Het Yamaha MT-03 topic - Deel 8: Knallend de winter in!

Hey ik ben nieuw en heb laatst een mooie MT-03 gekocht als eerste motor!! Super forum dit!

Heeft iemand toevallig een GiPro Versnellingsindicator geïnstalleerd op z'n MT-03? En waar koop ik zo een mooie windschermpje: plaatje ?
Ik heb een andere versnellingsindicator (geen gipro). Iemand anders vroeg er ook eens naar in dit of een ouder topic. Die kon een bepaalde draad niet vinden. Heb jij dat ook?

Schermpje haal je bij de dealer (€€) of eBay. Ik heb dat laatste gedaan, iets goedkoper en echt carbon. :9
 
Dat wind schermpje is inderdaad aardig aan de prijs (ook eens over nagedacht). Welkom op het MT-03 forum!

@ tarwetijger, wat was jij kwijt voor het eBay schermpje? Ben benieuwd.
 
:) Bedankt @ Fox junior. @ Tarwetijger Ik ga die binnenkort dan ook op ebay bestellen. Prijzig maar super mooi. De GiPro heb ik nog niet gekocht. Ik vraag me af of het makkelijk te installeren is en of het wel echt werkt.

Ik heb nog iets met mijn snelheidsmeter. De snelheid, gereden kilometers en kilometers op reservetank geeft het keurig netjes aan. Maar de tijd staat niet goed ingesteld, dus ik op de knopjes drukken (op internet ff gecheckt hoe het werkt) maar ik kan geen tijd meer instellen. Alsof de knopjes (select & reset) stuk zijn. Iemand hier ook problemen mee?
 
:) Bedankt @ Fox junior. @ Tarwetijger Ik ga die binnenkort dan ook op ebay bestellen. Prijzig maar super mooi. De GiPro heb ik nog niet gekocht. Ik vraag me af of het makkelijk te installeren is en of het wel echt werkt.

Ik heb nog iets met mijn snelheidsmeter. De snelheid, gereden kilometers en kilometers op reservetank geeft het keurig netjes aan. Maar de tijd staat niet goed ingesteld, dus ik op de knopjes drukken (op internet ff gecheckt hoe het werkt) maar ik kan geen tijd meer instellen. Alsof de knopjes (select & reset) stuk zijn. Iemand hier ook problemen mee?

Je drukt gewoon de knop "select" net zo lang in totdat de weergave van de uren gaat knipperen. Als dat niet werkt dan kan ik je niet verder helpen :+
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Zal vast wel ergens een topic hierover zijn, maar kan het niet echt vinden.
Ik ga binnenkort mijn mt-03 uit 2007 ophalen. Erg veel zin in.
Zat alleen nog te twijfelen over een paar vervaningsdempertjes.
Natuurlijk zou ik graag de akra willen, maar vind deze voor de mt-03 niet echt je van het en tja €..
Kwam hierbij uit op het merk : Roadsitalia, mensen die hier ervaring mee hebben en/of er verkooppunten van zijn in NL?
Zodra er een andere demper op de motor komt, moet er dan nog iets aan afgesteld worden of vervangen worden?

Gr
 
Welkom Zomoeilijk! Waar ze dat merk verkopen, geen idee. Zelf heb ik Mivv's en vond het wel nodig om iets aan de afstelling te doen. Heb nu de ejk module (goedkoper alternatief voor power commander) en dat is echt een wereld van verschil.
 
Roadsitalia, mensen die hier ervaring mee hebben en/of er verkooppunten van zijn in NL?
V-Twin Kevin heeft ze onder de MT03 gehad en gemonteerd. Misschien kan je hem eens een PB sturen. Inmiddels heeft hij geen MT03 meer, dus die zal hier niet zo vaak kijken. :)
 
Iemand enig idee hoe je de standaard stuureinden eraf haalt? Gewoon draaien?

34o5umt.png
 
V-Twin Kevin heeft ze onder de MT03 gehad en gemonteerd. Misschien kan je hem eens een PB sturen. Inmiddels heeft hij geen MT03 meer, dus die zal hier niet zo vaak kijken. :)
Oh in dat geval heb ik ze ook gehad. Ik twijfelde of dat nou Roadsitalia waren.
De kwaliteit was aardig, niet top vind ik. De dempers maakten mij teveel lawaai, ondanks dB-killers en ik meen ook e-keur.
 
Laatst bewerkt:
2e linkje werkt niet?
Wel aardige kapjes, maar wat een prijs.. 238 euro voor een stukje plastic. :X
Je zou dan eigenlijk een foto moeten maken van jouw beugel en iemand (of ik) een foto van hoe het origineel zit.

Wat vinden we eigenlijk van de nieuwe MT-03?

yamaha-mt-03-confirmed-as-2016-model-prepare-for-small-displacement-fun_1.jpg


Of was dat in het vorig topic al meer besproken?
Nu hij er toch echt gaat komen en ook deze naam heeft gekregen voor Europa, ben ik wel benieuwd hoe jullie er over denken.

Ik heb dit jaar een week de YZF-R3 gereden voor een testverslag en dat was toch wel een heel leuk ding. De MT-03 is more or less een naakte R3. Goed, het mist wat koppel vergeleken met de originele MT-03, maar komt verder goed mee met het verkeer en ik denk persoonlijk dat het op de snelweg een stukje prettiger zal rijden vanwege de extra cilinder. Qua topsnelheid kwam ik op 179km/u met kuip. Niet slecht voor 321cc. de MT-03 zal denk ik bij 170km/u het mooi genoeg vinden, ongeveer gelijk aan de 660cc'er. Maar goed, dat zijn toch snelheden die je niet met dit soort motoren wilt rijden, ook op de huidige MT-03 is dat geen pretje. Daarvoor heb je gewoon motoren nodig met een kuip en een extra cilinder (of nog een paar extra).
 
Nou eerlijk gezegd niks (alle niet zoveel dan).

Ik weet het niet, de mt naam (master of torque) gaan we hiermee wel kwijtspelen denk ik. Dat impulsieve koppel is juist zo tof aan de originele. Terwijl deze meer een ninja blok zal zijn veronderstel ik, trager in opbouw.

Ik vind het ook totaal een ander concept...

Grtz
 
Laatst bewerkt:
Nou eerlijk gezegd niks (alle niet zoveel dan).

Ik weet het niet, een mt (master of torque) gaan we hiermee wel kwijtspelen denk ik. Dat impulsieve koppel is juist zo tof aan de originele. Terwijl deze meer een ninja blok zal zijn veronderstel ik, trager in opbouw.

Ik vind ook totaal een ander concept...

Grtz

:^
 
Master of torque waren we al kwijt met de MT-125.
Het zal idd als een Ninja 300 rijden, je moet 'm inderdaad wel op toeren houden om te knallen.

Leuk voor erbij als 2e motor.
 
Bwah ja kwijt.. Mt-07 - mt-09 vallen toch wel onder het bewind van Master of torque. Dus momenteel vind ik het nog meevallen.
 
Doe mij de MT-10 maar! :Y

2016-Yamaha-MT-10-06.jpg


Het ligt er ook net allemaal aan waar je 'm voor wilt gebruiken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan