Het Voorne-Putten topic deel 45, druppelend de zomer in..

(....)

Vanochtend vroeg in de binnenstad van Den Haag gereden.
Dat is wel even andere koek dan op de eilanden. _O-
In 3D vorm overal fietsers die oversteken, drempels en de weg die gewoon schuin afloopt.
Al navigerende over een aantal smalle éénbaans-wegen gereden met spoor voor de tram, op een gegeven moment zat ik achter de tram. 8)7
Het was dat er later nog een auto aansloot in de rij, want daarvoor zocht ik vluchtwegen. Dit is vast geen rijbaan voor mij. _O-
Maar links een hoge wegafscheiding en rechts een hoge stoep met gras.

Anyway, best vermakelijk. :]
Motortje is inmiddels op 9XX kilometer gekomen.

Den Haag is andere koek ja :')
De weg die schuin afloopt ... je hebt zeker voor het station langsgereden? _O- wat een drama weg dat.
Den Haag is altijd lekker druk, zie het dagelijks dat er bijna-, dan wel rake, ongelukken gebeuren helaas.
Mensen gaan gewoon als een kip zonder kop alle kanten op :') Vandaag ook weer bijna een bakfietsmoeder (wat heb ik een hekel aan die dingen en dames....) tegen m'n voorwiel omdat zij dat ding met 2 kids in de bak van de stoep afragt (waar ze überhaupt al niet mag rijden) zonder even te kijken wat er gebeurt in de rest van de wereld.

En dan mij boos aankijken :')
wat zijn mensen toch lief
 
Den Haag is andere koek ja :')
De weg die schuin afloopt ... je hebt zeker voor het station langsgereden? _O- wat een drama weg dat.
Den Haag is altijd lekker druk, zie het dagelijks dat er bijna-, dan wel rake, ongelukken gebeuren helaas.
Mensen gaan gewoon als een kip zonder kop alle kanten op :') Vandaag ook weer bijna een bakfietsmoeder (wat heb ik een hekel aan die dingen en dames....) tegen m'n voorwiel omdat zij dat ding met 2 kids in de bak van de stoep afragt (waar ze überhaupt al niet mag rijden) zonder even te kijken wat er gebeurt in de rest van de wereld.

En dan mij boos aankijken :')
wat zijn mensen toch lief
:') _O-

Geen idee hoe ik gereden heb, maar het was een ware cultuurschok. :Y :+

Terug anders gereden en toen was ik na enkele straten al bij de snelweg.
Waarom zo moeilijk rijden op de heenweg, Mr. TomTom? ;)

Maar jij bent het dus 'gewoon'. 8)7:t
 
ik hou altijd vol dat ik heel gewoon ben.

De rest van de wereld schijnt daar toch anders over te denken :? _O-
 
Let it flow, let yourself go! *O*





Wegens de harde wind maar even de tafel op zijn kant gezet.
De olieopvangbak ging vlak voor het lossen even vijf meter verderop liggen. _O-

Maandag niet vergeten af te vullen, het ging ineens regenen. :X
En nu is het donker. :P

Zelfde olie gewoon weer terug. Is toch ook olie wissel.
 
Maandag? Het is pas vrijdag hoor, of was je van plan het hele weekend op je bed te blijven?
Ik heb alleen een motorhobby doordeweeks. Zelfde als MF normaal gesproken. _O-
Maar nu ook nog eens 'zeldzaam' twee dagen weg. Straks rijden @familie en morgen weer.
Zelfde olie gewoon weer terug. Is toch ook olie wissel.
Ik wil een olie-seperator zoals in de scheepvaart. _O-
 
Door een koffie filter halen een weer terug (heb dat ooit eens van een oude bootjesbouwer gehoord)
Ik pak zelf wel nieuwe olie voor die paar euros :)
 
Door een koffie filter halen een weer terug (heb dat ooit eens van een oude bootjesbouwer gehoord)
Ik pak zelf wel nieuwe olie voor die paar euros :)

Je filtert dan de olie wel zelfde als met een separator (die er ook voor auto's zijn).
Alleen de dopes werken uit na een tijdje die zou je dan weer appart op de juiste hoeveelheid aan moeten vullen maar dan moet je een olie monster nemen en laten analyseren en dan de juiste dopes toevoegen dan kan je idd beter gewoon nieuwe olie in je blok stoppen dat is sneller en goedkoper :) zeker die van de lidl of action.
 
Door een koffie filter halen een weer terug (heb dat ooit eens van een oude bootjesbouwer gehoord)
Ik pak zelf wel nieuwe olie voor die paar euros :)
20W50 lijkt me lastig en langzaam door een koffiefilter te gaan. Een heel fijn metalen filter lijkt me dan minder moeizaam.
Heb het vroeger wel ooit eens gedaan door een koffiefilter, geloof dat ik na een paar 'klokjes' wel klaar was met het geduld. :+
Misschien een beetje verwarmen in een pannetje.

Koffie erbij. ;)
 
Laatst bewerkt:
Flesje was €1,75 per liter bij de Lidl, voldoet aan Jaso MA2 API SJ.
Het kan bijna niet beter.

Misschien donderdag de eerste toertocht rijden @goed weer met een oude motormaat.
Daarna de officiële 1.000 km beurt bij de dealer. ;)

Misschien tik ik nog wel 400 kilometer met deze olie aan. :P
 
4RCNdGx.jpg
 
2x :^ ;)

Maandag de olie afgevuld en lekker rondje naar Berkel gereden.
De nieuwe 'patta's' zitten ook goed. :]

Toerritje donderdag gaat door gezien de weersvoorspelling. *O*
 
Ook van mij iedereen fijne dagen toegewenst! :t

Gezien de weersvoorspellingen gaat het Zedje ook nog even uitgelaten worden dit jaar! :]:)
 
Dat is een mooi rondje geweest, was er goed weer voor.... :]

Zat er ook nog aan te denken om een rondje te doen, maar het is bij denken gebleven. Gisteren na het rondje hardlopen de led-lampen en xenon uit het koekblik gehaald, die kan dan overgezet worden naar de nieuwe over 1,5 week... :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan