Het VTR-SP 1 & 2 _ topic deel 22

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey allemaal,

Ik ben de map van mijn SP2 in de powercommander aan t laden.
Ik heb een open luchtfilter en Akrapovic slip-ons. Hierbij vond ik een mapping voor slip-ons met of zonder open
Nou zit ik naar de mapping te kijken en staan er overal -nummer op de mapping.
Dat houdt dus in dat de powercommander de injectie armer zet.

Is dit niet wat raar voor een open filter en uitlaat?
Ik wil niet dat dit beestje te arm gaat lopen!

(Ja ik snap dat ik hem af moet laten stellen maar dit was puur voor tijdelijk)
 
Hey allemaal,

Ik ben de map van mijn SP2 in de powercommander aan t laden.
Ik heb een open luchtfilter en Akrapovic slip-ons. Hierbij vond ik een mapping voor slip-ons met of zonder open
Nou zit ik naar de mapping te kijken en staan er overal -nummer op de mapping.
Dat houdt dus in dat de powercommander de injectie armer zet.

Is dit niet wat raar voor een open filter en uitlaat?
Ik wil niet dat dit beestje te arm gaat lopen!

(Ja ik snap dat ik hem af moet laten stellen maar dit was puur voor tijdelijk)

Dan wil jij mijn mapping niet zien na de testbank run :')
Standaard staat de SP1 veeeeeel te rijk, dus al de minnetjes klopt dus :Y
 
Mijn VTR staat nu lekker in de garage op 2 paddockstands en daar komt hij eerst ook niet weg :) Voordat het nieuwe seizoen begint moet ik nog wel even de ketting + tandwielen laten vervangen en de voorvork keeringen moeten ook nog worden gedaan.

Heb nu al weer zin in het nieuwe seizoen!

Ketting en tandwielen zijn goed zelf te doen hoor!
 
met goeie pons is het half uurtje werk (buiten schoonmaaktijd om)


Wat voor pons heb jij dan?
Heb er zelf ook eentje, maar vind het echt een rotding :(
Na verschillende pogingen eindigde ik bij mn vorige motoren meestal toch weer met 2 hamers in mn handen..

Heb laatst ook met mn pa een gesloten ketting gemonteerd op zn fazer, dat werkt ook prima! Kan me alleen ff niet meer voor de geest halen of die bij de SP2 nou wel of niet door de achterbrug loopt :?
 
loopt er door

Wat voor pons heb jij dan?
Heb er zelf ook eentje, maar vind het echt een rotding :(
Na verschillende pogingen eindigde ik bij mn vorige motoren meestal toch weer met 2 hamers in mn handen..

Heb laatst ook met mn pa een gesloten ketting gemonteerd op zn fazer, dat werkt ook prima! Kan me alleen ff niet meer voor de geest halen of die bij de SP2 nou wel of niet door de achterbrug loopt :?
 
Wat voor pons heb jij dan?
Heb er zelf ook eentje, maar vind het echt een rotding :(
Na verschillende pogingen eindigde ik bij mn vorige motoren meestal toch weer met 2 hamers in mn handen..

Heb laatst ook met mn pa een gesloten ketting gemonteerd op zn fazer, dat werkt ook prima! Kan me alleen ff niet meer voor de geest halen of die bij de SP2 nou wel of niet door de achterbrug loopt :?

yup, gaat door de achterbrug heen

ik heb een geleende, maar het ligt ook aan de ketting
de vebindingsstif kan massief zijn of iets hol......
de iets holle gaat makkelijker
is per merk anders
heb nu een did.......en die was massief.
 
hallo,

ik ben arne uit het srad topic :)
ik ben me aan het orienteren op een vtr sp1


ik ben wezen kijken naar een honda sp1 hier in de buurt.

nou wilde ik aan de ervaren mensen vragen wat allemaal aandacht punten zijn op een sp1 uit 2000
ik heb al gekeken en gereden.

de motor is orrigineel gekocht in de rode kleurstelling, maar is rond 2005 overgespoten naar zwart omdat de eigenaar dat een mooiere versie vond (limited edition?)

de motor heeft 49.000 gelopen nu.
motor klinkt prima en heeft zat vermogen
zit een leovince sbk demper set onder.
rem blokken zijn ok.
ketting ok.
achterband is op voorband nieuw
geen speling op de balhoofdlagers.


wat ik minder vond is dat de achterschok roestig was met corrosie erop.
ik geloof dat ze geel zijn orrigineel maar hier was geen enkele kleur meer uit op te maken.
(ik denk door pekel gereden en niet schoongemaakt? )

wat zou volgens jullie een mooie prijs zijn voor deze motor?

thx alvast :)
Arne
 
Heb hier op mijn pc nog een aantal artikelen over de SP1 en SP2. Zal is kijken of ik die ergens online ter beschikking kan stellen voor de belangstellende :)


Hier een belangstellende :Y , heb je al iets gevonden wat je online kunt zetten?
 
hallo,

ik ben arne uit het srad topic :)
ik ben me aan het orienteren op een vtr sp1


ik ben wezen kijken naar een honda sp1 hier in de buurt.

nou wilde ik aan de ervaren mensen vragen wat allemaal aandacht punten zijn op een sp1 uit 2000
ik heb al gekeken en gereden.

de motor is orrigineel gekocht in de rode kleurstelling, maar is rond 2005 overgespoten naar zwart omdat de eigenaar dat een mooiere versie vond (limited edition?)

de motor heeft 49.000 gelopen nu.
motor klinkt prima en heeft zat vermogen
zit een leovince sbk demper set onder.
rem blokken zijn ok.
ketting ok.
achterband is op voorband nieuw
geen speling op de balhoofdlagers.


wat ik minder vond is dat de achterschok roestig was met corrosie erop.
ik geloof dat ze geel zijn orrigineel maar hier was geen enkele kleur meer uit op te maken.
(ik denk door pekel gereden en niet schoongemaakt? )

wat zou volgens jullie een mooie prijs zijn voor deze motor?

thx alvast :)
Arne

dat moet deze haast zijn lijkt me? http://link.marktplaats.nl/608168658

Niet liever een origineel rode kleur? Zwart is normaal de kleur voor de SP2, Je weet nooit wat er mee gebeurd is. Prijs is scherp, goedkoopste op MP.
 
Kan iemand deze ook nog even op de eerste pagina zetten voor mij? Alvast bedankt..

53939738528126820279720.jpg
 
dat moet deze haast zijn lijkt me? http://link.marktplaats.nl/608168658

Niet liever een origineel rode kleur? Zwart is normaal de kleur voor de SP2, Je weet nooit wat er mee gebeurd is. Prijs is scherp, goedkoopste op MP.

ja het gaat om die ja.

ik heb de vorige eigenaar gesproken.

motor heeft 2 eigenaren gehad en de 2de eigenaar geloof ik vond de sp2 2005 mooier als een rode, (deze was eerst rood) en heeft hem zelf zwart laten spuiten de hele motor.

de motor heeft geen schade gehad (zeggen ze) en is in amsterdam ergens onderhouden.

al het papier werk zat erbij zeiden ze.

ik kan mijn oude auto er ook nog bij inruilen dus word ie nog goedkoper.


min punten die ik gevonden had :

rechts van het zadel, lijkt niet goed gespoten of is slijtage ofzo
schokdemper achter aardig verroest werkt nog wel prima.
achterband moet v.v worden.
accu moet v.v worden

plus punten

leo sbk uitlaat dempers.
nieuwe voorband
remblokken ok
ketting tandwielen ok
alles is orrigineel behalve de dempers en spuitwerk.
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Het zal vast wel passen, maar moet je dan ook niet een radiale remklauw ombouw hebben?
Zie de foto hierboven van mijn SP. Die heeft radiaaltjes met de rempomp van de CBR1000RR (SC59).
 
Laatst bewerkt:
Over die knipperlichten heb ik een opmerking. Ze staan prachtig op je motor, maar als je van rechts of links komt, zien auto's je knipperlicht voor geen meter knipperen. Die dingen geven nul licht :)
Dus arm uitsteken is vereist!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan