Het Yamaha TweeTakt Topic

Na een lange tijd van bouwen passen en meten is ie klaar Mn look a like van de Marlboro Yamaha
En gelijk zn ereplaats ingenomen😎
CCEA709E-4A7C-402B-99A2-2BAEC53DC4A0.jpeg
 
Dat klopt. Herinner me nu dat ik inderdaad wel eens iets had gelezen over dit project. Wist niet meer waar en in het sport topic kom ik niet zo vaak. Had de recente discussie dus gemist. Hoewel gemist misschien niet de juiste benaming is.
 
Hallo

Ben al tijdje van plan mito te voorzien van rd 350 ypvs blok

Nu dus de vraag weet iemand een blok

Liefst zo compleet mogelijk

De mito heb in al

Al vast bedankt

John
 
Misschien dat Mike van MVS een blok voor je heeft of weet.

Op marktplaats werden laatst ook wat 350 blokken aangeboden door RH-motoren.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties

Mvs heeft niks

Rh wel maar ypvs wordt bij hem wat duur.

Die van marktplaats ben ik zwaar ah overwegen.
Alleen heeft daar al flink koelwater bij de bak olie gezeten.
En zit al aan 3e overmaat

Suggesties en tips blijven welkom
 
Yamaha-tweetakt deskundigen,

Een oud-collega heeft me zijn rd250 uit 1976 aangeboden. De daadwerkelijke kilometerstand is 5.600 km! De motor heeft tientallen jaren in een garage opgeslagen gestaan. Is dan ook volledig origineel. Chroom op spatborden en uitlaat heeft wat pikkeltjes, velgen zijn ok. Tank aan de binnenkant geen roest. Voorrem niet gangbaar. Lak van frame en tank kan wel een flinke poetsbeurt gebruiken en heeft kleine beschadigingen. Voorvorkpoten geen pitting. De motor gaat rond, maar ik heb hem niet horen lopen.Voor mij is het grote vraagteken of het blok (ondanks de lage kilometerstand) na jaren van stilstand verrassingen gaat geven. Ik kan me voorstellen dat er rubberen keerringen zijn die vervangen moeten worden. Wat voor onheil zou je in het blok kunnen aantreffen? En is de onderdelenpositie nog zodanig dat problemen oplosbaar zijn?
Wijnand
rd1 (1).JPG
 
Ik zou zoiets een mooi project vinden. Is helemaal compleet, basis is goed, niet verprutst en onderdelen zijn volop leverbaar. Als je er maar geen verbouwsel van gaat maken...
 
Ik zou zoiets een mooi project vinden. Is helemaal compleet, basis is goed, niet verprutst en onderdelen zijn volop leverbaar. Als je er maar geen verbouwsel van gaat maken...
Als ik deze motor koop, moet en zal hij vooral origineel blijven. Het wordt dan een beetje een reis terug in de tijd. In 1977 begon ik als 18 jarige met een rd350 uit 1974 (moest toen herinner ik me wennen aan de enorme felheid van die motor).Yambits had ik ook al in het vizier. En ik ben benieuwd wat de importeur nog heeft liggen. Ik verwacht keerringen voorvork ,een revisiesetje voor voorrem/benzinekraan en carbs en wellicht de nodige rubberen keerringen nodig te hebben (krukas?). Ik heb twee jaar geleden een Suzuki gs550 gerestaureerd en kwam er achter dat eigenlijk via de dealer/importeur de meeste en ook nog de goedkoopste onderdelen gewoon te krijgen waren. Maar heb dus geen restauratie-Yamaha-tweetakt ervaring.
rd350-2.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan