Het TET (TransEuroTrail) topic

Dan bedoel je denk ik dat je vanuit Well westelijk gaat, en dan na Ysselsteyn ga je Brabant in. Als je eenmaal Brabant in gaat zitten er zeker wel uitdagende stukken in, maar dat ligt ook aan de ervaring, het weer en het type motor.

Ik vind het zeker de moeite waard. Zeker met wat vrienden, gewoon een gezellige dag van maken. Voor hardcore uitdagingen zitten we hier met ons TETje sowieso niet goed. Dus nogmaals: gewoon doen.
 
Dan bedoel je denk ik dat je vanuit Well westelijk gaat, en dan na Ysselsteyn ga je Brabant in. Als je eenmaal Brabant in gaat zitten er zeker wel uitdagende stukken in, maar dat ligt ook aan de ervaring, het weer en het type motor.

Ik vind het zeker de moeite waard. Zeker met wat vrienden, gewoon een gezellige dag van maken. Voor hardcore uitdagingen zitten we hier met ons TETje sowieso niet goed. Dus nogmaals: gewoon doen.
Ah ja. Westelijk. Iets met richtingsgevoel van een stoeptegel. Soms is links en rechts ook nog wel eens moeilijk 😂 🤡 . Ah, dan gaan we het gewoon proberen ^.^ . Thanks.
 
Met zo'n richtingsgevoel wordt elke TET route een uitdaging, onafhankelijk van de ondergrond _O-;).
Maar morgen heb je goed weer, prima zonnetje en niet te warm :t
 
Heeft iemand hier enig idee of het stuk van Well richting het westen tot Weert een beetje leuk/uitdagend is? Ik heb via maps het eerste stuk bekeken (tot net achter Ysselstein), en dat lijkt veel asfalt te zijn, of harde zand/gravel paden waar weinig afwisseling in zit. We gaan dinsdag rijden, dus afhankelijk van het weer zorgt de regenval voor een klein stukje uitdaging erbij.

Dat stuk is prima te doen, ik heb hem vorig jaar in augustus gedaan op mijn WR250R net nadat het flink geregend had. Er kunnen wat diepere plassen staan, die misschien uitdagend kunnen zijn op een zwaardere motor, maar zeker niks waar je niet doorheen kan komen. Het is en blijft natuurlijk Nederland ;)
 
Vandaag was geslaagd, tot we bij Asten met z'n tweeën vast kwamen te staan. Eerst de 890. Oké, die laten staan, geprobeerd de T7 door te krijgen. Maar helaas, die kwam nog steviger vast te zitten en kregen we met geen mogelijkheid weg.

1709665730788.png


Na met z'n tweeën morren en beide bijna helemaal vast te zitten in de drek (helemaal vastgezogen), hebben we de 890 maar losgemaakt en is de T7 maat naar een vriendelijke boer gegaan die ons los heeft gehaald met z'n quad en lier, en vervolgens nog geholpen heeft om het hele pad af te rijden. De vriendelijke boer heeft een aardige vergoeding gekregen voor de hulp 😄. Helaas duurde dat in totaal een aardige twee uur, om vervolgens maar de pin erin te slaan en beide huiswaarts te gaan.

Gelukkig wel een geslaagde rit. Video komt eraan (niet van het morren).

Maaruh... het weerbericht in NL is echt niet te vertrouwen. Zon... 🤣 Grapjassen.
 
Wow, uitdaging gevonden dus 😄 Dat stuk is altijd naar de klote daar. Houdt het wel spannend!
Die uitdaging was zeker gevonden ja. Het eerste stuk heb ik een keer gereden, toen ben ik me omgedraaid want ik wilde vanuit Venlo zuidelijker. Maar met "wat" nattigheid was het zeker leuk. Alleen dit was een beetje veel van het goeie. "Gelukkig" waren we niet de eerste die er vast hadden gestaan kon de vriendelijke boer vertellen. Ook een paar 4x4's, maar die hadden zelf een lier bij zich. Dus.... de volgende investering wordt een lier? :+.
 
Als pokkelende bloempjes kijker zal ik wel nooit snappen dat mensen de motor pakken voor iets waar een tractor gemaakt is, maar ik ben dan ook een mietje.

Met droge voeten. o.a
 
Ik heb altijd twee lange ratelspanbanden bij me.
Gaat heel langzaam maar je trekt er alles mee los.
Daar had de T7 rijder het ook over. Ik heb normaal altijd spanbanden bij me, die waren ook wel handig geweest. Maar vandaag eens een keer niet, want ik had ze uit de rugtas gehaald en niet meer terug erin gestopt. Nja....... dan heb je er weinig aan 🥲. Volgende keer inderdaad iets van spanbanden mee, als is het maar om met fatsoenlijke mensenkracht aan een motor te sjorren i.p.v. aan allemaal plekjes waar het net niet gaat.
 
Als het goed is leer je na een poosje wel van tevoren te zien welke geulen je wel of niet moet nemen. Ik heb nog nooit vastgestaan. Geulen of diepe plassen rijden is ook geen kunst, dus ik vermijd ze vaak liever.
 
Vandaag was geslaagd, tot we bij Asten met z'n tweeën vast kwamen te staan. Eerst de 890. Oké, die laten staan, geprobeerd de T7 door te krijgen. Maar helaas, die kwam nog steviger vast te zitten en kregen we met geen mogelijkheid weg.

Bekijk bijlage 1981024

Na met z'n tweeën morren en beide bijna helemaal vast te zitten in de drek (helemaal vastgezogen), hebben we de 890 maar losgemaakt en is de T7 maat naar een vriendelijke boer gegaan die ons los heeft gehaald met z'n quad en lier, en vervolgens nog geholpen heeft om het hele pad af te rijden. De vriendelijke boer heeft een aardige vergoeding gekregen voor de hulp 😄. Helaas duurde dat in totaal een aardige twee uur, om vervolgens maar de pin erin te slaan en beide huiswaarts te gaan.

Gelukkig wel een geslaagde rit. Video komt eraan (niet van het morren).

Maaruh... het weerbericht in NL is echt niet te vertrouwen. Zon... 🤣 Grapjassen.
En de motor proberen om te gooien, dus op zijn zijkant? Of lukte dat ook niet?
 
En de motor proberen om te gooien, dus op zijn zijkant? Of lukte dat ook niet?
Dat lukte wel, met de 890. Maar de T7 stond in zo'n belabberde situatie dat elke keer dat we em omgooide en weer recht zette die zich dieper vast trok. Geen feest. Omhoog trekken lukte ook niet meer, omdat ie zo vast zat dat je niet alleen het gewicht van de motor moest tillen, maar ook moeder aarde welke dacht "die is van mij". Een paar keer was ik "bang" dat ik zelf geen kant meer op kon, zo vast stond ik met de laarzen. Gelukkig kon ik dan net iets vastpakken voor steun om mezelf los te trekken. En ik weeg al heel wat minder dan een enduro/ADV. Maar we hebben ervan geleerd.
 
Het kan zo vreselijk vastzuigen in modder... :X
Meestal lukt het mij om toch hem met veel geduld naar de zijkant om te trekken zodat je het voorwiel eruit krijgt.
Zoiets:
1000019080.jpg

1000019081.jpg

Ben wel benieuwd waar je de lier op hebt bevestigd? Komen echt wel flinke krachten op dan!
 
Mooi avontuur toch.

Wat veel mensen denken is dat wij hier een super simpele TET hebben, maar eigenlijk is het 1 van de zwaardere. Vergeleken met het buitenland hebben we super veel zand. Waar ze in het buitenland vaak waarschuwen voor diep zand is dat voor Nederlandse rijders normaal.
 
Nu ik er over nadenk is NL eigenlijk een heel goeie om te leren. De grond is lastig en zwaar naar verhouding, maar er zijn geen bergwanden waar je af kunt stuiteren of klimmen die te steil zijn.
Hier dus je skills op ondergrond voor elkaar betekent dat dat vrijwel overal lukt, dan hoef je bult op en af minder te focussen op de ondergrond. Tenzij het om grote stenen gaat, dat is dan weer een andere uitdaging.
 
Het kan zo vreselijk vastzuigen in modder... :X
Meestal lukt het mij om toch hem met veel geduld naar de zijkant om te trekken zodat je het voorwiel eruit krijgt.
Zoiets:
Bekijk bijlage 1981120
Bekijk bijlage 1981121
Ben wel benieuwd waar je de lier op hebt bevestigd? Komen echt wel flinke krachten op dan!
De lier zat bij de t7 aan een boom, sleeptouw om het voorwiel van de motor aan de trekhaak van de quad, en de lier z'n werk laten doen.

Bij mij, toen ik even vast stond tussen twee geulen, hield de lier het sleeptouw vast en die zat om mijn voorwiel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan