Het Voorne-Putten topic deel 45, druppelend de zomer in..

Vandaag bij mijn monteur geweest nav de tandwielbouten die loslieten. Had ze thuis met de hand vastgezet, maar na het ritje er naartoe (+/- 3-4 km) zaten er alweer wat bouten los :o

Waarschijnlijk waren de titanium bouten de oorzaak. Ondanks dat de draad dezelfde pitch hadden dan de originele bouten van PVM, is misschien de diepte van de draad en het soort materiaal de boosdoener geweest.
Mijn monteur treft, wat mij betreft, geen blaam.

We deden de titanium bouten in de tandwielhouder draaien en konden ze gewoon heen en weer wiebelen. Bij het vastzetten van de oem PVM bouten, zaten ze van begin af aan al goed vast.
Wat wel apart is dan, is dat ik met de vorige tandwielset er geen last van had. Al zaten de bouten toen op het tandwiel en nu vielen ze in het tandwiel.

OEM PVM bouten zitten nu weer vast (op moment, al bleek de luchttol waarmee ze de vorige keer vastgezet zijn op hetzelfde moment te staan), maar ga binnenkort weer terug om de zooi te borgen.

Een mede MF-er had exact hetzelfde geval als ik, ook met titanium bouten.

Conclusie die ik hieruit trek is....
Als men PVM wielen heeft, geen titanium bouten gebruiken....!!!!!!
 
Bij het terug monteren van het achterwiel, de rem weer ff op druk zetten, maar hé, waar is die ruitje swa :?
1385242


Dus gelijk maar vervangen door de HRC slang die ik nog had liggen. Deze zal met de tijd nog vervangen worden door eentje van Tygon.

Maar de remleiding kon gelijk wat gedraaid worden, gaat nu perfect in het midden tussen de bochtenset door. *D
1385243
 
Wij monteren bijna alles met copaslip, zit heel zo technisch ondersteunend team achter die er steeds overna denken en wij moesten ook over op keramisch vet, toen weer speciaal rvs vet, toen weer ander vet enz, nu weer terug naar copaslip _O- alleen RVS op Bronze moeten we een speciaal goedje gebruiken maar alle andere RVS/Inconel soorten in gewoon staal is allemaal weer copa geworden of Loctite om te borgen natuurlijk.

Soms weet je het ook niet maar wij hebben er nooit problemen mee gehad ook niet na 5jaar onderwater (zeewater) en zware belastingen gaat zo weer los.
Wat we wel hebben zijn twee aanhaalmoment tabellen een met en een zonder copaslip, met copa moet je namelijk zo'n 10% lager in aanhaalmoment gaan zitten.
Interessant die -10% aanhaalmoment. :Y :t

Ik heb het bankje weer kunnen gebruiken. :+

DSC_1927.jpg


Hij was de vorige keer zo'n enthousiaste en spontane hulp, die houden we erin. _O-
Past precies onder het nokje van de valprotectie.

De Brembo remblokkies vervangen voor een Chinese set en de olie ververst met Valvoline van de Action. :+
 
Vandaag even met de SP bezig geweest. Had een andere tankdop gefixt omdat ik dacht dat de rubberen afsluiting van de vulopening niet goed afsloot. Met optrekken en remmen zag ik zo nu en dan wat druppels over de tank gaan. Terwijl ik die tankdop er af had, bleek er vocht in de afvoer van de regen en waswater te zitten (onder de ring van de tankdop). Leek me dat dat gewoon afgevoerd moet worden, dus even de tank gelift en bleek er een knik in het afvoerslangetje te zitten. Ff doorblazen en er kwam aardig wat water en een heel klein beetje drek uit het slangetje. Dat bleek dus de oorzaak te zijn van de druppels op mijn tank. Gelijk het slangetje een andere route laten gaan en een tywrap op de plaats van de knik gedaan zodat deze niet nog eens kan ontstaan. Zou nu goed moeten zijn.

Verder ook nog maar even de net binnengekomen zwarte stuureinden gemonteerd op de MT07, veel beter dan de rode :Y Nu alleen de rode spiegelverbreders nog vervangen door de zwarte en ziet het er weer netjes uit :)

1385732
 
Trouwens, een hele late reactie, maar kan al weer ongeveer een weekje rondploffen op de brommert! (XT dus)
Bobine na meerdere testen goed, waren toch de waardes ineens off-spec. Deze vervangen en het beestje ging gelijk weer.
Sorry buren, maar ik moest even laten weten dat ie het toen weer deed :+:+
56997602_2591310870942723_8415389028056039424_n.jpg
Beter man :] *O*
 
Vandaag even met de SP bezig geweest. Had een andere tankdop gefixt omdat ik dacht dat de rubberen afsluiting van de vulopening niet goed afsloot. Met optrekken en remmen zag ik zo nu en dan wat druppels over de tank gaan. Terwijl ik die tankdop er af had, bleek er vocht in de afvoer van de regen en waswater te zitten (onder de ring van de tankdop). Leek me dat dat gewoon afgevoerd moet worden, dus even de tank gelift en bleek er een knik in het afvoerslangetje te zitten. Ff doorblazen en er kwam aardig wat water en een heel klein beetje drek uit het slangetje. Dat bleek dus de oorzaak te zijn van de druppels op mijn tank. Gelijk het slangetje een andere route laten gaan en een tywrap op de plaats van de knik gedaan zodat deze niet nog eens kan ontstaan. Zou nu goed moeten zijn.

Verder ook nog maar even de net binnengekomen zwarte stuureinden gemonteerd op de MT07, veel beter dan de rode :Y Nu alleen de rode spiegelverbreders nog vervangen door de zwarte en ziet het er weer netjes uit :)

Bekijk bijlage 1385732
Ik heb precies dezelfde einddoppen gehad op een TL1000S, toen stond er zelfs nog Rizoma op (uit Chiina) in hetzelfde lettertype.
In het verleden demonteerde ik vaak de stuurproppen - trillingsdempers.
Maar ben er nu achter gekomen dat een beetje verder buiten het stuur uitsteken (bescherming) bepaald geen kwaad kan. O-)
Die functie had ik er nog niet in gezien.
 
Ik heb precies dezelfde einddoppen gehad op een TL1000S, toen stond er zelfs nog Rizoma op (uit Chiina) in hetzelfde lettertype.
In het verleden demonteerde ik vaak de stuurproppen - trillingsdempers.
Maar ben er nu achter gekomen dat een beetje verder buiten het stuur uitsteken (bescherming) bepaald geen kwaad kan. O-)
Die functie had ik er nog niet in gezien.
Op de rode stuureinden stond op de randen idd ook Rizoma, bij deze niet.
Heb de oem stuureinden af laten draaien en draad in laten tappen zodat ik wat meer soorten stuureinden in kan draaien.
Rechts bij het strak aandraaien, bleef de gashendel hangen. Ideaal zo'n cruisecontrol :P Maar omdat het madame d'r brommert is, er maar even een dun ringetje van Pro Bolt tussen gedaan, nu gaat die ook weer soepel :)

Vandaag komen de zwarte spiegelverbreders binnen, is alle rode meuk er vanaf. :)
 
Op de rode stuureinden stond op de randen idd ook Rizoma, bij deze niet.
Heb de oem stuureinden af laten draaien en draad in laten tappen zodat ik wat meer soorten stuureinden in kan draaien.
Rechts bij het strak aandraaien, bleef de gashendel hangen. Ideaal zo'n cruisecontrol :P Maar omdat het madame d'r brommert is, er maar even een dun ringetje van Pro Bolt tussen gedaan, nu gaat die ook weer soepel :)

Vandaag komen de zwarte spiegelverbreders binnen, is alle rode meuk er vanaf. :)
Mocht het nog los komen, even een drupje groene loctite op de ontvette bout. Ik heb nog wel een druppel liggen. :+
Op mijn oude werk deden ze daar zelfs gaskoppelingen mee vastzetten zonder deze helemaal strak aan te draaien.
Dan konden ze de vorm van de bochten nog een beetje afstellen totdat de loctite gedroogd was, daarna gewoon gasdicht op de draad en goed vast. :}
 
Mocht het nog los komen, even een drupje groene loctite op de ontvette bout. Ik heb nog wel een druppel liggen. :+
Op mijn oude werk deden ze daar zelfs gaskoppelingen mee vastzetten zonder deze helemaal strak aan te draaien.
Dan konden ze de vorm van de bochten nog een beetje afstellen totdat de loctite gedroogd was, daarna gewoon gasdicht op de draad en goed vast. :}

haha en je krijgt de bout ook nooit meer los , beter 243 gebruiken maar de groene 270 mag natuurlijk altijd als het nooit meer los hoeft, tenzij je het kunt verwarmen naar 300oC dan breekt de Loctite.
 
Afgelopen woensdag naar CPZ geweest. *O* Kan niet wachten totdat het 1 mei is, dan mogen we weer. *O*

20190410_192604.jpg


Bandjes weer wat opgeruwd. Maar de slijtagenokjes zijn zo goed als even hoog.
De technische keuring zei dat dit in ieder geval mijn laatste (en eerste) keer met de voorband was, andere banden scoren dus. O-)

20190410_192721.jpg


20190410_192647.jpg


Verder was het nog best fris, het waaide in Schiedam al hard, maar aan het strand altijd nog een schepje meer. :P

Voorzichtig begonnen met de lage bandenspanning en de nieuwe (Chinese) remblokkies voor. Die deden het prima.
Tijdens de tweede sessie voor het eerst het ABS gevoeld bij een paar nog langzamere deelnemers. :+

De volgende keer maar iets beter omheen sturen. :]
 
haha en je krijgt de bout ook nooit meer los , beter 243 gebruiken maar de groene 270 mag natuurlijk altijd als het nooit meer los hoeft, tenzij je het kunt verwarmen naar 300oC dan breekt de Loctite.
Ik heb alleen groene, vandaar ik letterlijk een druppeltje schrijf.. ;)
Het is trouwens niet eens de sterkste locktite.
En met deze boutdiameter in staal gaat kracht zetten wel. :t

Bij mijn BMW zit er trouwens Torx 55 in de stuurhelft. 8)7
Had een roestplekje op de dop, dus maandag omgedraaid. :+ (Met een verlengpijpje op de sleutel)
 
Laatst bewerkt:
This goed fris! 😑
Zaterdagochtend op de baby GS naar de voetbal om 07.20, reed achter een auto die zijn achterruit had gekrabt. :Y 8)7

De ingereden motor loopt nu wel prima stationair bij deze temperaturen.
Moest eerst met 15° gas starten en vasthouden tot 10°C koelwatertemperatuur.
Dit luisterde allemaal zeer nauw. :')
 
Ik ben oud aan het worden; heb de SilMotors vervangen voor origineel.. Misschien wel lekker als je wat stiller door de dorpjes kan tuffen, maar wat maakt die koppeling ineens herrie :P.
Straks maar eens testen.

Bekijk bijlage 1386619


Ik hou van lekker rustig :]

Had ik ook toen ik van mijn XT naar de Tracer stapte. Denk wat rammeld en kloot die bak raar joh. ben zelf nog naar motorzaak gereden om te vragen of dit normaal was.
antwoord " Jij bent je XT gewend. dus snel hop hop open pijp erop!" :+:+😂😂
 
Ik hoor nu ook 'rare' geluiden, al klinken de standaard dempers ook niet verkeerd eigenlijk.
Het is alleen funest voor het behoud van het roze pasje, als er nu wat geluid gemaakt wordt zit ik ver boven toegestaan.. :$
Deze zomer staat Duitsland op de kalender, dus open pijpen zijn dan even niet zo handig/te duur.
 
vanwege duitsland heb ik er gewoon de originele dempers op zitten (zowel de Duc als de thriumph)
Geen zin in gezeik.
Groet
Sebas
 
Als de titanium dempers er eens een keertje op mogen komen, dan laat ik daar ook killers voor maken. Maar ik verwacht wel minder herrie aangezien ze langer en dikker zijn dan die er nu op gemonteerd zitten...
 
Terug
Bovenaan Onderaan