Het TET (TransEuroTrail) topic

Aan de ervaringsdeskundigen; wat is het mooiste deel van de TET in Nederland met een 170 kg allroad?
 
Aan de ervaringsdeskundigen; wat is het mooiste deel van de TET in Nederland met een 170 kg allroad?

Het mooiste stuk vond ik rondom Groesbeek en het stuk rond Valkenswaard. Dus als ik zou moeten kiezen zou ik starten in Groesbeek en dan rijden tot de Belgische grens. Maar dat is mijn idee.
 
Mee eens met Frazer.
Met een 170kg allroad met goede banden moet dat lukken.
Mijn F650 (190 kilo, 50 pk, Mitas E09 achter en allroad bandje voor) had er geen probleem mee in April (veel nattigheid, modder en troep).
Het is nu veel droger dus makkelijker.
 
Het mooiste stuk vond ik rondom Groesbeek en het stuk rond Valkenswaard. Dus als ik zou moeten kiezen zou ik starten in Groesbeek en dan rijden tot de Belgische grens. Maar dat is mijn idee.

Binnenkort dat stuk maar eens gaan rijden. Helaas is het voor mij vanaf Leiden ook een heel eind om eerst daar te komen.
 
Ik probeerde voor de vakantie alvast wat TET routes op de Garmin te zetten, maar zodra ik de gedownloade routes van de TET site wil importeren in basecamp krijg ik de melding dat er een onbekende fout is opgetreden. Iemand enig idee wat dat zou kunnen betekenen? Ik heb het met TET-routes van meerdere landen en ik kan niet verder achterhalen wat die fout precies is. Als ik een niet-TET route importeer lukt het gewoon, dus met Basecamp lijkt niks mis.
 
Especially for the dutch people:

Hallo allemaal,

Hier een berichtje van de Nederlandse Linesman van de TET.

Het betreft het Nederlandse deel:

Zorg AUB dat je de laatste versie hebt gedownload !

Er zijn een aantal stukken privé weg gewijzigd, maar er komen nog steeds klachten binnen.

Dit geldt natuurlijk ook voor heel de TET.
Maar namens mij specifiek voor het Nederlandse deel.

Zouden jullie het je rijmaatjes en dergelijke ook door willen geven en die ook weer door naar hun rijmaatjes, speciaal aan degene die niet veel online zijn. Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,
Rogier de Bruijn

Ps graag liken zodat het bij zoveel mogelijk personen op de tijdlijn verschijnt, BVD.



Een actueel bericht van de lines men omtrend de nederlandse tet.
 
Welke (gratis het liefst natuurlijk) app gebruiken jullie voor de TET?

Ik krijg het op een aantal apps niet fijn voor mekaar, de tomtom is helemaal hopeloos helaas.
 
OsmAnd, gratis 10 downloads (provincies). Laatst gewoon gekocht voor €4,50 tijdens een aanbieding. Werkt prima en heel uitgebreid.
 
Je kan ook heel Nederland in één keer downloaden, dat is dan maar 1 download.
Weet je dat zeker? Kon volgens mij alleen per provincie downloaden.

Maakt ook niet uit, nog geen 5 euro voor wereldwijd navi is niet veel geld. :9
 
Weet je dat zeker? Kon volgens mij alleen per provincie downloaden.

Maakt ook niet uit, nog geen 5 euro voor wereldwijd navi is niet veel geld. :9

Boven de provincies staat normale kaarten. Dan heb je met ruim 900mb heel Nederland :Y

1389714


Je hebt 7 gratis downloads, Nederland was er eentje en heb er nog 6 over :) Zit me opeens te bedenken dat ik België en Duitsland ook moet hebben voor de Nederlandse TET aangezien hij een paar keer de grens over gaat (onze route naar de zuidelijke start van de TET in ieder geval.)

1389715
 
Boven de provincies staat normale kaarten. Dan heb je met ruim 900mb heel Nederland :Y

Bekijk bijlage 1389714

Je hebt 7 gratis downloads, Nederland was er eentje en heb er nog 6 over :) Zit me opeens te bedenken dat ik België en Duitsland ook moet hebben voor de Nederlandse TET aangezien hij een paar keer de grens over gaat (onze route naar de zuidelijke start van de TET in ieder geval.)

Bekijk bijlage 1389715
Het duitse gedeelte van de tet nederland kun je beter overslaan. Is gewoon rechttoe rechtaan rijden over asfalt. Kun je beter vanaf groesbeek via nijmegen rijden naar de 3 splitsing van de tet. Vanaf daar noordelijker is het weer leuk.
 
Het duitse gedeelte van de tet nederland kun je beter overslaan. Is gewoon rechttoe rechtaan rijden over asfalt. Kun je beter vanaf groesbeek via nijmegen rijden naar de 3 splitsing van de tet. Vanaf daar noordelijker is het weer leuk.

Dus in Nederland over asfalt van Groesbeek naar Beek rijden over een afstand van ongeveer 50 km is leuker dan via Duits asfalt ( daar kun je ook goedkoper tanken) over een afstand van ongeveer 40 km
Mis je ook dat mooie stukje in Stokkum langs de molen bijvoorbeeld.

Als je liever over asfalt rijdt heb je misschien niet de juiste motor.
Of als je een suggestie hebt over hoe het volgens jou beter kan, maak dan een alternatieve route (track) en stuur die naar de Linesman. Die kan het voorstel eens bekijken en eventueel rijden om daarna, als het een verbetering is, in te passen in de TET.
 
Dus in Nederland over asfalt van Groesbeek naar Beek rijden over een afstand van ongeveer 50 km is leuker dan via Duits asfalt ( daar kun je ook goedkoper tanken) over een afstand van ongeveer 40 km
Mis je ook dat mooie stukje in Stokkum langs de molen bijvoorbeeld.

Als je liever over asfalt rijdt heb je misschien niet de juiste motor.
Of als je een suggestie hebt over hoe het volgens jou beter kan, maak dan een alternatieve route (track) en stuur die naar de Linesman. Die kan het voorstel eens bekijken en eventueel rijden om daarna, als het een verbetering is, in te passen in de TET.
Als ik dan toch over asfalt moet rijden, rij ik liever door. Een heel stuk is rond nijmegen en Arnhem en dat is met 80km/h en 100km/h ook met mijn XT600 goed te doen. Het enige verschil is dat het dan een rechte weg is zodat ik snel weer in het zand begin.

Maar dat is niet helemaal in de TET stijl, dus volgens mij gaat dat niet geaccepteerd worden door de TET linesman. Snap ik ook, als ik in een ander land zou rijden ver weg van Nederland dan vind ik die kleine weggetjes wel leuk.
 
Hier een reactie van de Linesman, als er suggesties of verbeteringen zijn sta ik daar voor open en kun je ze mailen, zal ik kijken om ze in de track te verwerken.
 
Zou iemand ons uit de brand kunnen helpen voor morgen?!

We willen de TET Frankrijk vanaf Orléans naar het zuiden volgen via Osmand.
Echter wat we ook proberen wil het echt niet lukken deze er in te prutsen.

Zou iemand deze misschien voor ons van noord naar zuid kunnen zetten en als GPX bestand kunnen PB'en/mailen.
Wat nog mooier zou zijn is ook de rest van het stuk door het zuiden naar Spanje, maar dat durf ik bijna niet te vragen.

We zouden diegene bijzonder dankbaar zijn.

erwinvanputten@msn.com
 
@Erwin van Putten Ik heb section 1 en 2 van Frankrijk van noord naar zuid gezet en samengevoegd tot één track.
Die zou je onderweg moeten kunnen oppakken. Zal 'm zo even mailen.

In Spanje heb je een aantal keuzes. Vanaf het einde van de Frankrijk route richting Gibraltar neem ik aan? Via Andorra?
 
Ik krijg de routes ook niet in mijn garmin, als ik een route maak vanaf huis naar Duinkerken is dat geen punt maar de gedownloade route laat hij wel zien in basecamp maar hij wil in de zumo.
Ik wil in Duinkerken beginnen en zo terug naar Nederland rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan