Het XR 250 T/M 650 topic part 9

Ik heb nog een 5inch zwarte excel met naaf en spaken maar die is voor supermoto. Die zoek je vast niet.
 
Ik heb nog een 5inch zwarte excel met naaf en spaken maar die is voor supermoto. Die zoek je vast niet.

Nee helaas geen Sm plannen maar toch bedankt voor je reactie :t

Ik zoek een losse achternaaf of standaard compleet achterwiel 18 inch.
 
Heb een vraagje!

In lage toeren en vol gas hikt mijn xr400 soms wat zou dat kunnen zijn?
 
Sproeiers al 's nagekeken? Mss zitten ze vol met rotzooi van die bio benzine.
 
Hallo,

Ik heb een XR400 uit `99 die wat moeizaam uit slaap wil komen.
(Na een aanduwsessie wil hij wel ontwaken.)
Nu hoor ik dat er een speciale koudstart procedure nodig is om hem te ontwaken.
Is het normaal dat je de standaard stationairschroef bij een koude motor een aantal slagen omhoog moet draaien?
Vervolgens de motor een keer of wat rond moet laten draaien om benzine aan te zuigen in de hoop dat hij dan met een ferme kick aan wil slaan?

Eenmaal aan de praat loopt hij prima.
De motor is geheel standaard.

Wat zijn de ervaringen van de XR400 rijders hier?

Plaatje van de XR
IMG_20181208_165332.jpg
 
hi wat ik als 1e zou doen is de stationair schroef afstellen bij warme motor. bij koude start choke en benzinekraan open en 2 a 3 x met de decompressie hendel in ff lekker door kicken zodat ie benzine aanzuigt, dan zuiger op juiste punt zetten en kicken maar :)
dan hoord ie het te doen
succes
 
hi wat ik als 1e zou doen is de stationair schroef afstellen bij warme motor. bij koude start choke en benzinekraan open en 2 a 3 x met de decompressie hendel in ff lekker door kicken zodat ie benzine aanzuigt, dan zuiger op juiste punt zetten en kicken maar :)
dan hoord ie het te doen
succes
Dank je,
De hendel is niet aangesloten.
Heb me laten vertellen dat er ook in de cilinderkop een automatisch mechanisme zit die zorgt voor de-compressie.
Op de een of andere manier zuigt hij te weinig benzine voor een koud start als de gasnaald beneden is.
Ik ga hier eens verder mee experimenteren.

Zal sowieso die hendel eens aansluiten, scheelt weer spierpijn.:$
 
Hallo,

Ik heb een XR400 uit `99 die wat moeizaam uit slaap wil komen.
(Na een aanduwsessie wil hij wel ontwaken.)
Nu hoor ik dat er een speciale koudstart procedure nodig is om hem te ontwaken.
Is het normaal dat je de standaard stationairschroef bij een koude motor een aantal slagen omhoog moet draaien?
Vervolgens de motor een keer of wat rond moet laten draaien om benzine aan te zuigen in de hoop dat hij dan met een ferme kick aan wil slaan?

Eenmaal aan de praat loopt hij prima.
De motor is geheel standaard.

Wat zijn de ervaringen van de XR400 rijders hier?

Plaatje van de XR
Bekijk bijlage 1347431
Welke sproeiers zitten er in?
Luchtfilter en spark arrester proper?
Verse bougie/benzine?
Klepspeling ok?
Heb je de "choke-procedure" onder de knie?
Is de choke klep nog heel en niet afgebroken? Daar heb ik RVS klepjes voor.
 
Welke sproeiers zitten er in?
Luchtfilter en spark arrester proper?
Verse bougie/benzine?
Klepspeling ok?
Heb je de "choke-procedure" onder de knie?
Is de choke klep nog heel en niet afgebroken? Daar heb ik RVS klepjes voor.
Luchtfilter is nieuw, uitlaatrooster geen idee van, wist niet dat die erin zat.
Dat extra chokeklepje voor terugslag is waarschijnlijk al eens afgebroken want de ashouder is afgebroken.
De chokeklep is nu voorzien van een afdekplaatje.
Er zit een nieuwe nokkenas is met klepgeleiders dus de speling moet goed zijn.

Tja, die startprocedure......
Als ik het stationair iets hoger afstel start hij redelijk, hij kan dan genoeg benzine aanzuigen.
Eenmaal warm loopt de motor perfect dus afstellen qua sproeiers etc lijkt mij niet verstandig.
Ook start hij dan makkelijk, maar koud....dat is een probleem.

Die choke procedure, is dat oets "speciaals"?
Chokehendel omhoog bij koud en doortrappen moet toch genoeg zijn of is er een foefje voor?
 
Mikuni carb besteld... Lees er zo veel positieve verhalen over dat ik het ga proberen 😇
 
Luchtfilter is nieuw, uitlaatrooster geen idee van, wist niet dat die erin zat.
Dat extra chokeklepje voor terugslag is waarschijnlijk al eens afgebroken want de ashouder is afgebroken.
Spark arrest proper borstelen...
Als de chokeklep of delen ervan al ooit in het blok terecht zijn gekomen ?is de kans heel groot dat er 1 of meerdere kleppen wat krom zijn of allesinds klep- en/of klepzitting beschadigd zijn...
 
Spark arrest proper borstelen...
Als de chokeklep of delen ervan al ooit in het blok terecht zijn gekomen ?is de kans heel groot dat er 1 of meerdere kleppen wat krom zijn of allesinds klep- en/of klepzitting beschadigd zijn...
Dat is een ver verleden (vorige eigenaars) gebeurd.
Zit geen schade aan de kleppen en onlangs is er een nieuwe nokkenas met slepers in gekomen.
Ik ga hem binnenkort eens proberen te starten met een muntje tussen de gasaanslag.
(oude tip om een warme ttr aan te trappen)
 
Zekers, geheel gecontroleerd en warm loopt hij perfect en start hij met 1 kickje.
Het is alleen die koudstart maar daar ga ik nog mee klooien.
Snap honda niet dat ze zo`n klotecarb gebruiken.


Ja die carb is een beetje ouderwets maar de fietsen zelf zijn dat ook wel haha. Ik vind het wel gaaf dat soort dingen en had geen moeite met de originele carb 2 keer trappen en lopen koud en warm 1 keer. Ik deed het wel anders dan voor geschreven overigens.... Net voorbij tdc en dan ram en lopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan