Het Yamaha MT-03 topic - Deel 8: Knallend de winter in!

Weet iemand of de rem en koppelingshendels van een mt-03 ook universeel binnen Yamaha zijn, als in hendels van bijvoorbeeld een mt-07 of mt-09, passen die op een mt-03?
 
Beste mede MT-ers,

Tijdens een rit een tijd terug over de snelweg is mijn scherm voor de helft uitgevallen. Ik kan dus tot op heden niet meer zien hoe hard ik rijd, hoeveel km ik gereden heb etc. Erg vervelend dus. Het scherm geeft nog maar de helft van de cijfers weer.. Vorige week langs de motordealer geweest en hij heeft me verteld dat ik een nieuw scherm bestellen moet van maar liefst 580,- !! Iemand enig idee of alternatief? Ben nog al van de prijs geschrokken en heb verder ook niet veel verstand van zaken.
Alvast bedankt!
 
Beste mede MT-ers,

Tijdens een rit een tijd terug over de snelweg is mijn scherm voor de helft uitgevallen. Ik kan dus tot op heden niet meer zien hoe hard ik rijd, hoeveel km ik gereden heb etc. Erg vervelend dus. Het scherm geeft nog maar de helft van de cijfers weer.. Vorige week langs de motordealer geweest en hij heeft me verteld dat ik een nieuw scherm bestellen moet van maar liefst 580,- !! Iemand enig idee of alternatief? Ben nog al van de prijs geschrokken en heb verder ook niet veel verstand van zaken.
Alvast bedankt!

Mijn scherm is ook een keer kapot geweest, bij mij liet het display helemaal niets meer zien. Toen heb ik de cockpit opgestuurd naar Carmo Electronics voor reparatie. Was geloof ik 240 euro kwijt. Ook een hoop geld helaas, maar beter als een nieuwe.

Tellerunits / Dashboards : Carmo Electronics - Motorbike parts or electronics
 
Mijn scherm is ook een keer kapot geweest, bij mij liet het display helemaal niets meer zien. Toen heb ik de cockpit opgestuurd naar Carmo Electronics voor reparatie. Was geloof ik 240 euro kwijt. Ook een hoop geld helaas, maar beter als een nieuwe.

Tellerunits / Dashboards : Carmo Electronics - Motorbike parts or electronics

Hartelijk dank voor deze tip! Precies waar ik naar op zoek was. Heb al gebeld en geef volgende week mijn scherm daar af aangezien ik toch hier in de buurt woon. Alsnog bedankt :)
 
Sind enkele weken weer een extra mt-03 liefhebber erbij!
tot nu toe rijd de motor erg leuk, zeker aangezien ik zelf toch wel een beetje verliefd ben op de ééncilinder. (vorige motor was dat ook).

full


nog helemaal standaard en nog geen 5000 op de teller. Ben wel van plan een ander setje spiegels er op te zetten en de einddempers een keer te vervangen.

Het enigste wat nogal lastig lijkt te vinden is het originele flyscreen van yamaha zelf? diegene met dat hapje er uit voor de toerenteller. en als ik ze vind is het op vage sites waar ie dik 200 euro kost?
 
Klopt die van Yamaha zelf zijn echt duur als ze uberhaupt nog te krijgen zijn.
Ik had deze: https://m.ebay.nl/itm/NEW-Yamaha-Ca...ly-Screen-Front-Cowl/132514738355?_mwBanner=1

Kost minder dan de helft en echt carbon. :9

Echt precies wat ik zocht! kreeg die verdomde dingen nergens gevonden in webshops, ebay nog niet al te uitgebreid gekeken (vanwege de meestal debiel hoge verzendkosten, andere schermpjes vroegen ze 20 euro verzendkosten voor).

Echt een nette prijs, 70 euro voor een carbon schermpje netjes verzonden. paste deze goed bij jou? dan ga ik hem dadelijk meteen bestellen.
 
Echt precies wat ik zocht! kreeg die verdomde dingen nergens gevonden in webshops, ebay nog niet al te uitgebreid gekeken (vanwege de meestal debiel hoge verzendkosten, andere schermpjes vroegen ze 20 euro verzendkosten voor).

Echt een nette prijs, 70 euro voor een carbon schermpje netjes verzonden. paste deze goed bij jou? dan ga ik hem dadelijk meteen bestellen.
Ik weet niet of ik het bij exact dezelfde verkoper heb gehaald maar het kwam wel uit Spanje meen ik.
Ja hoor, paste prima. Beugeltje tbv. montage zit er ook gewoon bij, maar zetten ze niet even op de foto's. |( :)
 
heb het besteld bij cactus composites, de gene die je gelinkt had. nu nog even wachten tot hij binnen is. hebben meerdere carbon onderdelen die er (op de foto) echt super goed uitzien, onderander die radiatorkapjes aan de zijkant, uitlaat cover en master cilinder cover, totaalsetje van die 3 onderdelen kost rond de 120 euro inclusief verzenden, dat is niet verkeerd!

als het ruitje er op is, nog even kijken naar andere spiegels, waarschijnlijk een setje van barracuda, en andere uitlaten. hier wil ik niet te veel aan uitgeven, denk een setje GPR trioval, of iets van MIVV. als het maar een mooi donker geluid geeft.
 
Ligt het aan mij, of hebben jullie ook last van een instabiele voorkant bij het nemen van een snellere bocht? Instabiel als in het voorwiel begint een beetje te zoeken en te slingeren, moeilijk te omschrijven. Ik denk zelf aan te slappen voorvorkvering. Hoe ervaren jullie dit bij de MT?
 
Ligt het aan mij, of hebben jullie ook last van een instabiele voorkant bij het nemen van een snellere bocht? Instabiel als in het voorwiel begint een beetje te zoeken en te slingeren, moeilijk te omschrijven. Ik denk zelf aan te slappen voorvorkvering. Hoe ervaren jullie dit bij de MT?

Ik heb daar tot nu toe nog nooit last van gehad. Zelfs kneedowns met de MT gaan bij mij gewoon soepel. Ik zou hier dan toch even aandacht aan besteden want ik heb dit nog nooit ervaren. Geeft ook meer zelfvertrouwen als je gewoon soepel zonder twijfel door bochten kunt gaan!
 
Dag mensen,

Geen idee of het hoort, maar als ik het gas dicht draai op mijn mt03, klinkt er bij de plof ook een tikkend geluid, beetje zoals ijzer op ijzer. Deze tik geeft ie tegelijk met de plof als ik het gas dichtdraai. Er zit nog gewoon de standaard uitlaat onder.

Hoort dit zo? En zo niet, waar zou dit aan kunnen liggen?


Bovenstaande heb ik ook last van... klinkt dit voor niemand bekend? Die plofjes zijn wel mooi maar het soort rinkelende geluid irriteer ik me mateloos aan. Er zit anders net zo'n mooi geluidje in.. :/ Bij de motorzaak zeiden ze dat het niet erg is maar ik zou het rinkelende geluid er toch wel graag uit hebben, weet iemand een oplossing?
Ik heb een filmpje gevonden waarop het vergelijkbare geluid hoorbaar is.
Bij mij is het vooral goed hoorbaar in lage versnelling, lage touren en vooral een constanthoudend laag tourental (wat ik natuurlijk toch wel zoveel mogelijk vermijd :) ). Maar ooit ontkom je er niet aan.

Hier het filmpje:

Je hoort het op het filmpje vooral als hij het gas laat terugzakken.
 
Laatst bewerkt:
Ik herken het gelukkig helemaal niet van mijn motor. Snap heel goed dat je het een vervelend geluid vind. Kan het ook niet aan de uitlaat liggen die je erop heb. Heb zelf Akra's eronder.

Bovenstaande heb ik ook last van... klinkt dit voor niemand bekend? Die plofjes zijn wel mooi maar het soort rinkelende geluid irriteer ik me mateloos aan. Er zit anders net zo'n mooi geluidje in.. :/ Bij de motorzaak zeiden ze dat het niet erg is maar ik zou het rinkelende geluid er toch wel graag uit hebben, weet iemand een oplossing?
Ik heb een filmpje gevonden waarop het vergelijkbare geluid hoorbaar is.
Bij mij is het vooral goed hoorbaar in lage versnelling, lage touren en vooral een constanthoudend laag tourental (wat ik natuurlijk toch wel zoveel mogelijk vermijd :) ). Maar ooit ontkom je er niet aan.

Hier het filmpje:

Je hoort het op het filmpje vooral als hij het gas laat terugzakken.
 
Ik herken het gelukkig helemaal niet van mijn motor. Snap heel goed dat je het een vervelend geluid vind. Kan het ook niet aan de uitlaat liggen die je erop heb. Heb zelf Akra's eronder.

Ja dat zou goed kunnen inderdaad, weet niet of ik dit op een of andere manier kan controleren? Ben bereid een andere uitlaat aan te schaffen als ik dan van dat geluid af ben, maar wil eerst zeker weten waar het aan ligt.
 
Bovenstaande heb ik ook last van... klinkt dit voor niemand bekend? Die plofjes zijn wel mooi maar het soort rinkelende geluid irriteer ik me mateloos aan. Er zit anders net zo'n mooi geluidje in.. :/ Bij de motorzaak zeiden ze dat het niet erg is maar ik zou het rinkelende geluid er toch wel graag uit hebben, weet iemand een oplossing?
Ik heb een filmpje gevonden waarop het vergelijkbare geluid hoorbaar is.
Bij mij is het vooral goed hoorbaar in lage versnelling, lage touren en vooral een constanthoudend laag tourental (wat ik natuurlijk toch wel zoveel mogelijk vermijd :) ). Maar ooit ontkom je er niet aan.

Hier het filmpje:

Je hoort het op het filmpje vooral als hij het gas laat terugzakken.

Met stnd pijp had ik dit ook. Andere uitlaat eronder en ratel was weg.
 
Geen idee ik heb mijn motor zo gekocht met de Akra's erop. Had de vorige eigenaar al gedaan :}

Misschien even navragen bij een Yamaha dealer, die zouden dat toch moeten weten.

Als het daarmee opgelost is zou ideaal zijn! Al is dat best prijzig he een andere uitlaat? Zou een andere einddemper ook voldoen?
 
Als het daarmee opgelost is zou ideaal zijn! Al is dat best prijzig he een andere uitlaat? Zou een andere einddemper ook voldoen?

De stnd uitlaat is een vierkante bak. Deze kan je alleen los schroeven thv van je achterbrug als je de pijp volgt naar beneden. Dan kan je idd iets anderop gooien.. Akra, g&g etc. Kostbaar idd.en houd er rekening mee dat de kans bestaat dat je je fiets moet afstellen. Kost je ook een paar honderd extra. Niks hoeft maar t afstellen zal je motor op de lange termijn waarderen. Dus enkel voor een ratel zomaar 1000 euro investeren? Die keus is aan jou. Ik was 1100 kwijt. Nieuwe uitlaat plus power commander en afstellen op de rollerbank. Maar ... Het rijdt zoooo heerlijk. En die koppel... *trekt zich even terug* :9~ :o
 
De MT03 heeft injectie, die hoeft niet afgesteld te worden als er een andere uitlaat op komt.
Het kán wel, 't zal er ook zeker niet slechter van worden, maar het hoeft niet.

Uitlaten hoeven ook geen €1.000 te kosten, zeker geen gebruikte set, maar ook hier, het kán wel. :P
 
Ik heb vandaag andere hendels op mijn motor gezet, zodat ik er met mijn kleine handen er gemakkelijker bij kan. Ik heb ze besteld via ali, maar ben tevreden over de kwaliteit. Ze lijken erg stevig, en ik ben erg blij met de 6 standen. Een vriend van mij heeft ze ook, en rijdt er al ruim een jaar mee. Ik ben voor de rest best anti ali, maar hier ben ik voor ongeveer 25 euro toch best blij mee.
full
 
Ik heb vandaag andere hendels op mijn motor gezet, zodat ik er met mijn kleine handen er gemakkelijker bij kan. Ik heb ze besteld via ali, maar ben tevreden over de kwaliteit. Ze lijken erg stevig, en ik ben erg blij met de 6 standen. Een vriend van mij heeft ze ook, en rijdt er al ruim een jaar mee. Ik ben voor de rest best anti ali, maar hier ben ik voor ongeveer 25 euro toch best blij mee. [afbeelding]

Heb je hier toevallig een link naar? en zijn ze in verschillende kleuren te krijgen? mijn mt is rood, bang dat dit rood er misschien nét niet bij past...
 
Terug
Bovenaan Onderaan