Het VTR-SP 1 & 2 topic deel 24

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik ben ff de laatste hand aan het leggen aan de 7 jaar beurt :)

gister nieuwe olie en filtertje erin en ook de remmen en koppeling ff doorgepompt.
ik heb daar zo n mityvac pomp dingetje voor, werkt goed.

vandaag nog ff nieuwe luchtfiltertjes gehaald (105 euro :() bij de dealert gewoon origineel.

ben vanochtend omdat ie toch buiten stond nog maar even een blokkie om geweest met halve kuip erop en zonder ruit.
wel frisse bek moet ik zeggen....was het maar weer zomer. :(
 
ik ben ff de laatste hand aan het leggen aan de 7 jaar beurt :)

gister nieuwe olie en filtertje erin en ook de remmen en koppeling ff doorgepompt.
ik heb daar zo n mityvac pomp dingetje voor, werkt goed.

vandaag nog ff nieuwe luchtfiltertjes gehaald (105 euro :() bij de dealert gewoon origineel.

ben vanochtend omdat ie toch buiten stond nog maar even een blokkie om geweest met halve kuip erop en zonder ruit.
wel frisse bek moet ik zeggen....was het maar weer zomer. :(

Had je beter K&N er op kunnen gooien, had je zo kunnen kopen voor pak 'm beet 70 eurie van eBay
 
ik wil geen k&n filters op mijn brommer(s) of mijn auto.

ik heb al veel te veel schade gezien met die k&n filterzooi bovendien win je er niks mee bij de sp1.

dat soort filters werken enkel goed als ze regelmatig schoongemaakt en ingespoten worden.
veel mensen hebben niet eens in de gaten dat je ze moet inspuiten dus daar gaat het al fout.
dat soort filters moeten het hebben van filterolie om te kunnen filteren.
en dan kun je nog de fout ingaan door teveel of te weinig filterolie te spuiten.
veel werk en gedoe dus voor 0% winst en het risico bij laks filteronderhoud op grove motorschade.

ik heb op het werk meermalen turbos gezien die letterlijk gestraald waren door een vervuild/slecht filterend (lees;niet ingespoten) k&n filter.
en dan maar janken als ze de knip kunnen trekken voor een ruil turbootje.....tssss.

dan liever een origineel die je af en toe even omruilt...
 
Hebben mensen hier ook hun flappervalve afgedopt?.

En wie kan me vertellen of de distributiespanners van een sp-1 ook gevoelig zijn net als een gewone vtr?
 
Laatst bewerkt:
ik wil geen k&n filters op mijn brommer(s) of mijn auto.

ik heb al veel te veel schade gezien met die k&n filterzooi bovendien win je er niks mee bij de sp1.

dat soort filters werken enkel goed als ze regelmatig schoongemaakt en ingespoten worden.
veel mensen hebben niet eens in de gaten dat je ze moet inspuiten dus daar gaat het al fout.
dat soort filters moeten het hebben van filterolie om te kunnen filteren.
en dan kun je nog de fout ingaan door teveel of te weinig filterolie te spuiten.
veel werk en gedoe dus voor 0% winst en het risico bij laks filteronderhoud op grove motorschade.

ik heb op het werk meermalen turbos gezien die letterlijk gestraald waren door een vervuild/slecht filterend (lees;niet ingespoten) k&n filter.
en dan maar janken als ze de knip kunnen trekken voor een ruil turbootje.....tssss.

dan liever een origineel die je af en toe even omruilt...

Die van de SP hoeven niet ingespoten te worden, niks geen filterolie nodig, ga ze van het voorjaar alleen nog even uitspuiten en dan kunnen ze er weer tegenaan :Y
 
Die van de SP hoeven niet ingespoten te worden, niks geen filterolie nodig, ga ze van het voorjaar alleen nog even uitspuiten en dan kunnen ze er weer tegenaan :Y


:^ tijdje terug de mijne nog bekeken en de filters inc de filterbak zagen er brandschoon uit

Zit niet op me laptop anders hadden ik de foto wel ff gepost :Y
 
Hebben mensen hier ook hun flappervalve afgedopt?.

En wie kan me vertellen of de distributiespanners van een sp-1 ook gevoelig zijn net als een gewone vtr?

Ja, makkelijk werkje, motor heeft iig een bak meer inlaatgeluid nu :9, ook is ie in het middengebied een stukje sterker naar mijn mening.

Distributiespanners op een SP? Succes met zoeken ;)
 
ik wil geen k&n filters op mijn brommer(s) of mijn auto.

ik heb al veel te veel schade gezien met die k&n filterzooi bovendien win je er niks mee bij de sp1.

dat soort filters werken enkel goed als ze regelmatig schoongemaakt en ingespoten worden.
veel mensen hebben niet eens in de gaten dat je ze moet inspuiten dus daar gaat het al fout.
dat soort filters moeten het hebben van filterolie om te kunnen filteren.
en dan kun je nog de fout ingaan door teveel of te weinig filterolie te spuiten.
veel werk en gedoe dus voor 0% winst en het risico bij laks filteronderhoud op grove motorschade.

ik heb op het werk meermalen turbos gezien die letterlijk gestraald waren door een vervuild/slecht filterend (lees;niet ingespoten) k&n filter.
en dan maar janken als ze de knip kunnen trekken voor een ruil turbootje.....tssss.

dan liever een origineel die je af en toe even omruilt...

VTR heeft geen turbo, en de K&N filters zijn goed voor 100.000 km onder normale omstandigheden. Dus niet voor b.v. Parijs-Dakar mee te rijden. Tel uit je winst..... *O*
 
hoe dan ook,its a free world...

als je je goed voelt bij K&N go for it...

ik begin er niet aan om reeds genoemde redenen en het feit dat ik geen zin heb weer met de inspuitmap aan de gang te moeten.
 
Staat in de manual van K&N zelf, binnenste filter laten zitten als je niets aan de injectie doet, dan hoef je niets in te oliën.

ah ok maar ik begreep dat je met die binnen filters vermogen verloor in het middengebied?

zie link en klik ook ff naar rc51.org.... daar staat onder de mods-tab ook een stuk over aftermarket filters op de sp.
 
hoe dan ook,its a free world...

als je je goed voelt bij K&N go for it...

ik begin er niet aan om reeds genoemde redenen en het feit dat ik geen zin heb weer met de inspuitmap aan de gang te moeten.

Zolang je het binnenfilter laat zitten (je hebt 2 filters als het ware dan) hoef je ook niets met de mapping te doen.

Ik heb de VTR speciaal op de bank gehad om het te checken, met open pijpen en K&N filter loopt ie nog steeds te rijk ;)

Denk dat ik ze binnenkort even eruit haal, nakijk en dan ff schoonmaken en dan is dat ook klaar voor volgend seizoen *O*
 
mijns inziens moet je altijd met de mapping aan de gang omdat deze fietsen zonder aanpassing belachelijk veel te rijk lopen.
ik heb er nu 6 jaar zo n pc opzitten en het is echt de beste mod geweest die je kan doen.
loopcultuur is waanzinnig verbetert en veel sterker in het middengebied.
 
mijns inziens moet je altijd met de mapping aan de gang omdat deze fietsen zonder aanpassing belachelijk veel te rijk lopen.
ik heb er nu 6 jaar zo n pc opzitten en het is echt de beste mod geweest die je kan doen.
loopcultuur is waanzinnig verbetert en veel sterker in het middengebied.

Dat klopt, ze lopen ook veel te rijk :Y
Staat ook nog wel eens op de planning, maar eerst de vering maar eens goed (laten) zetten.

Vind vering nog iets belangrijker dan motorvermogen.
 
Op een forum roepen ze wel eens meer wat. Sla de originele gebruiksaanwijzing van K&N filters voor de SP er maar eens op na.

Ik had 'm al opgezocht :9

1477344_722699307743347_806189242_n.jpg


Hopen dat het een beetje duidelijk is, dit is nog mijn oude smartphone met k*tcamera..
 
Op een forum roepen ze wel eens meer wat. Sla de originele gebruiksaanwijzing van K&N filters voor de SP er maar eens op na.

ik geloof je hoor, we gaan er toch niet over eens worden :)

en dat hoeft ook niet vind ik...

ik heb er weer 2 deftige filtertjes inzitten dus kan eerst weer jaren vooruit.
 
Maar effe afdoppen dan ;)


Heb zelf gewoon het klepje uit de snorkel gehaald, stelt echt niks voor.
I.m.o een mooiere oplossing dan een loshangend slangetje met een schroef in het uiteinde ;)

En ja, je voelt het verschil als er plotseling géén prop in je mond wordt gestopt tijdens het sprinten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan