Het Yamaha MT-03 topic - Deel 8: Knallend de winter in!

Ik heb een aantal accessoires op MP gezet,waaronder een carbon bellypan,grotere radiatorkappen,een kentekenplaathouder en een setje spiegels.

Alles is verkocht.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog een flyscreen,een rempedaal en een setje stuurklemmen over.
4`442 (2).jpg
4`442 (1).jpg
unnamed.jpg
 
Hulpvraag!
Mijn radiator is lek. Nieuwe onderdelen voor de MT-03 (2012) zijn helaas niet meer verkrijgbaar en 2e hands ziet ook niet veelbelovend uit (zie foto).

1709031566320.png

Heeft iemand een goed idee hoe ik dit probleem kan oplossen?
 
Hulpvraag!
Mijn radiator is lek. Nieuwe onderdelen voor de MT-03 (2012) zijn helaas niet meer verkrijgbaar en 2e hands ziet ook niet veelbelovend uit (zie foto).

Bekijk bijlage 1978289
Heeft iemand een goed idee hoe ik dit probleem kan oplossen?

Niet origineel, maar schijnbaar beter;
https://avdb-moto.fr/shop/en/water-radiators/8267-radiator-yamaha-mt03-660-2006-2015.html

Deze kwam ik tegen binnen een paar tellen via Google. Komt wel uit Frankrijk, maar als je een creditcard (of PayPal) hebt,
durf ik het wel aan om zoiets daar te kopen. En misschien als ik verder zoek, kom ik nog wel meer radiateurs tegen...

Waar heb je zelf al gezocht?
 
Niet origineel, maar schijnbaar beter;
https://avdb-moto.fr/shop/en/water-radiators/8267-radiator-yamaha-mt03-660-2006-2015.html

Deze kwam ik tegen binnen een paar tellen via Google. Komt wel uit Frankrijk, maar als je een creditcard (of PayPal) hebt,
durf ik het wel aan om zoiets daar te kopen. En misschien als ik verder zoek, kom ik nog wel meer radiateurs tegen...

Waar heb je zelf al gezocht?
Dank je wel!.

Zelf gezocht bij baboon (voorheen Boonstra), japparts, ebay motors en via de yamaha dealer geprobeerd.
 
Dank je wel!.

Zelf gezocht bij baboon (voorheen Boonstra), japparts, ebay motors en via de yamaha dealer geprobeerd.

Wel apart dat een radiateur van een motor die t/m 2014 is gebouwd, niet meer te krijgen is via officiële kanalen.
In elk geval dus die link die ik stuurde en wat texoot zegt, ze zijn ook te repareren. Ligt er net aan wat dat kost met in achterhoofd dat je voor 150 euro een nieuwe 3rd party variant hebt.
 
Originele radiateur ligt inmiddels bij een reparateur. De schade is niet heel groot maar er zitten meerdere kleine lekkages in. De 3rd party radiateur van avdb-moto is inmiddels ook binnen maar past helaas niet. De ventilator paste in de eerste instantie niet op de radiateur. Na voorzichtig buigen, vijlen en andere boutjes regelen paste het wel. De combinatie ventilator en radiateur past helaas niet samen op de MT. De ventilator staat te ver van de radiateur, waardoor die aan de achterkant tegen het motorblok aanzit. Passend maken betekend, beugels van radiateur afslijpen en weer opnieuw lassen en dat is een vaardigheid die ik niet bezit.
 
Hele slechte zaak dat die 3rd party radiator van avdbmoto niet past. Dat mogen ze dan niet zo verkopen.
Terugsturen en ook verzendkosten naar het bedrijf moet je vergoed krijgen. Al weet ik niet hoe dat wettelijk zit in Frankrijk qua terugkrijgen van verzendkoten, maar je had het nooit terug hoeven sturen als het wel perfect zou passen.
 
Ik wil de controlelampjes feller laten branden en heb online een manual gevonden. Daar staat contact aan, bij Odo resetknop 5sec ingedrukt houden om te verstellen.
Er gebeurt alleen niets.
Lampjes zijn bij daglicht haast niet te zien.
Wie weet raad?
 
Terug
Bovenaan Onderaan