Weliswaar ook geen diversion owner. Wel ook een Yamaha (fjr 1300) in de garage staan. Maar een groot liefhebber van de merk en type gerelateerde topics. Dus ik stem voor, kan er alleen bar weinig aan bijdragen...
Overigens ben ik erg benieuwd hoe de Yamaha bevalt ook in vergelijking met je voorgaande fiets.
De parallel twin van de Honda CB500X is een prima blok, maar maakt wel erg veel toeren en het geluid in hoge toeren vond ik storend. Daarnaast mist het blok pit om makkelijk in te halen op de auto- en snelwegen. De zit was zeer comfortabel, maar de turbulentie rondom de helm was waardeloos. Qua stuurgedrag een prima fiets, erg lichtvoetig.
De Yamaha heeft een heerlijk soepel blok en voor een 4 cilinder best een lineaire vermogensafgifte. De zit is iets actiever/sportiever (pluspunt), maar voor mijn lengte is de kniehoek enig zins aan de krappe kant. Ik heb dan ook andere voetsteunen (Puig Sport) besteld. De buddyseat is niet slecht, maar had iets breder gemogen en qua padding iets dikker gemogen. Qua windbescherming valt het mij niks tegen, in ieder geval geen turbulentie. Als het goed is, krijg ik vandaag een Fabbri double bubble windscherm binnen. Vind ik qua looks mooier en mogelijk een iets betere stroomlijn. Het enige wat mij tegenvalt in vergelijking met de Honda, de bak... kolere, wat heeft Honda dit dan goed voor elkaar. Bij Honda is het schakelen als een warm mes door de boter, zo ontzettend soepel. Bij de Div voel je een lichte weerstand / een klik. Schakelt zeker accuraat, maar 100 punten soepel is het niet. Goed, dat wist ik na de proefrit al en dit kwam ook terug in meerdere reviews van de XJ6.
Al met al ben ik meer dan tevreden met mijn Yamaha en die gaat dan voorlopig ook niet meer weg
Naast andere voetsteunen en het windscherm, heb ik reeds andere knipperlichtglaasjes (witte ipv oranje), Harri's Performance handvatten (weg met de handvat verwarming, meuk) en ik heb een zeer nette set SW-Motech Blaze zadeltassen met steunen op de kop kunnen tikken.