Het Voorne-Putten topic deel 45, druppelend de zomer in..

De uitlaatfabrikant uit Polen hield in november vol dat zijn onderdelen toereikend waren voor de uitlaatmontage.
Aan deze kant het contact een beetje blijven onderhouden.

En nu vraagt hij toch nieuwsgierig welke diameter het onderdeel uit China heeft voor de uitlaatmontage. _O-


Samen met de twee opvulringen voor een spanningsvrije montage.
(Beste fabrikant, +ø10 mm -5mm lengte :P ) *O*
Scheelt nogal een slok op een borrel. Toch best vreemd, gasten zouden toch alles per motorfiets checken zodat ze de juiste bevestigingsmaterialen meeleveren?
 
Inderdaad, vroeger toen ik bij Jama-Laser werkte deden wij dat wel.
Altijd de juiste montagekitjes werden bijgeleverd. Maar misschien hadden die gasten in Polen wel de verkeerde info uit China gekregen, en de fiets zelf nooit gezien.:?
 
Scheelt nogal een slok op een borrel. Toch best vreemd, gasten zouden toch alles per motorfiets checken zodat ze de juiste bevestigingsmaterialen meeleveren?
Polen versus China. :Y

Inderdaad, vroeger toen ik bij Jama-Laser werkte deden wij dat wel.
Altijd de juiste montagekitjes werden bijgeleverd. Maar misschien hadden die gasten in Polen wel de verkeerde info uit China gekregen, en de fiets zelf nooit gezien.:?
Dominator Exhaust Systems maakt alles zelf in Polen, ze hebben niets met China te maken.
Volgens deze fabrikant zijn er geen extra of andere onderdelen nodig.
De BMW dealer kon de uitlaat met de bus van Dominator Exhaust Systems niet monteren.
Teveel spanning op het geheel om de bout erdoor te krijgen, en de bus gaat steeds door het uitlaatrubber.

Ik had zelf eerder een Chinese vervangingsuitlaat, en die bus past wel i.c.m. het Dominator Exhaust Systeem.
Dus die Chinese bus heeft de BMW dealer nu gemonteerd. _O-
 
Laatst bewerkt:
@Coert65 , hoe is het met de baby? ;)
Vandaag zeker ook teveel regen om haar nog even buiten te bewonderen/wassen?
Nee, ik heb de ZRX vandaag uitgebreid gewassen en schoongemaakt. Was net klaar ermee, en toen begon het weer te regenen hier.
Dus het liefje staat weer mooi te wezen tussen haar oudere zusters.(2 z650,s) *O*:t
 
Overigens wil ik je nog steeds bedanken dat je me geholpen hebt de ZRX hierheen te rijden. Daar was ik echt heel blij mee.:}
 
Dear god.jpg

Waarom moet er nou net een stortbui komen als ik mijn motorhoes aan het pakken ben.
Kon die hele korte bui geen minuutje wachten? :P :')
 
Nee, ik heb de ZRX vandaag uitgebreid gewassen en schoongemaakt. Was net klaar ermee, en toen begon het weer te regenen hier.
Dus het liefje staat weer mooi te wezen tussen haar oudere zusters.(2 z650,s) *O*:t
Zeker weten dat het geen sumo worstelaar is? :+ Dikke testosteronbike. 8-)

Overigens wil ik je nog steeds bedanken dat je me geholpen hebt de ZRX hierheen te rijden. Daar was ik echt heel blij mee.:}
Een motor ophalen vind ik altijd leuk, en in dit geval een motor voor iemand anders. Shared feelings. :t
 
Ach ik had gisterochtend om 7 uur een douche van 20 meter zicht, en smiddags weer rond 4 uur, echt heeeerlijk! *D
Lekker inderdaad. ;) Zaterdag heb ik drie uur lang ook wel wat meegemaakt.

Een regenbui vind ik niet heel erg, maar niet als ik het schatje net droog wil stallen. :)
 
Lekker inderdaad. ;) Zaterdag heb ik drie uur lang ook wel wat meegemaakt.

Een regenbui vind ik niet heel erg, maar niet als ik het schatje net droog wil stallen. :)
Herkenbaar, ik had dat ook zondag, was eigenlijk net te laat klaar met de ZRX wassen..
Heb het zemen en poetsen verder in de garage gedaan. Je hebt wel gelijk, het is een echte beul die ZRX, handle with care!
:]*O*:t
 
_O- Niet echt...maar vanaf het uiterste puntje van Groningen naar Puttershoek in de stromende regen is geen pretje.
Zeker niet op een ietwat gekietelde ZRX met 125 achterwiel Pk's.*O*
De Twingo ging volgens mij bijna volgas terug? Temp lag igg constant tussen de 120 en 140 km/u. ;)

Vergeet de voorband niet, nul kilometers en nul feedback. Hij had nog wel een mooie diepe glans. ;)
Mijn onderbroek en sokken waren thuis net zo nat als mijn T-shirt die ik kon uitwringen bij een bakkie koffe toen de tank leeg was. :+ :+
Links - rechts kwamen de klappen van de harde wind.
Een paar keer kippenvel op de snelweg, maar terug kunnen vechten.

Het verbruik lag ook aardig hoog door de wind. :Y
Maar het was verder goed te doen.
Daarna de eerste nacht in vier weken dat ik zonder neusspray sliep. _O-*O*
Ik vond het zeker de moeite waard.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, die voorband was helemaal nieuw. En echt warm kon ie niet worden met dat weer....
Die band heeft me wel wat hoofdbrekens bezorgt toen ik je achter me aan zag rijden...:X
 
Inderdaad, die voorband was helemaal nieuw. En echt warm kon ie niet worden met dat weer....
Die band heeft me wel wat hoofdbrekens bezorgt toen ik je achter me aan zag rijden...:X
Mij niet hoor, maar ik was wel verbaast hoe weinig stuurprecisie er was. :+

Heb je nog plannen om wat te veranderen aan de ZRX?
Of eerst maar eens de mooie dagen afwachten en wat kilometers maken? :9~

Er zitten in ieder geval al enorm veel mooie goodies op. 8-)
 
Mij niet hoor, maar ik was wel verbaast hoe weinig stuurprecisie er was. :+

Heb je nog plannen om wat te veranderen aan de ZRX?
Of eerst maar eens de mooie dagen afwachten en wat kilometers maken? :9~

Er zitten in ieder geval al enorm veel mooie goodies op. 8-)
Ik ga er eerst flink wat kilometers mee maken.:] Maar, ik ben eigenlijk geen liefhebber van de MPP2ct's. Ik had op mijn SV dezelfde vage feedback met die bandjes. Ben weleens bijna de voorkant verloren..:/
Dus die ga ik, als ik ze op heb gereden vervangen door andere, en de tandwiel verhouding ga ik waarschijnlijk ook terug brengen naar de originele. Vering en zo is in ieder geval al perfect, Ohlins voor en achter, en afgesteld door Rooske. Wel ga ik wat doen aan de lichtopbrengst voor, want dat valt echt tegen.
Net of je alleen op stadslicht rijd. Ben me al aan het orienteren op een Led-ombouw, maar dan wel zoals het hoort.:)
 
Ik ga er eerst flink wat kilometers mee maken.:] Maar, ik ben eigenlijk geen liefhebber van de MPP2ct's. Ik had op mijn SV dezelfde vage feedback met die bandjes. Ben weleens bijna de voorkant verloren..:/
Dus die ga ik, als ik ze op heb gereden vervangen door andere, en de tandwiel verhouding ga ik waarschijnlijk ook terug brengen naar de originele. Vering en zo is in ieder geval al perfect, Ohlins voor en achter, en afgesteld door Rooske. Wel ga ik wat doen aan de lichtopbrengst voor, want dat valt echt tegen.
Net of je alleen op stadslicht rijd. Ben me al aan het orienteren op een Led-ombouw, maar dan wel zoals het hoort.:)
Ik heb niets van die koplamp gemerkt. :+
Maar als je ervoor rijdt dan valt dat vast wel op.
Er is vast iets aan onze eisen veranderd de laatste jaren. Wellicht.

Wel grappig dat LED nu Xenon heeft ingehaald.

Langere hevels zou in ieder geval op mijn lijstje staan.
Een paar shorties is mijn smaak niet. :)
 
Ik heb niets van die koplamp gemerkt. :+
Maar als je ervoor rijdt dan valt dat vast wel op.
Er is vast iets aan onze eisen veranderd de laatste jaren. Wellicht.

Wel grappig dat LED nu Xenon heeft ingehaald.

Langere hevels zou in ieder geval op mijn lijstje staan.
Een paar shorties is mijn smaak niet. :)
Ik heb niets van die koplamp gemerkt. :+
Maar als je ervoor rijdt dan valt dat vast wel op.
Er is vast iets aan onze eisen veranderd de laatste jaren. Wellicht.

Wel grappig dat LED nu Xenon heeft ingehaald.

Langere hevels zou in ieder geval op mijn lijstje staan.
Een paar shorties is mijn smaak niet. :)
Mijn smaak zijn die korte hendels ook niet, ik heb nogal grote handen...
Maar, ik heb de originele hendels erbij gekregen.*O*
Led staat op het verlanglijstje, maar ik ga eerst de lamp vervangen door een nieuwe halogeen van Philips. De X-Treme vision.
Dat scheelde al in het koekblikje. Werkt dat niet ga ik een Led-gebeuren bestellen bij Horeon, daar zijn ze in de aanbieding op het moment.
Wel natuurlijk met de lens zoals het hoort, wil niemand verblinden met een bak strooilicht.:N
 
Mijn smaak zijn die korte hendels ook niet, ik heb nogal grote handen...
Maar, ik heb de originele hendels erbij gekregen.*O*
Led staat op het verlanglijstje, maar ik ga eerst de lamp vervangen door een nieuwe halogeen van Philips. De X-Treme vision.
Dat scheelde al in het koekblikje. Werkt dat niet ga ik een Led-gebeuren bestellen bij Horeon, daar zijn ze in de aanbieding op het moment.
Wel natuurlijk met de lens zoals het hoort, wil niemand verblinden met een bak strooilicht.:N
Sommige LED lampen zijn gemaakt als mistlicht, maar worden gebruikt in de koplamp. :Y _O-
Ik was één van de eersten met die dingen, indertijd waren ze niet eens met reflector op de markt.



Garagedeur H4 Halogeen:



Garagedeur H4 LED:



Motor achter - voor in donker steegje. ;)







Maar toch zo gehouden. Ik werd er wel mee gezien. :+
 
Ik begin de voordelen nu wel te zien. ;)
Tot voor kort boeide een goede koplamp voor geen meter.
In militaire dienst leerde je ook overal te kijken waar geen licht was.
Voor het beste zicht in het donker. :+
 
Ik ken het, toen ik in militaire dienst zat had ik ook weinig, tot geen licht nodig. Mijn ogen wenden toen heel snel, nu echter niet meer zo..;)
En het is zoveel beter geworden dat ik het denk ik ga doen, al is het alleen maar zodat ik gezien word door de andere weggebruikers.
Want die lamp van de ZRX brandde ongeveer net zo hard als het stadslichtje wat erboven zit..-O-
Eerst maar een normale Halogeen, voldoet ie niet ga ik naar Horeon, voor dat setje. Mailen natuurlijk, monteren kan ik zelf wel.:t
 
Terug
Bovenaan Onderaan