Het zijspan café deel 3 ...Nieuwe ronde!..

beste wensen voor een ieder die dat interesseert! En voor de rest ook!!!
 
Allemaal de beste wensen voor 2015 *O* met heel veel veilige fun kilometers :]

nieuwjaar.jpg


:W
 
Gelukkig nieuwjaar allemaal. Ik hoop op een minder krakkemikkig en meer motor jaar. Dat laatste voor allen.
 
eensch!! :) schiet nog niet helemaal op met je zijspan qua verkoop? nou ja, nieuw jaar, nieuwe kansen!

:N een hoop bandenschoppers via de mail, mensen zonder geld die eerst hun hele hebben en houden (inclusief schoonmoeder) moeten verkopen om mijn zijspan te kunnen betalen, mensen die op afbetaling willen kopen, (ben geen bank) mensen met echt achterlijk lage biedingen en dat soort rariteiten :?
Maar de echte spreekwoordelijke gek heeft nog niet gereageerd. Ach ik heb er nog pret genoeg mee en dat ding is gewoon goed, dus vind ik het ook geen straf om er mee door te rijden.

Het valt me trouwens op, dat als je advertenties websites in de gaten houd dat er maar weinig verkocht wordt op zijspan gebied. Ik snap dat het maar een klein publiek trekt binnen de motorwereld, maar dit valt me ff tegen.

Net wat je zelf al schrijft, 2015 nieuwe ronde nieuwe kansen *D
 
De beste wensen allemaal !!

Dit filmpje kwam ik tegen over een "revolutionair" remsysteem. Maar volgens mij worden de krachten van de schijf wel mooi op de velg overgebracht, net zoals een Buell rem. Maar de krachten van de remklauwen gaan allemaal via een as. En daar komt dan aardig wat torsie op. Discussie? :?
 
De beste wensen allemaal !!

Dit filmpje kwam ik tegen over een "revolutionair" remsysteem. Maar volgens mij worden de krachten van de schijf wel mooi op de velg overgebracht, net zoals een Buell rem. Maar de krachten van de remklauwen gaan allemaal via een as. En daar komt dan aardig wat torsie op. Discussie? :?
Het lijkt me vooral een manier om de boel allemaal flink ingewikkelder te maken.
Mijn Italiaans is wat roestig maar ik heb het idee dat ze ook claimen dat de schijf beter wordt gekoeld maar hoe dat dan zou moeten werken is me niet duidelijk. Je noemde zelf al de torsie die op de as wordt uitgeoefend, even een bandje wisselen is ook niet zo simpel.
Ik kan uit het filmpje niet halen of er een snelkoppeling in de remleiding zit, maar die wordt wel losgehaald. Ook ontluchten lijkt me niet heel simpel.
Het lijkt me vooral dat ze bezig zijn geweest om het allemaal eens anders dan gebruikelijk te maken.
 
De beste wensen allemaal !!

Dit filmpje kwam ik tegen over een "revolutionair" remsysteem. Maar volgens mij worden de krachten van de schijf wel mooi op de velg overgebracht, net zoals een Buell rem. Maar de krachten van de remklauwen gaan allemaal via een as. En daar komt dan aardig wat torsie op. Discussie? :?
Een enorm draaiend gewicht, niet van lijn te krijgen dus.
Je remleiding moeten loskoppelen als je banden vervangt.
De koeling is verzonnen, de spaken vormen een kooi en houden de lucht binnen.
Dan moet de as ook nog iets speciaals zijn. Binnenin red je het wel met een vierkant. Maar hoe breng je de kracht nu over op de vorkpoten?
Nutteloze uitvinding in mijn optiek.
 
Vernieuwing is niet altijd verbetering. Dit is gewoon wachten op een afgebroken remklauw bracket of een meedraaide as.
 
Terug
Bovenaan Onderaan