Het Voorne-Putten topic deel 45, druppelend de zomer in..

Hallo mede Voorne Putten-naren,

Na 18 jaar weer op het zadel van een GSX750F uit 2006. Best wel even wennen maar het is net als zwemmen of fietsen je verleert het niet 8-)

Al de nodige ritjes gemaakt vanuit Spijkenisse naar Zeeland, Brielle enz.

Momenteel staat hij even op stal, ben zelf de kleppen aan het stellen, de carbs worden ultrasoon gereinigd en heb ook maar meteen de voorvork olie vervangen. Hopelijk kan ik a.s. zondag weer rijden als alles weer is gemonteerd.


Wie weet komen we elkaar een keer tegen op een weekend ritje.


Groetjes Henk


[afbeelding]
Welkom hier :W
 
Gisteren en vandaag met de MT naar de arbeid gegaan, heerlijk weer :] Beestje had even een powerboost nodig van een ritje, accu had wel aan de druppellader gehangen, maar startte niet optimaal en nu start ie weer goed. Net even gewassen, glimt weer goed. Vrijdag even de vierkante voorband van de vorige eigenaar vervangen bij Hemo, zal ie vast weer lekkerder bochtenwerk leveren :]
full
 
Vanmiddag weer thuis gekomen van een weekje Ardennen ,Met 140 mede XJR riders het jaarlijkse XJR Eurofest gevierd ,Dit jaar hadden wij het als XJRCafe samen met de engelse XJR club georganiseerd. Ieder jaar wordt er in de eerste week van juni ergens in Europa op een camping een midweek lang een meeting gehouden tussen XJR riders georganiseerd door ieder jaar een andere club. Ik zat vol in de organisatie dit jaar en dat is best Improviseren ,Overleggen ,Onderhandelen enz ,Bijv 150 T-shirts ,Badges en Pins ontwerpen en laten maken want iedereen wil met zo'n shirt naar huis natuurlijk (gelukkig was die taak aan onze engelse collegas bedeeld) ,Vorig jaar Mei wezen kijken in Bertrix in de Ardennen ,Zag er prima uit en na wat heen en weer gemail rolde er ook een prima aanbieding uit. En dus voor deze camping gekozen ,Afgelopen zaterdag erheen getrokken en zondag nog wat puntjes op de I moeten zetten ,Maandag een simpele BBQ georganiseerd (de plaatselijke Supermarket geplunderd) en de overige drie dagen hadden we een mooie aanbieding om in het restaurant te eten ,Stoofvlees in de Leffe bereid ,Pasta Buffet en gisteren Sate met frietjes ,Allemaal zalig gegeten. Woensdag een bezoek aan Spa gebracht waar we (helaas met 60 km/h) twee rondjes over de baan hebben gereden met onze motoren ,Ondanks de lage snelheid best een indrukwekkend circuit ,Zie je niet veel van op de TV maar Eu Rouge en de Radillion is best indrukwekkend ,Gisteravond nog een prijsuitreiking gehad in de diverse categorieen (mooiste meeste KMs ,Verste afstand en de Joker of the week) Vanmorgen iedereen ingepakt en toen weer terug naar huis ,Het was weer beregezellig ,Volgend jaar Breslau in Polen !
 
Hallo mede Voorne Putten-naren,

Na 18 jaar weer op het zadel van een GSX750F uit 2006. Best wel even wennen maar het is net als zwemmen of fietsen je verleert het niet 8-)

Al de nodige ritjes gemaakt vanuit Spijkenisse naar Zeeland, Brielle enz.

Momenteel staat hij even op stal, ben zelf de kleppen aan het stellen, de carbs worden ultrasoon gereinigd en heb ook maar meteen de voorvork olie vervangen. Hopelijk kan ik a.s. zondag weer rijden als alles weer is gemonteerd.


Wie weet komen we elkaar een keer tegen op een weekend ritje.


Groetjes Henk


[afbeelding]

Hoi, een gsxf niet te slopen die dingen, klinken erg leuk met aan aftermarket demper en rijden leuk.

Leuk dat je alles zelf doet ben ik ook wel van als het mogenlijk is.
Veel rij plezier.
:W
 
Avond :W

Vanavond de kontkuip en topkuip gedemonteerd, morgen weer retour spuiter. Mag hopen dat na 3x spuiten het toch een keer goed komt. Uiteraard heb ik weer mazzel en pleurt er een spiegel van de werkbank af, kan ik weer een nieuwe bestellen :( Ben nu toch wel een beetje heel erg klaar met dat gezeik die schijt kuipen... B| :/

Aangezien ik mijn topkuip van de sbk ombouwset nog moet laten spuiten... Weet iemand nog een goede spuiter hier in de regio?
 
Hoi, een gsxf niet te slopen die dingen, klinken erg leuk met aan aftermarket demper en rijden leuk.

Leuk dat je alles zelf doet ben ik ook wel van als het mogenlijk is.
Veel rij plezier.
:W

Mick,

Dank voor je reactie idd leuke motor en er is goed aan te sleutelen
Ik heb ook nog de carbs ultrasoon laten reinigen en nu loopt hij super.
Zelf heb ik ze gesynchroniseerd dat was ook wel nodig. Vandaag weer even gereden,
Loopt weer als (bijna) nieuw. Heb alleen nog problemen met de startknop werkt soms wel en soms niet. Heb een 2e hans besteld dus als die binnen is er nog even op zetten. Is wel weer een klus. Alles moet weer los, kuip, tank, gaskabels enz. Maar met dit weer is sleutelen geen probleem.

Groet. Henk
 
Mick,

Dank voor je reactie idd leuke motor en er is goed aan te sleutelen
Ik heb ook nog de carbs ultrasoon laten reinigen en nu loopt hij super.
Zelf heb ik ze gesynchroniseerd dat was ook wel nodig. Vandaag weer even gereden,
Loopt weer als (bijna) nieuw. Heb alleen nog problemen met de startknop werkt soms wel en soms niet. Heb een 2e hans besteld dus als die binnen is er nog even op zetten. Is wel weer een klus. Alles moet weer los, kuip, tank, gaskabels enz. Maar met dit weer is sleutelen geen probleem.

Groet. Henk

Zit die stekker zover tussen de kuipen verstop jo, dat is wel met de oude F' s die kuipen giga dingen.

Was vandaag ook een heerlijke dag om te sleutelen vanmorgen een kleine beurt bij een bandit 1200 gedaan, gelijk ook maar de carb's synchroon gesteld en achterremschakelaar gemaakt, eigenaar was weer helemaal blij en ik vind het ook leuk.

Nu me eigen SV op de brug, met laatste circuitdag demper ophanging gescheurd en rempedaal aan de grond gereden ging net wat te plat door de bocht, nu maar een inklapbare rempedaal besteld.
 
Ik lees idd ook weer mee. Nog steeds geen motor na de verkoop van me 690 smcr. Beetje druk met de kinderen. Moet wel zeggen dat het wel een beetje begint te kriebelen. Maar ik zou echt niet weten wat ik moet kopen. Supermoto is echt geweldig om te rijden. Maar is wel een motor waar ik me moeilijk op kan beheersen zelfde als een supersport en heb ik al gehad. Bobber vind ik leuk maar ook al gehad. Veel twijfels omdat me lengte bijna 2 meter ook mee speelt. Maar ik lees stilletje mee met dit topic.
 
Ha Ferry :W

Een soort van allroad (africa twin oid) evt wat? Die zijn over het algemeen al wat hoger op de poten en zitten erg comfortabel. Ook licht/zwaar genoeg om ermee onverhard te gaan rijden.... :]
 
Update: Heel de avond zitten appen, foto's toegestuurd gekregen en het ziet er naar uit dat alles goed komt. Qua spuitwerk. Biezen aangepast, foto's ter goedkeuring gehad, en goed contact gehad.
Had er een hoop werk aan, want dat biezensetje was inderdaad de verkeerde. Was van een driecylinder Kawa, maar ik had het niet door, alleen alles maar afgegeven zonder eerst te kijken of het wel goed was. :+
 
Goedemorgen luitjes!

Hoe is het hier? Na bijna 3 jaar geen motor te hebben gehad zijn we weer terug! Nu geen reguliere racer meer maar een café racer! Ook ik word ten slotte een dagje ouder :+

[afbeelding]


Hee , de koniferen koning leeft nog !
Welkom terug , maar waarom een oudere motor , ik dacht dat jij meer van de motormaaiers uuuh bedoel racers was.
 
Emvie!!!

De reden waarom ik hier niet zo vaak meer te vinden ben was jouw afwezigheid!!

van 0 naar in een conifeer in 3 seconden.
Mooi fietsje heb je.

fotoooosss
 
Laatst bewerkt:
Hee , de koniferen koning leeft nog !
Welkom terug , maar waarom een oudere motor , ik dacht dat jij meer van de motormaaiers uuuh bedoel racers was.

Haha thanks chef, jij met je zuid-afrikaanse olifanten geheugen onthoudt ook alles hé ;)

Een racer is vragen om wéér een EMG cursusje te doen etc, gezien mn track record maar niet doen. Daarnaast nu lekker in de stad Rotterdam woonachtig en daar komt de café racer beter tot zijn recht... En hij staat buiten.


Emvie!!!

De reden waarom ik hier niet zo vaak meer te vinden ben was jouw afwezigheid!!

van 0 naar in een conifeer in 3 seconden.
Mooi fietsje heb je.

fotoooosss

haha ik geloof je gelijk ouwe, jij leeft blijkbaar ook nog :+

Rijden jullie fossielen nog wel is samen of organiseren jullie al bingo avonden :X ?

Ik wil Meisner lief aankijken voor foto's, zijn bij mijn vorige bikes ook goed gelukt. Zal binnekort wat amateur foto'tjes met jullie delen.
 
Laatst bewerkt:
Haha thanks chef, jij met je zuid-afrikaanse olifanten geheugen onthoudt ook alles hé ;)

Een racer is vragen om wéér een EMG cursusje te doen etc, gezien mn track record maar niet doen. Daarnaast nu lekker in de stad Rotterdam woonachtig en daar komt de café racer beter tot zijn recht... En hij staat buiten.haha ik geloof je gelijk ouwe, jij leeft blijkbaar ook nog :+

Rijden jullie fossielen nog wel is samen of organiseren jullie al bingo avonden :X ?

Ik wil Meisner lief aankijken voor foto's, zijn bij mijn vorige bikes ook goed gelukt. Zal binnekort wat amateur foto'tjes met jullie delen.

Deze ouwe, ik ben nog steeds geen 50!!, is motorloos.
Ander huis gekocht, dus knaken op, geen tijd..
etc etc..

Maar top dat je weer rijdt, en zoals andere ouderen hier je ooit verteld hebben. verstand komt met de jaren
 
Terug
Bovenaan Onderaan