Het zijspan café deel 3 ...Nieuwe ronde!..

Even een kort blij bericht:
Inderdaad mooi bericht. Oom van me is nu ruim vijf jaar verder. Die heeft intussen nig vanalles gedaan wat ie graag wou en nog net zo lang/kort in het vooruitzicht als vijf jaar terug. En elke keer jaar verder ook weer meer opties voor behandeling. Hopelijk nog boel mooie dagen voor jullie.

Over de scootah.
Mijn Kranenbroek fiets haalt nu bijna 30kmu de eerste kilometer. Ook met controller zonder begrenzing. Daarna gaat de puf er geleidelijk uit. Max snelheid haalt die denk ik 25km. Maar de laatste kms is vergelijkbaar met standje 1/3e a.h. begin. :X
 
Even een kort blij bericht:
Wij zitten nu aan de champagne.
We komen nu net terug uit het ziekenhuis waar we net onwaarschijnlijk goed nieuws gekregen hebben: De immunotherapie die mijn vrouw krijgt, is aangeslagen. Dit houdt in dat de kanker niet alleen gestopt is maar momenteel zelfs terug gedrongen wordt. Voor hoe lang dit is weet niemand maar voorlopig hebben we een aantal maanden uitstel gekregen.
De bijwerkingen zijn heel heftig maar gelukkig helpt Pretnison daar weer goed tegen. Ze heeft gisteren zelfs voorzichtig met een rollator zelf een stukje buitenshuis kunnen lopen, dat ging al maanden niet meer.
Nu kunnen we in de herfstvakantie wellicht een paar leuke dingen gezamenlijk gaan doen!

En heel ander nieuws: ik heb al een tijd lang een kleine electrische snorscooter. Een heel suf ding die ik eigenlijk alleen maar heb omdat hij zo ongeveer gratis was. De accu's waren natuurlijk kapot maar die heb ik toen direct vervangen door afkeur accu's van mijn werk. Daarmee kon ik ongeveer 25 km rijden met 28km/u voordat de accu's leeg waren. Best grappig maar net niks.
Nu heb ik de accu's vervangen voor 4 stuks van 40ah. En ik heb op een chinese website gevonden hoe de controller opgebouwd is. Dus solderen en de begrenzer er uit gehaald. Nu rijdt hij dik 55km/u. Eens kijken hoever ik nu nog kom....
Super, Reinier!!
 
Super om te horen man dat het met de rouw de goeie kant op gaat
Gelukkig komt ook hier weer is mijn lijfspreuk tot zijn recht.

En nog wat:
Waar ik vandaan kom??...........van gisteren
Waar ik naar toe ga??............naar morgen.
De dag daarna??...........we zien wel
 
En om te bewijzen dat het goed gaat zijn we vandaag de hele dag naar de Beekse bergen geweest. Wel met rolstoel maar dat mocht de pret niet drukken.
 
Ik heb het in het gereedschap topic ook gevraagd, maar hier ook maar effe. Aangezien hier veel sleutelaars zitten;

Nieuw #1.402
Mss is er al eens over gesproken, maar vraag het gewoon. Ik heb een tafelboormachine, 20 jr oud bouwmarkt troep. Eigenlijk zulke rommel dat ik hem niet eens gebruik en dus altijd maar met de handboormachine in de weer ga.
Ik wil dus een andere aanschaffen.
-thuis/hobby gebruik
-boren tot 16mm in staal en alu
-moet conus opname hebben (kan ik ook de boren van mijn draaibankje gebruiken).

Nu twijfel ik tussen 2 modellen. Ik vind een traploos instelbaar toerental wel mooi, maar hoe is dat geregeld? Frequentie regeling? En hoe betrouwbaar is dat?
Voor hetzelfde geld heb je ook een model van HBM met snaar aandrijving. Dat gaat in principe niet stuk natuurlijk.

Deze 2 gaat het om;
Variabel toerental

en deze;
HBM snaar aandrijving

Alvast bedankt voor de reacties, ervaringen van beide zijn welkom.
 
Ik heb het in het gereedschap topic ook gevraagd, maar hier ook maar effe. Aangezien hier veel sleutelaars zitten;

Nieuw #1.402
Mss is er al eens over gesproken, maar vraag het gewoon. Ik heb een tafelboormachine, 20 jr oud bouwmarkt troep. Eigenlijk zulke rommel dat ik hem niet eens gebruik en dus altijd maar met de handboormachine in de weer ga.
Ik wil dus een andere aanschaffen.
-thuis/hobby gebruik
-boren tot 16mm in staal en alu
-moet conus opname hebben (kan ik ook de boren van mijn draaibankje gebruiken).

Nu twijfel ik tussen 2 modellen. Ik vind een traploos instelbaar toerental wel mooi, maar hoe is dat geregeld? Frequentie regeling? En hoe betrouwbaar is dat?
Voor hetzelfde geld heb je ook een model van HBM met snaar aandrijving. Dat gaat in principe niet stuk natuurlijk.

Deze 2 gaat het om;
Variabel toerental

en deze;
HBM snaar aandrijving

Alvast bedankt voor de reacties, ervaringen van beide zijn welkom.

Ik heb het klenere broertje van de HBM. Hij bevalt me prima. Ik ben er wel even een avondje mee druk geweest om alle beveiliging eraf te schroeven. Het snaardeksel en de spanen bescherming zijn beveiligd met eindschakelaars. Die heb ik er uitgkieperd, ik durf het aan zonder O-)
 
Ja, die beveiliging, zeker het glaasje is helemaal ruk. Bedankt. Ik ga het nog ff afwachten.

Die handelaar in Gude en Einhell zit hier dorpje verder. Ik vind die toerenregeling wel mooi, maar als dat stuk is ben je gewoon klaar..
 
ik heb een voorkeur voor de HBM kolomboor, 100 euro goedkoper die je kan investeren in een goede machine klem.
al die ingebouwde electronica in een budget machine heb ik niet zo veel vertrouwen in.
snelspan kop vind ik niet zo geweldig, die kunnen wel eens ramvast gaan zitten wanneer de kolomboor hard moet werken (gatenzaag b.v.) maar ja die zit er nou eenmaal op, die kan je gewoon een keer vervangen,dat is het voordeel van een conus opname
 
Een slechte snelspan boorkop zie ik liever dan de beste boorkop met een sleuteltje dat je altijd kwijt bent:Y
 
Hoe veel ga je eigenlijk gebruik maken van die toerenregeling? Ik verleg bijna nooit de snaar, alleen bij de gatenzaag.
Het zal vast wel moeten volgens het boekje, maar de praktijk is toegeeflijker.

Ik heb een paar jaar terug een 2e hands lomp ding gekocht en heb daar geen spijt van, dat is wel even zoeken natuurlijk.

Als je het sleuteltje van de boorkop steeds kwijt bent kun je hem met een ketting ergen aan de machine vast maken. (Niet aan de boorkop ;) )
 
Hoe veel ga je eigenlijk gebruik maken van die toerenregeling? Ik verleg bijna nooit de snaar, alleen bij de gatenzaag.
Het zal vast wel moeten volgens het boekje, maar de praktijk is toegeeflijker.

Ik heb een paar jaar terug een 2e hands lomp ding gekocht en heb daar geen spijt van, dat is wel even zoeken natuurlijk.

Als je het sleuteltje van de boorkop steeds kwijt bent kun je hem met een ketting ergen aan de machine vast maken. (Niet aan de boorkop ;) )

Ik had bij m'n vorige machine ook een sleutel nodig. Ik had een magneet op de snaardeksel gelijmd, en dat was de opbergplek voor de sleutel. Werkte prima!
En je moet er even de gedachten bij houden bij het wegleggen van de sleutel. Niet vergeten dat je'm op die magneet moet leggen. Hoe moeilijk is dat......
Als je naar de hoeren gaat, dan vergeet je de portemonee toch ook niet.............
 
Terug
Bovenaan Onderaan