Het Vespa topic

De Vespa lekt benzine, gister moeten we tanken omdat het reserve lampje ging branden maar toen er 1,5 liter in ging gooide hij te rest er uit.

Ik snap niet waarom hij niet altijd lekt, na de tankbeurt hebben we nog 20km naar huis gereden en reed hij goed.

Het kwam er aan de linkerkant uit, morgen maar even alle slangen controleren.

Iemand een idee?
 
Tanken gaat gewoon goed,de slang moet er gewoon verder in.
Ik krijg alleen de snelheidsmeter niet onder controle, nu ik 160 op de teller terwijl ik dan ongeveer 110 rij.
 
Ja wij gaan dus ook naar Vespa Worls Days. Is voor ons geen vakantie. Dus 4 dagen er heen rijden. Vijf nachten in Mantova en dan weer in 4 dagen terug rijden.
Na thuis komst 2 weken de tijd om uit te pakken... bij te komen en weer in te pakken voor we op vakantie gaan. Dan met zoon, tent en auto.

En zoveel bagage heb je toch niet nodig ? Tenmiste... al zeker niet als je via pensions gaat.
Onderbroek kan je 2 keer dragen door hem binnenstebuiten te keren hahaha Scheelt weer.
 
Gister de snelheidsmeter goed gezet dus hij is nu in orde.

Maar passen de schermen van de brommers ook op de motorscooters?
Ze wil een klein schermpje hebben en voor de brommers zijn ze zat tevinden.
 
Kan de snelheidsmeter aangepast worden dan? Zal mooi zijn, want nu altijd 15 eraf rekenen ..

Scherm van de LX (brommer) past wel, maar zit iets krap rond de koplamp. Deze zat er bij mij ook op toen ik m'n GTSje kocht, maar meteen vervangen door een donker laag GTS schermpje
 
Ik heb het wijzertje los gehaald en wat verder terug gezet, 50 op de teller is nu 48 op de navi.

Een donker laag scherm vind ze mooi, geen idee of het iets voor de wind doet maar dat denk ik niet
 
Wij waren ook even kijken in antwerpen bij de scooter show maar ik vond er niks aan.
Klein en ook niet echt custom.

Er stond wel een kraampje bij de ingang die ee boek verkocht over een verre reis op een oude vespa.
Weet iemand de naam van dat boek?
 
Vandaag de eerste lange rit gedaan op de Vespa met duo ,200km gereden.
Het reserve lampje ging branden bij de 175km dus nu kunnen we kijken naar het verbruik en actieradius.
Over 2weken gaan we naar Groningen voor een nachtje dus dat is weer ruim 200km heen en ook weer 200terug binnendoor.
 
Was dat boek niet" a vroom with a view"? De Nederlandse vertaling weet ik effe niet.
Ging over een vent die in Italie een oude vespa kocht en er vervolgens het hele land mee door ging. Leest errug leuk.
Ik rij overigens (o.a.) Vespa P200 uit 1982, al 15 jaar in mijn bezit nog nooit panne mee gehad.
Alleen als er veel wind staat laat ik hem thuis, want dansen doe je in de disco en niet op de weg :-)
 
Het boek gaat over een belg , ik heb de link al gevonden.
Mario Zambonini - Onderweg zijn is mooier dan toekomen


Het boek dat je bedoelt heb ik hier liggen en heet een vespa met uitzicht.
is trouwens een erg leuk boek

We zijn net opgehaald door de anwb, de vespa koelt niet meer.
Koelvloeistof zit er in,thermostaat is ook goed dus waarschijnlijk de waterpomp.

zaterdag binnendoor van amsterdam naar groningen 260km en zondag weer terug en na even op het terras gezetten tehebben in hoorn stopt de koeling er mee. -O-

verder was het heerlijk toeren met 2 personen, wel zere kont van het zadel maar dat pas ik wel aan zodra hij weer rijd.
 
Laatst bewerkt:
425716_10150487458181339_1750013572_n.jpg
 
Iemand wellicht wat tips om een Vespa LX125 wat harder te laten lopen? Is het monteren van een 190cc Malossi cilinder de beste optie?
 
Beetje stil hier, daarom maar een plaatje van een Vespa-meeting in Genua. Wandelde ik toevallig langs, de heren waren wat trots dat ik ze fotografeerde.
full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan