 
De MAG :"Voor degene die erom heeft verzocht: het gaat om een training voor voertuigen op 2 wielen. Een zijspantraining kregen we voor deze groepsgrootte niet georganiseerd, maar we houden hem in gedachte." waarvan akte.
 
Omdat ik van tijd tot tijd de nodige onzin verkoop, moet ik toch proberen de zaak inhoudelijk in balans te krijgen. Daarom zal ik verslag doen van mijn "Dagje Lelystad".
Tientallen jaren geleden heb ik zowel de voorzitter van de KNMV als die van de MAG min of meer ter verantwoording geroepen in een periode dat zij elkaar vliegen af wilden vangen, met de steekwoorden "Je vertegenwoordigt mijn belangen niet! Wanneer jullie over de straat liggen te rollen help je alleen maar onze tegenstanders."
Ik meende dat te mogen doen omdat ik niet alleen motorrijder ben maar ook lid was en nog ben van beide organisaties.

Dat moest ik wel omdat de twee groepen elkaar in het openbaar met woorden te lijf gingen en daarbij onbedoeld onze tegenstanders in de kaart speelden. Of dat geholpen heeft weet ik niet, maar ik heb wel de voldoening dat vanaf die tijd er enig wederzijds respect is.
Welnu, zo'n 25 jaar later bezoek ik weer eens een ALV van de MAG.
Daar zou ik een hele bloemlezing over kunnen schrijven, maar ik beperk mij tot de essentie.
Wat zijn deze mensen professioneel bezig!
Wat hebben zij hun beleid en uitvoering daarvan scherp in beeld.
Wat hebben zij de juiste kanalen weten te vinden en bewerken om onze belangen te behartigen.
Wat hebben zij er voor gezorgd dat ik mijn aanvankelijke schroom om tot deze "Aktiegroep" te behoren af heb geworpen.
Wat hebben zij op een geweldige manier het "Gele hesjes" imago ingeruild voor een meer dan constructieve bijdrage in onze belangenbehartiging.
Wat heeft deze organisatie een geweldige groep vrijwilligers.
Wat is er meer nodig om je als motorrijder te schamen deze groep niet te ondersteunen met de meest eenvoudige middelen zoals een lidmaatschap zodat zij hun discussies meer gewicht kunnen geven in relatie tot het aantal mensen dat zij vertegenwoordigen.
Wat moet ik nog meer zeggen?
Schamen dat je geen lid bent?
Nee niet doen, dat helpt niet.
Wat wel helpt is om lid te worden.
Stel het niet uit.
Doen.
Nu.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan