Het Yamaha MT-03 topic - Deel 8: Knallend de winter in!

Dag mensen,


Net op de snelweg (met flink nat wegdek en regen) is mijn MT stil gevallen. Kreeg hem af en toe nog aan maar meestal niet. 10-15 minuutjes later en half bokkend/motor uitvallend naar huis gereden reed die weer (enigszins) prima.
Ik neem aan dat dit dus ergens een storing was.

Iemand hier ervaring mee, of tips welke (blootliggende) punten bij de MT slecht/niet geïsoleerd is? of anders tips wat het misschien kan zijn...

Bougie/injectie leken compleet droog te zijn, bedrading onder het zitje en duozitje waren ook droog.

Iemand help me uit de brand..

Bvd
 
Ik heb geen ervaring met de injectie blokken. Maar met mijn SZR had ik iets vergelijkbaars en was het massa bij de bobine en een andere keer een stekker bij de spanninsregelaar.

Bougie(kabels) kan natuurlijk ook en van alles anders. Maar je kunt eens kijken.

Die SZR heeft hetzelfde blok maar dan met carburateurs. Wel uit dezelfde Italiaanse fabriek als de MT-03 :)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen ervaring met de injectie blokken. Maar met mijn SZR had ik iets vergelijkbaars en was het massa bij de bobine en een andere keer een stekker bij de spanninsregelaar.

Bougie(kabels) kan natuurlijk ook en van alles anders. Maar je kunt eens kijken.

Die SZR heeft hetzelfde blok maar dan met carburateurs. Wel uit dezelfde Italiaanse fabriek als de MT-03 :)

Zal het eens na kunnen kijken of overwegen idd.

verder nog toevallig mensen met advies of ervaring?

Thanks
 
Zit er op jullie MT-03 ook zoveel Italiaans spul? Op het gebied van vering en remmen echt eersteklas topspullen uit Italië. Ook mooi afgewerkte spulletjes als clip- ons en dergelijken. Maar op elektrisch en elektronisch gebied heeft Italiaans niet zo mijn voorkeur :)
 
De spanningsregelaar en bobine waren zelf overigens niet het probleem maar de stekkertjes maakte geen goed contact, natuurlijk kunnen electra onderdelen stuk maar heel vaak is het ook massa. Heeft jouw Mat-03 pekelervaring? Dat had mijn SZR wel. Pekel is funest voor stekkertjes en zeker als Italianen het hebben gemonteerd :)

Zeker als je het hele jaar door rijdt is het raadzaam om preventief alle stekkers met contactspray in te spuiten. Dat doet jarenlang zijn werk en voorkomt veel storingen. Doe je dat niet en rij je door de pekel dan krijg je oxidatie op je stekkertjes met allerlei vage storingen als gevolg.

Als je bijvoorbeeld bij een grote poetsbeurt alle stekkertjes loshaalt en inspuit met contactspray ben je voor meerdere jaren klaar. Je hoedt het niet elk jaar te herhalen heb ik zelf ondervonden. Uit gemak gebruik ik wel eens WD40 dat doet ook wel iets maar is ook zo weer weg. Dus mijn advies is gebruik echte contactspray. Het geld van zo een busje verdien je snel terug zeker als je je motor naar de garage brengt voor onderhoud. En anders scheelt het ook een hoop geklooi :)
 
Laatst bewerkt:
Dag mensen,


Net op de snelweg (met flink nat wegdek en regen) is mijn MT stil gevallen. Kreeg hem af en toe nog aan maar meestal niet. 10-15 minuutjes later en half bokkend/motor uitvallend naar huis gereden reed die weer (enigszins) prima.
Ik neem aan dat dit dus ergens een storing was.

Iemand hier ervaring mee, of tips welke (blootliggende) punten bij de MT slecht/niet geïsoleerd is? of anders tips wat het misschien kan zijn...

Bougie/injectie leken compleet droog te zijn, bedrading onder het zitje en duozitje waren ook droog.

Iemand help me uit de brand..

Bvd

Ik heb bij mijn MTtje het dopje onder het luchtfilterhuis weggehaald. Bij veel regen loopt bij mij het hele huis vol. Als er nu dus water in loopt dan kan het er onderaan meteen weer weg.
 
Zit er op jullie MT-03 ook zoveel Italiaans spul? Op het gebied van vering en remmen echt eersteklas topspullen uit Italië. Ook mooi afgewerkte spulletjes als clip- ons en dergelijken. Maar op elektrisch en elektronisch gebied heeft Italiaans niet zo mijn voorkeur :)

Ik weet niet wat voor MT jij hebt maar de mijne heeft een normaal stuur.
 
Ik heb bij mijn MTtje het dopje onder het luchtfilterhuis weggehaald. Bij veel regen loopt bij mij het hele huis vol. Als er nu dus water in loopt dan kan het er onderaan meteen weer weg.

Even het luchtfilter huis nakijken ! bedankt
 
Hoi allemaal,

Ik heb afgelopen oktober mijn rijbewijs gehaald en rijd sindsdien op een prachtige mt03. Ik was afgelopen week onderweg naar mijn werk toen ik schrok van een fietser die snel naast mij schoot en heb ik stom genoeg mijn voorrem gebruikt. Hierdoor ben ik omgevallen naar rechts en is mijn rempedaal krom gaan staan.

Ik heb het hele internet al gehad maar ik kan negens een vervangend rempedaal vinden, heeft een van jullie misschien enig idee of dat ik er ook een van een ander Yamaha model op kan monteren of gaat dat niet?

Ik hoop dat julie wat weten!

Groetjes MissRei
 
Hoi allemaal,

Ik heb afgelopen oktober mijn rijbewijs gehaald en rijd sindsdien op een prachtige mt03. Ik was afgelopen week onderweg naar mijn werk toen ik schrok van een fietser die snel naast mij schoot en heb ik stom genoeg mijn voorrem gebruikt. Hierdoor ben ik omgevallen naar rechts en is mijn rempedaal krom gaan staan.

Ik heb het hele internet al gehad maar ik kan negens een vervangend rempedaal vinden, heeft een van jullie misschien enig idee of dat ik er ook een van een ander Yamaha model op kan monteren of gaat dat niet?

Ik hoop dat julie wat weten!

Groetjes MissRei


Hé wat vervelend... zelf niks aan over gehouden?
Ik zie op Marktplaats nog wel eens het één en ander voorbij komen bij Yamaha onderdelen.
Maar een pedaal van een andere Yamaha zal ook vast wel passen, of gewoon nieuw een aftermarket pedaaltje... Past
ook altijd. Alleen ff op de lengte van je pedaal letten. Er zullen vast verschillende lengtes zijn. ;)
Succes!
 
Hé wat vervelend... zelf niks aan over gehouden?
Ik zie op Marktplaats nog wel eens het één en ander voorbij komen bij Yamaha onderdelen.
Maar een pedaal van een andere Yamaha zal ook vast wel passen, of gewoon nieuw een aftermarket pedaaltje... Past
ook altijd. Alleen ff op de lengte van je pedaal letten. Er zullen vast verschillende lengtes zijn. ;)
Succes!

De dealer kan hem toch wel leveren neem ik aan? Was bij mij 4 jaar geleden geen probleem.
 
Mijn rempedaal was laatst ook verbogen (hield de motor niet meer..) en heb deze toen met een buis weer recht kunnen buigen. Mogelijk lukt dit ook nog bij die van jou?
 
Laatst bewerkt:
Precies vandaag heb ik mijn knappe mt03 (bj 2007) twee jaar! 🎉 even leuk om te melden, want ik ben nog steeds gek op dat ding.

Ik ben opzoek naar mooie spiegels die iets kleiner zijn dan de orginele. Liefst wel boven het stuur. Heeft iemand tips met foto? Daarnaast ben ik ook stiekem wat aan het rondkijken naar akra's, toevallig iemand die ze verkoopt?
 
Bedankt voor jullie reacties. Dealer kon helaas niets voor mij betekenen als ik het over bestellen had. Toevallig heeft een goede vriend net zijn werkbank af en heeft hij mn rempedaal kunnen verhitten en recht kunnen buigen. Moet hem alleen even opnieuw schuren, primen en zwart spuiten en dan is ie zo goed als nieuw. pff :}
 
Bedankt voor jullie reacties. Dealer kon helaas niets voor mij betekenen als ik het over bestellen had. Toevallig heeft een goede vriend net zijn werkbank af en heeft hij mn rempedaal kunnen verhitten en recht kunnen buigen. Moet hem alleen even opnieuw schuren, primen en zwart spuiten en dan is ie zo goed als nieuw. pff :}
:t

Dag mensen,


Net op de snelweg (met flink nat wegdek en regen) is mijn MT stil gevallen. Kreeg hem af en toe nog aan maar meestal niet. 10-15 minuutjes later en half bokkend/motor uitvallend naar huis gereden reed die weer (enigszins) prima.
Ik neem aan dat dit dus ergens een storing was.

Iemand hier ervaring mee, of tips welke (blootliggende) punten bij de MT slecht/niet geïsoleerd is? of anders tips wat het misschien kan zijn...

Bougie/injectie leken compleet droog te zijn, bedrading onder het zitje en duozitje waren ook droog.

Iemand help me uit de brand..

Bvd
Ben wel nieuwsgierig hoe dit nu is afgelopen?
 
Bedankt voor jullie reacties. Dealer kon helaas niets voor mij betekenen als ik het over bestellen had. Toevallig heeft een goede vriend net zijn werkbank af en heeft hij mn rempedaal kunnen verhitten en recht kunnen buigen. Moet hem alleen even opnieuw schuren, primen en zwart spuiten en dan is ie zo goed als nieuw. pff :}

Ik weet niet bij wat voor een dealer je geweest ben :? ,het is gewoon bij Yamaha te bestellen, of via CMSNL.
PEDAL, BRAKE, fits MT03 2006 5YK1 BELGIUM 1E5YK-300E1 - order at CMSNL
 
Laatst bewerkt:
Precies vandaag heb ik mijn knappe mt03 (bj 2007) twee jaar! 🎉 even leuk om te melden, want ik ben nog steeds gek op dat ding.

Ik ben opzoek naar mooie spiegels die iets kleiner zijn dan de orginele. Liefst wel boven het stuur. Heeft iemand tips met foto? Daarnaast ben ik ook stiekem wat aan het rondkijken naar akra's, toevallig iemand die ze verkoopt?


Wat leuk! Ik heb m 2 maanden. :+ En hoop er veel plezier van te hebben.
Als t morgen droog is ga'k ff een stukkie toeren! :]
 
Dag mensen,

Geen idee of het hoort, maar als ik het gas dicht draai op mijn mt03, klinkt er bij de plof ook een tikkend geluid, beetje zoals ijzer op ijzer. Deze tik geeft ie tegelijk met de plof als ik het gas dichtdraai. Er zit nog gewoon de standaard uitlaat onder.

Hoort dit zo? En zo niet, waar zou dit aan kunnen liggen?
 
Die plof heb ik ook, maar tikkend geluid zou ik toch even na laten kijken! Bij mijn MT'tje trilt er nog wel eens iets los haha.

Ik heb laatst mijn kentekenplaathouder vervangen voor een kortere, zeker een aanrader!

Gisteren ben ik ook bezig geweest om mijn knipperlichten te vervangen voor andere die wel groot genoeg zijn voor goed zicht van wat achter mij gebeurd op de weg (veiligheid gaat bij mij wel voor de looks). MAGAZI SPIEGEL MIT LED heb ik besteld via Louis Motorrad. Snelle levering, let wel op: je moet links én rechts bestellen! In deze spiegels zit LED knipperlicht en daglicht, ik heb ervoor gekozen om alleen de knipperlichten aan te sluiten, omdat ik denk dat daglicht in knipperlichten verwarrend kunnen zijn voor andere verkeersgebruikers. De spiegels bevallen mij zeker! Het zicht is zelf verbeterd ten opzichte van de originele spiegels (ietsje maar, maar toch!). Ik moet wel nog een LED-relais ertussen zetten, want nu knipperen de knipperlichten nog heel snel. De spiegels zitten dichter bij de handvatten, waardoor het niet van die enorme voelsprieten zijn zoals bij de originele. De originele knipperlichten heb ik er voor ook af gehaald en ik ga nog even zoeken naar nette drukkers om het "gat" waar ze eerst aan bevestigd waren netjes af te werken. Ik zal nog een foto maken van het uiteindelijke resultaat. Hieronder staat als het goed is een foto van de knipperlichten tijdens het sleutelen.

full
 
...De originele knipperlichten heb ik er voor ook af gehaald en ik ga nog even zoeken naar nette drukkers om het "gat" waar ze eerst aan bevestigd waren netjes af te werken. Ik zal nog een foto maken van het uiteindelijke resultaat.

[afbeelding]


Hoe is het afgelopen? Zijn er al foto's?
Ik zoek al heel lang naar een goede manier om de mad doctor lichten aan de voorkant te bevestigen maar kan er nog steeds geen mooie oplossing voor vinden.
 
Hier de foto van de spiegels die een stuk lager en minder opvallend zitten dan de orginel. Deze zijn met de ingebouwd led knipperlichten. Orginele knipperlichten heb ik eraf gehaald.
full
 
Laatst bewerkt:
Dag mensen,

Toevallig iemand nog een passagier voetsteuntje over links achter?
Mijne is plots uit het niks verdwenen. Weinig zin hier de volle mep voor te moeten betalen.
Iemand toevallig een goed alternatief of een linkje?

Bvd
 
Terug
Bovenaan Onderaan