Het Yamaha MT-03 topic - Deel 8: Knallend de winter in!

suono's op de mt-03 gezet. Open pijp zien ze er vet uit, maar dat kan echt niet. DB killer blijkt uit 2 stukken te bestaan, met alleen de 1ste "trap" er in komt er een leuk geluid uit maar niet té (behalve de knallen bij gas los dan, dit resulteerd nogsteeds in vlammen uit de pijp soms)

mooi he *O*
full
 
Heeft iemand of weet iemand waar je seatcover (ipv de buddyseat) kunt kopen? Mogelijk ga ik mijn tank laten spuiten en zou dan dat kapje mee willen laten spuiten.
 
suono's op de mt-03 gezet. Open pijp zien ze er vet uit, maar dat kan echt niet. DB killer blijkt uit 2 stukken te bestaan, met alleen de 1ste "trap" er in komt er een leuk geluid uit maar niet té (behalve de knallen bij gas los dan, dit resulteerd nogsteeds in vlammen uit de pijp soms)

mooi he *O*
[afbeelding]

Ziet er goed uit! Ik ben ook nog steeds opzoek naar leuke dempers. Suono's vind ik alleen ook nog redelijk prijzig.
 
Nog 13 dagen en dan is het eindelijk zover, VAKANTIE!!! Ik ga samen met mijn vriend 7 dagen naar de Elzas/Vogezen. Het is de eerste keer dat we met de motor op vakantie gaan. We hebben allebei onze eigen moter, ik een MT-03 hij een honda cb500x. Het spullen meenemen zal niet zo'n probleem zijn aangezien hij een touringpakket heeft. Zelf heb ik een oxford T40R staarttas.

Het enige probleem is nu nog, wat trek ik aan tijdens het rijden. Ik was zelf aan het denken aan mijn doorwaai jas en kevlar jeans. Is het slimmer om mijn textiele of leren jas aan te trekken? En moet ik nog wat extra kleding motorkleding meenemen. Ik heb werkelijk geen idee haha.

Als jullie wat weten alvast bedankt voor jullie advies :}
 
Heren.

Een vriendin van mijn vriendin heeft een mt03 nieuw gekocht 2018 met akra demper.

Wie kan mij vertellen of de db miller er makkelijk uitkan zoals het altijd ging. Weet dat het bij de alra's van superdukes is veranderd. Deze haal je er niet met 2 tellen meer uit.

Alvast bedankt.
 
Heren.

Een vriendin van mijn vriendin heeft een mt03 nieuw gekocht 2018 met akra demper.

Wie kan mij vertellen of de db miller er makkelijk uitkan zoals het altijd ging. Weet dat het bij de alra's van superdukes is veranderd. Deze haal je er niet met 2 tellen meer uit.

Alvast bedankt.


Ik weet toevallig dat je bij het MT-07 model de demper eruit moet slijpen. Weet niet zeker op het bij de MT-03 ook zo is. Heb je er niet een foto van?
 
suono's op de mt-03 gezet. Open pijp zien ze er vet uit, maar dat kan echt niet. DB killer blijkt uit 2 stukken te bestaan, met alleen de 1ste "trap" er in komt er een leuk geluid uit maar niet té (behalve de knallen bij gas los dan, dit resulteerd nogsteeds in vlammen uit de pijp soms)

mooi he *O*
[afbeelding]
Suono's zijn echt mooi idd, ik had ze ook op de mijne. Ga ze nu op mijn projectje knutselen.
 
Laatst bewerkt:
full

Gisteren gespot bij Midland Lelystad.
En ja, aan het einde van de dag was het verdwenen. :]
 
Laatst bewerkt:
Heel veel plezier van mijn MT-03 gehad, maar omdat ik er nu niet meer op rijd, ga ik hem toch verkopen. Bij interesse kan je me een PB sturen.

Yamaha MT-03
Lage kilometerstand en met vele extra’s.
Motor heeft altijd binnen gestaan en is daarom in zeer nette staat.

Veel extra's
Akrapovic uitlaatsysteem
Originele hand guards met hand deflectors
Evotech performance kenteken plaat houder met led verlichting + kentekenplaathouder
Iridium bougie voor nog soepeler lopende motor
Helder witte xenon voorlamp
Kleine kapjes in in kleur van tank gespoten

Alle 3 de originele sleutels zijn aanwezig

full

full

full

full

full

full

full

full
 
Dag mensen,

Iemand een linkje van niet al te dure axle sliders?

Voor en achter. Ik kom overal zo rond de 120 euro uit voor een setje.
Wil het liever besparen tot de 60-70 euro voor en achter.

Bvd
 
Ik ga aanstaande vrijdag proefrijden op 'n MT-03 uit 2008/24K km. Behalve de standaard dingen en slijtonderdelen waar op gelet moet worden, weet iemand nog specifieke zaken voor dit model die ik bij de koop in overweging kan nemen? Bijzondere kwaaltjes ofzo.

Hij ziet er natuurlijk op de plaatjes helemaal prima uit, maar daar is geloof ik niet altijd alles mee gezegd.
 
Nou, vandaag de proefrit gehad, en ik heb hem gekocht! Hij reed net zo goed als 'ie eruit zag. Heb nog ietsje aan de prijs kunnen doen en er gratis valbeugels bij geregeld. Helaas betekent dit wel dat het ietsje langer duurt om hem rijklaar te hebben, omdat ze besteld moeten worden. Als het goed is kan ik hem binnen anderhalve week ongeveer ophalen. Kan niet wachten!
 
Nou, vandaag de proefrit gehad, en ik heb hem gekocht! Hij reed net zo goed als 'ie eruit zag. Heb nog ietsje aan de prijs kunnen doen en er gratis valbeugels bij geregeld. Helaas betekent dit wel dat het ietsje langer duurt om hem rijklaar te hebben, omdat ze besteld moeten worden. Als het goed is kan ik hem binnen anderhalve week ongeveer ophalen. Kan niet wachten!

Nice! Ik heb een aantal weken terug ook een MT03 gekocht. Bevalt die?
 
Jazeker! Rit naar huis was prima, stukken 130 doorgetrokken en was goed te doen. Vandaag gaat m'n vriendin lessen, dus ik ga d'r ff afzetten op de motor. Met lessen maar 1 of 2 keer iemand op de buddy gehad, dus ff kijken hoe dat bevalt.

Daarna lekker de middag voor mezelf, dus ik ga lekker tuffen zo, ondanks dat het weer niet top is. :9
 
Dag Mensen,

Sinds kort een vage klik bij het instrumentarium (ik denk iig dat het daar vandaan komt). Dealer ook laten luisteren en die zegt dat het misschien geklik kan zijn van carter ontluchting. Ik denk meer dat het een soort relais is wat klikt, maar niks gebeurt.

Had opgezocht en dacht zelf misschien dat het de relais klik kan zijn van de ventilator voor radiateur. Iemand van jullie toevallig een idee of ervaring mee?

Tevens zag ik op het XT forum dat de xt660x van zelfs eerdere bouwjaren (mijn mt03 komt uit 2007) een diagnostisch systeem hebben die ze aankunnen in hun instrumentarium door reset en select tegelijkertijd in te drukken -> komen ze in diagnostisch menu -> konden ze killswitch omdraaien en ging je ventilator draaien als 'test'

Heb dit ook geprobeerd bij mijn mt, maar geen succes en kwam tevens ook niet in een diagnostisch menu.

Dus, wat weten jullie van het 'diagnostische menu' en/of hoe kan ik me ventilator testen?
En de klik, iemand een idee?

Thanks!
 
Goeiedag ,

Ik heb een mt03 660 uit 2006 maar wil er misschien een wat makkelijker stuur op. Heeft iemand er ervaring mee?
 
Wat bedoel je precies met 'makkelijker'? Niet dat ik je verder kan helpen, maar wellicht iemand anders wel als ze weten wat je precies bedoelt. Hoger, breder, smaller, rechter, krommer...

Ben me wel bewust dat veel mensen aftermarket sturen op hun MT zetten, dus super spannend zal het niet zijn. Genoeg te krijgen in ieder geval; ik was laatst bij de relatief-nieuwe Louis winkel in Tilburg, daar hingen ook wel 'n paar sturen. Als je daar vraagt of je iets mee naar buiten mag nemen om er even mee bij je motor te kijken dan loopt er even iemand mee en krijg je prima advies. Bij zulk soort dingen kun je denk ik altijd 't beste even in 't echt kijken.
 
Zo af en toe rijd ik daar wel overheen, maar niet bepaald 'geregeld'. Als 't een zwarte is ben ik 't misschien wel?
 
Iemand ervaring met veel speling op de tranmissie dampers? dus de rubbertjes in het achterwiel waar de hub met tandwiel in gaan? Erg veel speling op zitten en zitten pas nieuwe rubbers op. Monteur zegt ook dat die het een slecht ontwerp vind en dat er met nieuwe rubbers al redelijk veel speling op zat. Een slecht punt van de mt 03 of is er iets met mijn wiel/hub aan de hand?
 
Leg je probleem eens voor bij een andere Yamaha dealer, dan hoor je gelijk wat die er van vind.
 
Terug
Bovenaan Onderaan