Het Yamaha MT-03 topic - Deel 8: Knallend de winter in!

Monomuis

MF dino
Donateur
11 jul 2001
24.517
2.095
Nederland
Het MT-03 Topic deel 8 !
Knallend de winter in!





b5qlfq.jpg
b5qlfq.jpg
123poqf.gif
b5qlfq.jpg
b5qlfq.jpg


MT-03 - Onverslaanbaar in de stad, fun daarbuiten​

De Yamaha MT-03 is een design-voorbeeld. Kijk naar de stijlvolle achterbrug, de opvallende enkelzijdige achtervering en de dubbele uitlaat. Een revolutionaire motorfiets, gemaakt voor het leven op straat. Een cultmotor, gemaakt om plezier te maken in de stad en ver daarbuiten.

Met een licht, compact motorblok voorzien van brandstofinjectie, gevuld met instant acceleratie bij elk toerental. Alles is gegoten in een korte wielbasis en een doordacht zwaartepunt, waardoor de bestuurbaarheid verbluffend is en grip op elk oppervlak volop voorradig blijft. En.... een prachtig geluid!

Voor als je denkt wat is dit in hemelsnaam voor een bike, volgens ons is dit de beste omschrijving:

Een MT-03 is een naked bike met supermotard wielbasis en een off the road motorblok.
Het voordeel is dat je er alles van kan maken wat je wil! Er zijn niet veel types met al deze eigenschappen. Hij rijdt als off the road met straat banden, stuurt als een crosser/SM en je krijgt dikke armen als op een naked. Als berijder hiervan moet je beetje anders zijn dan gemiddelde MotoPort klant ;)

En omdat jullie die mafjannen in dit rare topic natuurlijk niet op hun woord geloven hier een kleine test: Motorfreaks.nl "Naked test: twee tegen één"

Het begon met een concept:

093003middle.jpg

093003top.jpg


Uiteindelijk is dit de bike geworden zoals wij hem allemaal kennen. Whoa..! :9~

Yamaha%20MT-03%2006.jpg


Meer informatie is hier te vinden:
Yamaha Motor Nederland
Yamaha Motor Europe
Yamaha Motor Europe: Concept model

MT03 disclamer:
"Auteurs van dit topic kunnen niet hoofdelijk, dan wel collectief, aansprakelijk gesteld worden voor enige vorm van enthousiasme, opwinding, lust, geldverspilling of andere vormen van on-calvinistisch gedrag, evenmin voor de financiele gevolgen van zulk een tentoongespreid gedrag, resulterend in een financiele onbalans in de banksaldo's van derden"





We gaan verder met wat poser piccas van trotse MT-03 rijders:

Elhippo:
full


FZSsemans:
image-22.jpg


Robbus:
full


Vive Mt-03:
full


Roelnuldrie:
full



Karin MT- 03:
full


Blue_eyes: Kijkt met een gevoel van nostalgie naar bovenstaande foto.

j0rDy: Speelde met vuur.

Steveman: Raakte verslingerd aan een horzel.

Hjr1100s: Werd Bij Mercedes Weggestuurd.

Yammie 03:
full


Rupke_mt-03:
2823vvb.jpg


Cige:
1s8g.jpg


Wivo:
full


MT03Danny:
IRprDOi.jpg


MuppieJ:
yXWEw.jpg


Trebbors:
iqaS3l.jpg


TRvM:
full


wowie:
AOivrRCl.jpg


Siedo:
245kqpg.jpg


Anya:
full


Fox junior:
qnpdnl.jpg


Brampie_MT03:
full


KWARCK:
full


djahmiilla:
full


texoot:
full


Annette1993:
12474051_996208873777956_6424058100914210201_o.jpg


brinkybunch:
full


UltimateBikelife:
mt03-jpg.1600191


En waar rijden al deze mafhansen dan zo rond?

]
(Klik om jezelf toe te voegen! (gmailaccount nodig, NB dit plaatje update niet automatisch))

links naar de vorige delen:
Yamaha MT-03 Deel 7

Het MT-03 Topic deel Vieah *insert zwarte zijn sneller grap
Het Yamaha MT-03 Topic Deel (MT-0)3!
Het Yamaha MT-03 Topic Deel 2
Het Yamaha MT-03 topic




"Hey, ik ben ook verstandig geweest en heb een coole MT-03 gekocht!! Mag in in de startpost met m'n foto?"

-Maar natuurlijk, stuur me een "privébericht" (dit knopje onder m'n naam:
e8l3s5.jpg
), dat is de snelste weg :) (En dan zie ik 'm niet over het hoofd, hoop ik O-) )




En is er nog meer te lezen? Uiteraard! Monomuis heeft ook een stukje geschreven over zijn MT-03: Testverslag Yamaha MT-03 35kW


Moet ik verder nog iets weten?

Uh...
46d34cb3638db52bdb229c5e651b6fc8
6b7b5615f536120535ce7f8ddf605bee
 
Laatst bewerkt:
Ik zei toch al dat ik jou een geschikte TS vond. O-)

De foto van V-twin Kevin kan uit de OP, dat is nu de mijne. Ik zal even een foto zoeken...
 
Laatst bewerkt:
Ik kreeg laatst ook een opmerking van een collega over uitlaatgassen lucht. Kan me er niet druk om maken, zelf valt het me niet op. Vroegah op de brommer, dat rook je!!

Ik breng mijn motor in het voorjaar naar de motorzaak om de kleppen te laten stellen. Als ik al die olie verhalen lees twijfel ik of dat ik dan de olie en het filter meteen laat doen of zelf aan de slag ga. Misschien dat ik tegen die tijd ook klaar ben voor nieuwe bandjes, zal een dure worden dus!

Hmmm ja, dus kan het nog steeds Mivv zijn of EJK.. of het was er al. Maar ik herinner die lucht mij dus niet met de oude uitlaat. In principe is het inderdaad net als vroeger, lekker stinken.

Olie kan je makkelijk zelf. Vraag voor de grap eens wat het kost.
Ik heb er trouwens Procycle olie van Louis ingegooid. Ding is toch niet een hoogvermogen motor en als ik het grote olie topic lees, is het prima spul. Ik was denk ik klaar voor +/- 40 euro incl. 3 liter olie, oliefilter, 2 o-ringen en nieuwe afdichtringetjes voor de olieaftapbouten.

De momentsleutel die ik heb gebruikt voor de bouten ging tot 24Nm en die bouten hebben 30Nm nodig.. dus nog ietsje doordraaien met gevoel. Vast is vast. Te vast is foute boel. :+
 
Ik zei toch al dat ik jou een geschikte TS vond. O-)

De foto van V-twin Kevin kan uit de OP, dat is nu de mijne. Ik zal even een foto zoeken...

*O*
Tja, Bolski gooit 'm dicht.. dan openen we meteen een nieuwe.
Ik heb 'm aangepast, ik zie jouw foto wel vanzelf.
 
Hehe, Die is wel even goed. :p

Met het gat in het spatbord nog, wat was dat al lang geleden. :p
Ondertussen staan er al 1000 km meer op.
Vandaag hem trouwens nog eens goed onder handen genomen. Je zag hem zichtbaar stralen. :p

Grtz
 
De tenaamstelling van de motor van Jora in de OP kan worden veranderd in Wivo. Daar is de motor afgelopen zomer naar toe gegaan en hij heeft zich toen ook gemeld op dit forum. Rij sinds 1 juli op een MT-07.
 
Ik heb overigens ook nog een werkplaatshandboek voor de MT-03 van Haynes in de aanbieding als daar belangstelling voor is.
 
Hmmm ja, dus kan het nog steeds Mivv zijn of EJK.. of het was er al. Maar ik herinner die lucht mij dus niet met de oude uitlaat. In principe is het inderdaad net als vroeger, lekker stinken.

Olie kan je makkelijk zelf. Vraag voor de grap eens wat het kost.
Ik heb er trouwens Procycle olie van Louis ingegooid. Ding is toch niet een hoogvermogen motor en als ik het grote olie topic lees, is het prima spul. Ik was denk ik klaar voor +/- 40 euro incl. 3 liter olie, oliefilter, 2 o-ringen en nieuwe afdichtringetjes voor de olieaftapbouten.

De momentsleutel die ik heb gebruikt voor de bouten ging tot 24Nm en die bouten hebben 30Nm nodig.. dus nog ietsje doordraaien met gevoel. Vast is vast. Te vast is foute boel. :+

40 euro is niet duur! Wie weet dan maar zelf aan de slag...
 
OP aangepast. 40 euro is dan wel met Procycle olie, geen A-merk. Ik ga zien of het net zo goed is of niet, in het Olie-topic zijn ze er goed over te spreken voor normale motoren. Hoogvermogende motoren zou ik wat anders in gooien. Met 35kW/60Nm heb je een tam beestje.

Let wel op dat je de bouten aandraait met het juiste moment (met een momentsleutel). Op gevoel kan ook, maar te hard vastzetten kan resulteren in een scheurtje en dus lekkage.
Mijn momentsleutel ging tot 24Nm en op de oliefilterdeksel paste deze niet. Dus alles op gevoel gedaan... ach, het is niet mijn eerste keer, maar heb het de afgelopen jaren laten doen omdat ik er geen zin in had. Maar toen betaalde je ook niet 120 euro voor een oliewissel zoals laatst bij mijn ER-5.

En ik vertrouw dealers niet die geen Yamaha dry sumps onderhouden. :P
 
Laatst bewerkt:
Jesses Motormuis. Wordt het niet eens tijd dat je tijdelijk gaat "ontmotorfietsen" of zo. Mijn hemel wat ben jij er ontzettend mee bezig. Probeer nou eens van zo'n fiets met grote hulpmotor te gaan genieten! Ik weet zeker dat ik het in jouw ogen helemaal verkeerd zie maar........mijn hemel....het is voor de meeste bikers echt een hobby om van te genieten; en de meesten doen dat m.i. ook
 
Is een MT03 een beetje te doen op de snelweg of voor een motorvakantie?
Zit te denken aan een ER6N of SV650N maar de MT03 ziet er ook niet verkeerd uit.
 
Is een MT03 een beetje te doen op de snelweg of voor een motorvakantie?
Zit te denken aan een ER6N of SV650N maar de MT03 ziet er ook niet verkeerd uit.

Ja,heel goed,ben al twee keer met de Mt op vakantie geweest.Beide keren 1000km terug over de snelweg. :+
 
Is een MT03 een beetje te doen op de snelweg of voor een motorvakantie?
Zit te denken aan een ER6N of SV650N maar de MT03 ziet er ook niet verkeerd uit.
Ik vind de snelweg goed te doen, voor een half uur. Naar mijn mening als je 110 rijdt kun je onbeperkt snelweg rijden, als je 140 gaat dan wil je na een uurtje wel even pauze.

Ik denk dat vakantie ritten erg leuk zijn op de MT maar daar ben ik helaas nog niet aan toe gekomen.

Gewoon een proefrit gaan maken!
 
Ik vind de snelweg goed te doen, voor een half uur. Naar mijn mening als je 110 rijdt kun je onbeperkt snelweg rijden, als je 140 gaat dan wil je na een uurtje wel even pauze.

Ik denk dat vakantie ritten erg leuk zijn op de MT maar daar ben ik helaas nog niet aan toe gekomen.

Gewoon een proefrit gaan maken!

Snelweg rijden aan 120/130 per uur is wel lang vol te houden(tegenwind is ruk natuurlijk)vind ik,je moet toch na 200km weer tanken.

De kers op de taart is natuurlijk wanneer je op de bestemming bent,dan is het puur genieten :+
 
;(
Jesses Motormuis. Wordt het niet eens tijd dat je tijdelijk gaat "ontmotorfietsen" of zo. Mijn hemel wat ben jij er ontzettend mee bezig. Probeer nou eens van zo'n fiets met grote hulpmotor te gaan genieten! Ik weet zeker dat ik het in jouw ogen helemaal verkeerd zie maar........mijn hemel....het is voor de meeste bikers echt een hobby om van te genieten; en de meesten doen dat m.i. ook

Sorry dat ik zo kritisch ben en je droommotor de grond in trap.
Er valt wat over te zeiken, vergeet niet dat ik heel veel motoren heb gereden en ik denk meer ervaring heb met verschillende motoren dan de meesten hier. Het is een heerlijke motor, alleen de milieu-afstemming is fabrieks-af vanuit Italie ruk. Sturen gaat heerlijk!

Ik geniet ook wel van de MT, zeker nu ik er bijna 1500 euro in gestoken heb.
Hij is er helemaal klaar voor: vers rubber, nieuwe dempers, ejk module, verse olie en oliefilter. Die kan er weer heel wat kilometers tegenaan! Dat ik dan nog wat zeur over dry sump is volledig persoonlijk (behalve dan het feit dat er monteurs zijn die niet weten hoe ze moeten vullen en peilen en er teveel ingooien en hun onkunde ook doorberekenen). :P
En die stinkjas komt door ejk of mivv, eigen schuld dus. Maar als ik dat al niet mag zeggen dat ik dat opmerk...

Daarnaast ben ik een pessimist, sorry. :+ :)
 
Laatst bewerkt:
Monomuis, je mag natuurlijk zoveel kritiek op de motor hebben als je maar wil. Als ik je stukjes zo lees komt het wel eens een beetje obsessief over. Dan zal je ook wel niet vrolijk worden van dit verhaal in de laatste Motoplus van Eric Bulsink : Warmdraaien 19 – 2015
 
Het feit dat ik er nog 1500 euro in heb gestoken, geeft wel aan dat ik er nog best toekomst in zie, hoor. :)

Van dat verhaal wordt ik niet warm of koud. Zeker met meer cilinders merk je daar niet veel van en anders heb je nog aanpassingen zoals EJK, powercommander. Zo lang APK niet verplicht is, geen probleem. En dan nog; dan haal je het er even tussenuit en daarna weer er tussen om te knallen! :]
Alleen het Minarelli 660 blok heeft gewoon die EJK/PC echt nodig om fatsoenlijk te lopen bij elk toerental, in elk geval die van mij. :)
 
Zo, de video in elkaar gezet hoe je olie + oliefilter moet wisselen bij de MT-03 en op YouTube gezet

Misschien dat jullie nog MT-03 videootjes weten die online staan, die mooi in de OP kunnen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan