Het XR 250 T/M 650 topic part 9

Als je zoiets wegdoet , zonder dat er iets voor in de plaats komt waarmee je minimaal hetzelfde kunt, is later spijt altijd hebben.
 
Dat vind ik ook, maar ik dacht laat ik eens verstandig zijn en iets opruimen. Ik heb hem al vanaf 2003 gekocht bij Gussinklo in Varsseveld die had toen een schuur in een nieuwbouwwijk een aantal enduros te koop staan.
 
Ik ben trouwens wel benieuwd wat er met Gussinklo is gebeurt . Ik kan er niets meer over vinden, of ben ik vergeten hoe hij heet?
 
Ik ben op zoek naar een motorblok voor een xr600r uit 1987. Dus met dubbele carburateur. Iemand hier die zoiets heeft liggen? De bekende plekken heb ik al benaderd....nog niet van iedereen antwoord gehad, maar dik gezaaid zijn deze blokken niet, dus vandaar ook even hier polsen.
 
Verleden week in Umbrië gaan rijden met paar kennissen.
De XR heeft zich goed gehouden, sfeerbeeldje van de laatste dag.

IMG_20240308_122612637.jpg
 
Heeft iemand nog zo een metalen beugel voor onder het achterspatbord die hij verkoopt?
(mag ook een constructie met rek zijn)

1710746582174.png
 
eindelijk weer iets leven in dit forum, begint toch een zeldzaamheid te worden die xr.
Ik zal ook eens weer gaan rijden en foto 's posten.
 
Mijne is al een tijdje weg, maar lees nog altijd mee. Blijft een epic machine!
 
Dan zal ik hier ook nog eens wat XR plaatjes achterlaten van afgelopen zomer:
3148D5CF-D9F5-4B90-A611-BDBEC293D863.jpeg

Prachtig weggetje ergens in montenegro
E569F290-0B28-4894-8484-178C9463BCB0.jpeg

Ergens bij de Hum grensovergang:
B2F31F8F-D65D-4C6A-8EA1-59BA48A6BE75.jpeg

En een behulpzame brit die in Kroatie woont, kon mn afgescheurde standaard weer mooi vastlassen:
0AB56F51-DFA3-4052-8E44-8AE76C7157FF.jpeg
 
Dat is te zien dat je er van geniet, dat zou ik ook met moeten doen. Het blijft vaak bij dromen maar ik verkoop hem niet.
 
Ik heb ook al wel vaker gedacht, ik doe m weg en haal iets net wat moderners (met e start) maar daar ben ik toch wel echt vanaf gestapt. Juist t beetje lompe en ouderwetse geeft m karakter, en zorgt er voor dat ik nog meer lol heb.

En niks was zo geweldig als in de balkan verschillende mensen tegenkomen die geen woord engels spraken, maar wel op je af kwamen lopen, honda? XR? En dan iets zeggen en wijzen en doen, waaruit meestal bleek, zoeentje had ik/mijn neef/mn moeder vroeger ook.
Juist met een wat ouder ding spreekt dat toch vaak meer aan
 
Dag mede XR rijders,
Na wat zoekwerk en een hoop proberen kom ik er eventjes niet meer uit. Het gaat om een XR600R uit 1991

Voor weinig heb ik een XR600R over kunnen nemen welke niet liep. Nu loopt hij eindelijk maar krijg ik de fijn afstelling maar niet goed.
Wanneer ik hem start dan loopt hij gewoon netjes op de choke maar ook van de choke af, hetzelfde als met het wegrijden en tijdens het rijden loopt hij soepel en reageert meteen op het gas.
Wanneer ik voor het stoplicht, kruispunt, rotonde sta te wachten valt hij uit en krijg ik hem bijna niet aan de praat.

Wat ik gedaan heb:
Carburateur is gereviseerd, ultrasoon gereinigd en de originele sproeiers zitten erin.
Sproeiernaald staat op 2e groefje van onder (loopt al beter).
Luchtfilter is origineel en geolied.

Bougie is wit/grijs van kleur.
Er zit een aftermarket demper op.

Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd, hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen.
 
Laatst bewerkt:
Dag mede XR rijders,
Na wat zoekwerk en een hoop proberen kom ik er eventjes niet meer uit. Het gaat om een XR600R uit 1991

Voor weinig heb ik een XR600R over kunnen nemen welke niet liep. Nu loopt hij eindelijk maar krijg ik de fijn afstelling maar niet goed.
Wanneer ik hem start dan loopt hij gewoon netjes op de choke maar ook van de choke af, hetzelfde als met het wegrijden en tijdens het rijden loopt hij soepel en reageert meteen op het gas.
Wanneer ik voor het stoplicht, kruispunt, rotonde sta te wachten valt hij uit en krijg ik hem bijna niet aan de praat.

Wat ik gedaan heb:
Carburateur is gereviseerd, ultrasoon gereinigd en de originele sproeiers zitten erin.
Sproeiernaald staat op 2e groefje van onder (loopt al beter).
Luchtfilter is origineel en geolied.

Bougie is wit/grijs van kleur.
Er zit een aftermarket demper op.

Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd, hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen.
Wit grijs lijkt me dan te arm staan. Waarschijnlijk ook door die aftermarket demper. Misschien carb naald 1 standje hoger zetten? Ikzelf heb zoiets gehad met een suzuki gs500e dat ik 1 carb niet afgesteld kreeg en dat kwam uituindelijk door een lek in de uitlaatbocht aan 1 kant. Misschien is er ook een lucht/benzine schroef in de carb die in of uit gedraaid moet worden voor rijk/arm onderin de toeren.
 
Ontstekingsspoel?
 
Terug
Bovenaan Onderaan