Het Voorne-Putten topic deel 45, druppelend de zomer in..

Vandaag was het best lekker motor weer op Voorne.
De motoren buiten gezet, berg kleding aangedaan, hek open en eindelijk weer rijden! De startknop ingedrukt en ........ehgi eghi... Fuck.
Elke twee weken aan de oplader, zelfs eergisteren nog.
Meissie uitgezwaaid en na 2 uur kwam zij wel vrolijk thuis. 'Je had mee moeten gaan joh! Koop lekker een Japanner, die start altijd '.
Het wordt een gezellige avond.
 
Ik hoorde voldoende motoren achter abbenbroek voorbij scheuren.. :)
Ik had zelf geen zin om hem uit te graven, achteraf wel spijt van
Groet
Sebas
 
bestaat er zoiets als minimumtemperatuur dan?
Ik stap net van de motor af... :')

Geen minimum voor ons, maar voor de rimstriping die een leven lang moet blijven zitten. :P
Vervelend ja die koopjes. Ik heb ooit de fout gemaakt om de ali express app op mijn telefoon te installeren.
Ding kan niet verwijderd worden (echt waarO-)) en als ik me verveel op de bank dan blader ik er wel eens doorheen met als gevolg dat ik hetzelfde doe als in de Action; "Oh kijk dit is geinig! En het kost bijna niks! *Koop* " _O-

Heb je de rimstriping ook van Ali af?
Hier kon de app er wel af gelukkig.
Het waren die pop ups die het hem deden. Wil ik niet. ;)
Op de laptop gaat het allemaal ook sneller met kijken en de telefoon gaat in de avond snel uit.

Ik koop verreweg nog het meest op Ebay na een prijscheck.
Ideeën kunnen wel van beide sites afkomen. O-)
En vergeet de app gearbest niet 😅
Ik ken u ergens van. :? :+

Gearbest .. nog nooit van gehoord. Misschien moet ik dat zo houden denk ik. _O-
 
Regen maakt MF niet echt populairder in de winter. :P
Vandaag is het weer wat meer droog. *O*

De motorhoes van de S1000RR was een eigen leven gaan leiden.
En hoes nummer twee zat er maar halfnaakt overheen. Zag er wel spannend uit.
Verleidelijke motor. :9 :+

Vanmiddag op de trapfiets naar Het Maasstad ziekenhuis.
Morgen wil ik weer op de motor. Dan regent het ook weer. _O-
 
De nieuwe accu voor de Duc is binnen en inmiddels opgeladen. Ook maar meteen een set Oxford handvatten gekocht nu de boel toch gedemonteerd is, lekker zomerhandschoenen aan in de lente/herfst.

20190206_184621.jpg
 
Regen maakt MF niet echt populairder in de winter. :P
Vandaag is het weer wat meer droog. *O*

De motorhoes van de S1000RR was een eigen leven gaan leiden.
En hoes nummer twee zat er maar halfnaakt overheen. Zag er wel spannend uit.
Verleidelijke motor. :9 :+

Vanmiddag op de trapfiets naar Het Maasstad ziekenhuis.
Morgen wil ik weer op de motor. Dan regent het ook weer. _O-
Spoelt de pekel lekker weg *O* Ik kan ook echt niet wachten tot de brommers de schuur weer uit kunnen om een stukkie te gaan rijden. Kan me wel voorstellen dat het verleidelijk is om niet ff een stukkie te gaan rijden, zo lang heb je ‘m nog niet, met zo’n situatie wil je dan toch wel km’s maken... :]
Toen de scooter nog buiten stond (staat nu een maandje of 2 in de schuur omdat ie met dat vochtige weer niet lekker wil starten), heb ik ook een aantal keer bij het wakker worden mogen ontdekken dat ik de hoes verderop in de straat mocht gaan zoeken :')

Vandaag na een paar wkn wachten de Factory Pro shift star kit in ontvangst mogen nemen *D Aangezien de grote beurt van de Kia iets duurder dan gepland was, volgende maand maar gaan kijken voor de kettingset. :)
 
Achterband, 0 profiel, je haalt um eruit en denk, hmm die lagers voelen raar. :? (na 47dk) niet gek.:+ Dus je let bij de motorzaak op je lagers, en niet op je nieuwe band.
kom je thuis. zit die band verkeerd om... eeeennn weer terug. |(|(:N:N:N-O-
 
Achterband, 0 profiel, je haalt um eruit en denk, hmm die lagers voelen raar. :? (na 47dk) niet gek.:+ Dus je let bij de motorzaak op je lagers, en niet op je nieuwe band.
kom je thuis. zit die band verkeerd om... eeeennn weer terug. |(|(:N:N:N-O-

daarom moet je ook elke 1000km nieuw vet in je lagers pompen.

werkt perfect

7-install-nipple.jpg
 
I'm with stupid above 8)7
Ken dit totaal niet, maar rij ermee weer en wind. dus verbaasde me totaal niet dat ze eens op waren...

Maar hoe zit dat? Zelf smeernippel erin getapt? :t
 
I'm with stupid above 8)7
Ken dit totaal niet, maar rij ermee weer en wind. dus verbaasde me totaal niet dat ze eens op waren...

Maar hoe zit dat? Zelf smeernippel erin getapt? :t
Ik heb nog nooit de (voor)wiellagers hoeven smeren , al 80 k niet. Staat ook niet in onderhoudsschema :?
 
Maar dan vraag ik me toch ook wel af wat de toegevoegde waarde is van die nippel (als dat iedere 1000km gedaan moet worden, zou zo'n nippel toch ook affabriek er moeten zitten?)
Als je 47k met een setje lagers gedaan hebt, heb je toch 46 keer smeren gemist. Daarbij denk ik dat 47k op een setje toch best netjes is?
Ben nu wel nieuwsgierig ernaar....
 
Daarbij denk ik dat 47k op een setje toch best netjes is?

Jaa vind zeker netjes! Maar ik ga dan ook normaal om met me XT en niet alleen wheelies.
Anyway.. Keeringen vinden is een grotere ramp. Mensen hier leuke shop / winkel die ze wel heeft .... (buiten motorzaak want dan moet ik nog ff lang wachten op levering)
 
Gisteren (middag) was het al lekker weer. *O*(Wel wat nat geregend in de ochtend)

Eindelijk weer eens in het leren 'zomer'pak naar buiten.
Het nuttige met het aangename verenigen. :]

In textiel voel ik mij toch meer een teletubbie. :+

Teletubbie Motorbike.jpg


Alleen in de drukke wachtkamer en sessie later bij de neuro-psycholoog a.g.v. het ongeluk voelt het dan weer vreemd.
Bij een leren pak doe je geen broek uit. _O-

Morgen mogen we weer. We vieren het einde van de regen. :]
 
Laatst bewerkt:
Schiet mij maar lek. _O-

Knipsel.JPG


Ik dacht eerst dat het een set was, maar voor wie een 65 mm oliefiltersleutel zoekt is het wel een mooie aanbieding.
De anderen zijn uitverkocht. :P
 
Mijn vriendin heeft op de rommelmarkt een camera gekocht voor 55 euro.
Het is een Fuji HS20EXR met 30x optische zoom.

Zoek de vogel op het eerste plaatje. _O-
 

Bijlagen

  • DSCF3072.JPG
    DSCF3072.JPG
    803,3 KB · Weergaven: 11
  • DSCF3073.JPG
    DSCF3073.JPG
    440,3 KB · Weergaven: 7
Terug
Bovenaan Onderaan