Het Voorne-Putten topic deel 45, druppelend de zomer in..

En ik draag zelf nooit een horloge, maar op de motor vind ik het wel fijn om te weten of er wellicht tijd ingehaald moet worden. O-)

Laatst kwam ik dus een foto van een sporthorloge om de spiegel van mijn ZX-10R tegen @ 2010.
En om de kroonplaat van een andere motor paste mijn horloge dan weer niet. Bummer, want investeren was een no go.

Tegenwoordig vind ik een speciaal klokje dan net wat opgeruimder. :t
Maar de laatste jaren is het gewoon standaard in het display. :t2

Maar altijd leuk om de diverse oplossingen te zien :9
 
Laatst bewerkt:
Ja, precies. Ik had het idee dat hij dat werk fulltime doet?
Dan ga je geen (hele) week op bed liggen met een griepje. Doe ik als werknemer al niet. Gewoon goân. :Y
MAAR het is niet onmogelijk. :+;)
Begreep dat hij ook voor een lasbedrijf werkt, dat ie zijn bedrijfje erbij doet. Door zijn opmerking dat ie er nog niet aan toe gekomen was, vermoed ik dat ie er toch wel aan wilde werken. Maar ik ga er niet lang meer op wachten, verwacht ze deze maand weer in huis te hebben, af of niet...
 
Net terug van een functioneel retourtje Berkel en Rodenrijs op de S1000RR.
Wat een mooi geluid zeg met die quickshifter. *O* Ik ga het bijna expres overal en altijd gebruiken. _O-

Woensdag twee korte sessies op CPZ, de seizoensopener van zeven clubavonden. (Helaas eentje minder)
Dus vandaag weer even kort wennen op deze motor, maandag misschien een iets uitgebreider rondje sturen. :]
 
Geinig. Ook een leuke fiets die Cagiva, zeker voor dat geld.
Vandaag de hulpcilinder van de ST vervangen voor een Oberon, niet zozeer voor het lichtere koppelen, maar vooral omdat dat 50 euro scheelt met oem. Meteen maar de remvloeistof vervangen, het flesje moet nu toch leeg.

20190406_152125.jpg
 
Vandaag op de SP naar de arbeid en daarna door naar een verjaardag, lekker stukkie kachelen :]

Ik onderweg terug naar huis, vlak voor Nieuw Beijerland voelde mijn SP raar aan, voelde ineens een tik en hoorde 'm ergens aanlopen. Dacht eerst aan mijn voorrem, dat die misschien aanliep, maar ik kon zo gauw niets vinden. Rustig doorgereden naar huis, kijk ik 'm op de oprit na.....

1384278


1384279


Gewoon fucking 4 van de 6 bouten los, 1 zelfs zo ver dat er een heel spoor in mijn achterbrug ingesleten is. 1 van de boutgaten blijkt ook dolgedraaid te zijn.
De titanium bouten zijn met de luchttol vastgezet in de alu boutgaten, dat zou achteraf misschien nog best eens de oorzaak kunnen zijn. Dinsdag ga ik er weer mee terug, mag het opgelost worden.
Nu mag ik in mijn handjes klappen dat ik heelhuids thuis ben gekomen, had even heel anders kunnen aflopen, maar ben gruwelijk giga over de piss... :(:(:(:(:(
 
Waarom geen locktide (of hoe je dat ook schrijft) gebruikt?
Geen idee, bouten zijn in de kopervet gedipt vanwege de 2 soorten metaal. Locktide had waarschijnlijk een stuk beter geweest. Voor het gaargedraaide boutgat zal een helicoil gebruikt moeten worden. Ga iig dinsdag kijken of er iets met borgdraad gefixt kan worden, dit gaat mij geen 2e keer gebeuren :N
 
Geen idee, bouten zijn in de kopervet gedipt vanwege de 2 soorten metaal. Locktide had waarschijnlijk een stuk beter geweest. Voor het gaargedraaide boutgat zal een helicoil gebruikt moeten worden. Ga iig dinsdag kijken of er iets met borgdraad gefixt kan worden, dit gaat mij geen 2e keer gebeuren :N
Zijn ze niet op moment vastgezet? [edit] laat maar, dolgedraaide bout...... [/edit]
Kopervet lijkt mij niet noodzakelijk voor slijtage producten? Bouten gaan 'regelmatig' los.
 
Laatst bewerkt:
Een luchttol? Tsjonge die bouten moet je gewoon met de hand vastzetten op moment...
Zonde van je achterbrug.:/
 
Ik heb trouwens nog een Oxford MicroClock liggen.
Nieuw in ongeopende doos, €20,00 voor de liefhebber. :9

Bekijk bijlage 1383530

Klikkerdeklik.

Die had ik ook, steeds als het ging vriezen deed die het niet meer '(, geloof 3 nieuwe gekregen en toen me geld terug, had hem juist om te kijken hoe koud het was maar denk steeds een maandag ochtend model ofzo.

Morgen me nieuwe eco bike ophalen*O*
 
Vandaag op de SP naar de arbeid en daarna door naar een verjaardag, lekker stukkie kachelen :]

Ik onderweg terug naar huis, vlak voor Nieuw Beijerland voelde mijn SP raar aan, voelde ineens een tik en hoorde 'm ergens aanlopen. Dacht eerst aan mijn voorrem, dat die misschien aanliep, maar ik kon zo gauw niets vinden. Rustig doorgereden naar huis, kijk ik 'm op de oprit na.....

Bekijk bijlage 1384278

Bekijk bijlage 1384279

Gewoon fucking 4 van de 6 bouten los, 1 zelfs zo ver dat er een heel spoor in mijn achterbrug ingesleten is. 1 van de boutgaten blijkt ook dolgedraaid te zijn.
De titanium bouten zijn met de luchttol vastgezet in de alu boutgaten, dat zou achteraf misschien nog best eens de oorzaak kunnen zijn. Dinsdag ga ik er weer mee terug, mag het opgelost worden.
Nu mag ik in mijn handjes klappen dat ik heelhuids thuis ben gekomen, had even heel anders kunnen aflopen, maar ben gruwelijk giga over de piss... :(:(:(:(:(

Damn balen man. Titaan en allu is idd een gevaarlijke combi maar met de juiste loctite of copa slip moet het geen probleem zijn en het juiste moment gebruiken idd, luchttool is alleen voor sommige dingen noodzakelijk maar laat altijd die zolang mogenlijk liggen.
Bij ons op het werk worden ook nog steeds bouten of erger draad gesloopt door lucht kloppers, helicole is 1 maar vaak is het zo erg dat er draad bussen in gezet moeten worden.

Wellicht is helicole voor jou een goede uitkomst ook beter met de titaan bouten.
 
Damn balen man. Titaan en allu is idd een gevaarlijke combi maar met de juiste loctite of copa slip moet het geen probleem zijn en het juiste moment gebruiken idd, luchttool is alleen voor sommige dingen noodzakelijk maar laat altijd die zolang mogenlijk liggen.
Bij ons op het werk worden ook nog steeds bouten of erger draad gesloopt door lucht kloppers, helicole is 1 maar vaak is het zo erg dat er draad bussen in gezet moeten worden.

Wellicht is helicole voor jou een goede uitkomst ook beter met de titaan bouten.
Ik ga sowieso andere bouten fixen met borggaten er in, zodat de hele zooi geborgd kan worden. Maar morgen eerst maar even kijken hoe of wat...
 
Geen idee, bouten zijn in de kopervet gedipt vanwege de 2 soorten metaal. Locktide had waarschijnlijk een stuk beter geweest. Voor het gaargedraaide boutgat zal een helicoil gebruikt moeten worden. Ga iig dinsdag kijken of er iets met borgdraad gefixt kan worden, dit gaat mij geen 2e keer gebeuren :N
Keramisch vet was goed geweest i.c.m. titanium en aluminium.
Op kopervet staat bijna de doodstraf in de diverse techniek topics hier.
Ik heb ook alleen kopervet, maar gebruik dit dan niet. Maar op korte termijn zal het vast weinig schelen. :)

Ik heb ook eens een geintje gehad.
Remblokkies vervangen bij afleverbeurt door de garage.
Binnen 50 kilometer was de pin weg en sleet het deel wat eruit hing millimeters weg van het achterwiel.
Aardige groef. :X

Zonde van je brug. -O-
 
on fucking 4 van de 6 bouten los, 1 zelfs zo ver dat er een heel spoor in mijn achterbrug ingesleten is. 1 van de boutgaten blijkt ook dolgedraaid te zijn.
De titanium bouten zijn met de luchttol vastgezet in de alu boutgaten, dat zou achteraf misschien nog best eens de oorzaak kunnen zijn. Dinsdag ga ik er weer mee terug, mag het opgelost worden.
Nu mag ik in mijn handjes klappen dat ik heelhuids thuis ben gekomen, had even heel anders kunnen aflopen, maar ben gruwelijk giga over de piss... :(:(:(:(:(


En waar laat jij je werk aan je motor doen?
 
Keramisch vet was goed geweest i.c.m. titanium en aluminium.
Op kopervet staat bijna de doodstraf in de diverse techniek topics hier.
Ik heb ook alleen kopervet, maar gebruik dit dan niet. Maar op korte termijn zal het vast weinig schelen. :)

Ik heb ook eens een geintje gehad.
Remblokkies vervangen bij afleverbeurt door de garage.
Binnen 50 kilometer was de pin weg en sleet het deel wat eruit hing millimeters weg van het achterwiel.
Aardige groef. :X

Zonde van je brug. -O-

Wij monteren bijna alles met copaslip, zit heel zo technisch ondersteunend team achter die er steeds overna denken en wij moesten ook over op keramisch vet, toen weer speciaal rvs vet, toen weer ander vet enz, nu weer terug naar copaslip _O- alleen RVS op Bronze moeten we een speciaal goedje gebruiken maar alle andere RVS/Inconel soorten in gewoon staal is allemaal weer copa geworden of Loctite om te borgen natuurlijk.

Soms weet je het ook niet maar wij hebben er nooit problemen mee gehad ook niet na 5jaar onderwater (zeewater) en zware belastingen gaat zo weer los.
Wat we wel hebben zijn twee aanhaalmoment tabellen een met en een zonder copaslip, met copa moet je namelijk zo'n 10% lager in aanhaalmoment gaan zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan