Het zijspan café deel 3 ...Nieuwe ronde!..

JFJ

MF veteraan
7 okt 2011
16.113
449
WE WANT YOU
full

@ THE
full


Op de valreep voor 2015 nog even een nieuwe editie *O* *O* *:) *:)
Welkom in deel drie alweer!! Er word toch vrolijk gekletst in de kroeg hier ;)

De een een biertje, de ander een coctail, Een ieder mag zelf beslissen. Bar is open!

Een Sidecar cocktail is een echte klassieker en zeer gemakkelijk te maken.

Shake 3 delen cognac met 2 delen triple sec, zoals Cointreau of Grand Marnier en 1 deel citroensap met ruim ijs in een cocktailshaker. Suiker kun je doormiddel van suikersiroop toevoegen aan de drank of het glas afwerken met een randje suiker. Schenk via een zeef in een cocktailglas.

Genieten maar! Hieronder een video hoe de cocktail precies te maken is.


Inmiddels is wel degelijk gebleken dat er animo is voor deze gezellige kroeg. We hebben al flink wat stamgasten mogen verwelkomen en hopen dat het er nog meer worden! Rondje van de zaak!!!

Het zijspan Café is een topic hebben waar alle "niet zijspan" gerelateerde dingen in kunnen worden gezet. Na veel oftopic geauwehoer bij een ander is dit de plek waar het gewoon kan.

Het algemene zijspan topic is toch bedoeld voor algemene zijspan vragen.

Deze dus niet

Wees welkom om hier je dagelijkse beslommeringen of heugelijke feitjes te delen.
Alles wat je wel of niet belangrijk vind kan je hier met de rest delen. Wie het niet interessant vind reageert gewoon niet.

Hier staan de vorige deeltjes:
Het Zijspan Café
Het Zijspan Café deel 2 ...de tap is geopend!...

Nieuwe ronde!!

12874-proost.jpg
 
Nou, kom maar op met de biedingen dan ;)

@jfj: Voor dat bod gaat die echter bij lange na niet weg. Weg geven ga ik hem zeker niet doen. Dan mag die met alle plezier nog een paar jaar blijven.

@ roesten: Voor de vlammenwing ben ik wat toegeeflijker omdat die eigenlijk alleen maar in de weg staat de afgelopen jaren. Je mag me best een bod uitbrengen via de mail, whatsapp of wat dan ook (want pb had je geloof ik niet toch?)

@kwastert: Die six gaat alleen maar weg voor een heel erg goed bod, dus ik denk niet dat jij deze wilt hebben. En eigenlijk wil ik hem ook niet missen...
... Maar uiteindelijk is bijna alles te koop... ;)
 
Laatst bewerkt:
De twee halve frame's van de XL zijn al naar het oud ijzer gebracht. Alle handige onderdelen zijn in de voorraad gegaan en de Maico voorvork is uitgebreid geinspecteerd. Die zou wel eens heel snel in de XL geplaatst kunnen worden.........

Oftewel: Vandaag lekker opgeruimd. Er is nu weer zo veel ruimt in de schuur dat er best een motor bij zou kunnen ;)

Oh ja: De band van het zijspan opgepompt. Hiervoor wel een nieuwe slang aan de pomp moeten zetten want de oude slang was lek.

En dat alles met enige regelmaat onderbroken door werkgerelateerde telefoontjes. Met als resultaat dat ik binnenkort naar India moet voor het werk. Leuk!

Tijd voor een bakkie koffie.

Oh ja: Nog niet op de XL gereden. Morgen maar eens een proefritje maken. :]
 
Met als resultaat dat ik binnenkort naar India moet voor het werk. Leuk!

Jij liever dan ik.
Ik ben er 2 keer geweest (Mumbai en Pune) en ik hoop eigenlijk nooit meer te hoeven gaan. Alles stinkt, het is er ongezond heet, het stinkt er echt heel erg, het kastensysteem is mens onterend, de stank is niet te harden, Indiërs zijn vervelend, oneerlijk en lastig om zaken mee te doen en ze stinken. Had ik al gemeld dat het er onwaarschijnlijk meurt?
Op het moment dat je het vliegtuig uitkomt valt er zo'n dikke groene stankdeken over je heen die je pas kwijt raakt na de eerste keer douchen in Nederland als je weer terug bent.

Ik reis graag en veel maar India is niet een land dat hoog op mijn verlanglijst staat om nog eens te doen.

Maar desondanks wens ik jou veel plezier daar!
:+
 
Wilde alleen al dat ik zon reis kon betalen..
 
Jij liever dan ik.
Ik ben er 2 keer geweest (Mumbai en Pune) en ik hoop eigenlijk nooit meer te hoeven gaan. Alles stinkt, het is er ongezond heet, het stinkt er echt heel erg, het kastensysteem is mens onterend, de stank is niet te harden, Indiërs zijn vervelend, oneerlijk en lastig om zaken mee te doen en ze stinken. Had ik al gemeld dat het er onwaarschijnlijk meurt?
Op het moment dat je het vliegtuig uitkomt valt er zo'n dikke groene stankdeken over je heen die je pas kwijt raakt na de eerste keer douchen in Nederland als je weer terug bent.

Ik reis graag en veel maar India is niet een land dat hoog op mijn verlanglijst staat om nog eens te doen.

Maar desondanks wens ik jou veel plezier daar!
:+

Verdomd. Dat het er meurt was me ondertussen al vaker verteld.
Ik ben toch wel benieuwd. Ik ga naar Bangalore voor een dag of 5 of zes, zoals het er nu naar uit ziet.
 
Ja dat bedoel ik hellracer. En nog klagen ook _O-
 
Verdomd. Dat het er meurt was me ondertussen al vaker verteld.
Ik ben toch wel benieuwd. Ik ga naar Bangalore voor een dag of 5 of zes, zoals het er nu naar uit ziet.
ik ben er al twee keer onderuit gekomen om naar Bangalore te moeten. :P
Laat ze maar hier komen als ze ons werk naar daar willen nemen. O-)

Kasten systeem is ook best onhandig. Krijg je mensen die niet verstandig genoeg zijn om stratenveger te worden, die het zaakje moeten aansturen... _O-
 
Ja dat bedoel ik hellracer. En nog klagen ook _O-
Dat is toch terecht?
Het is geen vakantie. Je moet eerst urenlang in een vliegtuig zitten, vervolgens kom je in een vies land en moet je met mensen werken die helemaal niets begrijpen.
Ik zou ook niet staan te springen voor dat soort reisjes. Ik vind werken met Fransen al lastig genoeg.
 
Precies, dat bedoel ik.
Je zit daar voor het werk, het kost de zaak een hoop geld dat je daar zit dus het programma zit overvol. Geen of weinig tijd voor ontspanning en lange dagen maken. Als je dan continu het gevoel hebt dat je tegengewerkt wordt door de mensen daar is dat heel frustrerend.
Het kasten systeem in India is een economische ramp dat absoluut niet meer in deze tijd past.
Dit systeem is overigens mede verantwoordelijk voor de stank aangezien onder de laagste kaste de Dalit vallen. In deze buiten het kastenstelsel vallende bevolkingslaag zitten de putjes scheppers en open riool werkers. Op het moment dat er normale riolering aangelegd wordt zijn die werkeloos dus dat wordt tegengehouden.
 
Als ik hier zo eens op straat kijk dan is het nieuwe jaar al begonnen....
Heb ik dat weer mooi gemist. :?

Nou
De beste wensen dan maar allemaal
 
Op het moment dat er normale riolering aangelegd wordt zijn die werkeloos dus dat wordt tegengehouden.

Gaat niet om werkeloosheid gok ik. Eerder dat ze dan een minder lage status hebben, waardoor alle hogere lagen zich wat minder belangrijk voelt. :o


Misschien een idee voor de VN
Als hier zwarte piet verdreven is de aandacht vestigen op dat kastensysteem

Ho effe, niks is belangrijker dan zwarte piet! Die discussie moet blijven! Da's traditie! B|
 
Terug
Bovenaan Onderaan